Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:37

Ging je toen ook met Corendon? Ik ben er inmiddels overheen hoor en moet zeggen dat het ook wel fijn was om op tijd thuis te zijn. Anders kwam ik pas 's nachts aan en we moesten zelf nog 2,5 uur terug rijden naar Zeeland dus dat was wel positief!

Wie is hier allemaal in Kusadasi geweest? Ik heb mijn oog op die plaats laten vallen voor volgend jaar :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:22

Wij denken erover om dit jaar ook naar Turkije te gaan. Zelf ben ik een aantal jaren terug in Gumbet geweest. Heb het daar ontzettend naar mijn zin gehad. Maar ik vind het altijd leuk om verschillende plaatsen te zien dus ben nu op zoek naar iets anders.

Ik denk er over om naar Marmaris te gaan, maar wil graag jullie tips horen :) Het schijnt dat je in sommige badplaatsen ook erg leuk kunt snorkelen, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik vind het leuk om te gaan stappen en lekker langs een boulevard te slenteren, maar vind cultuursnuiven toch ook altijd erg leuk. Zoek dus een combi van strandbakken en uitstapjes maken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:24

Snorkelen in Turkije? Denk dat dat toch tegenvalt hoor. Heb er ook nog nooit van gehoort trouwens.

Marmaris is een erg leuke plaats. Zeker een aanrader. Is gewoon heeeel erg gezellig, heel gaaf stappen, leuke gezellige haven en boulevard. Heerlijk daar.
Vorig jaar zijn we in Alanya geweest en vond dat echt niet te vergelijken met Marmaris. Niet echt leuke staptenten (iig niet zoals in Marmaris, daar hebben ze Barstreet, dus álle discotheken gewoon langs elkaar) en alles is best ver uit elkaar en lang niet zo gezellig.

Denk dat Marmaris een goede optie is hoor. :j

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:31

Heb net mijn moeder gesproken die zei dat ze in Marmaris met de boot een tocht hebben gemaakt en dan op leuke snorkelplekjes is geweest.

Het klinkt inderdaad super leuk, dus ik denk dat we dat maar gaan doen :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:36

Oh dat zou wel kunnen ja. :j Zat meer aan meteen langs de kust te denken. ;)
Ik heb ook wel eens met een boottocht gesnorkelt inderdaad.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:39

Heeft iemand trouwens wel eens paardgereden in Turkije? En nog manege's aan te raden in de buurt van Icmeler/Marmaris?
Ik heb niet zo'n zin om ergens te rijden waar de paarden niet goed verzorgd zijn :Pmaar verder lijkt het me toch wel leuk :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:52

Ja! Dortnal Ranch in Hisaronu is een aanrader! Is alleen niet te boeken als excursie, dan kom je bij Hisar Country Club, een afrader. Via google kun je wel een telefoonnummer vinden denk ik.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:50

En ga je dan ook over het strand etc? En nemen ze beginners (ala vriendlief) mee?
edit: site gevonden http://www.dortnal.com/ :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:27

Yep, die is het.
Of ze beginners meenemen geen idee, en over ritten weet ik vrij weinig. Dan zou je even moeten bellen.
Ik reed daar alleen in de bak toen ik daar woonde.
Zijn echt hele aardige mensen met geweldige paarden en ook een hoop verstand ervan. De vrouw is duits en spreekt Duits en Engels, maar verstaat heel erg goed Nederlands. :j
Echt top mensen zijn het.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:42

Gisteren heb ik met mijn vriend geboekt voor Turkije :D . Vorig jaar zijn we er ook geweest. We gaan weer naar Alanya. Hotel Tac Premier , iemand ervaringen er mee :) ?

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:44

Babel schreef:
Heb net mijn moeder gesproken die zei dat ze in Marmaris met de boot een tocht hebben gemaakt en dan op leuke snorkelplekjes is geweest.

Het klinkt inderdaad super leuk, dus ik denk dat we dat maar gaan doen :)

Is ook superleuk, heb ik vorig jaar in Gumbet gedaan!
Boot stopte op 2 plekken in de zee (om te zwemmen en snorkelen) en ergens op een strandje!
Vond het niet tegenvallen!

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:48

Vorig jaar hebben wij ook zo'n boottocht gedaan, ook gestopt op plekken om te snorkelen, ook in een soort van grot achtig iets . Erg leuk :) .
Nog schildpadden gezien, echt heel gaaf :D!

Dat was trouwens in Alanya. :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:51

Wij zijn in Alanya ook gestopt bij een grot, dat was echt vreselijk mooi vond ik! :j Het zeewater was daar erg helder ook.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:53

Nou dat klinkt allemaal super want ik vind snorkelen altijd wel heel erg leuk :)
We zitten trouwens in Hotel Yunus, iemand ervaringen hiermee?
We zijn alleen voor logies en ontbijt gegaan. Vind het zonde om vast te zitten aan een hotel qua avondeten.
Ik zag op de site erg veel goede reactie's dus hoop dat het allemaal klopt :D

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:58

Babel schreef:
Nou dat klinkt allemaal super want ik vind snorkelen altijd wel heel erg leuk :)
We zitten trouwens in Hotel Yunus, iemand ervaringen hiermee?
We zijn alleen voor logies en ontbijt gegaan. Vind het zonde om vast te zitten aan een hotel qua avondeten.
Ik zag op de site erg veel goede reactie's dus hoop dat het allemaal klopt :D

Wel op straat goed opletten waar en wat je eet!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:00

Mariska_D schreef:
Gisteren heb ik met mijn vriend geboekt voor Turkije :D . Vorig jaar zijn we er ook geweest. We gaan weer naar Alanya. Hotel Tac Premier , iemand ervaringen er mee :) ?

Als je de website bekijkt belooft het veel goeds :9
http://www.tacpremierhotel.com

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:55

Bedankt voor de tip san0123, ik heb daar vorige keer inderdaad ook goed opgelet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:27

phoe morgen tegen de 40 graden in Marmaris! En dan ben ik er inmiddels! :P

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:37

ikkuh15 schreef:
Mariska_D schreef:

Als je de website bekijkt belooft het veel goeds :9
http://www.tacpremierhotel.com

Die site had ik nog niet bekeken, nu hebben we (vriendlief en ik) spontaan nog meer zin in de vakantie :D!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:46

Is er niet iemand die over 2 weken een last minute wil met mij, eind augustus duurt nog zo lang :+

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:55

san0123 schreef:
Is er niet iemand die over 2 weken een last minute wil met mij, eind augustus duurt nog zo lang :+

geen probleem :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:58

Inderdaad Share, de temperaturen lopen deze week enorm op in Marmaris!

3 jaar geleden zaten wij in Alanya in een hittegolf nou dat was echt niet te doen. Zelfs de bevolking glaagde. En mijn ouders waren bezorgd omdat op tv al werd gezegt dat er in Turkije een aantal doden waren gevallen vanwege de hitte. Waren wel vooral oudere mensen.
Ik kan me nog goed herinneren dat we de laatste dag naar de luchthaven werden gebracht met de bus (met airco) en toen mochten we nog even uit de bus. Het waaide buiten een beetje en het voelde echt als een hete föhn die tegen je aan blies! Toen dacht ik echt: wat ben ik blij dat ik vandaag naar huis ga :=

Maar ik mag verder niet klagen over het weer in Turkije, ik heb er immers zelf voor gekozen om naar Turkije te gaan. En beter 30 graden of meer dan het klimaat van Nederland op dit moment.
En ik blijf gewoon lekker in de schaduw en bescherm me goed tegen de zon.

Ik heb de tickets inmiddels binnen! Nog 6 dagen en dan vliegen we :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:15

Ik zat vorig jaar in Italië met een hittegolf..
Tja inderdaad, van te voren raden mensen je af om in juni/juli te gaan omdat het zo warm is maar ik kan op zich wel tegen :) Nog 1,5 week voordat ik in het vliegtuig stap!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 10:40

Nog 20 dagen!! Ohh ik heb er zoo zin in!
Alleen eerst nog 2, misschien 3 praktijk examens afronden, en die zijn zoooooo moeilijk! en nog 2 theorie examens bahbah.. Ik denk dat ik daarna ook echt wel toe ben aan vakantie haha!!

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:09

nog 2 nachtjes slapen en dan TURKIJEEEEEE