Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:05

Daar kan ik me echt niet druk over maken. Lekker boeiend dat het niet volgens de laatste mode is. Ik vind het belangrijker dat er warm water is :')

Edit: en dat het schoon is, dat is ook wel fijn :D En spinnenvrij, als het even kan.

Ntlie_

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:05

Bij schoon reken ik ook spinnenvrij.. :P

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:06

Nou, de reuzenspin van drie jaar terug in Turkije wordt in mijn herinnering steeds groter :P

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:28

zoover.nl staat ook veel informatie

Erg belangrijk hoor schone kamer!!! En alles moet wel werken!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:30

Wij willen ook met pasen naar Egypte gaan.
Welke gebieden raden jullie ons aan? Ik moet stand hebben een een mooi snorkelgebied.
Iemand suggesties voor een hotel, voorkeur 5 sterren.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:34

Romyjuh_Xx schreef:
Welke gebieden raden jullie ons aan? Ik moet stand hebben een een mooi snorkelgebied.

Hurghada is een echte aanrader. Staat bekend om de mooie snorkel-/duikmogelijkheden (veel koraal en vissen).

Als hotel kan ik je Seagull en Hilton aanraden. Beide echt hele goede hotels.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:34

Horseware schreef:
Romyjuh_Xx schreef:

Hurghada is een echte aanrader. Staat bekend om de mooie snorkel-/duikmogelijkheden (veel koraal en vissen).

Als hotel kan ik je Seagull en Hilton aanraden. Beide echt hele goede hotels.

Ik ga deze zeker eens bekijken op internet.
Hoe is het eten daar?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:04

Citaat:
Hoe is het eten daar?

Helaas zoals overal in Egypte niet fantastisch. Maar het voordeel van eten in een dergelijk hotel is wel dat je er in principe niet ziek van wordt. Ik heb 1x buiten de deur gegeten en werd meteen behoorlijk ziek. Dat doe ik dus niet snel weer! Ik eet alleen nog maar in restaurants buiten het hotel die mijn zus (die al jaren in Hurghada woont) aanraadt. Er zijn een paar goede, waar je ook lekker kunt eten. Als je wilt kan ik de namen even voor je navragen (als je naar Hurghada gaat); die ben ik zelf alweer vergeten :-)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:07

Horseware schreef:
Citaat:
Hoe is het eten daar?

Helaas zoals overal in Egypte niet fantastisch. Maar het voordeel van eten in een dergelijk hotel is wel dat je er in principe niet ziek van wordt. Ik heb 1x buiten de deur gegeten en werd meteen behoorlijk ziek. Dat doe ik dus niet snel weer! Ik eet alleen nog maar in restaurants buiten het hotel die mijn zus (die al jaren in Hurghada woont) aanraadt. Er zijn een paar goede, waar je ook lekker kunt eten. Als je wilt kan ik de namen even voor je navragen (als je naar Hurghada gaat); die ben ik zelf alweer vergeten :-)

Wij lusten veel maar vorig jaar in Dominicaanse Republiek was het eten echt vies, meerdere mensen vonden het vies.
Het was 4,5 ster

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:10

Citaat:
Wij lusten veel maar vorig jaar in Dominicaanse Republiek was het eten echt vies, meerdere mensen vonden het vies.
Het was 4,5 ster

Vies zou ik het niet willen noemen, maar echt lekker ook niet. Alleen op enkele andere plekken heb ik echt lekker gegeten. Gelukkig zit er een MacDonalds vlakbij Seagull ;-)

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:18

Horseware als je restaurants tips hebt voor Hurghada graag!
Dahab hoor je ook wel goede berichten over.

Over het algemeent kloppen de recenties wel op bijv zoover.nl.
Gewoon die goed nalezen en je krijgt wel goede indruk over het eten.

Ik ben ook in Dominicaanse geweest en eten was dat niet slecht, sommige dingen konden beter, maar wij zaten ook Riu dan heb je wel goede kwaliteit zeker als je in de palace gaat zitten, maar Riu heb je niet in Egypte, helaas

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:18

Je kunt beter buiten het hotel eten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het eten bij All Inclusieve lekker is.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:40

Citaat:
Je kunt beter buiten het hotel eten

Daar zou ik dus heel erg mee oppassen want daar kan je heel erg ziek van worden...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:46

Is het zo erg? Als je voordat je op vakantie gaat adresses van goede restaurants zoekt zal het toch wel meevallen?
Zou idd niet zomaar ergens binnen lopen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:48

EvelienH schreef:
Je kunt beter buiten het hotel eten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het eten bij All Inclusieve lekker is.

Ik wel hoor, en ik ben echt niet de makkelijkste (eerder de moeilijkste :D), maar ik heb toch eens goddelijke ontbijten gehad van de zomer :D 's Middags en 's avonds was inderdaad wel minder, maar ontbijt was heerlijk.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:50

Bella Vista, Prima Hotel, ligt meteen bij het centrum en 2 mooie prive straneden en een Nederlandse duikschool die ook snorkeltochten organiseert

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:50

Citaat:
ik heb toch eens goddelijke ontbijten gehad van de zomer 's Middags en 's avonds was inderdaad wel minder, maar ontbijt was heerlijk.

Dat ben ik met je eens; het ontbijt is super!
Ik ben verslaafd aan de pannenkoekjes met chocoladesaus van Seagull!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:53

Citaat:
Is het zo erg? Als je voordat je op vakantie gaat adresses van goede restaurants zoekt zal het toch wel meevallen?
Zou idd niet zomaar ergens binnen lopen.

Ja dat is echt erg helaas. Je moet goed oppassen waar je gaat eten want je kan er wekenlang darmproblemen aan overhouden. Wij waren na 1x buiten de deur eten allemaal ziek, dus het ligt niet aan mij :D

Maar er zijn wel mogelijkheden. Probleem is alleen dat je er op internet natuurlijk heel lastig achter komt waar je beter niet en waar je juist wel goed kan eten. Gelukkig woont mijn zus er al jaren dus ik laat me altijd adviseren ;-) Ik zal haar eens vragen welke restaurants zij kan aanraden voor de Europese maag en darmen ;-)

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:01

Graag horseware! Tips kunnen we altijd gebruiken!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:02

Ja zou fijn zijn! Ben namelijk absoluut geen fan van All Inclusieve. :P

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:05

Ik heb net een mailtje gestuurd naar mijn zus. Zodra ik een reactie heb plaats ik het meteen hier!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:10

Ik heb in Dahab veel buiten de deur gegeten en besteld. En nergens last van gehad! Heb er heerlijk gegeten!
Op de terugweg een burger bij de BK op het vliegveld van Sharm en gelijk last van mn pens. := Dus daar iig niet eten. :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:13

Wil je alleen snorkelen of wil je ook cultuur (Caïro en/of Luxor)
Ik ben zelf in Sharm en in Hurghada geweest, vond Sharm leuker maar Hurghada ligt centraler voor Luxor. Ook was het snorkelen mooier in Sharm. Leuk was ook Old Sharm met alle kleine winkeltjes.
Taba is ook erg mooi, minder toeristisch en je kunt makkelijk naar Jordanië (rotsstad Petra, 1 van de wereldwonderen) en naar Jeruzalem (incl. dode zee en Bethlehem) reizen. Ook zeer mooi dus.
Dahab is een oud hippieplaatsje, zeer goed snorkelen en niet erg toeristisch.

Eten is nergens heel goed in Egypte, maar als je geen rauwkost (sla ed) eet, en zorgt dat je eten goed gekookt of gebakken is, kan je veel voorkomen. De eerste keer at ik alles en ben behoorlijk ziek geweest, vorige maand at ik alleen gekookte groentes, pasta, frietjes en goed gaar vlees en heb nergens last van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:28

Hmm dat eten ben ik niet bang voor, heb het eten echt nog nooit niet lekker gevonden in hotels. Maar goed, ik zeur dan ook echt nooit over eten en zal eten nooit vies vinden...
Heb in marokko bij een wildvreemd gezin in the middle of nowhere gegeten :+ Geen idee wat ik heb gegeten, maar het smaakte prima. Idem voor griekenland en tunesië, hoppeta.. bij de mensen thuis en geen idee wat ik eet :+ (ik spreek geen grieks, berber en arabisch... en zij geen engels of frans :D)

Storm, hoe lang is het reizen naar Petra? Weet je dat?
En idem voor Jeruzalem?
(vanuit Sharm dan)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:34