Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Keet schreef:Drinken en eten halen bij de supermarkt scheelt een hoop in je portemonee. Zeker flesjes water als het een warm gebied is kan je veeeeeel dollars schelen
Yasmine schreef:Keet schreef:Drinken en eten halen bij de supermarkt scheelt een hoop in je portemonee. Zeker flesjes water als het een warm gebied is kan je veeeeeel dollars schelen
Als je nog goedkoper (en milieuvriendelijker) uit wil zijn koop je enkele plastic flesjes (1 per persoon ofzo) en dan koop je steeds gewoon een gallon water (van de bidons van 4 liter) waarmee je je flesjes aanvult. Veel beter voor het milieu, altijd flesjes kopen en weer weggooien is zo zonde.
Anseltje schreef:Hallo allemaal,
Over een kleine 3mnd is het voor mij ook zover, dan ga ik voor 3wkn met mijn vriend en twee andere stelletjes met de camper rondreizen.
We gaan eigenlijk een beetje de standaard trip: LA, Vegas, SF en LA en de Nationale Parken uiteraard.
Ik heb aangegeven in de groep dat ik heel graag wil paardrijden in Amerika, desnoods alleen haha. De andere twee meiden hebben ook altijd regelmatig gereden en na wat uitleg, verhalen en foto's van andere mensen, heb ik hun toch over kunnen halen om te gaan paardrijden. Waarschijnlijk zal dit in Monument Valley gebeuren, maar hebben nog niks vast staan. Het is nog niet bekend op welke datum we precies daar zullen zijn en we willen eigenlijk geen verplichtingen in onze rit. Globaal weten we wanneer we waar zijn en hebben ook een lijstje hiervan, zodat we ongeveer weten waar we de speling hebben.
Graag wil ik weten wat jullie aanraden? Wel of niet vantevoren boeken? Bij welke ranch/organisatoe boeken?
Wij gaan eind april en tot half mei en zullen begin mei in MV zijn.
Mochten jullie nog tips hebben wat echt de moeite waard is om bijvoorbeeld te camperen, te eten, te shoppen, acitiviteit te gaan doen (willen ook gaan quad rijden) of te gaan wandelen, hoor ik het graag!
Wij hebben ons al goed ingelezen en ook al heel veel op papier staan n.a.v. verhalen en informatie op internet, maar da's toch anders dan zo direct te vragen.
Wij overnachten overigens de eerste twee nachten in een hotel en rijden daarna met de El Monte SF31 rond, een camper met slide out.
Bij de Esta aanvraag moet je wel je verblijfsadres opgeven, wij hebben het hotel opgegeven.
Anseltje schreef:Goed wat je zegt Stephanie, ik ga er even achteraan. Vriendin van mij heeft alle gegevens.
We hebben gekeken naar de voorgaande jaren dat tioga pass open ging en het wordt krap aan, maar waarschijnlijk is deze open dan. Anders moeten we onze route een stukje verleggen.
De exacte plaatsen weet ik echt niet, hebben zoveel plaatsnamen/gebieden dat ik echt een leek ben in het onthouden hier van.
Een coyote bar staat ook op de planning, van die film, in LA. Is dat de moeite waard?
Ik reageer nu steeds op m'n telefoon, wat weinig overzicht geeft. Maar ik zal morgen of woensdag even achter de planning aan gaan en via de laptop reageren, dat is net wat praktischer.
We gaan via LA door de onderliggende parken naar Vegas, dan de bovenliggende parken naar SF en dan via de kust weer terug naar LA.
Alcatraz staat ook in de planning.
Ik lees en hoor (van bekende) dat reserveren in april/mei nog niet heel erg noodzakelijk is voor GC, Yosemite, Alcatraz en andere bezienswaardigheden, omdat wij nog niet in het hoogseizoen zitten of kan dat nog goed tegen vallen?
Paardrijden is voor bijna 90% zeker in MV, maar dat hangt er nog vanaf of de rit er naar toe tegen zal vallen betreft tijd.
Ik wil zeker een lekker drafje en galopje doen daar, geeft toch net iets meer de kick. Alhoewel, met alleen rondstappen zal ik ook mijn ogen uitkijken denk ik.
Als ik nu naar foto's kijk van bekende, jullie of ergens op internet begin ik al te dromen haha.
Hoe is het weer in die periode? Ik denk dat het echt een dilemma wordt om de koffer in te pakken haha.
Grit schreef:Dat is alweer een aardig pak, komt er nog veel bij?
In Franklin is de verwachting 40 cm, bovenop de 60 cm van vorige week![]()
En ook vandaag weer thuis werken vanwege de storm.