USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:39

Ja, dat is geen probleem, handigst is gewoon het eerste adres waar je heengaat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:41

Ja en enorme hoeveelheden. Wij zijn een keer naar IHOP geweest..... zijn grote eters, maar beide maar tot de helft gekomen :+

Brood en beleg kan je prima bij de supermarkt halen inderdaad. In een camper zit over het algemeen ook een koelkastje toch? Kan je ook wat yoghurt enzo in bewaren :)
Drinken en eten halen bij de supermarkt scheelt een hoop in je portemonee. Zeker flesjes water als het een warm gebied is kan je veeeeeel dollars schelen :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 13:33

Die chocolate chip pancakes van IHOP... :9 :o

Afbeelding

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:34

JaDie had ik inderdaad....... hooguit de helft weggekregen. Wat een hoeveelheid zeg

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 13:36

Ja, dat doe je idd maar één keer :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:39

Hee wat leuk Anseltje, wij gaan in bijna dezelfde periode ook drie weken een camperreis doen daar. :)
Welke route gaan jullie volgen? Ik denk dat wij Monument Valley overslaan, die ligt net niet lekker in de route. Ik wil dan paardrijden bij Bryce.

Vorig jaar hebben wij bijna altijd ontbijt gehaald bij een supermarkt, dat vette eten kwam na een week mijn neus uit. :P

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:55

Ohhh die pancakes zijn zo lekker

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:07

Oohhhhh wij hadden in Laughlin blueberry pancakes. Omnomnomnom :9 Inderdaad veel te veel, sindsdien hebben we bijna alle porties in restaurants gedeeld :')

Wij hebben vaak onze lunch bij de supermarkt gehaald. Stukken goedkoper, en zeker als je veel in NP's parken zit wel net zo praktisch. Neem je je lunch mee het park in, hoef je niet elke keer terug naar een visitor centre of restaurant. Picknicken is veel leuker :))

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:13

Keet schreef:
Drinken en eten halen bij de supermarkt scheelt een hoop in je portemonee. Zeker flesjes water als het een warm gebied is kan je veeeeeel dollars schelen :)

Als je nog goedkoper (en milieuvriendelijker) uit wil zijn koop je enkele plastic flesjes (1 per persoon ofzo) en dan koop je steeds gewoon een gallon water (van de bidons van 4 liter) waarmee je je flesjes aanvult. Veel beter voor het milieu, altijd flesjes kopen en weer weggooien is zo zonde.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:19

Yasmine schreef:
Keet schreef:

Als je nog goedkoper (en milieuvriendelijker) uit wil zijn koop je enkele plastic flesjes (1 per persoon ofzo) en dan koop je steeds gewoon een gallon water (van de bidons van 4 liter) waarmee je je flesjes aanvult. Veel beter voor het milieu, altijd flesjes kopen en weer weggooien is zo zonde.

Dat kan uiteraard ook :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:10

Ik kan de porties wel makkelijk op en kom dan ook standaard een aantal kilo aan in de USA :o Juist het ontbijt met pancakes, waffles en French toast en eieren vind ik om te smullen.

Geen ervaring met de camper, dus kan je geen tips geven. Wij gaan ook paardrijden in Monument Valley in mei. Ik heb het wel al vastgelegd, want wij zijn er op zaterdag.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:15

Kan jij zo'n enorme stapel pancakes op?! :oo Toen ik op de helft was begon het pijn te doen :') en toen ben ik maar gestopt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:25

Dat zijn er maar 4 toch? Dat lukt me makkelijk idd :o Heerlijk met maple syrup en whipped Cream :9

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:22

Anseltje schreef:
Hallo allemaal,

Over een kleine 3mnd is het voor mij ook zover, dan ga ik voor 3wkn met mijn vriend en twee andere stelletjes met de camper rondreizen.
We gaan eigenlijk een beetje de standaard trip: LA, Vegas, SF en LA en de Nationale Parken uiteraard.

Ik heb aangegeven in de groep dat ik heel graag wil paardrijden in Amerika, desnoods alleen haha. De andere twee meiden hebben ook altijd regelmatig gereden en na wat uitleg, verhalen en foto's van andere mensen, heb ik hun toch over kunnen halen om te gaan paardrijden. Waarschijnlijk zal dit in Monument Valley gebeuren, maar hebben nog niks vast staan. Het is nog niet bekend op welke datum we precies daar zullen zijn en we willen eigenlijk geen verplichtingen in onze rit. Globaal weten we wanneer we waar zijn en hebben ook een lijstje hiervan, zodat we ongeveer weten waar we de speling hebben.
Graag wil ik weten wat jullie aanraden? Wel of niet vantevoren boeken? Bij welke ranch/organisatoe boeken?

Wij gaan eind april en tot half mei en zullen begin mei in MV zijn.

Mochten jullie nog tips hebben wat echt de moeite waard is om bijvoorbeeld te camperen, te eten, te shoppen, acitiviteit te gaan doen (willen ook gaan quad rijden) of te gaan wandelen, hoor ik het graag!

Wij hebben ons al goed ingelezen en ook al heel veel op papier staan n.a.v. verhalen en informatie op internet, maar da's toch anders dan zo direct te vragen.

Wij overnachten overigens de eerste twee nachten in een hotel en rijden daarna met de El Monte SF31 rond, een camper met slide out.

Bij de Esta aanvraag moet je wel je verblijfsadres opgeven, wij hebben het hotel opgegeven.

Houd er rekening mee dat de tioga pass waarschijnlijk nog niet open is(weet niet of deze op je planning staat). Controleer even of je nog moet reserveren in Yosemite en de Grand Canyon dat zijn erg drukke gebieden.

Paardrijden zou ik in Monument Valley doen, omdat je hier de kans krijgt om echt te rijden. Stap draf en galop dus. In Bryce Canyon kan je voor zover ik had uitgezocht alleen een staprondje verwachten.

Misschien is het handig om jullie 'schema' hier even te plaatsen? Is misschien wat makkelijk om tips te geven of feedback op de route. Als je in een outlet wilt shoppen adviseer ik Las Vegas North of Gilroy outlets(onderweg van SF naar Monterey als je dat in je route hebt). Maar zoals ik al zei is het met een route makkelijker te adviseren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:37

Bryce is idd alleen een staprondje maar was destijds wel de moeite waard. Maar wij reden echt tussen de 'torentjes' en ik begrijp dat dat tegenwoordig niet meer gebeurt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:41

Ik heb ze wel tussen de torentjes zien rijden afgelopen september :j Volgens mij waren er ook wel ritten met meer actie, ik heb er toen nog even over getwijfeld. Maar uiteindelijk niet gedaan, en zelf de 'canyon' in gewandeld.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:26

Goed wat je zegt Stephanie, ik ga er even achteraan. Vriendin van mij heeft alle gegevens.

We hebben gekeken naar de voorgaande jaren dat tioga pass open ging en het wordt krap aan, maar waarschijnlijk is deze open dan. Anders moeten we onze route een stukje verleggen.
De exacte plaatsen weet ik echt niet, hebben zoveel plaatsnamen/gebieden dat ik echt een leek ben in het onthouden hier van.

Een coyote bar staat ook op de planning, van die film, in LA. Is dat de moeite waard?

Ik reageer nu steeds op m'n telefoon, wat weinig overzicht geeft. Maar ik zal morgen of woensdag even achter de planning aan gaan en via de laptop reageren, dat is net wat praktischer.

We gaan via LA door de onderliggende parken naar Vegas, dan de bovenliggende parken naar SF en dan via de kust weer terug naar LA.

Alcatraz staat ook in de planning.

Ik lees en hoor (van bekende) dat reserveren in april/mei nog niet heel erg noodzakelijk is voor GC, Yosemite, Alcatraz en andere bezienswaardigheden, omdat wij nog niet in het hoogseizoen zitten of kan dat nog goed tegen vallen?

Paardrijden is voor bijna 90% zeker in MV, maar dat hangt er nog vanaf of de rit er naar toe tegen zal vallen betreft tijd.
Ik wil zeker een lekker drafje en galopje doen daar, geeft toch net iets meer de kick. Alhoewel, met alleen rondstappen zal ik ook mijn ogen uitkijken denk ik.
Als ik nu naar foto's kijk van bekende, jullie of ergens op internet begin ik al te dromen haha.

Hoe is het weer in die periode? Ik denk dat het echt een dilemma wordt om de koffer in te pakken haha.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:29

Maar zodra ik meer weet qua planning laat ik het meteen weten. Vind het prettig als ik zo op deze manier om tips kan vragen. Heb heel lang nier gedurft ivm privacy. Alles staat dan toch op internet en moet er niet aan denken als straks ons huis leeg is haha.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:36

Ik zou Alcatraz absoluut reserveren. Kan bijna met zekerheid zeggen dat het anders vol zit. Zeker in mei merk je dat het toeristenseizoen begint. Het weer in SF kan "koud" (15-19 graden) zijn, maar het kan ook mooi zijn. Kans op mist in de periode is wat kleiner als in de zomer en de temp zal iets beter zijn als in de zomer. Maar op de boot is het altijd koud. De rest van Cali is gewoon warm weer in die periode.

Ik heb een tijdje terug een SF guide geschreven voor vrienden met de niet toeristische plekjes (vooral alle plekken met mooi uitzicht over de Golden Gate Bridge en de stad waar je weinig tot geen toeristen zult tegen komen). Mocht je interesse hebben kan ik die wel sturen Anseltje.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 23:28

Alcatra zou ik idd ook alvast reserveren. Het is echt zonde als je die boot mist...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:34

Ons laagje nieuwe sneeuw..... en dan hebben we nog niet alles gehad en is deze foto van vroeg deze middag ;)
Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:01

Dat is alweer een aardig pak, komt er nog veel bij?

In Franklin is de verwachting 40 cm, bovenop de 60 cm van vorige week :=
En ook vandaag weer thuis werken vanwege de storm.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:23

Anseltje schreef:
Goed wat je zegt Stephanie, ik ga er even achteraan. Vriendin van mij heeft alle gegevens.

We hebben gekeken naar de voorgaande jaren dat tioga pass open ging en het wordt krap aan, maar waarschijnlijk is deze open dan. Anders moeten we onze route een stukje verleggen.
De exacte plaatsen weet ik echt niet, hebben zoveel plaatsnamen/gebieden dat ik echt een leek ben in het onthouden hier van.

Een coyote bar staat ook op de planning, van die film, in LA. Is dat de moeite waard?

Ik reageer nu steeds op m'n telefoon, wat weinig overzicht geeft. Maar ik zal morgen of woensdag even achter de planning aan gaan en via de laptop reageren, dat is net wat praktischer.

We gaan via LA door de onderliggende parken naar Vegas, dan de bovenliggende parken naar SF en dan via de kust weer terug naar LA.

Alcatraz staat ook in de planning.

Ik lees en hoor (van bekende) dat reserveren in april/mei nog niet heel erg noodzakelijk is voor GC, Yosemite, Alcatraz en andere bezienswaardigheden, omdat wij nog niet in het hoogseizoen zitten of kan dat nog goed tegen vallen?

Paardrijden is voor bijna 90% zeker in MV, maar dat hangt er nog vanaf of de rit er naar toe tegen zal vallen betreft tijd.
Ik wil zeker een lekker drafje en galopje doen daar, geeft toch net iets meer de kick. Alhoewel, met alleen rondstappen zal ik ook mijn ogen uitkijken denk ik.
Als ik nu naar foto's kijk van bekende, jullie of ergens op internet begin ik al te dromen haha.

Hoe is het weer in die periode? Ik denk dat het echt een dilemma wordt om de koffer in te pakken haha.

Alcatraz ook zeker reserveren (was zelfs in December maanden van te voren vol gereserveerd). Ik zou ook zeker in de periode dat jullie gaan Death Valley meenemen. Hier mag je dan doorheen met de camper en de sterrenhemel is echt WAUW snachts! De temperatuur is dan ook nog aangenaam.

Yosemite en Grand Canyon(village of Tusayan) is het aan te raden om in het park te zitten, daar zijn de plaatsen het hele jaar rond vaak vroeg vol gereserveerd. Voor Zion national park raad ik Springdale aan. Zitten jullie in Las Vegas in een hotel of ook camperen?

Las vegas zou ik trouwens sowieso adviseren om minimaal 2 avonden te zitten. 1 avond een show bezoeken (Michael Jackson One is heel gaaf!! en ik hoor goede verhalen over "O"). De andere avond is Fremont street heel gaaf! Overdag kan je dan genieten van het lekkere weer, naar red rock canyon, shoppen tot je erbij neervalt, hotels kijken, gokje wagen, dolfijntjes of haaien kijken, je zou kunnen gaan schieten of naar de outlet. Als je met een grote groep ben is het ook leuk om vanaf het Wynn een keer een limousine naar andere kant van de strip te nemen. Deze hoef je niet te reserveren staan gewoon bij de hotels als zijnde taxi.

In de grand canyon kan je een helicoptervlucht doen.

Monument valley te paard en voor de overige reizigers is er een soort jeeptour.

Vlakbij page kan je naar Horseshoe bend en Antelope Canyon. (heb je ong halve dag voor nodig samen)

Bryce kan je beste helemaal tot achterin het park rijden en dan terug alle stops doen, dan eindig je bij de mooiste. Tevens rijd je dan aan de goede kant van de weg om te stoppen. Een klein stukje buiten het park zit nog een waterval met een korte hike (staat wel op de map die je krijgt) is maar 20min makkelijk lopen.

In Zion ga je met het busje door het park, deze vertrekt vanuit Springdale (daarom daar dus zitten) en kan je op verschillende halten uitstappen.

Death Valley dus zeker meenemen.

Yosemite zou ik minimaal 3 nachten voor uittrekken. Als Glacier point open is kan je hier de bus naartoe nemen is echt een aanrader!

SF -> Alcatraz, golden gate bridge, fishermans wharf, union square, alamo square, lombard street, city hall, Ferry Building (heb je aan 2 volle dagen genoeg, 3 nachten dus)

Monterey 17 mile drive mag je denk ik niet op met een camper, zou je even uit moeten zoeken.
Kustweg alle nodige stops maken, staat artikel over op allesamerika.nl geloof ik.

Santa Barbara is leuk dorpje.

LA -> Hollywood sign, walk of fame, beverly hills, venice beach(fiets huren op santa monica en fietsen naar venice beach is heel leuk), santa monica(is leukste om te winkelen in LA), evt. studio tour of pretpark. LA heb je aan 2 dagen voldoende neem je pretpark of studiotour zou ik er denk ik 3 nemen.

Bij alle national parken krijg je een map van het park met alles wat er te zien is heel handig!

Gok dat je dit wel beetje in je planning hebt?:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:35

Grit schreef:
Dat is alweer een aardig pak, komt er nog veel bij?

In Franklin is de verwachting 40 cm, bovenop de 60 cm van vorige week :=
En ook vandaag weer thuis werken vanwege de storm.

Ze verwachtte vandaag rond de 14", morgen geen sneeuw en dan donderdag weer n nieuwe lading dus we zijn er hier nog niet vanaf!

Enerzijds is het supermooi maar ow zo onhandig want de wegen kunnen ze gewoon niet schoonhouden en ik ben daardoor vandaag niet naar paardlief gegaan... Morgen maar even wat extra aandacht voor madam ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 03:22

Jeetje Cubalible tis daar mooi raak bij jou :D