USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:50

Oh in beslag nemen doen ze sowieso niet! Enige kans is dat hij in het ruim mee zou moeten ipv de cabine! Ik loop ook met krukken dus die gaan ook mee in het vliegtuig :)

Pfff vind het maar een gedoe hoor haha, alles invullen bij je vlucht, dan nog ESTA, risico dat je verhoord gaat worden (ben zo'n gevalletje die er door de zenuwen uitgepikt wordt :P ). Dus die tip van al je berichtjes wissen, ga ik onthouden haha

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:51

Je moet wel een adres invullen, dus als je adres nog niet definitief is zou ik een hotel bij het vliegveld invullen. Anders creëer je misschien een situatie die vragen oplevert voor immigration. En je hoeft echt je berichten niet te wissen, kom op zeg het is Noord Korea niet. Risico dat je verhoord wordt is echt minimaal, maar sommige hebben pech zoals shilady. Maar het merendeel is nooit ondervraagd. Zolang je maar normaal doet

En een kruk kan niet zomaar mee, pas niet in de overhead compartment. Dus mail even met american Airlines hoe dat precies in zijn werk gaat

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:59

Oh ik dacht dat ze echt gingen navragen bij dat adres (of nou ja, konden navragen) of je daar bekent bent/geboekt hebt?

Mijn krukken vliegen altijd in het overhead compartment hoor, al 4 vluchten en paste gewoon met alle handbagage van iedereen erbij :j

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:01

Bij mij hebben ze dat nog nooit gecheckt en volgens mij doen ze dat nooit. Ze vragen we wat je gaat doen, business of holiday. En soms wat je daar gaat doen, dus wat je gaat bezoeken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:07

Denk dat de kans op ondervraging groter is als je heel regelmatig/vaak in de USA bent, zoals shilady. Als jij daar voor het eerst komt of niet om de paar maanden doen ze vast niet heel moeilijk. Je hoeft zéker je berichten niet te wissen.

Bij mij vroegen ze wat ik kwam doen, met wie ik was en wat ik in Nederland voor beroep had. En of de vrouw naast me mijn zus was :') _O- Nee, dat was m'n mams. Waren met een paar minuten klaar.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:13

Mijn vriend werd wel 'verhoord' het was echt een gesprekje van een paar minuten. Hij blijft een half jaar, dus ik snap het wel. Anderzijds zei hij had het hele vliegtuig (25 man ofzo :')) zo'n gesprekje had.

Ik ga inderdaad even een berichtje sturen, alleen even een email adres zoeken, ze hebben verschillende talen sites dus even goed kijken. Was inderdaad ook al benieuwd waar ik dat ding in het vliegtuig zou moeten laten. Wat mij betreft leggen ze hem weg op het moment dat ik in 't vliegtuig zit, kleine stukjes gaan prima, trek toch mijn gipsschoen aan.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:14

In oktober 2013 vroegen ze ook naar mijn beroep, toen ik dat zei was het eigenlijk gelijk klaar _O-

Dat gesprekje waarop jij doelt is standaard bij inmigration, echter is shilady bijv naar een kamer geleid en verhoord. En dat bedoelen wij met verhoren in dit topic. Dat is als jij een verdacht persoon bent, dan ga je naar een kamer voor verdere vragen en gaan ze alles doorzoeken (zelfs je berichten ja). Maar als jij niets te verbergen hebt, ben je snel klaar bij immigration

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:16

Bij mij was het 'mortgage advisor?! You? Aren't you a bit young?' 'No?' 'Allrighty then *stempelt*' :')

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:18

Echt he, bij mij lawyer specialized in labour and corporation law. Ohhhh oké, have a holiday. Ze vroegen niet eens naar mijn moeder _O-

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:26

Dank jullie wel voor de antwoorden! Kan ik wel wat mee!

Ach vergeleken met Hurghada zal alles streng zijn, daar hebben we niet eens een douane of wat dan ook gezien :P Flesjes water mee, prima, niet meer dan 4 per persoon :wow:

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:28

Amerika valt echt wel mee qua inmigration. Je moet gewoon normaal doen, tenzij je iets te verbergen hebt :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:52

Volgens mij hoef je tegenwoordig geen adres meer op te geven van je eerste overnachtingsadres. Dat is met de nieuwe ESTA veranderd. Ik moet ook nog een nieuwe ESTA aanvragen voor mei, maar wacht nog even omdat hij 2 jaar geldig is en we vast nog wel eens naar Florida gaan in februari/maart.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:22

Ik vertrek dinsdag naar SF voor twee weken. Beetje kortdag maar ik heb er uiteraard zin in :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:27

Je moet WEL je adressen invullen op Schiphol als je in checked en ook in amerika voordat je je stempel krijgt staan er nu 9 vd 10 keer machines waar je zelf je foto moet maken en een vinger afdruk moet zetten en je verblijfs details in moet vullen :j

Ik ben blij dat ik terug ben
ze zijn zo paranoia momenteel... zelfs op het moment dat we terug zouden vliegen stonden er gewapende mannen in de gate op het laatste moment mensen eruit te pikken en hun handbaggage leeg te plukken... Ik had geen idee waarom het nodig was maar we mochten eindelijk boarden naar Amsterdam en dan loop je de gate in gebeuren er nog zulke dingen gaf me toch een naar bijsmaakje
waren 2 Amerikanen en die reageerde natuurlijk heel erg not amused want binnen enkele minuten zou de gate sluiten en het vliegtuig vertrekken..... Hoop dat ze nog toegelaten zijn....

Bij de tsa werd mn potje Vaseline eruit gehaald :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:37

Ik heb een vermoeden dat het dreigingsgehalte toe is genomen, anders zouden er geen mannen met geweren staan. Vaak horen wij niet hoe dreigend het niveau is nu en als de Amerikanen info hebben dat het dreigend is, nemen ze geen halve maatregelen. En de reden dat wij het niet horen is omdat dat terroristen alerter maakt. Ik vind het totaal niet raar of overdreven dat ze dit doen, juist goed voor de veiligheid

Toen wij afgelopen oktober/november terugkwamen stond de marechaussee ook met automatische geweren op schiphol toen wij uit de gate kwamen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:11

Liever paranoia dan dat je vliegtuig opgeblazen wordt of niet, Shilady?
Ik vind het ook alleen maar een prettig idee dat er zo goed gecontroleerd wordt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:19

Fitzroy Ja dat is waar :)

Douraque dit keer liepen er op Schiphol ook heel veel marechausee rond :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:31

San francisco. Ik vind die stad zo leuk he.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:51

Veel plezier Lara!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:51

Je kan het adres altijd nog online aanpassen op je esta :) hebben wij dit jaar voor de mijne ook gedaan :)

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:06

Hallo allemaal,

Over een kleine 3mnd is het voor mij ook zover, dan ga ik voor 3wkn met mijn vriend en twee andere stelletjes met de camper rondreizen.
We gaan eigenlijk een beetje de standaard trip: LA, Vegas, SF en LA en de Nationale Parken uiteraard.

Ik heb aangegeven in de groep dat ik heel graag wil paardrijden in Amerika, desnoods alleen haha. De andere twee meiden hebben ook altijd regelmatig gereden en na wat uitleg, verhalen en foto's van andere mensen, heb ik hun toch over kunnen halen om te gaan paardrijden. Waarschijnlijk zal dit in Monument Valley gebeuren, maar hebben nog niks vast staan. Het is nog niet bekend op welke datum we precies daar zullen zijn en we willen eigenlijk geen verplichtingen in onze rit. Globaal weten we wanneer we waar zijn en hebben ook een lijstje hiervan, zodat we ongeveer weten waar we de speling hebben.
Graag wil ik weten wat jullie aanraden? Wel of niet vantevoren boeken? Bij welke ranch/organisatoe boeken?

Wij gaan eind april en tot half mei en zullen begin mei in MV zijn.

Mochten jullie nog tips hebben wat echt de moeite waard is om bijvoorbeeld te camperen, te eten, te shoppen, acitiviteit te gaan doen (willen ook gaan quad rijden) of te gaan wandelen, hoor ik het graag!

Wij hebben ons al goed ingelezen en ook al heel veel op papier staan n.a.v. verhalen en informatie op internet, maar da's toch anders dan zo direct te vragen.

Wij overnachten overigens de eerste twee nachten in een hotel en rijden daarna met de El Monte SF31 rond, een camper met slide out.

Bij de Esta aanvraag moet je wel je verblijfsadres opgeven, wij hebben het hotel opgegeven.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:12

Ik heb geen (vast) verblijfsadres. De eerste nacht kan ik opgeven. :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:37

Na het ophalen van de camper direct naar een Walmart oid rijden om daar een voorraad water op te halen. Flesjes water kosten er geen drol en de Walmart is een attractie opzich :D

Voor de rest ken ik het gebied niet, dus kan ik je geen tips geven

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:37

Als je maar een adres hebt, waar je op terug kunt vallen toch? Wij hebben ook geen vast verblijfsadres, alleen de eerste twee nachten en dat was goed genoeg zei de reisorgsnisatie.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:39

Ja dat zijn we ook van plan, ook voor ontbijt etc. Denk als we elke dag op z'n Amerikaans gaan ontbijtej we wat kilo's zwaarder thuis komen. Had van't weekend op de site van Denny's gekeken, jee wat een maaltijden haha. Veel lekker, maar ook eeh ja... calorierijk haha.