USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisanne

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:48

Even een vraagje, misschien heeft een van jullie hier ervaring mee.
Half tot eind augustus ben ik naar Florida en omgeving Memphis geweest en heb een auto gehuurd maar nu krijg ik inmiddels al voor de 4e keer een rekening van de tolwegen. Is dat normaal om na zo'n 5 maanden nog een rekening te krijgen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 17:45

Poeh, geen idee, wij hebben altijd gelijk afgerekend bij de tolpoort...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:49

Wij hebben wel een afrekening van cc gehad, maar dat slechts 1x

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:57

Florida was geweldig, er was trouwens een Rodeo! Dat was echt tof!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:04

Het was hier idd flink paniek in Amerika CNN zond de hele avond uit over de sneeuw en liet hun arme reporters urenlang in de sneeuw staan :')
In sommige staten mocht je niet meer met je eigen auto de weg op en enkelt openbaar vervoer pakken voor zover het nog reed.. De metro's waren al heel vroeg niet meer in gebruik en mensen zijn ook rond half6 van hun werk naar huis gestuurd.... Er is op sommige plekken ook een avond klok in gegaan en de meeste mensen bleven idd binnen... De supermarkten zijn zo goed als leeg

Ik kan alleen maar heel blij zijn dat ik nu in North Carolina zit en het in Texas ook prachtig weer was :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:46

Hier sneeuwt het ondertussen dus we hebben het staartje van de zogenaamde sneeuwstorm te pakken ;)... Vanmorgen toen ik wakker werd was er nog geen sneeuwvlok gevallen!

Bij het verlaten van stal zag het er zo uit:
Afbeelding

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:07

In NYC is het heel erg meegevallen met de sneeuw, in Boston is er wat meer gevallen, ik kreeg deze foto van een vriendinnetje;

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:42

Mooi windeffect, ziet er wel gaaf uit :D Maar ik ben blij dat het niet mijn auto is die je dan uit moet graven :Y)

Mijn broer verwacht dat er vanavond zo'n 60 cm ligt. Dus daar sneeuwt het flink. NY is de dans net ontsprongen.

_Lisanne schreef:
Even een vraagje, misschien heeft een van jullie hier ervaring mee.
Half tot eind augustus ben ik naar Florida en omgeving Memphis geweest en heb een auto gehuurd maar nu krijg ik inmiddels al voor de 4e keer een rekening van de tolwegen. Is dat normaal om na zo'n 5 maanden nog een rekening te krijgen?
Wij hebben dat ook niet gehad. Was vrij snel afgeschreven en de bedragen waren herkenbaar. Lijkt mij niet normaal.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 04:23

Lisanne ik vind dat wel een raar verhaal ja
En bij de tolwegen hebben jij toch zelf wat kwartjes of een dollar in het bakje gegooid?

Lijkt mij een beetje of dat auto bedrijf een slaatje wilt slaan aan ontwetende toeristen

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:18

Shilady: in Florida kan je ook kiezen om toll by plate te rijden, dus gewoon doorrijden en de verhuurmaatschappijen halen achteraf het geld van je rekening. Zo doen wij dat ook, hoef je niet te stoppen of muntgeld bij je te hebben.

Maar dan horen ze het maar 1 keer van je rekening te halen

Ik zou een mailen naar de verhuurmaatschappij en een specificatie vragen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:38

En de sneeuwstorm is voorbij, gelukkig was het droge sneeuw, dus geen stroomuitval, de kabelpalen zijn blijven staan. Scholen blijven vandaag nog dicht, maar verder gaat het gewone leven weer door.

Pad naar de voordeur;
Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 09:43

Wow, wat een berg :wow:
Fijn dat er verder geen stroomuitval was en het gewone leven weer door kan gaan!

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:58

Zo, wat een laag sneeuw!
Gelukkig geen ongemakken. Dan zou ik zeggen geniet ervan :)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:39

Prachtig ... al dat sneeuw!
Vind het alleen wel altijd jammer dat het er zo warm en donzig uitziet (als een lekker warm donzen dekbed :D ), maar dat zodra je buiten komt het toch weer koud en nat is. -O-

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:08

Wow dat is een flink pak sneeuw. Dat heeft zeker wel even geduurd om het pad vrij te maken ? :oo

Ik heb Alamo gemaild maar die geven geen informatie omdat ik niet direct bij hen heb geboekt. Dus nu maar weer de reisorganisatie gemaild voor het reserveringsnummer en dan maar hopen dat Alamo dan wel helpt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:14

Vervelend hoor. Zijn het hoge bedragen?

Ik weet niet hoe lang hij ermee bezig is geweest, maar gelukkig hoeft het niet met de schep en bezem;
Afbeelding

Ossie, ik zit gewoon in het natte Nederland. Mijn nichtje en neefje genieten er wel van :j
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:17

Oef, dan zijn wij er hier nog best goed vanaf gekomen.... Hier liggen er enkele cm's aan donzige sneeuw maar hoe dan ook: Het is zo mooi als alles weer voozien is van n nieuw laagje wit! De temperaturen zijn hier rond de -12 maar voelt zo niet koud aan!

Straks maar eens kijken of ik paardlief nu even in de sneeuw kan gooien om wat foto's te maken want t is helder en de zon schijnt!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:17

Grit schreef:
Vervelend hoor. Zijn het hoge bedragen?

Nee dat niet. Twee keer iets van 3,50, 1 keer 6,50 en 1 keer 24,50. Die 24,50 werd na een paar weken afgeschreven dus die lijkt me gewoon terecht. Maar zeker die twee keer 3,50 vind ik gek..

Van die foto's krijg ik ook zin in sneeuw :') :))

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:24

Ik vlieg vandaag naar Holland |(

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:19

Hallo allemaal!
Ik vlieg in maart alleen naar Arkansas *spannend* alleen is het een en ander nog niet helemaal duidelijk. Heb al wel gezocht maar voor ik organisaties ga stalken dacht ik dat er hier misschien mensen zitten die me zouden kunnen helpen O:)

Ik ga 10 dagen, ik begrijp dat ik een ESTA aan moet vragen?
Daarnaast loop ik met een kruk, mag die zomaar mee of moet ik dat van te voren aangeven?

Alvast heel erg bedankt!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:20

Ja, daar moet je een ESTA voor aanvragen. Dat kan per website :) heel makkelijk. Hij is 2 jaar geldig.
Je kruk zou ik even navragen bij je reisorganisatie of luchtvaart maatschappij.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:27

Ja je mag met krukken

Esta moet je aanvragen ja al krijg je dat ook automatisch te lezen in je Eticket

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:39

Hallo! Mag ik me ook melden? Juni/juli ga ik 2.5 week naar Amerika, LA en NYC!
Weet een van jullie of je bij de ESTA je verblijfplaats moet melden? Mijn hotel in LA is net gesloten en gaat naar een nieuwe locatie die ze nog niet hebben. Als die me niet bevalt of er in april nog niet is mag ik bij een vriendin logeren, maar goed, ik weet dus niet of ik de ESTA nu al aan kan vragen zonder adres, of dat dit pas kan als ik deze weet? En controleren ze dat dan ook?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:40

Fortitude schreef:
Hallo allemaal!
Ik vlieg in maart alleen naar Arkansas *spannend* alleen is het een en ander nog niet helemaal duidelijk. Heb al wel gezocht maar voor ik organisaties ga stalken dacht ik dat er hier misschien mensen zitten die me zouden kunnen helpen O:)

Ik ga 10 dagen, ik begrijp dat ik een ESTA aan moet vragen?
Daarnaast loop ik met een kruk, mag die zomaar mee of moet ik dat van te voren aangeven?

Alvast heel erg bedankt!

Een kruk mag je meenemen zonder aangeven, deze gaan dan in het koffervak boven je hoofd. Ergens laten staan mag niet. Maar aangeven is niet nodig, althans, niet bij KLM en Delta

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:44

knabbelgirl schreef:
Een kruk mag je meenemen zonder aangeven, deze gaan dan in het koffervak boven je hoofd. Ergens laten staan mag niet. Maar aangeven is niet nodig, althans, niet bij KLM en Delta

Hmm ok. Ik vlieg met American Airlines, ik zal even kijken of ik ze een berichtje kan sturen, dan weet ik het zeker. Straks wordt-ie in beslag genomen, dan loop ik daar zonder. Daar wordt ik ook niet blij van :D

Bedankt voor de reacties trouwens :D

& volgens mij wel, sowieso als je incheckt in het vliegtuig geloof ik. Ik heb mijn vriend bijna een maand geleden weggebracht die vloog naar Fayetteville/Northwest Arkansas (XNA). Hij moest bij het inchecken dus het adres invullen. Bij Esta geloof ik ook, maar hij kan ook zijn dat dat voor Visum was, hij heeft beide (lang verhaal :'))