USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:23

Joehoe, ik meld me hier ook weer. Ik ben weer begonnen met mijn reis verder plannen voor aankomende mei. Gisteren heb ik een snorkeltocht geboekt op key west met zeiltocht naar het koraalrif en ik heb gereserveerd voor het snorkelen met de manatees in Crystal river.

Hebben jullie nog leuke, bijzondere tips wat echt niet te missen in Florida?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:40

Kelly Park is ook een aanrader om vanuit Orlando te doen, lekker met je rubbere band luieren.

St. Augustine is ook een dorp/stad aan de oostkust dat je niet mag missen. De sfeer is daar helemaal geweldig.

Segway tour door Celebration bij Orlando is ook heel erg leuk om te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:08

wij verblijven 9 nachten in Orlando, Disney en gaan van daaruit naar discovery cove, sea world, universal studios. Van daar uit rijden we naar st. Augustine waar we een nacht verblijven. We rijden dan via Crystal rive ( 1 overnachting puur voor de manatees) naar Clearwater Beach. Daar verblijven we 5 nachten en gaan een honkbalwedstrijd bezoeken en naar bush gardens. We rijden dan door naar Naples waar we 3 nachten verbijven. Dan rijden we via de everglades naar Florida City en daar verbijven ook 1 nachtje. Dan staat ons een lange rit te wachten naar Key West waar we 2 nachten verblijven en dus ook gaan snorkelen. Vervolgens rijden we terug naar Miami en daar blijven we 2 dagen (honkbal wedstrijd) en vervolgens vliegen we terug naar huis...

Alle hotels hebben we al eerder vrij goedkoop kunnen boeken, nu nog een beetje tips om wat we kunnen doen. Ik verheug me echt ontzettend op Discovery cove en het zwemmen met de dolfijnen daar. Iemand tips waar we het beste een airboat tocht kunnen maken? Beter vanuit Naples of beter vanuit Florida City?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:11

St. augustine een ijsje eten bij Kilwins :d en langs de Popcorn winkel (250 smaken popcorn :+ )
Wij hebben een Airboat tour bij Orlando gedaan :) daar dat kan je ook overal op de weg door de everglades doen. Genoeg aanbieders.

Raad je aan om na het ophalen van de auto even langs een Walmart te gaan en daar voldoende water in te slaan :) daar betaal je voor 35 halve liters iets van 3,50 :) Stuk goedkoper als in toeristengebieden water aanschaffen

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:17

Discovery Cove heb ik ook gedaan toen dat net geopend was, jammere is dat de foto's zo ontzettend duur zijn. Dus bereid je voor op een flink bedrag. En wees daar rond 7:30 dan kan je in de ochtend sessie meedoen (middag is zomers bloedheet) en heb je nog tijd om te genieten van je ontbijt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:33

Eergisteren mn hostess weer wat nederlands proberen te leren maar het uitspreken van woorden met de letter G blijft een probleem :p

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:59

shilady schreef:
Eergisteren mn hostess weer wat nederlands proberen te leren maar het uitspreken van woorden met de letter G blijft een probleem :p

Ik zat jouw profiel te lezen en deamn een Amerikaan in uniform, je hebt het goed gedaan haha, ben jaloers :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:57

Klinkt goed Angela!
Wij hebben onze airboot tocht gemaakt bij http://www.captaindougs.net Dat is aan de kant van Naples.
We hadden het geluk dat er verder niemand bij kwam, dus we hadden een privetour en ik heb een stukje zelf mogen varen.

En het snorkelen met de zeekoeien hebben we gedaan bij https://www.birdsunderwater.com/#/. Toen hebben we ook nog dolfijnen gezien. Ik zie dat jullie ook in mei gaan, wij waren er ook begin mei. De zeekoeien zijn dan grotendeels weer terug getrokken richting zee. Dus er zijn er dan niet zo veel in de baai.

We hadden gekozen voor de vroegste starttijd.
Er werd gefilmd, de rest eruit geknipt en een filmpje van ons tweeen overgehouden

Waar overnachten jullie in Crystal River?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:05

Mijn broer is vandaag nog gaan werken, ze verwachten vanavond (hun tijd) pas de sneeuwstorm. Morgen blijft hij thuis, zoals het eruit ziet houden ze rekening met zo'n 60 cm.
Ik hoop maar dat in elk geval de elektriciteit het blijft doen, ze hebben een keer zonder gezeten door de sneeuw en dat was erg koud :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:21

@ Grit: Wij overnachten in Holiday inn in Crystal River, wij hebben ook gekozen voor de vroege starttijd.

Heftig hoor, je zou komen te zitten zonder stroom in de sneeuw. Brrrrr.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:46

Dat ziet er een stuk sjieker uit dan het hotel dat wij hadden :D
Van buiten was het bij ons mooi, maar de kamers konden hoognodig een opfrisbeurt gebruiken. Het uitzicht op het water maakte gelukkig veel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:07

En het was relatief goedkoop, 48 euro voor een nacht heb ik betaald. Waar zaten julie?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:12

http://www.porthotelandmarina.com

Toch zouden we er zo weer naar terug gaan, de locatie is echt mooi, we hebben vanuit het hotel zeekoeien, dolfijnen en baby alligators gezien.
Schattig toch :D

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:10

Ik zou je aanraden om vanuit Naples een airboattour te maken in Everglades City. Daar heb je kleine airboats met max. 6 personen. Wij kregen eenkoptelefoon op met uitleg en je kon ook zelf vragen stellen. Echt heel gaaf. Wij hebben manatees, racoons en uiteraard alligators gespot. Een aanrader!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:18

Lifaya
Ik ben ook wel een beetje impressed van mezelf dat ik er zo een heb kunnen scoren en echt een lieverd is het hij behandeld me als een prinses :)

Grit dat ziet er bestwel cool uit die baby aligator in het water!
Ach zolang er geen kakkerlakken of bedbugs zijn zou ik me niet al teveel storen aan het oude jasje, maarja prijs moet wel goed in verhouding met de kwaliteit zijn hoor! :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:20

waar heb je hem gevonden? :P ga ik daar ook zoeken hahaha

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:28

Haha ik stuur je pb!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:47

Wat gaaf dat snorkelfilmpje zeg!

Die weersverwachtingen zien er wel echt heftig uit. :oo

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 14:12

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:32

Wel apart gezicht zo, geen auto's te bekennen en voor NY begrippen heel rustig op straat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:35

Is natuurlijk ook best vroeg nog daar haha. Rond 8 uur begint t echt druk te worden. Althans dat viel mij op daar haha.

Maareh.... Zoveel is er niet gevallen zo te zien?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:00

Er mogen geen auto's op straat in NYC en de metro's rijden niet, iets wat als laatste gebeurde toen hurricane Sandy door NY trok. Dus ja, het is wel degelijk zeer rustig in NYC ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:02

Las net in de krant dat de mega storm/sneeuw uitblijft. Zelfs de weerman die dithad voorspeld heeft zijn excuses aangeboden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:02

Ja nu vind ik het ook wel echt te rustig als ik naar de beelden kijk. Er rijden wel enkele auto's nu, maar is niet te vergelijken met normaal. Maar hoe doen ze dat met werken dan? Veel mensen wonen buiten Manhattan die daar werken, is toch best een eind van Staten Island of Brooklyn naar Midtown Manhattan xD

Dit is iig geen sneeuwstorm. Denk dat er wel meer in central park ligt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:16

In zo'n situaties wordt er een snow day afgekondigd en blijven alle scholen gesloten en werken veel mensen van thuis uit, want je dan op de weg wagen om te gaan werken is onverantwoord. Wij kregen gisteren ook al mail van onze Amerikaanse collega's dat ze de komende dagen niet op kantoor aanwezig zouden zijn wegens alle sneeuw.