USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:23

Ik woon al weer even hier en was eigenlijk al wel gesetteld maar ja, nu na deze aankoop ben ik wel helemaal gesetteld ja :D

@grit: Bedoelde ook meer dat als je n western zadel vind die goed is kwa opbouw, zit etc je er dan heerlijk en urenlang in kan zitten! Natuurlijk zijn het niet alleen de dure zadels die goed zijn en uiteraard ligt t ook aan het type paard... Is meestal n combinatie van meerdere dingen waardoor n zadel fijn of niet fijn zit.

Ik heb n Circle Y zadel en kan je vertellen dat die niet goedkoop was (overigens is mijn circle Y volledig handgemaakt en niet zoals de nieuwe Circle Y zadels want die worden machinaal gemaakt) maar dat is wel het enige merk en type zadel waar ik op kan zitten en mee kan rijden, alle andere types en merken geprobeerd maar daar kon ik nog geen 5 min op blijven zitten. Ik heb n versleten rug dus ben sowieso n dilemma geval ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 03:33

Die western zadels kunnen zeker weten heel lekker zitten
zat ook gelijk even op internet te snuffelen en ik zie ook dat je bv een gelpad kan bestellen voor op het zadel mocht je een harde hebben.... Ik denk gewoon dat ik pijn had omdat het een oud hard zadel was... :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:13

Een gelpad heb ik in het begin wel gebruikt bij de langere ritten, maar daarna ook niet meer.
Mijn vriend heeft een Sommer endurancezadel, als ik zijn paard rij zit dat erg zacht, maar toch zit ik liever op mijn eigen zadel. Het is maar net wat je gewend bent.

En over 4 maanden zitten wij ook weer in New York en Boston *\o/*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:26

Gaaf! In zo'n mooi gebied om te zijn Grit!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:14

Alhoewel we niet lang in beide steden zijn. We zijn 4-5 dagen bij mijn broer, maar ik denk dat we Boston zelf dit keer niet bezoeken.

En ik kijk nog even naar een mooi natuurgebied op niet meer dan een paar uur rijden afstand of misschien gaan we nog naar Amish Country. Tegen beter weten in probeer ik nog steeds een fietsverhuur daar te vinden :Y) . Mooi gebied, maar zonde om in de auto te zitten en lopen gaat dan weer te langzaam. Maar we beslissen ter plekke afhankelijk van het weer. Bij slecht weer zullen we meer tijd in NY zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:24

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:27

Thanks, sla ik meteen even op!
Even een fietsje huren voor 40 dollar per dag, haha! Step lijkt mij ook leuk, maar dat is best vermoeiend ben ik eens achter gekomen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:28

New York en Boston zijn beide mooi..... Mei is denk ik ook wel de beste maand om te gaan, niet te warm en niet te koud ;)

Hoelang zou je willen rijden Grit? Hier in de omgeving heb je namelijk wel mooie bergen en uitzichten waar je heerlijk kan wandelen enz.

Hier is het momenteel -8 en als het goed is gaan de temperaturen nu weer iets omhoog maar ik moet het echt eerst zien! Zo loop je namelijk in n heerlijk dit vest naar buiten en 5 min later moet je toch echt je jas, das, muts en handschoenen tevoorschijn halen omdat t toch werkelijk kouder is dan je dacht....

Ach, ze zeggen dat Januari de ergste maand is.... En die is nu bijna voorbij ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:37

Grit schreef:
Thanks, sla ik meteen even op!
Even een fietsje huren voor 40 dollar per dag, haha! Step lijkt mij ook leuk, maar dat is best vermoeiend ben ik eens achter gekomen.

Is wel redelijk heuvelachtig :+ step lijkt mij ook niets :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:47

Cubra, richting jullie kant op heb ik al wat op mijn vizier, daar zitten mooie gebieden :j Maar die zijn goed te doen vanuit Boston. Omdat we dit keer vanuit NY vliegen, gaan we nu wat meer onder NY zitten.

Hier is het nu -2 ofzo, maar na 4 uur buiten ben ik blij weer binnen te zijn :brr:
Mijn broer en zijn gezin waren begin januari 's avonds laat op het vliegveld aangekomen, toen was het bijna -20 graden. Daar troffen ze een compleet ingevroren auto die daar twee weken had gestaan. Gelukkig deed de auto het nog, maar ze hebben een eerst een half uur met alle mogelijke kleren en sjalen aan de auto laten opwarmen voor ze vertrokken.

Keet schreef:
Is wel redelijk heuvelachtig :+ step lijkt mij ook niets :+

:D dat is waar. Maar naar beneden is wel leuk.
Foto's van 2 jaar geleden

Afbeelding

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:48

Mooi Zesspan :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:56

Op het land zagen we vooral 6-spannen voor de ploegen lopen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:11

Mei kan soms nog best fris zijn.. Heb gemerkt dat het weer enorm om kan slaan.. in juni van 15-18 graden opeens naar 28-30.. En dan blijft het zomer.. September is wel een hele fijne maand voor mensen die de hitte over willen slaan..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:16

De voorkeur is droog is en rond de 20- 25 graden, maar we zien het wel, hebben er toch niks over te zeggen.

We zijn er tot nu toe elke keer in mei geweest. 4 jaar geleden eind mei met een paar dagen 30+.
2 jaar geleden begin mei en toen hadden we vooral regen en inderdaad rond de 18-20 graden met flink wat wind. Op onze vertrekdag was het ineens weer 30 graden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:19

Afgelopen jaar was Mei hier prima te doen! Maar we hebben het over het weer hé, daar kan je nooit iets van zeggen!

En jups, hier hebben we vanaf eind Mei tot vaak half Oktober heerlijk weer! In Oktober kan je hier nog gewoon in je teenslippers rondwandelen :D
Moet wel zeggen dat de warmte hier reuze meevalt, als het in NL 30 graden is is het gewoon benauwd en niet te doen.... Hier is het heerlijk en doe je van alles terwijl het n graad of 33 is (al is het dat hier ook maar 3 weken geweest, we hebben normaal hier n graad of 25 gemiddeld).

@grit: mag ik vragen wat je op het vizier hebt?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:12

CubaLibre schreef:
@grit: mag ik vragen wat je op het vizier hebt?
Alle groene vlekken op google maps in de buurt :D Het grootste gebied dat redelijk dichtbij ligt is Green Mountain National Forest. Dichterbij zijn er nog meer kleinere staatsparken. Assabet River lijkt mij mooi in de hoop een bever te kunnen zien :z

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:25

Hallo!

Ik ga in de meivakantie een week naar Chicago en ivm werk van m'n vader moet ik dan mezelf vermaken in de stad. Iemand tips voor leuke dingen te doen of te zien in Chicago? :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 02:02

Woensdag terug naar Nederland maar ik heb weer zoooooooo geen zin.... Volgende keer 4 weken blijven is veel beter!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:17

Sneeuw in New York verwacht!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:19

Hier eind van de week ook, hopelijk niet zoveel….

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:24

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:24

Ik hoop inderdaad dat wij geen 90 cm krijgen := Dan is sneeuw echt niet meer leuk. NL lag zaterdag al plat vanwege 5-10 cm. Als we 90 cm krijgen moeten we ontzet worden door de buurlanden vrees ik :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:28

Ik denk dat men er beter daar mee overweg kan dan hier in NL.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:36

Als ze mensen oproepen om vooral niet de straat op te gaan en 'het wordt erger dan ooit', dan is er van 'omgaan met' geen sprake meer...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:40

Zouden wij hier in nl dan ook sneeuw krijgen? Het staartje van Amerikaanse blizzards