Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
baudyh schreef:Electra63 schreef:Ik zie nog steeds berichten op FB voorbij komen van hotels die dit jaar niet meer open gaan. Wat een drama voor de Griekse economie/bevolking.
Ja dat is het zeker. Ik hoop maar dat er toch veel toeristen wel naar Griekenland gaan.
Suor schreef:Wij hebben gisteren de knoop door gehakt en besloten dat we gaan(tenzij de situatie de komende drie weken verslechterd natuurlijk...). We gaan helemaal met de auto en in Griekenland kamperen
Fitzroy schreef:Yesssss!!
Heel eerlijk? ik zat zojuist toch alweer op Booking.com te kijken naar een hotel op Ikaria![]()
En ik had me nog wel zo voorgenomen niet te gaan vliegen dit jaar ...
Toch denk ik dat het dit jaar beter is om a. af te wachten en b. een pakketreis te boeken. Dan heeft zo’n reisorganisatie de verplichting om je terug te brengen.
Suor schreef:Electra63 schreef:Wij zijn ook al vaak met de auto gegaan![]()
Gaan jullie helemaal met de auto of via Italië en dan over varen met de ferry?
We gaan normaal altijd via Italië met de ferry, maar dit jaar gaan we helemaal over land. Aan boord moet je een mondkapje op en qua tijd scheelt het amper.
Electra63 schreef:Waar ga jij heen in Griekenland?
Wij gingen altijd helemaal over land, via voormalig Joegoslavië: 3000 km.![]()
Na de burgeroorlog gingen we via Italië met de ferry, meestal Ancona - Patras en dan nog naar Athene - Syros. Laatste jaren gaan we vliegen en dan huren we een auto. Zeker omdat wij tegenwoordig korter op vakantie gaan i.t.t. vroeger. Toen gingen we 4 weken.
Ik wil nog wel een keer met de auto en dan rondreizen over het vaste land.
Maar waarschijnlijk vliegen we dan ook en huren we een auto. Vaak is dat ook veel goedkoper en het scheelt veel tijd.
Maar ik vond het altijd wel erg leuk om met de auto op vakantie te gaan.
2 jaar geleden nog naar Italië gegaan en in het verleden ook wel naar Spanje.
Suor schreef:Electra63 schreef:Waar ga jij heen in Griekenland?
Wij gingen altijd helemaal over land, via voormalig Joegoslavië: 3000 km.![]()
Na de burgeroorlog gingen we via Italië met de ferry, meestal Ancona - Patras en dan nog naar Athene - Syros. Laatste jaren gaan we vliegen en dan huren we een auto. Zeker omdat wij tegenwoordig korter op vakantie gaan i.t.t. vroeger. Toen gingen we 4 weken.
Ik wil nog wel een keer met de auto en dan rondreizen over het vaste land.
Maar waarschijnlijk vliegen we dan ook en huren we een auto. Vaak is dat ook veel goedkoper en het scheelt veel tijd.
Maar ik vond het altijd wel erg leuk om met de auto op vakantie te gaan.
2 jaar geleden nog naar Italië gegaan en in het verleden ook wel naar Spanje.
De afgelopen jaren heb ik ook vaker gevlogen (idd ook vanwege de kortere vakanties haha) en dan vanuit Athene met de bus naar Tholo (klein dorpje bij Zacharo, Peloponnesos).
Met mijn ouders ging ik altijd met de auto en ferry(Ancona-Patras). Vorig jaar voor het eerst zelf met de auto/ferry (ik werk sinds vorig jaar in het onderwijs dus de langere vakanties waren weer mogelijk) en dan dit keer voor het eerst helemaal over land.
We gaan naar Platamon (vlakbij de Olympus) in het noorden, dan Nafplion, Koroni en mijn vaste plekje in Tholo.
Vliegen en een auto huren hebben we ook overwogen, dat viel me ook zeker mee qua prijs! Maar omdat we gaan kamperen is dat minder handig met alle spullen. Jullie namen de auto dan ook mee naar Syros? Dat was/is ook een flinke reis!
Rondreizen over het vaste land is zo leuk!
Electra63 schreef:Met kamperen is een auto wel handig![]()
Ja, mijn schoonfamilie komt van Syros.
Al met al was het vooral prijzig door met name de ferrykosten voor de auto.
En op de ferry van Italië naar Griekenland namen we ook altijd een hut.
In de jaren 80 omdat het 36 uur varen was en later was het nog maar 22 uur ofzo, maar is een hut met kinderen wel fijn na zo'n lange autoreis.
Fitzroy schreef:Echt balen zeg dat voor jou alles zo in het water valt. Maar .... je hebt wel een prachtige tuin om van te genieten![]()
Suor, hoe rijden jullie nu en hoe lang doe je daarover? Ben wel benieuwd.