USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:10

Mooie foto's komen hier weer voorbij :j

Gister aangekomen op Detroit waar ik moest overstappen
Gelukkig 3,5 uur de tijd om over te stappen want net als laatste keer weer vast bij Immigrations dus weer een verhoor en die agent probeerde mn privacy te schenden door in mn mobieltjes naar berichten te zoeken,maar ik had alles met voorbedachte raden natuurlijk gewist :+ Daarna probeerde die op mn facebook in te loggen maar dat lukte ook niet omdat die facebook app op die mobiel niet werkte :D Dus tja vond die allemaal niet zo leuk maar uiteindelijk moest hij me toch laten gaan omdat ik altijd braaf optijd ben terug gegaan en elke keer als hij de vragen herhaalde gaf ik dezelfde antwoorden.. 1,5 uur duurde het voor mn paspoort werd gepakt want ze waren nogal veel mensen aan het verhoren :7

Verders heb ik het weer hartstikke gezellig hier gister heb ik het best laat gemaakt er moesten natuurlijk weer veel vragen gesteld worden over holland ;)
Zometeen gaan we naar het winkelcentrum *\o/*

Het is hier wel fris :brr:

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:18

Jezus, Amerikaanse politie is een beetje aan het doorslaan de laatste tijd :x Alsof ze zomaar je telefoon mogen inkijken. Lekker gebruik maken van de onwetendheid van toeristen die snel onder de indruk zijn van hen en niet beseffen dat de politie nooit zomaar je telefoon/laptop mag inkijken. Goed dat je je rechten kent en hebt volhardt :j Als je gelijk hebt kunnen ze je ook niks maken. En idd nooit zomaar je telefoon of laptop laten inkijken:

Citaat:
The Fourth Amendment to the U.S. Constitution protects you from unreasonable government searches and seizures, and this protection extends to your computer and portable devices. But how does this work in the real world? What should you do if the police or other law enforcement officers show up at your door and want to search your computer?

If you consent to a search, the police don’t need a warrant.

The most frequent way police are able to search is by asking you for permission. If you say “yes” and consent to the search, then police don’t need a warrant. You can limit the scope of that consent and even revoke or take it back after the officers begin searching, but by then it may be too late.1 That’s why it’s better not consent to a search--police may drop the matter. If not, then they will generally need to get a search warrant to search.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:19

Wat bizar Shilady dat hij in je telefoon wilde kijken! Lijkt mij dat dat niet de bedoeling is..... Heb je er nog iets van gezegd?

Veel plezier nog lig!

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:20

Yasmine schreef:
Jezus, Amerikaanse politie is een beetje aan het doorslaan de laatste tijd :x Alsof ze zomaar je telefoon mogen inkijken. Lekker gebruik maken van de onwetendheid van toeristen die snel onder de indruk zijn van hen en niet beseffen dat de politie nooit zomaar je telefoon/laptop mag inkijken. Goed dat je je rechten kent en hebt volhardt :j Als je gelijk hebt kunnen ze je ook niks maken. En idd nooit zomaar je telefoon of laptop laten inkijken:

Citaat:
The Fourth Amendment to the U.S. Constitution protects you from unreasonable government searches and seizures, and this protection extends to your computer and portable devices. But how does this work in the real world? What should you do if the police or other law enforcement officers show up at your door and want to search your computer?

If you consent to a search, the police don’t need a warrant.

The most frequent way police are able to search is by asking you for permission. If you say “yes” and consent to the search, then police don’t need a warrant. You can limit the scope of that consent and even revoke or take it back after the officers begin searching, but by then it may be too late.1 That’s why it’s better not consent to a search--police may drop the matter. If not, then they will generally need to get a search warrant to search.

Idd precies dit! Belachelijk. Af en toe draaien ze een beetje door daar bij de douane.

Douraque

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:53

Je had eigenlijk gelijk moeten zeggen: without a warrant, you can't have my phone.

Begrijp echt niet hoe ver die Amerikanen gaan. En dat je überhaupt wederom verhoort bent. Ben in 2013-2014 (1 jaar) 3x in Amerika geweest en totaal geen problemen. Je zou er spontaan niet meer naar toe gaan als je dit zo meemaakt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:19

Shilady dat is wel echt poedersuiker als je dan gewoon 1,5 uur word ondervraagd :oo

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:35

Jemig shilady, weer! :(:)
Geniet maar van je trip dat maakt t hopelijk allemaal weer een beetje goed..

Gave foto's kwamen er voorbij! :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 03:30

Doura en Yasmine
Als jij niet je telefoon of laptop ect geeft dan kunnen hun gewoon zeggen van nou dan zal je wel wat te verbergen hebben en je bent niet te vertrouwen dus geen stempel voor jou :wave:
Dus ja als jij echt graag het land in wilt dan ben je toch verplicht het te doen ondanks die rechten....

Maarja ik heb er gewoon geen trek in dat hun mijn privé gesprekken lezen en dan daarover ook nog domme vragen moeten stellen ik heb daar dus een stokje voor gestoken :)F

Lara ik heb er niks van gezegt nee omdat ik gewoon weet dat dit hun manier van doen is en altijd zo te werk zullen blijven gaan...

Er waren daar verhoor kamers waar je ook doorheen kon kijken en als ze hun stem verheffen kon je het ook horen en als je dat dan allemaal kan zien in de wacht ruimte dan maakt dat je best nerveus ja... Een meisje moest ook huilen vd spanning.. En veel mensen miste hun vlucht...
Zogenaamd werd iedereen op volgorde geholpen(gedrild) maar toen een andere jongen van mijn vlucht met een Arabische nationaliteit binnen kwam werd hij binnen 5 min geroepen terwijl anderen al meer als een uur aan het wachten waren.... Zwaar onderscheid maken als je het mij vraagt!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 03:33

Ik ga trouwens volgende week mijn tanden hier laten bleken :D

Zaterdag 5 dagen naar Texas en dan kom ik hier weer terug voor nog 6 dagen en dan vlieg ik terug naar Amsterdam...

Ben gewoon blij dat ik een vlucht heb kunnen kiezen met voldoende overstap tijd want een van 1,5 had ik nooit gehaald en dat is een fout die mensen uit andere landen maken ze rekenen er niet op dat je zomaar even 1,5 uur bij Immigrations kan vast zitten...en het kan iedereen gebeuren hoor want ik heb met andere mensen gepraat en een zei dat ze pas voor de 2e keer Amerika binnen kwam en ook geen strafblad heeft...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 09:42

Maarre, ik ben het even kwijt Shilady, ben je daar ook echt op vakantie of ga je werken?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:07

Wat vervelend dat het zo lang duurde!

Ik ben vorig jaar ook 3x geweest zonder problemen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:37

Nee ik ben er gewoon op vakantie ik heb geen visum om te werken :)

Ach het is achter de rug!

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:54

Chips... Nichtje is ten huwelijk gevraagd op oudejaarsdag en nu gaan ze trouwen midden september, echt precies midden in onze vakantie :( Gelukkig hebben we nog geen vluchten geboekt, misschien kunnen we nog een weekje schuiven (de exacte datum weet ik nog niet, wil ze eerst aan haar ouders etc. vertellen).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 06:18

Vandaag een 3 uur durende buitenrit gemaakt hier in Texas
Veel natuur gezien en veel dode dieren :+

Zat op een quarterhorse
Zijn fijne paarden :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:17

Leuk!!
Geen houten kont van het zadel?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 11:04

Gaaf shilady!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:06

Grit :=
Inderdaad een houten kont maarja was ook een oud zadel...
Heb er echt heel erg van genoten en voelde me super op mn gemak op dat paard echt het soort gemak en vertrouwen wat ik nodig heb :j

Nadir was inderdaad heel gaaf had nog nooit eerder hier gereden in Amerika :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:10

Lijkt mij ook echt leuk :j

Mijn achterwerk was aardig wat rijuren gewend, maar de eerste tijd op mijn westernzadel had ik twee beurse zitbeenknobbels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:01

Weet iemand de voordelen bij United als je Silver member bent. Ik weet mijn account niet meer en ik kom d'r niet meer op.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:49

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 02:43

En toch vallen de goede western zadels echt reuze mee :)

Ik heb zelf nu ook n western zadel (evenals n hoofdstel, spullen en sinds gistermiddag n paard (Solid Paint) en ondanks mijn versleten rug en het feit dat ik op bijna elk western zadel gezeten heb die er maar zijn heb ik uiteindelijk mijne gevonden en die zit heerlijk!

Quarters zijn zo fijn en Paints komen vaak uit quarter horses (zijn meestal quarter horse gefokt maar als ze bont zijn of als het wit tot boven de knie komt worden het automatisch paints ;) )
Ik vind ze iig geweldig en ben erg blij met mijn nieuwe dame :D

Mijn dame in kwestie ook maar meteen even spammen ;)
Is per slot van rekening n Amerikaanse :p

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:19

Wat leuk, CubaLibre! Gefeliciteerd met je knappe merrie +:)+

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:58

Wat een plaatje CubaLibre!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:23

CubaLibre schreef:
En toch vallen de goede western zadels echt reuze mee :)
Dat heeft niks met goed of slecht te maken. Wel van het type zadel en hoe de zitting is opgebouwd. Een goedkoop zadel kan gewoon een zachte zitting hebben.
Bij mij bleven er 2 zadels over die goed op mijn tinker lagen. Dus het wensenlijstje voor mijzelf kon de prullenbak in en het zadel dat overbleef was helaas niet goedkoop. Het eraan wennen was gelukkig tijdelijk.

Gefeliciteerd met je nieuwe paard, veel plezier met haar!
Laatst bijgewerkt door Grit op 22-01-15 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:28

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst CubaLibre! Zo te zien ben je al helemaal gesettled?