Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:16

Mijn hond wordt wat ouder en ik merkte vorig jaar dat ze het af en toe koud had tijdens het kamperen (dan kreeg ze onze jassen), dus ik heb een slaapzak voor haar gekocht. Het is 24 graden in huis, debiel beest :')

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:42

Herkenbaar. Hier ook een hond die graag onder dekentjes ligt. Bij hogere temperaturen hebben wij een hydrofieldoek als dekentje. Ligt ze toch ergens onder, verwend kreng. :))

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:50

Nou, ik was eigenlijk een beetje bang dat ze er niet in zou willen liggen :+ Lekker ergens onder liggen doet ze nooit uit zichzelf en in de zomer al helemaal niet.

Waar we naartoe gaan is het op dit moment 4 graden (hopelijk als we er zijn ietsje warmer :') ) dus ik wil wel iets meenemen, inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat ze erin zal kruipen als het nodig is.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:22

Onze hond sliep vorige jaar buiten op zijn kussen onder de luifel, wilde niet in de auto. Hadden voor hem gelukkig zijn winterdekentje mee. Hij werd helemaal blij als we die tevoorschijn toverden en boos als ie af moest :') die beesten af en toe…

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:44

Onze hond slaapt op het onderste bed van het stapel bed. Ze komt er pas af als wij wakker worden. Echt lief, zeker omdat ze pas 8 maanden is. Ze vindt het heerlijk op de camping.

Afbeelding

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:08

SusanH schreef:
Onze hond slaapt op het onderste bed van het stapel bed. Ze komt er pas af als wij wakker worden. Echt lief, zeker omdat ze pas 8 maanden is. Ze vindt het heerlijk op de camping.

[ [url=m/oXk6DS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dat is echt super braaf <3

Mijn hond is inmiddels 11 en echt een kampeerveteraan. Wij gaan altijd met de (trekkers-)tent, ze wordt compleet hyper als we thuis de tent opzetten en ligt er al in voordat het ding goed en wel staat :D

Afbeelding

Echwel

Berichten: 12540
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:09

Hier slaapt er 1 bij mij in bed en de ander in fluffy mandje op de voorstoel als het echt koud is krijgt ze een fleece pyama aan :o

Als we inpakken willen ze al niet eens meer naar buiten, alsof we ze altijd thuis vergeten

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 22:45

Ah geweldig die honden.
Ik heb een straathond uit Roemenië en ze ging al mee kamperen toen we haar amper 6 weken hadden. Ze vind het geweldig. Dit jaar voor de 4e keer mee

wendy1987

Berichten: 6995
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 07:49

Owww ik krijg ook alweer helemaal zin.
Lekker naar normandie. Hebben niets besproken dus gewoon even kijken waar er plek is voor een tentje met 2 hondjes. Maar dat is nog nooit echt een probleem geweest dus dat zal nu ook wel goed gaan.

Bedoeling is bevrijdingsstranden te bezoeken, etretat en als laatste mont st michiel nog even een dagje.

Dus wrs 2 campings uitzoeken. Of 3. Even kijken wat we doen.
Tent staat zo, dus daar hoeven we niet op te letten gelukkig en grotere auto dus alles past er prima in

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:16

Black_kelpie dat is een heerlijk plaatje.

Ja onze hond weet ook al precies als we weg gaan. Heel slim hoe snel die verbanden gelegd worden.

Echwel

Berichten: 12540
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:19

wendy1987 schreef:
Owww ik krijg ook alweer helemaal zin.
Lekker naar normandie. Hebben niets besproken dus gewoon even kijken waar er plek is voor een tentje met 2 hondjes. Maar dat is nog nooit echt een probleem geweest dus dat zal nu ook wel goed gaan.

Bedoeling is bevrijdingsstranden te bezoeken, etretat en als laatste mont st michiel nog even een dagje.

Dus wrs 2 campings uitzoeken. Of 3. Even kijken wat we doen.
Tent staat zo, dus daar hoeven we niet op te letten gelukkig en grotere auto dus alles past er prima in

Dit is een aanrader
Klein maar fijn

https://sites.google.com/site/campingloraille/

Kikka

Berichten: 4692
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:16

PineApple schreef:
Vraagje voor alle ervaren kampeerders..
Wij willen dit jaar weer met de daktent weg, waarschijnlijk richting Slovenië. Vorig jaar zijn we naar Noorwegen geweest met de daktent, dat is uitermate goed bevallen. So far so good.

Echter, als we dit jaar weg gaan ben ik ruim 17 weken zwanger. Zijn jullie al eens zwanger gaan kamperen? Wat zijn de tips en tricks? Er ligt een goed matras in de daktent, dat scheelt wel al.


Ik ben twee jaar geleden met 26 weken en bekkeninstabiliteit gaan kamperen. Geïnvesteerd in goede matten (dat moest toch al, dus dit was een prima reden) en een stoel waar ik fijn in kon zitten (niet te zacht). We hadden ook een plasemmer mee omdat ik 's nachts steeds moest plassen en dan niet helemaal naar het toiletgebouw wilde. Verder hebben we weinig anders gedaan dan normaal en een heerlijke vakantie gehad. Mijn bekken ging toen ook echt veel beter omdat er op een camping geen trappen zijn :+

Wij hebben vorige maand in een ingerichte tent in Spanje gezeten. Was heerlijk, met alles erop en eraan, maar ik keek toch een beetje jaloers naar de échte kampeerders. Dus komende week ga ik in mijn eentje met de kinderen (1,5 en 4) een midweekje in eigen land met onze eigen tent. Naar mijn roots, West-Friesland.

Geen idee hoe ik die tent op ga zetten in mijn eentje en ondertussen de kinderen in bedwang ga houden en ik denk dat we elke keer met zijn drieën naar de wc moeten, maar het wordt ongetwijfeld leuk :D

Edit: o! En vraag bij de verloskundige even om een internationale uitdraai van je zwangerschapskaart. Je hoopt hem natuurlijk niet nodig te hebben, maar als er wat is heb je iig je gegevens bij je.

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:32

Echwel schreef:
Als we inpakken willen ze al niet eens meer naar buiten, alsof we ze altijd thuis vergeten

Oh dit inderdaad :') Ik laat haar vaak maar vast in de auto, anders blijft ze jammeren.

Nadeeltje van kamperen met hond: volgens mij is ze bijna loops en dat is bij haar een bloedbad. Handig _O-

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:40

Even een nachtje weg en het voelt ook meteen als vakantie
Afbeelding

Afbeelding

lukka63
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:41

gaucho schreef:
Even een nachtje weg en het voelt ook meteen als vakantie
[ [url=m/QOSEx3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pXhYIM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Genieten,en lekkere hapjes.

lukka63
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 17:43

Wij hebben ivm andere baan,de komende weken veel vrij,waar we ook graag eens met een warme dag aan het water willen staan.
Wij wonen gemeente Woensdrecht ,Veere is erg leuk maar voor op en neer net te ver.
Mocht er iemand wat weten...

Echwel

Berichten: 12540
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:14

lukka63 schreef:
Wij hebben ivm andere baan,de komende weken veel vrij,waar we ook graag eens met een warme dag aan het water willen staan.
Wij wonen gemeente Woensdrecht ,Veere is erg leuk maar voor op en neer net te ver.
Mocht er iemand wat weten...

Heb je park4night app
Daar staat zoveel.op

lukka63
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:25

Echwel schreef:
lukka63 schreef:
Wij hebben ivm andere baan,de komende weken veel vrij,waar we ook graag eens met een warme dag aan het water willen staan.
Wij wonen gemeente Woensdrecht ,Veere is erg leuk maar voor op en neer net te ver.
Mocht er iemand wat weten...

Heb je park4night app
Daar staat zoveel.op


Ja die heb ik,maar ook heel vaak zeker bij vrije plaatsen niet de juiste locatie.
En met een camper achteruit over een hoge dijk krijg ik klotsende oksels van.

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:50

@ lukka. Heb je Campercontact, de app? Het is wel hoogseizoen hè, dan is t wel snel vol.

Ik ben Nu in Luxemburg met m’n zoon. Camperbus en n tentje ernaast voor de privacy. En morgen z’n verjaardag vieren (26) in Luxemburg stad. Ik vind t leuk dat hij ieder jaar nog een paar dagen met z’n ouwe moeder op stap wil. Met m’n dochter deel ik de paarden hobby. Met haar heb ik zat een op een tijd. Zij gaat van de week met haar vader naar Pairi Daisa. Ook leuk, n vader dochter ding.

Echwel

Berichten: 12540
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:56

rien10 schreef:
@ lukka. Heb je Campercontact, de app? Het is wel hoogseizoen hè, dan is t wel snel vol.

Ik ben Nu in Luxemburg met m’n zoon. Camperbus en n tentje ernaast voor de privacy. En morgen z’n verjaardag vieren (26) in Luxemburg stad. Ik vind t leuk dat hij ieder jaar nog een paar dagen met z’n ouwe moeder op stap wil. Met m’n dochter deel ik de paarden hobby. Met haar heb ik zat een op een tijd. Zij gaat van de week met haar vader naar Pairi Daisa. Ook leuk, n vader dochter ding.

Campercontact idd
Op Facebook zat pagina's met plekjes

En Rien genieten joh, echt ik benijd je....geloof mij

rien10
Berichten: 14964
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:00

Oh, Echwel, ik schiet vol van je bericht. ‘T raakt me.
Ik geniet. Van mijn zoon. Van mijn dochter. Van de relatie met die twee. Dat wat ik niet had met mijn moeder heb ik wel met hen. Ik tel mijn zegeningen.

Echwel

Berichten: 12540
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:01

rien10 schreef:
Oh, Echwel, ik schiet vol van je bericht. ‘T raakt me.
Ik geniet. Van mijn zoon. Van mijn dochter. Van de relatie met die twee. Dat wat ik niet had met mijn moeder heb ik wel met hen. Ik tel mijn zegeningen.

Oh niet doen hoor. Ik heb een dochter en kleinzoon waarvan ik mag genieten en dat doe ik

En de andere ja....laat maar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:04

Ik zit over een week bij mijn ouders op de camping laatste week van de vakantie. Altijd gezellig. Maar ik zie ook voldoende hoe het anders kan, zowel aan mijn moederskant als vaderskant van de familie. Daarom vind ik het extra belangrijk om de band goed te houden. Geeft veel verdriet als je elkaar niet meer ziet en spreekt.

Kikka

Berichten: 4692
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:10

rien10 schreef:
@ lukka. Heb je Campercontact, de app? Het is wel hoogseizoen hè, dan is t wel snel vol.

Ik ben Nu in Luxemburg met m’n zoon. Camperbus en n tentje ernaast voor de privacy. En morgen z’n verjaardag vieren (26) in Luxemburg stad. Ik vind t leuk dat hij ieder jaar nog een paar dagen met z’n ouwe moeder op stap wil. Met m’n dochter deel ik de paarden hobby. Met haar heb ik zat een op een tijd. Zij gaat van de week met haar vader naar Pairi Daisa. Ook leuk, n vader dochter ding.


Wat bijzonder! Gezellig <3

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 00:24

Wij zijn inmiddels op de helft van onze vakantie.
Helaas nog steeds met een kapotte auto.
Prachtige omgeving wel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding