Vakantie Tunesié Wie daar geweest ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:27

Zwitsal
Oh ja vegetarisch, dat kan bij ons tijdens de trektocht door de woestijn! Dat kan overigens te paard,... de trektocht dan, de maaltijden eet je gewoon zittend op de grond! :Y)
Over het algemeen worden tunesische maaltijden met couscous, macaroni, gerst of met kikkererwten of met linzen of met witte bonen (lobia met een pittige tomatensaus) bereid. Tonijn is overigens wel favoriet, eetje vriend dat wel of niet?
In de gemiddelde hotels krijg je die maaltijden helemaal niet, die maaltijden zijn vaak met frietjes en ietwat verwesterd, meestal uit een buffet.
Bij plaatselijke restaurantjes kun je wel de maaltijden krijgen waar ik het over heb.
Mocht je je vriend hebben kunnen overtuigen geef ik je de juiste arabische namen van de maaltijden door met een uitleg erover.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:10

bedouin schreef:
Zwitsal
Oh ja vegetarisch, dat kan bij ons tijdens de trektocht door de woestijn! Dat kan overigens te paard,... de trektocht dan, de maaltijden eet je gewoon zittend op de grond! :Y)
Over het algemeen worden tunesische maaltijden met couscous, macaroni, gerst of met kikkererwten of met linzen of met witte bonen (lobia met een pittige tomatensaus) bereid. Tonijn is overigens wel favoriet, eetje vriend dat wel of niet?
In de gemiddelde hotels krijg je die maaltijden helemaal niet, die maaltijden zijn vaak met frietjes en ietwat verwesterd, meestal uit een buffet.
Bij plaatselijke restaurantjes kun je wel de maaltijden krijgen waar ik het over heb.
Mocht je je vriend hebben kunnen overtuigen geef ik je de juiste arabische namen van de maaltijden door met een uitleg erover.

klinkt allemaal erg lekker!
nee vis eet hij ook niet.
maar couscous vindt hij in iedergeval wel erg lekker (hier in nederland) dus ik neem aan dat die gerechten daar alleen maar lekkerder zijn dan hier.
wij zijn ook niet zo van de hollandse boerenstamppot en vinden andere dingen uit andere landen uitproberen juist (vaak) wel lekker dus plaatselijke restaurantjes opzoeken is altijd leuk..
tja, nu hem nog overhalen :D
(zal morgen avond eens een gokje wagen, moet het vooral rustig aan doen en niet elke dag over beginnen hehe)
(ik ga hem overigens ook niet op een paard krijgen, of een ezel.. dat ie zo af en toe op wedstrijd als groom wil helpen is al huge haha)

verder zal ik dit weekend eens goed naar die vliegtickets zoeken!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:17

Wenda: ziet er leuk uit dat B&B, is wel in Erriadh, in het midden van het eiland en wel zeker 20 auto minuten van de zee.

Prijs afspreken in de taxi zou ik niet doen, tenzij over erg lange afstanden. Een kilometer of 10 doe je met de meter overdags al voor nog geen 3 euro. Na 9 uur 's avonds is de prijs 150%.

Issy: klopt idd wel, van de grote hotels kan je beter in een 5 sterren zitten dan een 3 sterren.. Zelfs veel 4 sterren mankeert toch veel aan.. Maar ook kleine hotelletjes kunnen heel leuk zijn! Service is vaak erg goed en persoonlijk :)

Voor losse tickets idd cheaptickets.nl, transavia.nl of arkefly.com vanaf Amsterdam, vanaf Brussel jetairfly.com. Tunisair heeft nu wat aanbiedingen geloof ik.

bedouin

Re: Vakantie Tunesié Wie daar geweest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 08:52

Ha Martine, Heb jij enig idee hoe een gekookt ei gefrituurd in krokant deeg heet? A. kent het recept wel maar weet niet hoe het heet.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:37

Zo bokt is goed vertegenwoordigt in Tunesie :D
Een beetje off topic, maar hoe kom jij Lakshmi in Tunesie terecht?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:43

Riadh palms ben ik ook geweest.
Leuke weken gehad!

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:45

Ik ben afgelopen zomer ook met vriendlief naar Tunesië geweest. Echt een heerlijke vakantie daar gehad :D . Zijn zeker van plan om in de toekomst nog een keer terug te gaan :j .
Wij zaten op het RIU Bellevue Park in Port El Kantoui. Echt super! We zaten All-in en hebben niets te klagen gehad. Het is zeker een aanrader. Heerlijk gegeten, personeel is onwijs vriendelijk en het hotel zelf is mooi en schoon.

Edit: Wij hebben via de reisorganisatie een tweedaagse excursie gedaan. We hebben zo veel van het land gezien. Zijn o.a. naar Tamerza, Chebika, Matmata, Douz ('Poort van de Sahara') en El Djem (!!) geweest. In El Djem hebben wij het amfitheater bezocht, erg gaaf! We hebben ook nog een kamelentocht gedaan door de sahara, zijn met paardenkoetsjes door een oase gereden, hoogste waterval van Tunesië bekeken etc. Was erg netjes geregeld allemaal en we hadden een nederlandse gids!
Laatst bijgewerkt door lilykashmir op 18-01-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:51

Wij zijn afgelopen zomer ook naar Tunesië geweest. Wij zaten in hotel
Riu Park El Kebir. Dit is echt een super goed hotel :j leuk animatieteam,
goed eten en ze hebben eigen strandstoelen wat ook wel fijn is.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:48

Wenda: hmm M is net de deur uit, zal het hem vragen als hij terugkomt. Ik weet het niet..

Issy: hehe ja he, nog leuker, we hebben elkaar via Bokt leren kennen ;) ik ben hier twee jaar terug komen wonen omdat mijn moeder, die hier toen al 8 jaar woonde, ernstig ziek was geworden. Toen zij een jaar later stierf besloot ik hier te blijven..
Kom jij deze zomer weer deze kant op?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:52

Jij woont daar als ik het goed begrijp? Hoe is het om daar te wonen?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:08

Helaas geen Tunesie dit jaar voor mij, het word Griekenland en Frankrijk.

Bedankt voor je uitleg Lakshmi, erg dat je je moeder verloren hebt :(:)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:29

lakshmi schreef:
Wenda: ziet er leuk uit dat B&B, is wel in Erriadh, in het midden van het eiland en wel zeker 20 auto minuten van de zee.

Oh joh 20 minuten zelfs en dan met de auto! Nou dan zou ik me ook 3 keer bedenken. Blauwe lucht of niet!
Voor een vacance op Djerba vind ik zee op loopafstand een verplichting!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:11

Bedouin en ik wonen allebij in Tunesie ja :)
Helaas issy, misschien volgend jaar weer?
Wenda, precies, je kan ook goedkoop een appartementje huren dichter bij het strand, voor 150 euro per week vaak al..

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:32

Wie is er allemaal in Tunesie geweest en heeft leuke anekdotes te vertellen hoe anders het in Tunesie dan in Nederland kan zijn?

Kom het vertellen in [HK] Er wordt ook gebokt in Tunesie!

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:52

Ik ben er(jaren geleden) vaak op vakantie geweest en heb er ook even een vriendje gehad, waar ik in de winter ook ben geweest. Kom ik aan op het vliegveld in m'n uppie en ik zie hem staan, dus opgelucht en verliefd negeer ik alles en iedereen, inclusief douane enz. Ik trek een sprintje en val hem in de armen, hij helemaal onthutst, want tja dat doe je niet in het openbaar in Tunesie en de douane in rep en roer. Afijn ik ben met een rood hoofd weer netjes in de rij gaan staan!
Nu ik er zo over denk schiet me steeds meer te binnen, geweldige tijd!!!!

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:54

:D De koelkast was soms zo leeg dat ik een complete reep chocola op mijn brood deed.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:05

Ha Jolin, op bovenstaand huiskamer topic [HK] Er wordt ook gebokt in Tunesie! staat ookl een verhaal van Helga en je mag daar je koelkast anekdote nog een keer zetten als je wilt! :P
Lege koelkasten,... dat ken ik namelijk ook!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:53

Ik heb zelf ook een hele tijd in tunesie gewoont, voor de liefde wellis waar maar ik ben wel blij dat ik er inmiddels weer weg ben. Wat doen de mensen die er nu nog wonen er?