[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hast92

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:17

Hoi, Clown

Er ligt hier 10cm. sneeuw, en het is -6graden. IK WIL ZOMER Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:38

dat is best koud hast Nagelbijten / Gniffelen

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 05:51

ik zit in 33 tot 37C al de hele week ... Maar volgende week zit ik in NZ en daar is het een beetje kouder, zon 18 a 26C...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:42

suze_ schreef:
ik vind het ook een leuk topic Ja
heb je foto's brenda van de omgeving? klinkt prachtig!

Het lijkt weer een beetje te gaan lopen hier gelukkig Haha! . Wat heb jij met het buitenland? Sorry als het al ergens beschreven staat ben zo weer binnenkomen wandelen en heb vluchtig enkel post gelezen sinds mijn laatste bezoekje hier Bloos . Uit je profiel haal ik je passie voor Ierland. Prachtige omgeving ook daar zo te zien, verder ben ik erg onder de indruk van je profiel wat staan daar mooie woorden en foto´s in. Kan zien dat je een hele sterke band hebt gehad met je fjord, prachtige foto´s en het is duidelijk te zien de band die jullie hadden. Sterker nog vind jullie erg op elkaar lijken. Jammer dat je afstand hebt moeten nemen maar gelukkig heb je het een plaatsje kunnen geven.
Ik heb een aantal foto´s in mijn profiel van de omgeving, hopelijk als mijn voetje weer beter is komen er nog mooiere en betere aan. Vind het op foto´s toch anders eruit zien dan in werkelijkheid.

Hast92 schreef:
Hoi, Clown

Er ligt hier 10cm. sneeuw, en het is -6graden. IK WIL ZOMER Vork

Brrrr dat is wel erg koud, kan me voorstellen dat je zomer wilt, hahaha wat een verschillen @classic_life is het zomer en die gaat het koelere opzoeken Haha! .
Wat ga je doen in NZ, vakantie of ga je daar nu een tijd verblijven?
Veel plezier iig toegewenst.
Ga nu even wat profielletjes bekijken zodat ik weet wie de rest ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:43

Ierland is heel speciaal voor mij ja brenda Ja Lovers

ik ben bezig te emigreren naar Nieuw Zeeland met mijn lief. Voor de natuur, de ruimte, de way of life daar... we gaan dit jaar beginnen met knokken voor visa Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:44

ow en dank je voor de lieve woorden betreffende [***] Lachen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:51

Wow! Susanne wat gaaf, vind je het niet eng om zo ver weg te gaan?
Kan me wel voorstellen dat je voor dat land kiest, inderdaad de ruimte en natuur maar wel een hele onderneming.
Heb net even de web-pagina van @classic_life bekeken en dat leven bevalt me ook wel.
Ziet er echt super uit ga je ook zoiets doen als zij daar?
Spannend hoor hoop dat je dit jaar je visa in orde kunt maken en langzaam aan je nieuwe toekomst kunt gaan denken.
Ben benieuwd hoe dat allemaal afloopt.
Veel succes iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:55

ik heb er vooral heeeel veel zin in *LOL*

we gaan eerst in Christchurch opstarten en hopelijk uiteindelijk boerderij met B&B Lachen

mooie fotos ook in jouw profiel trouwens!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:09

Dank je wel, als ik strakjes weer op pad kan hopelijk mooiere foto´s.
Het geeft net niet weer hoe het hier in het echt is vind ik zelf Clown .
Whow echt spannend hoor hoop hier in de toekomst verslag te lezen hoe het jullie daar vergaat.
Heb je wel familie en/of kennisen daar wonen?
Of gaan jullie helemaal alleen je in dit gave nieuwe leven storten?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:07

B&B is hier erg populair onder buitenlanders die een huis kopen en denken slapend rijk te worden, en dan weer hardhollend terug gaan, want daar kun je hier echt niet van leven.
Als ik dan weer zo'n enthousiasteling komt denk ik alleen :Ik spreek je over een jaar wel weer. Of niet. Meestal niet. Zitten ze weer in Nederland of Engeland of wat het thuisland ook was. Portugal is echt geen land om slapend rijk te worden van toeristen. Het is ook niet makkelijk om werk te vinden, en als je werk heb krijg je weinig loon en soms lopen ze enorm achter met lonen geven en gaat uiteindelijk de fabriek failliet ofzo. Financiële zekerheid heb je hier alleen als je een pensioen ofzo iets meeneemt of een ambacht beoefend waar hier behoefte aan is.
De meeste engelsen werken een paar maanden van het jaar in eigen land om daar de rest van het jaar hier van te leven.
Op het Portugal forum wordt je erg aangevallen als je wat negatiefs zegt, ze willen de mensen zeker graag voorspiegelen dat het net zo is als wanneer je er op vakantie komt. Dat is natuurlijk niet zo. Als je hier woont krijg je te maken met heel andere dingen, zoals belasting, wetjes, vergunningen, gezondheidssysteem (zeer, zeer slecht) en koude huizen in de winter en dan is het toch echt wel anders dan als je op vakantie bent.
Ik vind het heerlijk, dat primitieve, al is het slechte gezondheidssysteem wel angstig, maar de meeste Nederlanders creëren onmiddelijk een Nederlands huis, sfeer en vriendenkring en houden het bij dronken worden in het plaatselijke café als "Portugees leven". Cool

Heeft verder niks te maken met het New Zealand avontuur, maar het zien van B&B triggerde even de gedachten aan die buitenlanders die hardhollend Portugal weer verlaten. Clown
Moest het even kwijt. Haha!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:50

Rock schreef:
*meld zich hier ook*

Nog niet helemaal onderweg, maar in m'n hoofd al daar Knipoog

Haha, jij komt vlak bij mij vandaan, ik kom uit Zaandam Lachen

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:53

Ik woon sinds 4 weekjes in Duitsland Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:57

Hackie schreef:
Rock schreef:
*meld zich hier ook*

Nog niet helemaal onderweg, maar in m'n hoofd al daar Knipoog

Haha, jij komt vlak bij mij vandaan, ik kom uit Zaandam Lachen

Ik ook! Althans, daar ben ik opgegroeid. Ben geboren in Oostzaan.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:42

Wat is de wereld dan klein he Haha! Knipoog ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:24

Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:05

Haha! Ik moet bij B&B zelf ook denken aan die programma's hoor Lusitana waarin (vaak engelsen) een B&B gaan beginnen in Portugal of Frankrijk Ja

Maar wij beginnen eerst in de stad met 'vaste' banen en keihard werken en veel sparen. het B&B is iets wat we uiteindelijk hopen te kunnen gaan beginnen in combinatie met trektochten bijv.. exact uitgedokterd is het nog niet. Als we in NZ zijn komen we er vanzelf wel achter wat wel werkt en wat niet en hoe enzo Lachen

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:55

Yoehoe, ik heb eindelijk internet in mijn apartement in Zwitserland! Ben zo blij, ben zo blij. Zonder internet is het buitenland toch een stuk verder weg. De afgelopen maanden was het contact met het thuisfront zo beperkt, en als je veel en hard werkt maakt dat het toch wel iets zwaarder heb ik gemerkt. Zo af en toe een msn gesprekje of skype gesprekje is redelijk essentieel! Ervaren jullie dat ook zo?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:08

Lusitana schreef:
B&B is hier erg populair onder buitenlanders die een huis kopen en denken slapend rijk te worden, en dan weer hardhollend terug gaan, want daar kun je hier echt niet van leven.
Als ik dan weer zo'n enthousiasteling komt denk ik alleen :Ik spreek je over een jaar wel weer. Of niet. Meestal niet. Zitten ze weer in Nederland of Engeland of wat het thuisland ook was. Portugal is echt geen land om slapend rijk te worden van toeristen. Het is ook niet makkelijk om werk te vinden, en als je werk heb krijg je weinig loon en soms lopen ze enorm achter met lonen geven en gaat uiteindelijk de fabriek failliet ofzo. Financiële zekerheid heb je hier alleen als je een pensioen ofzo iets meeneemt of een ambacht beoefend waar hier behoefte aan is.
De meeste engelsen werken een paar maanden van het jaar in eigen land om daar de rest van het jaar hier van te leven.
Op het Portugal forum wordt je erg aangevallen als je wat negatiefs zegt, ze willen de mensen zeker graag voorspiegelen dat het net zo is als wanneer je er op vakantie komt. Dat is natuurlijk niet zo. Als je hier woont krijg je te maken met heel andere dingen, zoals belasting, wetjes, vergunningen, gezondheidssysteem (zeer, zeer slecht) en koude huizen in de winter en dan is het toch echt wel anders dan als je op vakantie bent.
Ik vind het heerlijk, dat primitieve, al is het slechte gezondheidssysteem wel angstig, maar de meeste Nederlanders creëren onmiddelijk een Nederlands huis, sfeer en vriendenkring en houden het bij dronken worden in het plaatselijke café als "Portugees leven". Cool

Heeft verder niks te maken met het New Zealand avontuur, maar het zien van B&B triggerde even de gedachten aan die buitenlanders die hardhollend Portugal weer verlaten. Clown
Moest het even kwijt. Haha!

Grappig om te lezen, ik herken dit echt voor 100%. In Turkije is het dus niet veel anders. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 09:42

Go jij! Go jij! voor tessa Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:34

Fijn voor je Tessa Haha! , het is idd heel erg belangrijk internet kan me voorstellen dat je erg blij bent Go jij! Go jij!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:39

TessaB schreef:
Yoehoe, ik heb eindelijk internet in mijn apartement in Zwitserland! Ben zo blij, ben zo blij. Zonder internet is het buitenland toch een stuk verder weg. De afgelopen maanden was het contact met het thuisfront zo beperkt, en als je veel en hard werkt maakt dat het toch wel iets zwaarder heb ik gemerkt. Zo af en toe een msn gesprekje of skype gesprekje is redelijk essentieel! Ervaren jullie dat ook zo?

Ik weet wat het is om weer contact te hebben met de rest van de wereld, maar eh, met het thuisfront heb ik niet zoveel. Nooit gehad. Maar ik klets wel wat af met Dabo, die ik al meer dan 25 jaar ken en King Marco uit mijn topic (en nog wel wat daar vandaan soms , hoor).Voor de rest gewoon met Portugezen Bloos
Heel af en toe een zus en mijn broer, maar dat is echt zeldzaam.
Wat zie jij als buitenland? Waar je zit of de rest van de wereld?

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:27

Lusitana schreef:
Wat zie jij als buitenland? Waar je zit of de rest van de wereld?

Dat is een goede vraag! Waar ik nu woon zie ik als mijn thuis en de rest van de wereld is voor mij het buitenland. Maar waar ik zit is ook het buitenland als het gaat om contact met het thuisfront.
Tijdens mijn eerdere langere verblijven in buitenland had ik altijd regelmatig contact met mijn familie en vrienden. Vooral tijdens mijn verblijf in Toronto, toen ik ook nog eens werkte achter de computer was het heel normaal regelmatig 'bij te kletsen'. Daarnaast woonde ik in studentenhuizen en dat zorgde voor makkelijk contact leggen in het land zelf.
Dat is hier in Zwitserland volkomen anders. Hier werk ik 6 dagen in de week, vaak zelfs meer. Tijd om even bij te kletsen met familie is er niet. Ook blijft er weinig tijd over om hier mensen kennen te leren. Het blijft eigenlijk beperkt tot werk contact. Daardoor heb ik meer mijn familie en vrienden in Nederland nodig. Maar door het ontbreken van internet was dat lastig. Vooral omdat bellen erg duur is vanuit Zwitserland. Ook miste ik het om het nieuws te kunnen volgen. Tuurlijk kan dat hier ook, maar in een andere taal, vanuit een andere invalshoek dan waarmee je bent opgegroeid is toch niet hetzelfde. Ik voel me thuis hier in Zwitserland, heb absoluut geen heimwee, maar zonder internet voelde het toch of ik verder van Nederland en mijn familie en vrienden daar verwijderd was als hier.
Daar komt bij dat ik tijdens mijn eerdere buitenland-verblijven ook vrienden had gemaakt, waar ik eigenlijk alleen via internet contact mee had. Het contact met hen was wel heel erg beperkt geworden de afgelopen maanden! En die contactjes zijn natuurlijk erg fijn als je nog van plan bent veel van de wereld te zien. Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 23:06

Nieuws vanuit Nederland interesseert me eerlijk gezegd geen hol. 99% van de namen die voorbij komen zeggen me niets.
Ik kreeg toevallig een Telegraaf van een engelse dame die zich had vergist en dacht The Telegraph gekocht te hebben. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn schouders ophaal bij het lezen van Nerlands nieuws en ik meer aan de krant heb in de haard. Bloos
Het nationale en international nieuws houd ik bij door twee Portugese kranten te lezen en nieuws te kijken.
Ik houd ontzettend van de Portugese manier van nieuws (en sport) verslaan.

Ik vind dit wel een goed punt om even op door te gaan, ook met de mensen in andere landen. Hoe belangrijk vinden jullie nieuws, wat volgen jullie, en hoe?

Er is hier trouwens inmiddels ene flinke storm toegeslagen en vannacht, en vanmorgen waren er lichte aardbevingen in het zuiden. Die zijn hier vrij frequent. De meeste laten wel de naald uitslaan, maar zijn nauwelijks voelbaar. Maar sommigen zijn wel goed voelbaar.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:58

Jakkie Lusitana aardbevingen lijkt me wel eng, hier heeft het ook heel hard gestormt gisteren. Gelukkig geen ernstige dingen gebeurd.
Nieuws houd ik me heel erg weinig mee bezig net wat je zegt het nieuws in Nederland zegt me ook bar weinig en ben helemaal uit de namen zoals jij.
Wel kijk ik regelmatig nieuws.nl en op bokt lees ik af en toe ook wat.
Hier lees ik wel de krant en kijk het journaal.
Eigenlijk doe ik er weinig mee, vaak is het slecht nieuws en word daar niet echt vrolijk van valt me steeds meer op dat de wereld negatief aan het veranderen is en dat ga ik hier in het rustige baskenland ook steeds meer merken hellaas.
Probeer het dus te vermijden om te kijken en lezen maar blijf toch nog een beetje op de hoogte Bloos .

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:37

ben net aangekomen hier in Auckland, Nieuw Zeeland. En meteen een pc gevonden Tong uitsteken vakantie gaat beginnen! Heb sinds dat ik NL heb verlaten (september) alleen maar gewerkt dus ben best wel toe aan wat holidays Haha!