Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linda

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:07

Dat is inderdaad wel balen dat het ook komende tijd niet meer zal worden. Ben je aan een contract gebonden? Misschien dat je anders via wwoof ofzo iets anders kunt zoeken? En dan de periode dat je in Canada zit dus delen met een andere adres...Want 8 maanden ergens zitten waar je het niet helemaal naar je zin hebt is ook niks...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:38

Gefeliciteerd, eevita! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:25

bedankt ! Haha!

Ann> wellicht kun je eens kijken op yardandgroom.com staan ook diverse canadese bedrijven op.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:52

Zo ben ik ook aan deze stal gekomen Lachen
Heb ook een adresje gevonden voor als het in Canada helemaal niets wordt en ik terug naar NL ga.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:11

Hallo.

Ik vroeg me af of hier misschien iemand is met connecties in Canada en/of een leuk adres waar hij of zij al geweest is.
Ik zou namelijk ontzettend graag in Canada met paarden willen werken voor een paard maandjes. Dus als iemand een leuk adres weet... graag! Haha!

Alvast bedankt! Hyper!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 02:47

Achter aansluiten, Martine_R! Dat zoeken meer mensen in dit topic. De lange winter is mooi om dat eens uit te pluizen, dan vindt je misschien iets voor het voorjaar.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:03

@ Martine_R: Kijk maar helemaal onderaan in mijn profiel!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:15

zijn er ook mensen bekend met het transport van paarden naar canada? (mogelijkheden en kosten?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:24

marlo schreef:
zijn er ook mensen bekend met het transport van paarden naar canada? (mogelijkheden en kosten?)

ik niet, weet dat nedpoint amerika aandoet, maar ik zou even googlen als ik jou was.

volgens mij is ann alweer terug uit Canada, jammer voor haar dat het zo tegenviel.

@balance, heb jij nu wel eens de stampede in calgary bezocht? Ik zit er over te denken om een korte trip naar calgary te maken in july, een dag of vier. ( nu martinair toch alleen nog maar op calgary vliegt) wat denk jij , is dat te lang of te kort?

moet wel even kijken of het een beetje betaalbaar is, maar wel de moeite waard om e.e.a. uit te zoeken.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:52

marlo schreef:

Ja er is een nederlandse transporteur (effe googlen) die dat doet...voor onze 2 paarden kostte het zo'n kleine 10.000 €...

Maar ik ben nog steeds aan het wachten op mijn Permanent Residence visum om te kunnen emigreren dus... Knipoog

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:58

eevita schreef:
marlo schreef:

ik niet, weet dat nedpoint amerika aandoet, maar ik zou even googlen als ik jou was.

volgens mij is ann alweer terug uit Canada, jammer voor haar dat het zo tegenviel.

@balance, heb jij nu wel eens de stampede in calgary bezocht? Ik zit er over te denken om een korte trip naar calgary te maken in july, een dag of vier. ( nu martinair toch alleen nog maar op calgary vliegt) wat denk jij , is dat te lang of te kort?

moet wel even kijken of het een beetje betaalbaar is, maar wel de moeite waard om e.e.a. uit te zoeken.

4 dagen naar Calgary ? Slecht idee...te duur en te ver voor 4 dagen...Bovendien is naar Canada gaan om enkel Calgary te zien echt zonde.... Er is zoveel meer te zien.

Er zijn trouwens ander maatschappijen die een groot aanbod hebben en goedkoper zijn (als je ze aan actieprijs koopt)...

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:05

Annn schreef:
Dat is inderdaad een heel verschil Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het heus niet erg om stalwerk te doen, maar ik dacht dat ik meer over paarden zou leren, en heb met kamergenootje gepraat en staleigenaresse en kamergenootje zegt ook dat er niets veranderd, stal eigenaresse zegt dat hjet komt omdat het winter is en er dan niet genoeg mensen zijn.

Hi, heb net op je blog gelezen dat je toch terugkomt...

Waarom maak je niet van de tijd gebruikt om daar nog even wat rond te reizen en dingen te bezoeken...
Je vliegt trouwens op Toronto....Daar kan je nog heel wat bezoeken....
Als je lid bent van Couchsurfing vind je daar ook nog wel enkele gratis overnachtingen bij mede couchsurfers....

Als je info wilt van Geëmigreerde nederlanders die in je buurt zitten, zend me dan maar een pb...

Maar geef niet te rap op...zonde van je geld om canada niet bezocht te hebben....

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:38

De Stampede zelf is wel heel gaaf Ja Ben er 3 jaar geleden geweest en had het niet willen missen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:31

eevita schreef:
Ik zit er over te denken om een korte trip naar calgary te maken in july, een dag of vier. ( nu martinair toch alleen nog maar op calgary vliegt) wat denk jij , is dat te lang of te kort?

Zoals al gezegd is: NIET DOEN. Is echt zonde van je tijd en geld. Als je zo ver weg gaat, moet je echt minimaal een week gaan. En zelfs dat vind ik aan de korte kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:59

Ik weet, vier dagen is te kort voor Canada. Ik ben er ook al twee keer geweest, en heb dus al e.e.a. gezien. (als je verder terug kijkt in dit topic kun je een hoop van mijn verhalen teruglezen)

De stampede heb ik dus al twee keer gemist, en zou ik voor volgend jaar een korte trip willen bezoeken, het is tenslotte maar ca 8 uur vliegen. ( even ter vergelijking , mijn moeder woont op ameland, is voor mij vier uur reizen) dus wat is acht uur vliegen, afgezien van het kostenplaatsje uiteraard!!

ik weet ook zeker dat ik nog eens terugkom, om de rest van dit land te zien.

maar leuk dat jullie met me mee denken Ja

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:04

eevita schreef:

Ja, ik ben er 3x geweest. Het is wel leuk maar zoals met elk evenement eigenlijk genoeg om 1x te zien. Mocht je de kans hebben om 's avonds een show bij te wonen, zeker doen. Eigenlijk vond ik dat nog het leukste. Een van de keren stond ik er als standmedewerker maar dat heb ik in het verleden ook gedaan en kreeg een beetje een 'been there done it' gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:22

oke, thanks. er zijn weinig complete reispakketten voor dit evenement te vinden. Ga dus goed zoeken of er iets los te boeken is.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:24

ik heb een paar jaar in calgary gewoond, zeker de moeite waard. maar zoals eerder gezegd, is er buiten de steden veel meer te zien.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:09

Gisteren naar een ijshocky wedstrijd geweest met (en eigenlijk voor) manlief. Ongelofelijk commercieel (spelling?) maar erg leuk. Zo zitten de suporters gewoon door elkaar heen, even goede vrienden en elkaar wat jennen met grapjes. Achter ons waren een stel jongens wat baldadig; duidelijk door de drank. Een suppoost stak even zijn hoofd om de hoek en keek hen waarschuwend aan en het was klaar. Geen geschreeuw of gedreig. Heerlijk ontspannen dus.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:34

Meteoriet gevallen in AB, Canada.
Als je op youtube meteor en alberta intikt zie je meerdere filmpjes. Hier een link met een filmpje. Ik heb hem zien vallen, apart hoor!
http://www.youtube.com/watch?v=SIVW4r073q4

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:40

Heftig, in de buurt van Edmonton hoorde ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 18:46

typisch verschijnsel zeg, wisten ze dat dit er aan zat komen komen eigenlijk?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 04:29

Redelijk in de buurt van Edmonton ja. Ik heb geen aankondiging gehoord van te voren. Een regen van meteorieten kunnen ze wel voorspellen geloof ik.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:54

Wow wat een gaaf gezicht, die meteoriet! Dat moet heel indrukwekkend zijn om in het echt te zien...

@Martine_R: Ik ben via wwoof terechtgekomen op een hele leuke farm. Een aanrader als je van hard werken en van (gangen)paarden houdt Lachen Website: http://www3.telus.net/BSBS/

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 03:08

Jazeker! Maar het ging heel vlug, het lijkt wel of je naar een film kijkt op zo'n moment. Hij komt aansuizen (zonder geluid overigens, of ik hoorde het niet) en dan raakt hij ergens de grond. Inmiddels is hij gevonden op een bevroren plas op een boerderij. De grootste stukken (en die zijn niet zo groot) verkoopt de boer, de kleine stukken doneert hij aan de wetenschap.