CrazyCat schreef:Waarschijnlijk niet, want ik ben door medicatie rond de 18 kilo aangekomen en ben nu geen lange dunne spriet meer en dan ben je dus met mijn lengte al snel 80 kilo. Daarbij heb ik contact met haar huidige eigenaresse die verkoopt haar zeker niet terug.
Ik wil hier eigenlijk ook geen eigen paard meer. Teveel frustratie omdat er geen behandelaars en hoefsmeden in de buurt zijn, te duur en door de bergen zeer gelimiteerd. Daarbij met mijn reuma is een eigen paard teveel werk en ik ben geen type voor bijrijders als ik een eigen paard heb.
Nou, wat raar, ik had hier op geantwoord. Nog een keer dan.
Ik snap je helemaal. Ik heb ook nooit gekozen voor bijrijders, ook niet toen het zo rottig ging met rijden met Callas. Veel te bang dat ze iets verstieren.
Ook ik vind paarden veel werk. Ik heb er 4 en gelukkig hebben we een tractor en doet Erwin veel, zoals slepen en zo en kantenmaaien en alles met het schrikdraad, maar het is veel werk, zeker als je lijf niet meewerkt.
Wel een compliment voor jou dat de nieuwe eigenaresse zo blij is met je paard!
Bergen vond ik ook lastig waar we eerst woonden. Hoewel de uitrijmogelijkheden supergaaf waren, ben je toch beperkt want zoveel wegen zijn er niet. Ruiterpaden al helemaal niet trouwens in Frankrijk. Daar ben je in NL echt mee verwend. Daarbij vond ik de rotspaden erg beperkend voor hoeven. Zonder hoefschoenen vond ik het eigenlijk dierenmishandeling.
Van die dingen.
Vandaag gaf ik ze weer eens een stuk dat we lang afgesloten hadden omdat het moest groeien. En terwijl ik er heen liep. Draaiden alle koppies mee. Ik voelde ze denken, o echt? Binnen no-time stonden ze allemaal achter me te dringen of ik niet wilde opschieten met het draad open te doen. Het waaide verschrikkelijk dus het draad waaide een beetje hun kant op. Ik wijs uit voorzorg, Callas (fris weer) meteen beledigd, heftig bewegen, bijna frusto-piepen, maar er kwam alleen een frpi uit en toen het draad dan open was, kost nog geen 20 seconden hè, dat ze moesten wachten, er door heen denderen, haast haast haast naar de grasjes. Er staat zowat nog niets hoor, het is erg ernstig arm land, maar dat vind ik wel prima qua overgewicht van Prisca en voor voetjes is arm ook beter.