Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 00:25

Niet ontopic maar wel het meest geschikte topic denk ik :))

Ik vlieg misschien komend weekend op Amsterdam na maanden in het buitenland te zijn geweest. Nu heb ik gruwelijk veel zin om direct een broodje kruidenkaas naar binnen te schuiven :+ ik weet dat er ergens een La Place zit, in de hoek met uitzicht op een plein.. Weet iemand waar dat die zit? Of andere opties voor een broodje kruidenkaas? :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 00:33

Nyaleti schreef:

Ik vlieg misschien komend weekend op Amsterdam na maanden in het buitenland te zijn geweest. Nu heb ik gruwelijk veel zin om direct een broodje kruidenkaas naar binnen te schuiven :+ ik weet dat er ergens een La Place zit, in de hoek met uitzicht op een plein.. Weet iemand waar dat die zit? Of andere opties voor een broodje kruidenkaas? :+

Google verteld me: aankomstpassage 1
Oftewel na de koffers naar “buiten” (schuifdeuren door het vrije deel in waar alle familie leden etc mensen staan op te wachten) bij aankomsthal 1.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 03:54

Miran schreef:
Kunnen jullie bij online inchecken trouwens plaatsen kiezen? Wij begin mei niet, nou is dat op zich niet zo erg maar ze hadden ons op 3 individuele plekken uit elkaar gezet en dat is met een kleuter mee niet echt handig… Mocht ook eigenlijk niet zeiden ze maar zowel telefonisch als op Schiphol konden we dat niet recht krijgen. Gelukkig in het vliegtuig zelf met medepassagiers wel kunnen regelen maar ik heb daar wel even stress van gehad. Voor de terugvlucht stond het eigenlijk ook zo maar heeft Sunweb ons naast elkaar laten zetten.

Wij hadden echt exact hetzelfde met onze heenreis ( vanaf schiphol). Ook via sunweb geboekt. Normaal gesproken nooit last van gehad. Was heeel optijd met online inchecken. Terugreis konden we bij het online inchecken wel gewoon plaatsen kiezen….heel vreemd!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 06:23

xxxmh schreef:
Je kan vanaf 3 weken voor vertrek datum kijken op Schiphol bij vertrek. Ik ging kijken want vlieg over 3 weken om 6.15 vanaf Schiphol met transavia naar porto. Zie ik dus niks staan. Met in mijn achterhoofd dat ze wel eens vluchten nu annuleren of naar een ander vliegveld doen ging ik kijken op Eindhoven airport. Staat dat vlucht nummer daar wel maar er staat wel vanaf Amsterdam. In mijn boeking staat niks anders dan dat wij geboekt hebben. Krijg met transavia geen contact wat heel vervelend is want we moeten nog een taxi vanaf woonplaats naar Schiphol boeken en als we wel vanaf Eindhoven moeten vliegen een overnachting. Hoop het echt niet want ik kies niet voor niks voor Schiphol aangezien ik daar 20 min vandaan woon... stressssss

[ [url=m/wP8W2o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Mrdesl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K1QXgs.jpg]Afbeelding[/url] ]

De vluchten van Transavia staan er pas later bij.. Mijn vlucht van a.s. vrijdag stond er ook pas afgelopen vrijdag bij.

Dus dat komt echt wel goed! :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 07:17

La place: zit heel vlakbij de treinen. Gelijk voor de roltrappen naar de perrons en inderdaad in de hal tegen de ramen en deuren kant aan

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:02

Had je geen stoelreservering gedaan? Want anders krijg je inderdaad willekeurige plekken. En ja, het is natuurlijk om meer geld te verdienen die stoelreservering. Maar gezinnen doen dat normaal gesproken wel om dit soort dingen te voorkomen.

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:11

Nyaleti schreef:

Voorin op Plaza, echt bij de uitgang :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:21

germie schreef:
Had je geen stoelreservering gedaan? Want anders krijg je inderdaad willekeurige plekken. En ja, het is natuurlijk om meer geld te verdienen die stoelreservering. Maar gezinnen doen dat normaal gesproken wel om dit soort dingen te voorkomen.

Ik had mazzel deze keer. Geen stoelreservering en 2x raamplaats. Wat ik ook absoluut wil, dus ik was blij en heeft me behoorlijk wat geld bespaart.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:28

Ik doe in principe geen stoelreserveringen, maar heb dat voor Finland wel gedaan, want ik wilde de zon zien opkomen, dus een raamplaats geboekt. Maar dat was 8 euro extra. Bij 15 had ik het al niet meer gedaan.
Voor verre vluchten nooit gedaan en 1 keer had ik de meest beroerde plek, helemaal achterin in het midden, dus je ziet niets en ook nog bij het toilet. Ach, ik ben ook aangekomen in Cancun hoor.
En 1 keer hadden we met z'n 3en geboekt en zaten we zowel heen als terug wel gewoon bij elkaar.
Naar Israel was het vliegtuig lang niet vol, dus ook plek zat om te zitten.
Bonaire en Curacao wel comfortclass omdat de anderen dat wilden, maar van mij hoeft dat niet. Ik wandel wel wat vaker door het vliegtuig als het echt krap is.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:43

Ik heb nog nooit een stoelreservering gedaan, heb altijd kunnen kiezen tijdens het inchecken en dat deden we meteen toen het kon.
Ik vind het vooral raar dat een ouder niet naast een klein kind gezet wordt, als we dit niet hadden kunnen regelen was het wel huilen geweest. Maar mooi aandachtspunt voor een volgende keer.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:45

Nyaleti schreef:

Broodje roomkaas la place is echt super makkelijk zelf te maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:48

Miran schreef:
Ik heb nog nooit een stoelreservering gedaan, heb altijd kunnen kiezen tijdens het inchecken en dat deden we meteen toen het kon.
Ik vind het vooral raar dat een ouder niet naast een klein kind gezet wordt, als we dit niet hadden kunnen regelen was het wel huilen geweest. Maar mooi aandachtspunt voor een volgende keer.

Als je dat perse wilt, dan kun je daar voor betalen. Dan koop je een stukje zekerheid.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 08:50

Wij wilde om precies dezelfde reden bij elkaar zitten, zowel heen als terug heb ik er dus voor betaald.
Wat is dat kleine bedrag nou op een hele vakantie?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:02

Ze mogen zo'n jong kind niet willekeurig ergens in het vliegtuig plaatsen. Hier is de vliegmaatschappij echt fout bezig.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:08

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 09:34

Wij zijn op Hemelvaartsdag vertrokken richting Mexico.
Ons vliegtuig vertrok om 08.00. We hadden TUI gebeld en die gaven aan dat we om 04.00 aanwezig moesten zijn om in ieder geval op tijd te zijn.
We kwamen aan bij Schiphol en aankomsthal 1 & 2 stond de rij al tot buiten. Wij kwamen aan bij aankomsthal 3 en daar was in vergelijking met 1 & 2 haast niemand.
Binnen 45 min waren wij ingecheckt en door de security heen.

De tip die ik je geef bel de organisatie waarmee je vliegt en vraag aan hen hoeveel uur vantevoren je aanwezig moet zijn. Dat geeft je misschien meer rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:42

Cookies schreef:
Ze mogen zo'n jong kind niet willekeurig ergens in het vliegtuig plaatsen. Hier is de vliegmaatschappij echt fout bezig.

Mij lijkt het wel lekker, ik geeft de tweeling van 8 maanden af en kom ze over 8 uur, na het landen, wel weer ophalen. Veel plezier ermee.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:55

enzino schreef:
Cookies schreef:

Mij lijkt het wel lekker, ik geeft de tweeling van 8 maanden af en kom ze over 8 uur, na het landen, wel weer ophalen. Veel plezier ermee.

Dat gaat met kinderen onder de 2 jaar niet lukken. Baby's en dreumesen tot 2 jaar krijgen in principe geen eigen stoel moeten bij je op schoot tijdens de vlucht.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:11

Uurtje!
9.55 auto geparkeerd. 10.55 door de security.

Onze vlucht gaat om 14 uur. We zitten nu oer Hollands te picknicken bij de gate met bammetjes van thuis :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:17

enzino schreef:
Cookies schreef:

Heb je aan mij een mooie. Ik ga echt niet jouw kinderen vermaken tijdens een vlucht.

Ik ben van mening dat je best prima je eigen kind kent, is het een kindje wat zich goed zelfstandig een aantal uur met een boekje/ filmpje/ speeltje kan vermaken? Dan kan je best op vliegvakantie binnen Europa.

Maar heb je een kindje wat continu overal om aan het jengelen is, blijf dan aub! Een aantal jaar weg uit vliegtuigen, totdat kind lief zich wél weet te gedragen.

Zeker jonge kindjes hebben geen besef of ze in de zon in Spanje zitten of in een Centerparcs huisje in Nederland, dus vliegvakantie doe je met kleine kinderen niet perse voor de kinderen, maar puur als ouder voor jezelf! Jij kiest voor kinderen, daar hoef ik geen last van te hebben.

En tuurlijk kan het liefste zoetste kindje eens in een huilbui uitbarsten, maar dat is iets héél anders dan op een 5 uur durende vlucht, 5 uur aan het gillen en janken zijn!

Ik was dan ook erg blij dat afgelopen 2 vluchten, er gelukkig geen huilbaby's aan boord waren.

Als je als ouders tegenwoordig gaat vliegen, doe je er verstandig aan om bij te betalen en stoelen te reserveren. Om dus te voorkomen dat er in het vliegtuig nog een stoelendans plaats moet vinden.... (En als ik toevallig een plekje bij het raam heb, ga ik die echt echt niet opgeven voor een plaats in het midden of aan het gangpad.. jouw kinderen, niet mijn probleem....)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:25

Ik ben nog steeds benieuwd voor september..
Laatst bijgewerkt door purny op 08-06-22 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:28

purny schreef:
Wat ben je toch weer lekker sociaal....
Mij boeit het niet. Ik heb ooit eens een keer een lange vlucht gehad met een baby, kind huilde 1 keer.

Dat zeg ik toch... een keertje een huilbui boeit mij niet.

Maar soms heb je vluchten waar vanaf instappen tot uitstappen hetzelfde kind continu zit te jengelen.... dat is gewoon niet tof.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:29

Volgens mij gaat het hier niet over maar over de drukte op Schiphol.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:38

mvdende schreef:
purny schreef:
Wat ben je toch weer lekker sociaal....
Mij boeit het niet. Ik heb ooit eens een keer een lange vlucht gehad met een baby, kind huilde 1 keer.

Dat zeg ik toch... een keertje een huilbui boeit mij niet.

Maar soms heb je vluchten waar vanaf instappen tot uitstappen hetzelfde kind continu zit te jengelen.... dat is gewoon niet tof.

Oortjes in en wat harder zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:06

Of business class vliegen, daar heb je minder kans op kinderen. Je kan natuurlijk niet tussen het pakvee zitten en dan ook nog eisen gaan stellen.