Egypte 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:21

Bonnelover schreef:
Doe het visum alleen bij de bank. Vliegveld Hurghada zit ie bij binnenkomst gelijk links.Ga niet naar de schreeuwerige mannen die daar staan. Mensen bij ons waren enorm opgelicht. Je betaald dan veel meer. Trouwens wel raar dat je op vliegveld Hurghada €25,- betaald. Ik begreep op andere vliegvelden in Egypte niks.

Als je op Sharm landt en daar blijft hoef je geen betaald visum. Als je door wilt reizen naar Caïro enzo wel. 25 euro inderdaad
Bij mij had die prutser bij de paspoortcontrole de verkeerde stempel gezet. Dus stempel van alleen Sharm terwijl ik een visum voor heel Egypte had gekocht en liet zien. Hij was meer bezig met mij dan met zijn werk :')
Heeft me nog een hoop gedoe opgeleverd daarna. Ben met de bus van Dahab naar Caïro gegaan en de bus heeft bij St Catherine een uur moeten wachten totdat ze besloten me door te laten, en later bij het Suezkanaal nog eens 2 uur. Ze zeiden je gaat maar terug naar Sharm voor de juiste stempel (of nja ze zeiden gammele gammele gammele en 1 van de andere toeristen in de bus sprak zowel Arabisch als Engels dus die trad als tolk op). No way dat ik door mocht. Heel irritant want ik kon gewoon dat visum laten zien, plus het afschrift. Maarja zij wilden graag even hun plasje er overheen doen. Uiteindelijk kwam de hele bus dus 3 uur te laat in Caïro aan door mij -O- En daar betaal je dan 25 euro voor. Om alsnog gezeik te hebben

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:20

Wat gaan er veel in juni! Ik ga volgende week maandag naar Caïro en dan naar sharm!! Veel plezier iedereen {:}

mvdende

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 07:40

Ik vertrek ook deze maand, naar Marsa Alam.

Ook op de luchthaven van Marsa betaal je €25 voor een visum.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 17:59

Zucht. Tui....
Vorige maand stoelen gereserveerd, keurig betaald. Belangrijk voor mij: ik wil naast mijn partner zitten en wij beiden willen niet in het gangpad zitten. Bevestiging van de gereserveerde stoelnummers over de mail gekregen, tot zover alles naar wens.

Wil ik nu online inchecken, hebben ze ineens heel andere stoelnummers erbij staan. Beide in het gangpad en op 2 verschillende rijen.
Gloeiende gloeiende....
Ik bellen. "Sorry, we kunnen nu niets meer hieraan doen. Onze collega heeft dat gisteren nog gewijzigd maar er staat geen reden bij". Of ik dan morgenochtend even langs de balie van Tui wil komen voor het inchecken, dan gaan ze kijken wat ze er aan kunnen doen. "We gaan dit echt voor u oplossen" klinkt het aan de telefoon. "En als het aan de balie niet lukt, dan lossen we het in het vliegtuig zelf wel op" zegt de telefoniste ook nog. Gaan ze andere mensen vragen of die ergens anders willen zitten voor ons.

Nou. Lekker dan. Ik heb altijd al veel stress van vliegreizen... en dan gooien ze nu nog even een bult stress erbij op alsof dat niets is.... Heb nu al spijt van die reis -O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 19:00

Ik heb dat ook wel eens gehad. Dan vliegen ze met een ander toestel dan de bedoeling was. Ik had daar ook veel stress van, maar het is in het vliegtuig echt keurig opgelost. Komt goed :(:) en natuurlijk veel plezier !

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 01:50

Komt vast helemaal goed, Dees!!

Ik ben nu op vakantie in Canada en had nogal ruim gebudgetteerd zie ik. Van wat overblijft ga ik het najaar lekker een weekje naar Egypte!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:06

Dees schreef:
Zucht. Tui....
Vorige maand stoelen gereserveerd, keurig betaald. Belangrijk voor mij: ik wil naast mijn partner zitten en wij beiden willen niet in het gangpad zitten. Bevestiging van de gereserveerde stoelnummers over de mail gekregen, tot zover alles naar wens.

Wil ik nu online inchecken, hebben ze ineens heel andere stoelnummers erbij staan. Beide in het gangpad en op 2 verschillende rijen.
Gloeiende gloeiende....
Ik bellen. "Sorry, we kunnen nu niets meer hieraan doen. Onze collega heeft dat gisteren nog gewijzigd maar er staat geen reden bij". Of ik dan morgenochtend even langs de balie van Tui wil komen voor het inchecken, dan gaan ze kijken wat ze er aan kunnen doen. "We gaan dit echt voor u oplossen" klinkt het aan de telefoon. "En als het aan de balie niet lukt, dan lossen we het in het vliegtuig zelf wel op" zegt de telefoniste ook nog. Gaan ze andere mensen vragen of die ergens anders willen zitten voor ons.

Nou. Lekker dan. Ik heb altijd al veel stress van vliegreizen... en dan gooien ze nu nog even een bult stress erbij op alsof dat niets is.... Heb nu al spijt van die reis -O-

Tui lost zulk soort zaken meestal goed op.
Succes.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:26

Het is opgelost... maar het moest écht bij de helsdeuren vandaan komen. Dame aan de balie "sorry, ik kan er niets aan doen". Totdat mijn vriend serieus boos werd... en toen kwam er een soort manager. Die heeft wat voor ons gevoel een eeuwigheid duurde boven op kantoor staan onderhandelen en daarna was het opgelost. Met het verzoek aan ons om vooral wel hierover contact op te nemen met het hoofdkantoor ën tips om een eventuele volgende keer dit te kunnen voorkomen.

Nou ja, en nu zitten we aan het zwembad, heerlijk te relaxen in een aangenaam hotel. Op dag 1 al superblij hier te zijn. Wat een fijne plek.
37 graden hier vandaag, geen regenbui in zicht :D

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:34

Dees schreef:
Het is opgelost... maar het moest écht bij de helsdeuren vandaan komen. Dame aan de balie "sorry, ik kan er niets aan doen". Totdat mijn vriend serieus boos werd... en toen kwam er een soort manager. Die heeft wat voor ons gevoel een eeuwigheid duurde boven op kantoor staan onderhandelen en daarna was het opgelost. Met het verzoek aan ons om vooral wel hierover contact op te nemen met het hoofdkantoor ën tips om een eventuele volgende keer dit te kunnen voorkomen.

Nou ja, en nu zitten we aan het zwembad, heerlijk te relaxen in een aangenaam hotel. Op dag 1 al superblij hier te zijn. Wat een fijne plek.
37 graden hier vandaag, geen regenbui in zicht :D

Fijn
Geniet er van,hier weer grauw en grijs.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:20

Lieve Egypte-gangers, ik heb een vraag.
Op het vliegveld is er in mijn telefoon een Vodafone Egypt simkaartje geplaatst (heb ik daar gekocht). Verder geen uitleg...

HOE kom ik daar nou mee op internet? :D
(Voel me hopeloze Boomer zo :') )

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 23:27

Meestal zetten ze het internet daar meteen aan.
Anders even je roaming weer aan zetten.
En anders even iemand in het hotel vragen die er werkt die kan je vast ook helpen!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 23:41

Dees schreef:
Lieve Egypte-gangers, ik heb een vraag.
Op het vliegveld is er in mijn telefoon een Vodafone Egypt simkaartje geplaatst (heb ik daar gekocht). Verder geen uitleg...

HOE kom ik daar nou mee op internet? :D
(Voel me hopeloze Boomer zo :') )

Uh .. ik heb denk iets meer uitleg nodig.
Wat voor telefoon ? Dual sim ?

Ik weet dat het vorig jaar wel even duurde eer mijn sim actief was.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:41

De oplossing bleek even de telefoon opnieuw opstarten :D

Vakantie is leuk. Wel bloody warm hier en ook heeft de Farao geprobeerd grip te krijgen op onze poezelige darmpjes, maar we vermaken ons echt prima in dit fijne report.

We zitten in Steinberger Coroya Beach Marsa Alam. Opvallen genoeg, echt werkelijk niemand hier tipt geld. En dat terwijl ik dus bakken muntjes heb meegenomen vanuit NL. We leggen elke dag 2 euro op ons bed en krijgen daar mooie handdoekzwaantjes voor terug.
Bij de ingang van het restaurant staat heel discreet een soort fooienpot. Hoop dat ze die buit verdelen over iedereen, dat zou wel heel fair zijn. Aan het einde van onze week gaat het kleingeld daar dan maar in :j

(Oja, ik wou dat ik iets meer papiergeld had meegenomen ipv muntjes. Hebben ze meer aan en ze willen dus graag muntjes ruilen voor papiergeld. Les voor de volgende keer. Al mijn papiergeld heeft die meneer op het vliegveld ingepikt in ruil voor een toeristenvisum :D )

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 20:12

Ik neem indd iets aan munten mee. Maaar indd ook veel briefjes van 10, zodat je voor ze kan wisselen. In is Gambia trouwens ook

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:35

Tippen moet in Egypte ook onopvallend had ik gelezen. Dus ik gaf mijn tip onder een papiertje. Misschien doen anderen dat ook? Niemand legt het zo op tafel inderdaad .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 18:21

Wij kochten ooit in hurghada sweaters.
Betaald met euro's en toen viel de politie binnen.
Dat ging heel snel, jongetje kreeg de euro's in zijn handen gedrukt en vluchtte weg.
Eigenaar werd meegenomen.
Wij hebben wel onze sweaters gewoon gekregen.
Dat ging er toen best heftig aan toe.
Ik begreep dat ze geen euro's op zak mogen hebben.
Onze gids gaf ons zijn 5 euro die wij even in onze zak staken.
Ik wist dat ook niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:19

Toevallig vandaag de hotelmanager gesproken en hem gewoon gevraagd over wat gebruikelijk is hier. Box bij het restaurant is voor restaurantpersoneel, box bij de balie wordt verdeeld onder al het personeel. Ik zal wel een plompe Hollander zijn het zo te vragen hoor, maar nu voel ik me wel beter :D

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 04:43

En we zitten op de luchthaven *\%/*

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 21:07

Vandaag gebeld....
Maatschappij vliegt niet meer op donderdag in de maand september, omgeboekt naar 2 dagen eerder en dus 2 dagen eerder terug...

Betekend ook 2 dagen minder lang hoeven wachten.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 18:54

We willen, toch, Egypte nog een x proberen. Zijn in maart geweest naar Hurghada. De zee was fantastisch maar ik vond waar we zaten verder niet veel te doen. En de mensen enorm opdringerig. Vind het zelf fijn om s'avonds nog even stukje te lopen en wat winkeltjes bekijken. Maar wil niet overal, ongeveer, naar binnen worden gesleurd. Hoe zijn jullie ervaringen van Sharm al sheik? Hoe is de bevolking daar. En is er ook veel koraal? Eventueel andere plekken in Egypte hoor ik ook graag de ervaringen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-24 11:23

Oef dat durf ik niet te zeggen. Dat gebied ken ik niet.

Ik ben echt aan het aftellen, kan niet wachten. Stoelen vliegtuig heen als terug zijn gereserveerd.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 15:26

Ik kom hier ook even binnen vallen.
Wij zijn eind April, begin Mei naar Safaga geweest. Tijdens de vakantie en schijnbaar was het daar ook vakantie. Heerlijk rustig op het resort! Ik heb met mijn vriend enorm genoten en nu willen we in de 2e week van Oktober terug gaan. We zaten in het Amarina Abu Soma resort.
Hebben jullie tips voor fijne resorts?
Het lijkt me een beetje raar om terug te gaan naar dit resort en zonde om niet ook andere te proberen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 15:41

Ik heb goede ervaringen met Brayka Bay en Three Corners Fayrouz in Marsa Alam, en Arabia Azur in Hurghada. Drie heerlijke vakanties gehad. :j

Ik ga ook voor een last minuteje, ergens in oktober hoop ik. Vorige vakantie toch niet optimaal kunnen genieten omdat ik ziek was onder andere. Wanneer ik precies ga moet ik nog even afwachten, is afhankelijk van een hoop factoren maar ik word toch wel erg ongeduldig nu de hele organisatie op vakantie is. :')

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 16:54

Steinberger Coraya Beach in Marsa Alam.
Zeldzaam goed!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-24 18:03

Ik ben 2 jaar terug in Albatros Palace Resort geweest in Hurghada, echt top gehad. Hele leuke poolbar en goed eten.

Ga nu september naar Steigenberger Pure Lifestyle in Hurghada. Maar goed daar kan ik nog niet over oordelen. Instagram en review zijn goed.