Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
horsies5 schreef:Mag ik hier even binnen vallen?
Wij zijn van plan om volgende maand met de auto 6 dagen naar Engeland te gaan..
We willen eigenlijk niets boeken maar gewoon rond rijden naar dingen/plekken die ons leuk lijken en overnachten waar t ons uit komt..
Nu had ik begrepen dat het overnachten meestal makkelijk te vinden is in de vorm van een b&b en dat vooraf reserveren dan niet nodig is.. Klopt dit?
Daarnaast vroeg ik me af wat ongeveer de prijzen zijn waar we rekening mee moeten houden.. we zijn met 2 volwassenen en hebben eigenlijk geen groot budget.. moeten we t dan meer zoeken bij hostels en couch surfen of is een b&b ook goed te doen met een kleiner budget?
Susanne_ schreef:Ik meld me ook maar even. Lees al een tijdje met jullie mee. Schoonvader woont in het zuiden van Cornwall en ben er nu 2 x 3 weekjes op visite geweest. Men wat is Engeland prachtig! Zou er graag willen wonen... Wij zijn beide keren met de boot gegaan en voor onderweg boek ik via Booking altijd hotelletjes. Ik zoek altijd iets goedkoops uit omdat het voor ons vaak doorreizen is, dan vind je wel hotelletjes voor rond de 30 a 40 pond, incl ontbijt. Dit is wel in het naseizoen en het scheelt erg in welke stad/gebied je zoekt.. Soms zijn t wel een beetje dubieuze hotels dan, maar soms ook dikke meevallers. Wij zaten bijvoorbeeld 2 nachten in het Wookey hole hotel vlak bij Wels voor nog geen 60£ met zijn tweeën. Grote kamer, lekker rustig Rn ideale basis om de omgeving te verkennen (cheddar gorge!!!)
B&B s vond ik toch altijd lastig te vinden... Weet zelf niet zo goed hoe en waar ik dan zou zoeken...
Susanne_ schreef:Hihi, dat durf ik niet zo goed. Mijn vriend heeft namelijk geen rijbewijs en als we bijvoorbeeld van de boot afkomen / onderweg zijn ben ik vaak al aardig kapot dus dan is het wel lekker om al vast een plekje in gedachten te hebben... Als je dan iets voor ogen hebt maar niet kan vinden wordt het me te zwaar denk ik omdat ik alles moet rijden
Dat hotel ziet er wel echt super tof uit! Zag laatst ook ergens een site met allemaal boomhutten als B&B s. Dat lijkt me ook tof om een keer te boeken!
Susanne_ schreef:Is ook een optie. Al ga ik altijd van Calais of Duinkerken naar Dover. 2 uurtjes is voor mij lang genoeg op de korte golven op het kanaalof hebben die langere boten daar minder last van? Plus dat Dover Cornwall een kleine 600 km is, dus goed te rijden in 1 dag alleen. Dit jaar kon ik slechts drie weekjes vrij krijgen, dus zijn we met maar 1overnachting direct doorgereden. Vorig jaar wat vaker gestopt om ook nog wat mee te maken van de rest van zuid Engeland.
Als het even kan, willen we er volgendjaar anderhalve maand over doen, om zo ook nog echt wat vakantie te hebben.
Ik heb me eigenlijk nog niet verdiept in andere routes... Lijkt me ook leuk om een keer naar Plymouth te varen vanuit wat zuidelijker Frankrijk om zo nog een week vakantie in Frankrijk mee te pakken. Of om naar noordelijker Engeland te varen en dan daar te roadtrippen naar Cornwall. We gaan wel altijd in de winter, dus we kunnen helaas niet met tentje, dat had me ideaal geleken. Nu zijn we afhankelijk van B&B en hotels, wat het al een stuk prijziger maakt. Of we moeten een campertje huren, ook een goede optie misschien s winters. Neem aan dat er in Engeland ook wel voldoende 'wintercampings' zijn.
Ben alleen echt heel bang dat ik hondsberoerd wordt op zo'n lange overtochtdie twee uurtjes red ik nog met een knoop in mijn maag. Maar een nacht....
ikke schreef:Susanne_ schreef:Hihi, dat durf ik niet zo goed. Mijn vriend heeft namelijk geen rijbewijs en als we bijvoorbeeld van de boot afkomen / onderweg zijn ben ik vaak al aardig kapot dus dan is het wel lekker om al vast een plekje in gedachten te hebben... Als je dan iets voor ogen hebt maar niet kan vinden wordt het me te zwaar denk ik omdat ik alles moet rijden
Dat hotel ziet er wel echt super tof uit! Zag laatst ook ergens een site met allemaal boomhutten als B&B s. Dat lijkt me ook tof om een keer te boeken!
Mede daarom gaan wij altijd met de nachtboot. Dan vertrek je 's morgens lekker uitgerust vanaf de haven. Het mag dan iets duurder zijn, dat betaald zich ruimschoots terug door in alle rust te kunnen vertrekken.