Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:15

Jemawi schreef:
Bellarose schreef:
Niet van Roelfsema (bord)?

Die is overleden afgelopen april.
Dat was altijd zijn plek, denk dat het bord er stond ter nagedachtenis ;)

Geen idee wie er nu staat/stond.

Oei dat wist ik, dom :+

Geen idee wie er op zijn plek stond.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:15

Bellarose schreef:
Jemawi schreef:
Die is overleden afgelopen april.
Dat was altijd zijn plek, denk dat het bord er stond ter nagedachtenis ;)

Geen idee wie er nu staat/stond.

Oei dat wist ik, dom :+

Geen idee wie er op zijn plek stond.

Op de Zuidlaardermarkt werd één plaats niet bezet. Dit was de vaste plek van handelaar Willem Roelfsema. Hij overleed in april van dit jaar en ter nagedachtenis aan hem is besloten zijn plek vrij te houden. (bericht van de voorpagina nieuws op bokt)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:16

Ik ben wel benieuwd naar hoe de prijzen liggen op deze markt?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:16

SweetVanille schreef:
Ik ben wel benieuwd naar hoe de prijzen liggen op deze markt?

Dit zou ik ook graag willen weten :j

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:18

zijn er hier nog die ook naar hedel gaan ? (3 -11-2014 zelfde grote als zuidlaren)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:19

Ik vond ze vrij hoog liggen, vooral de shetlanders/pony's worden weer duurder. Slachtpaarden gewoon.

Ik ben ook in Hedel! (daar is het helemaal ALTIJD slecht weer haha)
Laatst bijgewerkt door Bellarose op 21-10-14 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:20

Wij hebben alleen naar shetjes gekeken en die kostte tussen de 300 en 450. Vond ik ze niet waard...

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:21

Ik heb trouwens nog een hele poos staan twijfelen bij een héél leuk palomino'tje met een maanoog. Was 4,5 jaar, niet beleerd. Er werd 650 voor gevraagd wat ik nogal veel vond, heb niet geboden trouwens. Iemand enig idee of die is verkocht uiteindelijk?

Prijzen vond ik inderdaad erg hoog, viel me erg tegen dit jaar :j
Wij twijfelen nog of we naar Hedel gaan, waarschijnlijk wel als we kunnen.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:21

Ja dat hoorde ik ook voorbijkomen, vorig jaar kostte ze nog 50 euro :=

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:23

Bellarose schreef:
Ik vond ze vrij hoog liggen, vooral de shetlanders/pony's worden weer duurder. Slachtpaarden gewoon.

Ik ben ook in Hedel! (daar is het helemaal ALTIJD slecht weer haha)

nooit geweten dat er zo dicht bij ook een "grote" markt was :+
ik kijk of ik samen met iemand kan en anders eens snuffelen of ik alleen kan.

lijkt me ook erg leuk . :P nu de verwachting maar laag houden .

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:24

Nann__ schreef:
Ik kan toch het veulen niet uit m'n hoofd zetten. Dus ik ben benieuwd of iemand weet of deze verkocht is? En zo niet van wie zij is.

[ Afbeelding ]

begin van de middag werd deze met een wat groter paard ergens mee naar toe genomen, maar zou niet weten of hij ook daadwerkelijk verkocht is.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:24

Ook echt wel ponytjes voor minder :j

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:34

Daniellejody schreef:
SaraViavia schreef:
Wie nog fotos heeft van de markt gooi het er in! Wie weet zien mensen zichzelf nog..

Stond zelf naast een man die knock out geslagen werd door een friese hengst. Hij viel naar achter tussen ons trekpaard en een groep shetten. Trekpaard bleef rustig maar wel snel weg gezet en wonderbaarlijk genoeg dat die shets ook niet begonnen te poffen. Meneer heeft er aantal minuten doodstil gelegen, dacht echt even dat t niet goed ging maar ehbo kwam snel..

Ik zag het gebeuren op een afstand. Moet zeggen dat die fries ook wel beetje gevaarlijk stond hoor zo vlak bij die shetjes.
Ben net goed en wel thuis. Was een leuke markt, helaas erg nat :( Gelukkig mezelf kunnen bedwingen en niks gekocht.

Ik heb het ook gezien..
Wat een knal gaf dat, hij werd vol tegen zijn borstkast geraakt..

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:35

__Lauraa schreef:
Ik heb trouwens nog een hele poos staan twijfelen bij een héél leuk palomino'tje met een maanoog. Was 4,5 jaar, niet beleerd. Er werd 650 voor gevraagd wat ik nogal veel vond, heb niet geboden trouwens. Iemand enig idee of die is verkocht uiteindelijk?

Prijzen vond ik inderdaad erg hoog, viel me erg tegen dit jaar :j
Wij twijfelen nog of we naar Hedel gaan, waarschijnlijk wel als we kunnen.

Ja volgens mij heb ik de palomino ook gezien! Werd verkocht aan een man in een rolstoel.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:38

Prijs schijnt ook heel veel te verschillen qua hoe je erbij loopt :') wij wonen in een dorp met allemaal boeren en een paar waren daar ook al, dus toen hadden we er nog over gepraat dat ze nu zoveel voor die shetjes vroegen, maar iemand die tegens ons 350 had gezegd zei tegen hem 50. Volgens hem als boer zijnde kun je bijna alle shet veulens wel tussen de 25 en 50 krijgen, maar als ze aan je kleding zien dat je er niet bij hoort (ik liep daar in m'n anky jas met handtas :') ) vragen ze direct veeeeel meer. Volgend jaar dus ook maar op klompen en met zo'n stok :P

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:41

_Zoe schreef:
Prijs schijnt ook heel veel te verschillen qua hoe je erbij loopt :') wij wonen in een dorp met allemaal boeren en een paar waren daar ook al, dus toen hadden we er nog over gepraat dat ze nu zoveel voor die shetjes vroegen, maar iemand die tegens ons 350 had gezegd zei tegen hem 50. Volgens hem als boer zijnde kun je bijna alle shet veulens wel tussen de 25 en 50 krijgen, maar als ze aan je kleding zien dat je er niet bij hoort (ik liep daar in m'n anky jas met handtas :') ) vragen ze direct veeeeel meer. Volgend jaar dus ook maar op klompen en met zo'n stok :P

Hahaha dit klopt. Daarom als ik echt een pony wil hebben laat ik handelaren die ik ken geld bieden :')

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:43

Prijs is echt hoe je erbij loopt hoor, zijn echt genoeg shetjes onder de 50 euro verkocht!

Bijna alles is weg of aan het opruimen alleen de cafe's en tenten zijn nog los waar het echt goed druk is. Zoals altijd is het weer nu prima en zelfs een zonnetje door de wolkjes met af en toe blauwe lucht...

Tegen half 5 stonden er nog een paar paarden, te trillen van de kou.. Zo zielig, de boer liep er wel wat rond en te vragen wat geef je er voor maar denk niet dat ze thuis blij zijn als ik met iets aankom. Maar ook nog enkele boeren die gewoon in de kroeg zitten met hun paarden nog daar!

Dat biertje is echt gaaf, leuk ding!!!

Edit: Waarschijnlijk een staan blijver voor zover ik het nu hoor via de speakers.

har166

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:52

Dus volgend jaar maar zonder make up in mn pyjama??

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:58

@SaraViavia klinkt heftig. Bijzonder dat die man weer is opgestaan, zal morgen flink last hebben van zn spieren als het daar bij blijft.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:59

__Lauraa schreef:
_Zoe schreef:

Hahaha dit klopt. Daarom als ik echt een pony wil hebben laat ik handelaren die ik ken geld bieden :')

Haha dat deed ik ook heel vaak, liet ik iemand anders bieden _/-\o_

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:01

Wij kwamen een aantal in spierwitte Nike schoenen tegen, die zijn ècht niet tussen de paarden door gekomen :')

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:16

Tja je moet er niet te " stads" of penny-neisjesachtig uitzien als je pingelen wilt c.q. een normale prijs wilt horen. Druk je vriend of broer ook nog eens een marktstok in zijn handen. Eventueel stofjas erbij aan. Scheelt stukken.

Ik was op jacht naar mini shets tot ca. 80 cm. en volwassen, hengst of ruin, wat luxer , correct en vlot bewegen . Ik wilde mijn 2 span ombouwen tot 4 span. Het was erg moeilijk pony's te vinden die aan deze eisen voldoen, maar de prijzen waar vond ik erg laag. Maar ja, het scheelt inderdaad hoe je eruit ziet,. hoe je overkomt op de heren...... uiteindelijk gingen we met 3 hele leuke pony's voor weinig naar huis. We liepen er al wel om 6 uur in de rondte... tot ca. 9 uur.
Laatst bijgewerkt door barrye op 21-10-14 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:16

Nou ik kwam net iemand op uggs tegen, helemaal doorweekt!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:21

Was een geslaagde ochtend :). Zelf niks gekocht, zag hier in het topic wel een paar leuke aanwinsten voorbij komen!

Die Shet met dwerggroei zag ik ook.. Toevallig nog een foto van gemaakt.
Afbeelding

En nog wat kiekjes;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:27

Oh ja die ezeltjes. Wat kunnen die trouwens een lawaai maken als ze balken. :=