Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 17:43

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:39

Nagini schreef:
Ga je eerder naar huis dan Cindeeh?

Ohh Zitouna, als ik kon dan had ik het gedaan haha :)

Nee ik vertrek 15 augustus. Dus de geplande datum.

irisloove

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:17

oeh leuk!!
Ik ga misschien een jaar op een stal in ierland werken, zijn nu over en weer aan het mailen.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:22

hoi! Ik ben nu sinds donderdag hier in Toscane. ik vind zelf het werk best meevallen. heb net 2 dagen bijna helemaal vrij gehad, en lig nu even aan het zwembad. (siësta) vanmorgen hebben we met alle kleine kinderen de paarden gepoetst, versierd en een rondje gereden. Heel lief en leuk, maar gelukkig is het maar 1x per week :o. Wel al veel gezien en meegemaakt, de trails zijn hier prachtig!

stiekem zijn we op zoek naar iemand die op korte termijn hier 3/4 weken (tot half september) wil komen werken, omdat één van de meiden hoogstwaarschijnlijk eerder naar huis moet. ik weet dat het bijna mission impossible is om nog iemand te vinden, maar ik kan het in ieder geval proberen. er is geen nood, maar versterking van het team zou dan heel fijn zijn! (en leuk voor mij :o ) Als er iemand interesse heeft (en tijd!) hoor ik het graag!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:49

vaxie schreef:
hoi! Ik ben nu sinds donderdag hier in Toscane. ik vind zelf het werk best meevallen. heb net 2 dagen bijna helemaal vrij gehad, en lig nu even aan het zwembad. (siësta) vanmorgen hebben we met alle kleine kinderen de paarden gepoetst, versierd en een rondje gereden. Heel lief en leuk, maar gelukkig is het maar 1x per week :o. Wel al veel gezien en meegemaakt, de trails zijn hier prachtig!

stiekem zijn we op zoek naar iemand die op korte termijn hier 3/4 weken (tot half september) wil komen werken, omdat één van de meiden hoogstwaarschijnlijk eerder naar huis moet. ik weet dat het bijna mission impossible is om nog iemand te vinden, maar ik kan het in ieder geval proberen. er is geen nood, maar versterking van het team zou dan heel fijn zijn! (en leuk voor mij :o ) Als er iemand interesse heeft (en tijd!) hoor ik het graag!

Hmm ik zou graag willen maar denk dat ik voor gek geklaard zou worden :P
Ik ga pas 15 augustus naar huis, dus denk ook niet dat dat hem gaat worden.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:23

Nou... Ik ga als het een beetje meezit naar Winterberg, Duitsland... Voor een onbepaalde tijd, 3 maanden op proef :D Ben zo blij nu!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:45

vaxie schreef:

Het is jammer dat ik geld moet verdienen en niet echt kan uitgeven anders was ik wel die kant op geweest voor een paar weken..

Ik ga nog even 6 weken keihard geld verdienen (met al die verzekeringen en huur gaat het hard) en dan naar Oostenrijk schaapjes hoeden ;) Meningen zijn verdeeld, meeste mensen enthousiast andere een beetje ongelovig.. Ik weet wel, voor mij komt dit nu heel mooi gelegen! Mijn hoofd even leegmaken en niet met paarden bezig zijn (net twee weken geleden ons paard overleden en ik heb echt geen zin om nu met paarden bezig te zijn -behalve natuurlijk mijn andere twee schatjes.. ).

Iedereen plezier die nu ergens zitten! Ik blijf met plezier al jullie verhalen lezen, dat ik niet reageer betekent niet dat ik niet lees :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:39

heidy_wilco schreef:
Nou... Ik ga als het een beetje meezit naar Winterberg, Duitsland... Voor een onbepaalde tijd, 3 maanden op proef :D Ben zo blij nu!

Wat leuk! Ik heb daar ook gewerkt in hotel Der Brabander. Waar kom jij te werken? Winterberg is een heel leuk vakantiedorp, in de zomer veel ouderen en in de winter voornamelijk wintersporters.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:27

_Lau_ schreef:
heidy_wilco schreef:

Wat leuk! Ik heb daar ook gewerkt in hotel Der Brabander. Waar kom jij te werken? Winterberg is een heel leuk vakantiedorp, in de zomer veel ouderen en in de winter voornamelijk wintersporters.

Ik ben een paar deuren eerder, ik ga naar Tiffanys :) Ik hoop daar toch een behoorlijke tijd te kunnen blijven! Kan ik ook mijn Duits nog een beetje opschroeven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:58

Leuk! Daar kwam ik ook nog wel eens! Veel plezier, hangt het nog ergens vanaf of het gaat lukken?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:08

In principe is alles al geregeld, ik moet alleen nog even de reis regelen, maar ik ga met de trein, dus dat is zo klaar :) Ik heb de eigenaren nog niet ontmoet, maar ze klonken wel erg aardig! Ik ben erg benieuwd :) Ik zit nog te twijfelen of ik naar Duitsland, GB of Ierland wil emigreren, dus ik kan me nu ook een beetje gaan oriënteren :D

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:30

ik heb tickets geboekt voor een vlucht naar Ierland. Ik ga eind deze maand 5 dagen heen, om de mensen te ontmoeten en te kijken of het werk/de plek wat voor me is. Als alles goed kan worden geregeld en het klikt, ga ik begin oktober voor een langere tijd heen. En m'n paardje blijft dan natuurlijk niet achter! De stal waar ik heen ga is, Richmond Park Stud, in Limerick.
Ik heb er zin in!

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:39

jammer ZusJacobs! je verdient hier wel geld mee, maar ik snap goed wat je bedoelt! Leuk zo'n nieuw avontuur in het vooruitzicht, ik wens je heel veel plezier.

ik maak denk ik toch maar een advertentie op bokt markt, misschien is er wel iemand die graag wilt komen!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:43

Ik geloof dat je echt wel iemand kan vinden! Klinkt gezellig iig :)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 17:29

vaxie schreef:
jammer ZusJacobs! je verdient hier wel geld mee, maar ik snap goed wat je bedoelt! Leuk zo'n nieuw avontuur in het vooruitzicht, ik wens je heel veel plezier.

ik maak denk ik toch maar een advertentie op bokt markt, misschien is er wel iemand die graag wilt komen!

Heeel gaaf!
Misschien als ik hier niet zo lang geweest was had ik het er nog wel achteraan geplakt!
Vond het toen ookal zo leuk! :D

www.melssgoestofrance.reislogger.nl
Hou nog steeds een blog bij! :))

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:35

heidy_wilco schreef:
In principe is alles al geregeld, ik moet alleen nog even de reis regelen, maar ik ga met de trein, dus dat is zo klaar :) Ik heb de eigenaren nog niet ontmoet, maar ze klonken wel erg aardig! Ik ben erg benieuwd :) Ik zit nog te twijfelen of ik naar Duitsland, GB of Ierland wil emigreren, dus ik kan me nu ook een beetje gaan oriënteren :D

Als je meer info wil over Engeland: ik ben er 2,5 maand geleden naar toe verhuisd. :-) Zie ook www.emigrerennaarengeland.nl. Nog niet compleet, als je vragen hebt pb je maar!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:15

Hoi,

Ik ben ook bezig met regelen om te gaan werken in het buitenland :)
Ik wil een soort hondendagopvang beginnen in Nederland en daarvoor probeer ik nu werk/stage te vinden in Engeland bij een Dog Daycare Centre voor twee maanden.
Mijn brief is klaar en ik ga hem nu rondmailen.
Maar hebben jullie misschien tips om huisvesting te vinden, als ik een plek heb gevonden om te werken?
Ik zit al bij Camelot te kijken voor antikraakwoningen, maar dat zijn er niet zoveel.
En ik dacht jullie hebben vast goede tips :D
Ik zal zo ook het topic goed doorlezen.

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:53

owww Dames wat gaan jullie hard haha..
Weinig op bokt geweest laatste tijd..
En wat ontzettend leuk dat velen van jullie een verslagje bijhouden !!
Ik ga daar van de week zeker doorheen lezen.. :D

Hier gaat het ook goed. Ik ga als alles meezit Dinsdag naar Denemarken en anders de week erop !! Vind het onwijs spannend.. En stiekem schaam ik me een beetje voor de hoeveelheid spullen ik meeneem (neem ook de kat mee dus de bench, vervoerbox, en alles gaat mee,) en zelf heb ik mijn halve kledingkast meegenomen en brrr inpakken is niets voor mij haha.. En ik weet dat daar ook wel winkels zijn, maar als ik de spullen heb vind ik het zonde geld en ik ga toch met de auto dus dan maar extra spul erbij in (schaamschaam) herkennen jullie dat een beetje??

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:40

Hoe lang ga je?

Ik verbaasde me er ook over met hoeveel ik eigenlijk mee nam de laatste keer dat ik ging (naar Duitsland), deze trip was ook met de auto. Ik had 1 tas met alleen schoenen (sport,gewoon,slippers,rijschoenen en dan had ik mijn laarzen nog niet mee :P ).. drie jassen (zomer/winter/tussen) etc.. Terwijl ik drie maanden naar Canada ben geweest (van -20 tot 30) met alleen een backpack tas van zo'n 13 kg en een klein tasje van 4 kg.. En dat heb ik ook overleefd haha :P

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:43

ZusJacobs schreef:
Hoe lang ga je?

Ik verbaasde me er ook over met hoeveel ik eigenlijk mee nam de laatste keer dat ik ging (naar Duitsland), deze trip was ook met de auto. Ik had 1 tas met alleen schoenen (sport,gewoon,slippers,rijschoenen en dan had ik mijn laarzen nog niet mee :P ).. drie jassen (zomer/winter/tussen) etc.. Terwijl ik drie maanden naar Canada ben geweest (van -20 tot 30) met alleen een backpack tas van zo'n 13 kg en een klein tasje van 4 kg.. En dat heb ik ook overleefd haha :P

Jaaa herkenbaar haha :P ik ga voor een onbepaalde tijd, dus krijg vast met alle seizoenen te maken :P en ben ook gauw geneigd dat kleine spul overal tussen te proppen, waardoor ik steeds meer inpak haha
Maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen??? 17 kilo.. Volgens mij heb ik alleen al 17 kilo van kleding :P haha en dan de vrouwenspulletjes met de potjes en de geurtjes, schoenen en sieraden en overvloed aan kattenspullen niet meegerekend :P

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:22

Haha kom ik nog weer aan met mijn zenuwachtige vragen.. Nemen jullie iets mee om hun te bedanken. ?
Koekjes of een soort bedankje.. dat je daar mag werken of logeren?
of klinkt dat erg stom?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:24

Nee hoor, iets in de richting van een pak stroopwafels kan iedereen wel waarderen :j

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:35

pff, ik heb bizarre dagen achter de rug!

Een ander meisje moest onverwacht eerder naar huis, dus we hadden weinig personeel. het zou hard werken worden met zn 3en. Net de dag nadat ze weg was heeft het paard van de eigenaar een hele zware koliekaanval + operatie gehad, en heb ik in mn eentje de riding school draaiende gehouden met de stalhulp. het gaat nog steeds niet beter, dus het is hier nog steeds heel spannend en verdrietig. gisteren heb ik ons naar de kliniek gereden in Pisa, en vandaag is de eigenaar er weer heen. ik heb nu een paar uurtjes vrij, en daarna 2 lessen en een trail. echt heel moeilijk om Doric er zo te zien staan. lusteloos, vermoeid en met heel veel pijn.

Nu heeft de baas van de agriturismo de stalhulp ontslagen, een leuke timing. gelukkig kan ik zelf het schema van de dag bepalen, dus ik kan zelf bepalen hoeveel lessen en trails ik kan doen.

even wat heel anders: ik ben door een daas gestoken (nooit eerder gehad! in zeeland heb je ze nauwelijks) maar mn hand is 2 keer zo dik als mn andere, en ik kan geen vuist meer maken. het is nu ongeveer 24 uur geleden dat ik ben geprikt. ik denk dat het een allergische reactie is, maar antihistamine en een zalfje werken niet. weet iemand iets wat helpt?

ik ga nu even lekker met een ijsje naar het zwembad. dit berichtje klinkt heel negatief, maar ik heb het (ondanks de omstandigheden) enorm naar m'n zin. er zijn ook een heleboel leuke dingen gelukkig.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:49

Oei alles komt wel tegelijk lijkt? Kun je er niks over vinden op internet? Dat is geen normale reactie in ieder geval! Het is normaal een half 5 centje groot/dik, jeukt wel als de nete maar niet zo erg als jij beschrijft!

Oooh nog maar 46 dagen en dan kan ik weer opweheeeeg!

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:54

Hallo allemaal! Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik werk momenteel op een springstal in de buurt van Sydney, Australië en ik was benieuwd of er nog meer bokkers hier in de buurt zijn?!
En we zoeken nog 2 mensen die hier willen werken dus als er nog mensen zijn die graag naar aussie willen :D