USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:04

Yasmine schreef:
Douraque, balen dat het zo tegenviel zeg. Arrogante flight attendants kunnen het echt verpesten. Was het de eerste keer dat je met Arke vloog? Om één of andere reden heb ik in mijn hoofd dat je er al vaker mee gevlogen bent, of is boeken op de website van Arke niet altijd met vluchten via Arke?

SpikkelFire schreef:
United vond ik prima. Voor mij kan er niets op tegen Cathay Pacific, wat een luxe! Daar word je echt heel de vlucht volgestopt met lekkernijen. :+

Jaaa, Cathay <3 Ben met hen naar Australië gevlogen, de langste maar ook meest geweldige vluchten van mijn leven :D Had op 2 van de 4 vluchten 4 stoelen voor mezelf, de zetel had een power outlet, de hele nacht door heerlijke noodles en als dessert Haagen-Dasz ijs :D

Ja dat ijs kregen wij ook, heerlijk. :D Ben er ook mee naar Australië gevlogen, over 2 maanden ga ik met Malaysia Airlines.

Bij United hoefde ik niet te betalen voor drankjes. Op mijn korte vlucht (4 uur) moest je wel betalen voor entertainment (op de heenweg was er helemaal niets).

Hier ook een gangpad liefhebber haha :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:12

Fitzroy schreef:
Wij hebben altijd naar volle tevredenheid met United gevlogen, maar vanwege de vliegangst wilde ik dat niet meer, Katja. Voor mijn gevoel is de terrorismedreiging bij een Amerikaanse maatschappij groter, slaat nergens op, ik weet het 8)7 :+
Dat kan ik me dan wel weer goed voorstellen. Ik heb totaal geen vliegangst maar kan wel een beetje wantrouwend om me heen kijken als ik instap.

Cathay Pacific en Singapore Airlines zijn echt super en ik hoop ook een keer met Emirates te vliegen. Turkish Airlines vond ik ook een hele fijne maatschappij met veel beenruimte.
Ik vloog vorige maand vanuit Buenos Aires naar Amsterdam met Air Europe. Dat was echt dramatisch qua beenruimte dan heb je bij Easy Jet nog meer en nu zat ik 14 uur in een toestel. Gelukkig lege stoel naast me en ik kan mezelf erg goed opvouwen dus toch goed geslapen.

purny

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:27

Heb al een aantal dingen gevonden...

SF Movie Tour
Alcatraz
SF Zoo
SF Aquarium
California Academy of Science
En ik wil weten of er helderblauw water is bij het strand.
Pier 39
En natuurlijk ook even shoppen. :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:47

Yasmine schreef:
Je kan de strip een keertje op en af lopen, wat hotels vanbinnen gaan bekijken (sommigen zijn heel mooi en luxueus, anderen gewoon tacky en hilarisch), de piratenshow van Treasure Island en de fonteinenshow van de Bellagio gaan bekijken. Maar op de strip is het over de koppen lopen, in de zomer is het er 's avonds nog steeds 30° en na een uur ben je al uitgeput en gedehydrateerd. Je kan wel gaan winkelen maar zo'n malls vind je overal in Amerika. Ik ben nu 3x in Vegas geweest, de laatste keer heb ik er nieuwjaar gevierd, maar mij krijg je er echt voor geen geld ter wereld terug :=

Ik ga in de meivakantie, geen idee hoe het dan zit kwa warmte. Ik wil eigenlijk gewoon een keer rond mijn 21e met vriendinnen een rondreis gaan doen met Las Vegas op de route.

macavityL: Jaa.. Ik hou echt van uitgaan dus ik denk dat ik in Vegas erg jaloers word op jongeren/mensen die gaan. Ik denk inderdaad dat de feestjes in LV ook het leukst zijn van de stad. Ja.. Dat is dus flink balen als ik daarheen zou gaan. Denk dat het toch east coast gaat worden.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:49

Helder blauw water is er niet. Het water is donker en vooral heel erg koud. Union square is erg leuk om te shoppen! Vlak bij Union Square zit ook een Westfield mall.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:14

purny schreef:
_Lisanne schreef:
Ik ben echt een zeurpiet met welke maatschappij ik kies :'). Ik moet zeker weten dat het goed is, anders stap ik echt niet in haha.
Uiteindelijk kwam ik afgelopen jaar bij United uit, beviel erg goed. Ook veel binnenlandse vluchten met United gedaan. :)

Weet je nog hoeveel je ongeveer kwijt was voor een drankje aan boord?

Dat was gratis :) zelfs op vluchten van ruim een uurtje.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:41

Emirates is echt een aanrader! Fijne stoelen, vriendelijk personeel en genoeg eten en drinken!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 03:31

Dit was de eerste keer met arkefly en enige keer.

Vandaag heerlijk geshopt, morgen op naar daytona

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:24

Zit al tijdje t topic te volgen op zoek naar goede ideeën.
We willen volgend jaar naar west Amerika, maar vind het nu al super leuk om een route uit te stippelen.

Vind het alleen een lastige puzzel om ook in het rondje Yellowstone mee te pakken gezien het best een stukje verderop ligt. Zouden graag zowel Yellowstone als yosemite mee pakken.
Hebben jullie misschien ideeën. Als je vanaf las vegas/ arches richting yellowstone wilt en daarna weer richting yosemite/san Francisco? Moet je dan heen en terug via Salt lake?
We vinden op zich lange stukken auto rijden geen probleem maar misschien zijn jullie thuis in welke route we dan beste zouden kunnen pakken?
Of zeg je van joh pak dan een andere x yellowstone mee? Hoewel ik daar toch wel heeel veel positieve berichten over lees :)

Hoop dat jullie me beetje op weg kunnen helpen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:44

Nog dingen in New Engeland die we echt niet moeten missen met een rondreis?
Zeker een paar dagen New York en de niagara falls.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:03

De vraag is of je nog vaker naar de VS gaat en hoe lang, Marjotje.
Ga je 3 weken, dan zou ik 1 van de 2 schrappen. In Yellowstone heb je zeker 3 dagen nodig om het goed te bekijken.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:04

Even iets anders.. Hebben jullie ook ervaringen met Raches? Het lijkt me vet om een week alleen maar te paardrijden. Mijn vriend zal ik niet aan meestander hebben ben ik bang :D, maar misschien voor een keer los van onze USA vakantie in september

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:27

Raches? Of ranches? :P

Bij mij komt er nog een tripje bij. Deze zomer 2 weken oostkust met een vriendin: DC, Philadelphia, NYC en Boston. Ben zelf overal al geweest behalve Boston maar ik heb wel veel zin om alles nog een keer te zien. Heb intussen aan de universiteit veel Amerikaanse geschiedenis gehad, dus Philadelphia en DC zijn nu nog interessanter :D

In mei nog 6 dagen NYC (waarvan er 3 voor het werk zijn en 3 zijn mijn vakantie) en in het najaar naar mijn neef zijn trouwfeest in Miami, het wordt een mooi USA jaar :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 08:03

Nog must see dingen in het ny boston e.d gebied?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 11:39

Dat klinkt allemaal erg goed Yasmine!
Als je een stad vaker bezoekt ontdek je vaak nog meer leuke dingen!

Keet, tips voor NYC staan echt overal in dit topic en het vorige topic.

Misschien moeten we eea eens verzamelen qua tips voor de steden, het Zuidwesten en Florida... :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:21

Lijkt me goed plan Nadir, en dan evt in de eerste post laten zetten..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:00

Gaat mij niet speciaal om new york maar meer het gebied eromheen. Willen een rondreis maken daar. Wat niet te missen en wat kan overgeslagen worden

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:09

Boston;
Quincy Market met omliggend plein, leuke sfeervolle plek.
Freedom trail, mooie wandelroute. Eigenlijk is het meeste in Boston te zien en doen op loopafstand.
Ducktours, tour door de stad en gedeeltelijk over het water.
Prudential tower, uitzichtpunt skyline en zit in een groot overdekt winkelcentrum.
New England Aquarium met tevens een 3D bioscoop ernaast.
Newbury Street, mooie winkelstraat
En er ligt een mooi park in het centrum

Cape Cod is een schiereiland. Je kan met de auto naar het uiterste puntje rijden (Provincetown), onderweg kom je wandelgebieden tegen. Je kan ook vanuit Boston met de boot naar Cape Cod/Provincetown gaan. Tevens gaan er boottochten vanuit Boston om walvissen te spotten.

Omgeving New York. Ik weet niet hoe breed ik dit moet zien??
Wel een stukje rijden, maar de Amish Country is ook een mooi gebied.

Providence is een leuk stadje tussen NY en Boston in.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:40

Aangekomen in LA :D Vandaag dagje Anaheim, morgen naar San fransisco via Santa barbara, solvang en silicon valley, dan dagje SFO, dag daarna langs Yosimite weer terug naar LA en dan heb ik daar nog 2 daagjes .. en dan weer terug naar hollandia ;(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:52

xNavatu schreef:
en dan weer terug naar hollandia ;(
Dat moet je gewoon nog even vergeten. Veel plezier!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 00:06

Veel plezier xNavatu!

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 05:15

Leuk xNavatu! Rijdt je in 1 dag door naar SF of blijf je nog ergens overnachten? Ik zou trouwens na Silicon Valley de 280 nemen naar SF en niet de 101 (mocht je die optie hebben). De 280 is vele malen mooier! En je doet er niet veel langer over. Ik weet niet of je ook echt door Silicon Valley gaat rijden, maar je zou bijv bij Palo Alto de 280 op kunnen. Veel plezier!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 06:38

Grit schreef:
xNavatu schreef:
en dan weer terug naar hollandia ;(
Dat moet je gewoon nog even vergeten. Veel plezier!

Doe ik ook zeker haha. Is ook wel handig dat ik me op dit moment niet eens voor kan stellen dat ik weer in NL ben, heb het idee dat ik gewoon even een weekje weg ben en dat ik daarna gewoon weer lekker terug ga naar Miami en weer gewoon ga werken daar.. Heel vreemd haha!

Thanks allemaal!

@Lara; Heb helaas niet de keuze om te bepalen hoe we rijden haha. Ben nog maar 21 dus een auto huren kwam al snel uit boven de 700 dollar hier voor alleen de auto & daar had de vriendin waar ik mee ga het geld helaas niet voor. We gaan nu mee met een bustour die nog geen 500 dollar pp kostte met hotels etc erbij, dus dat scheelt aardig wat geld :P Vind het wel jammer dat we nu zelf niet kunnen bepalen waar we naartoe gaan en hoelang we ergens blijven maar het is helaas niet anders. En ik weet toch zeker dat ik nog wel eens terug ga naar de VS, liefst dit jaar nog, dus het komt nog wel een keer haha.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 07:42

Citaat:
@Lara; Heb helaas niet de keuze om te bepalen hoe we rijden haha. Ben nog maar 21 dus een auto huren kwam al snel uit boven de 700 dollar hier voor alleen de auto & daar had de vriendin waar ik mee ga het geld helaas niet voor. We gaan nu mee met een bustour die nog geen 500 dollar pp kostte met hotels etc erbij, dus dat scheelt aardig wat geld :P Vind het wel jammer dat we nu zelf niet kunnen bepalen waar we naartoe gaan en hoelang we ergens blijven maar het is helaas niet anders. En ik weet toch zeker dat ik nog wel eens terug ga naar de VS, liefst dit jaar nog, dus het komt nog wel een keer haha.

Dan wordt het idd wat lastig. Maar voor dat verschil zou ik ook lekker de bus nemen.

Wel leuk dat jullie via Silicon Valley gaan. Waarschijnlijk voor Google etc? (en misschien Stanford) Het is wel grappig om het verschil te zien tussen Silicon Valley en de rest van de USA. Je merkt heel duidelijk dat de technologie daar vooruit loopt. Heel veel plezier!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 08:38

Ja voor Google etc idd :j We gaan idd ook naar Stanford ja :j Ben benieuwd :D Thanks! Zal wel lukken haha.