Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amandananana schreef:Ik zie dat wij trouwens wel in het regenseizoen zitten in augustus. Is dat echt heel erg?
sassefras schreef:weet niet wat je gaat doen, maar als je luxe wil op koh chang , gewoon aankloppen hoor niks boeken ( of heb ik nog nooit gedaan )
http://www.nirvanakohchang.com/
enzino schreef:@Maris89
Bedoel je met "ter plekke" boeken dat je rond gaat lopen met een koffer op sleeptouw van hotel naar hotel en ter plekke beslist of je er wilt verblijven of niet? Of bedoel je kort ervoor (paar dagen) op agoda/booking.com kijken om dan te boeken?
Ik zou sowieso niet aanraden rond te gaan lopen met koffers om zo iets te vinden. Dat gaat je een hoop lopen van hotel naar hotel kosten, in een heet klimaat, terwijl je moe bent van je reis. Bovendien is het erg moeilijk om erachter te komen hoe een hotel is door de lobby in te lopen (of wil je een uurtje in de kamer zitten om het bed en de douche te testen en het ontbijt zien de volgende morgen?) en zal je een paar hotels moeten bekijken om een inzicht te krijgen in de lokale prijs/kwaliteit ratio.
Het is wel goed mogelijk om kort vantevoren (minstens een dag, mogelijk een paar dagen) een hotel online te checken en de recensies door te lezen. Met een beetje ervaring weet je precies waar je op moet letten en wat belangrijk is voor jou (beleefdheid van het personeel kan me weinig schelen, een uitgebreid ontbijt stel is wel op prijs. Voor jou is het misschien andersom).
Als je reis al behoorlijk vast staat (je boekt je binnenlandse vluchten vooruit, en weet al precies hoeveel dagen je waar wilt verblijven) dan kan je het beste je hotels vooruit boeken omdat er meer kamers beschikbaar zijn nu. Als je nog flexibel bent met waar je hoelang wilt verblijven dan zou ik aanraden de kamers kort vantevoren te boeken via internet (de meeste boekingssites hebben een app dus dat kan makkelijk op je mobiel).
Zelf boek ik altijd een paar weken vantevoren als ik binnen Thailand moet reizen omdat de goedkopere kamers het eerste volgeboekt zijn. Indien ik iets op korte termijn zoek dan check ik online wat een goed hotel is en boek ik het via de app (of even bellen of ze nog kamers vrij hebben een uurtje voor je aankomt). Wat ik altijd probeer te vermijden is om van hotel naar hotel te gaan om ter plekke te beslissen aangezien je minstens 3 hotels moet zien om een vergelijking te kunnen maken en ik ter plekke nooit meer inzichten krijg die ik online ook had kunnen krijgen.
P.s. Vooral luxe hotels zijn vaak met grote kortingen te boeken vantevoren. Als je binnen loopt dan betaal je meestal de "walk-in rate" en dat is nooit de laagste prijs.
Veel hotels zullen nog wel plekken hebben, ook tijdens hoogseizoen, want het toerisme loopt niet echt goed dit jaar. Maar de goedkope kamers zijn altijd als eerste volgeboekt.
Maris89 schreef:Goedkope kamers maken mij absoluut niet uit, wil wel een luxe vakantie hebben.
...
Adviseer je wel om de binnenlandse vluchten wel bijv. een paar maanden van tevoren te boeken of kan dat ook eenmaal daar een paar dagen van tevoren? Zouden jullie naar het noorden gaan met de nacht trein of vliegen? Ik hoorde dat het wel een hele ervaring is met de trein maar ik lees positieve en negatieve verhalen.
amandananana schreef:Hebben jullie tips voor verblijf in Bangkok, Chiang Mai en Phuket? Hoeft niet luxe te zijn, als we er maar kunnen slapen en het schoon is. Voor op Koh Tao zoeken we nog een resort om eenn weekje vakantie aan vast te kunnen plakken. Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Reusje0504 schreef:Enzino heb jij ook ervaring met reizen van Bangkok naar Siem Reapp in Cambodja?
Koh Tao hebben wij ook op de planning staan, wat precies is daar gevaarlijk? S avonds over straat gaan of huurauto's of? Ik schrik er wel een beetje van. 3 jaar geleden ben ik er ook geweest en toen was het fantastisch namelijk.
Citaat:1. Bangkok. Je reis begint in het chaotische, knotsgekke Bangkok. Met een jetlag in je broekzak moet je je weg zien te vinden van het vliegveld naar de Khao San Road. Na een dagje rustig aan gedaan te hebben, bezoek je meerdere tempels, maakt een fietstocht door Bangkok onder begeleiding van een gids en neemt je eerste Thaise massage. Na een dag of 3 verlaat je je favoriete guesthouse om de natuur in te duiken.
2. Khao Yai Nationaal Park. Dit park mag niet ontbreken op je route door Thailand. Je pakt een bus, duur: 2 à 3 uur, vanuit het hectische Bangkok naar het nabijgelegen Pak Chong. Eenmaal aangekomen in Pak Chong, boek je een georganiseerde jungletocht door het oudste nationale park van Thailand: Khao Yai. Je geniet van de wildlife, de eenvoud en het natuurschoon. Je bezoekt de vleermuisgrotten waar tegen zonsondergang miljoenen vleermuizen uitvliegen om ‘s nachts op jacht te gaan naar insecten. Als je heel veel geluk hebt, kom je zelfs wilde olifanten tegen.
3. Ayutthaya. Na een paar dagen in de natuur, ben je weer helemaal klaar voor cultureel Thailand. Je pakt de lokale trein van Pak Chong naar Ayutthaya, duur: 3 á 5 uur, voor minder dan twee euro. Aan de hand van een goed Engels sprekende gids bezoek je meerdere eeuwenoude tempels. Je snuift de cultuur op en herleeft de geschiedenis van Thailand.
Ayutthaya Tempels - Route Thailand
4. Sukhothai. Eén of twee dagen later, laat je Ayutthaya achter je en pak je een luxueuze bus naar de volgende cultstad: Sukhothai. Je huurt een fiets en verkent het historische park dat op de Werelderfgoedlijst staat van UNESCO.
5. Lansang Nationaal Park. Na Sukhothai reis je door naar Tak dat dichtbij het relatief onbekende Lansang Nationaal park ligt. Het is een welkome onderbreking na de vele indrukwekkende tempels. Het heuvelachtige landschap staat garant voor mooie plaatjes, meerdaagse hikes en ontelbare watervallen. Kampeer in een tentje of verblijf een nachtje in een boomhut!
6. Chiang Mai. Eenmaal aangekomen in de hoofdstad van het noorden, merk je het grote contrast met Bangkok. De ontspannen sfeer, de vriendelijke mensen en toch de veelzijdigheid van een stad. Chiang Mai wordt ook wel ‘de toegangspoort van het noorden’ genoemd. Je kunt er uitstekend een scooter huren om de nabijgelegen tempels en watervallen te bezoeken. Tokkel honderden meters over boomtoppen of doe een dagje vrijwilligerswerk als olifantenverzorger. Bekijk ook onze 3 favoriete budgetaccommodaties in Chiang Mai!
7. Phuket. Na een paar dagen genieten van het veelzijdige Chiang Mai, pak je een binnenlandse vlucht naar Phuket. Hier neem je een paar surflessen en huur je een jetski. In de avond maak je kennis met ‘Thai Boxing’, aangezien dit één van de grootste sporten in Thailand is.
Route Thailand - Phuket
8 & 9. Krabi en Ko Phi Phi. Pak de ferry vanaf Phuket naar Krabi of Ko Phi Phi. De provincie Krabi staat vooral bekend om haar
natuurschoon. De vele grotten, prachtige stranden, bounty-eilandjes en indrukwekkende onderwaterwereld staat garant voor een onvergetelijke ervaring. Voor de party-liefhebber is het bezoeken van feesteiland Ko Phi Phi een must.
10. Khao Sok Nationaal Park. Dit nationale park mag niet ontbreken op je rondreis door Thailand. Je boekt een georganiseerde, meerdaagse tocht langs grotten, rotsformaties en wildlife langs en over de mooiste meren van Thailand. Als klap op de vuurpijl overnacht je één à twee nachten op het water in primitieve rieten hutjes, eet je versgevangen vis en ga je ‘s avonds op zoek naar de Gibbon.
11, 12 en 13. Ko Samui, Ko Phangan & Ko Tao. Na deze onvergetelijke ervaring op het water, ligt er nog meer in het verschiet. Ga je relaxen op het strand op Ko Samui of liever een gigantische, knotsgekke fullmoon party bijwonen op Ko Phangan? Ko Tao staat garant voor snorkelen en/of duiken. Haal je PADI, drink bananenshakes of rust lekker uit met een goed boek in een hangmatje. De keuzes zijn eindeloos op één van deze populaire eilanden.
14. Kanchanaburi. Vanaf de zuidelijke eilandjes pak je een ferry en een bus naar Kanchanaburi. Een goede 10 á 12 uur later begin je aan het allerlaatste gedeelte van je reis voordat je weer naar huis vliegt vanaf Bangkok. Kanchanaburi ligt namelijk op zo’n 130 kilometer ten westen van Bangkok. Je bezoekt er de Dodenspoorlijn (Birma-spoorlijn) en de brug over de rivier Kwai. Na een intensieve maand keer je weer terug in Bangkok, waar je, je laatste dagen spendeert en misschien nog wel even het Thaise nachtleven induikt.
Bron: http://tipsthailand.nl/reisvoorbereidin ... -thailand/
Citaat:2. Khao Yai Nationaal Park. Dit park mag niet ontbreken op je route door Thailand. Je pakt een bus, duur: 2 à 3 uur, vanuit het hectische Bangkok naar het nabijgelegen Pak Chong. Eenmaal aangekomen in Pak Chong, boek je een georganiseerde jungletocht door het oudste nationale park van Thailand: Khao Yai. Je geniet van de wildlife, de eenvoud en het natuurschoon. Je bezoekt de vleermuisgrotten waar tegen zonsondergang miljoenen vleermuizen uitvliegen om ‘s nachts op jacht te gaan naar insecten. Als je heel veel geluk hebt, kom je zelfs wilde olifanten tegen.
Maris89 schreef:Wat mij wel een beetje beangstigd is dat als je nu op Booking.com kijkt daar heel veel hotels al vol zitten in november 2015, dat vind ik echt vreemd. Misschien dat ze tzt meer kamers op kopen?
Ettesil schreef:Is het in de steden makkelijk om aan ontbijt te komen? Veel hotels met goede beoordelingen zijn zonder, maar in bijvoorbeeld Bangkok lijkt me dat geen probleem?