Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:MarianneV schreef:Ik wil niet als vreemd overkomen nu en ik kies geen kant want ik was er niet bij
Een vraag voor de dames dan. Waarom als die man jullie een "massage wilde geven" en zoals jij het nu beschrijft jazz
Waarom doe je dan geen aangifte, want wat zoals ik het lees is het aanranding.
Ik zeg zoals ik het lees, want ik kies geen partij... Ergens in het midden is de waarheid
en ik moet idd ook toegeven, vind het wel moedig van Bedouin om te reageren, een ander had haar/zijn kant van het verhaal wel uitgelaten
Desondanks neemt het niet weg dat ik het voor de meiden erg vervelend vind dat ze dit hebben moeten ervaren
Aangifte? In een Tunesisch gebied waar de mannencultuur heerst? Voor wat? Ze kunnen absoluut niets bewijzen tegenover het gerecht daar, ze waren alleen dus het is hun woord tegen de man. Plus er is buiten de massage niks gebeurd dus tenzij er straffen staan op het masseren van iemand kan je sowieso nergens aangifte voor doen. En iets zegt mij dat de versie van een 'vrome autochtoon' eerder geloofd gaat worden dan de versie van een 'ongelovige buitenlander'. Sterker nog, in veel islamitische landen is het zelfs gewoon de schuld van de vrouw als ze verkracht wordt en kan zij hierdoor zelfs vermoord of verbannen is. Ik zeg niet dat het daar ook zo aan toe gaat want ik ken de cultuur daar niet, maar gewoon maar om aan te geven dat aangifte doen niet altijd zomaar kan.
Jazzit schreef:Maar ik wil graag dat toekomstige reizigers worden behoed voor dit soort praktijken (of erger).
_Nancy schreef:Een collega van mij is laatst 3 maanden op vrijwilligerswerk gegaan in Cambodja, zij betaalde daar ruim 4000 euro voor.
Dus nee, betalen voor vrijwillerswerk is niet zo heel gek hoor!
Ik heb respect voor Bedouin die kalm kan blijven en ook wil reageren op, sommige erg aanvallend en persoonlijke, berichten.
En zoals iemand hier eerder heeft gezegd, de waarheid zal in het midden liggen.
Zwitsal schreef:Net als het verhaal van (naam vergeten) over dat de man midden in de nacht in de kamer stond. Ik weet natuurlijk niet hoe zijn lichaamstaal overkwam maar zou het niet kunnen dat hij bijv vroeg of je nog iets nodig had kwa lakens oid (ik noem maar iets geks) omdat je blijkbaar daar voor het eerst lag en daarvoor ergens anders lag? Misschien kwam hij wel voor iets vriendelijks oid maar is dat verkeerd opgevat (ik begrijp dat ze hem niet kon verstaan/begrijpen?)..
Amaris schreef:Ik zie anders alleen maar ervaringen uit de eerste hand, en (logische) reakties daarop. Als we ervan kunnen uitgaan dat de ervaringen kloppen (en ik ga daar wel vanuit, gezien het feit dat ik Jazzit goed ken en van haar weet dat er nog veeeel meer is maar niet alles wordt gepost) dan vind ik de reakties helemaal niet gek.
Amaris schreef:Ik zie anders alleen maar ervaringen uit de eerste hand, en (logische) reakties daarop. Als we ervan kunnen uitgaan dat de ervaringen kloppen (en ik ga daar wel vanuit, gezien het feit dat ik Jazzit goed ken en van haar weet dat er nog veeeel meer is maar niet alles wordt gepost) dan vind ik de reakties helemaal niet gek.
Juangi schreef:Ik keur het niet goed, maar wie ben ik om vol mijn zegje te doen, Bedouin helemaal zwart te lopen maken, voor van alles uit lopen te schelden zowat.
Ik vind dit dus echt verkeerd en ongelooflijk dat Bokt dit zo lang door laat gaan. Was het een ander topic geweest en werd er ook zo'n aanval gepleegd dan was er allang geTEMd, gesloten en iedereen een waarschuwing.
xAnnouk schreef:Amaris schreef:Ik zie anders alleen maar ervaringen uit de eerste hand, en (logische) reakties daarop. Als we ervan kunnen uitgaan dat de ervaringen kloppen (en ik ga daar wel vanuit, gezien het feit dat ik Jazzit goed ken en van haar weet dat er nog veeeel meer is maar niet alles wordt gepost) dan vind ik de reakties helemaal niet gek.
inderdaad.
als de reacties uit eerste hand waar zijn dan zijn de reacties niet zo gek.
omdat er al meerde mensen posten dat er ook bij hen iets fout gegaan is en bedouin alleen de schuld maar op hen afschuift...?
amaris schreef:xannouk schreef:
inderdaad.
als de reacties uit eerste hand waar zijn dan zijn de reacties niet zo gek.
omdat er al meerde mensen posten dat er ook bij hen iets fout gegaan is en bedouin alleen de schuld maar op hen afschuift...?
Ik zie geen reacties (ik heb ze allemaal gelezen), ik zie 500 moeders die hier alsware een kind de les leren, die hele preken geven over hoe slecht ze is, dat ze haar man moet dumpen omdat het in de buurt komen van een psychopaat/serieverkrachter. Dat vind ik te ver gaan. Ze word hier volledig de grond in geboord.
Wat ze ook heeft gedaan, wat er zich ook heeft afgespeeld, verhalen veranderen, situaties worden overschat en erger gemaakt en drama vind plaats. Daar heb ik helaas ervaring mee, hoe snel verhalen overdreven worden...