Pikantwurst, wij wijzen hem altijd aan, "die daar" MEER!! Zoveel Nederlanders die naar Oostenrijk gaan, kunnen we niet wat mee nemen?
Irene18
Geplaatst: 19-02-12 23:52
Zelf houd ik niet van paprika,, dus ook niet echt van pikantwurst. (denk ik want heb het eigenlijk nog nooit gehad)
Mijn opa en oma komen al 40 jaar in dit skigebied. Ze hebben het zien 'groeien' Ik kom er sinds ik 3 ben dus dit wordt mijn 13e keer Fiss voelt als een tweede thuis. Vooral ook omdat je daar ook veel contacten hebt opgebouwd. Heerlijk om daar te komen! Het weggetje ernaartoe heeft 12 haarspeldbochten. Bij iedere bocht staat een bordje voor het aftellen. Geweldig vind ik dat
Ik kom er vanaf dat ik 1 was. Eerst gingen we altijd met de hele familie. Oma pastte dan altijd op de kleintjes. Zijn toen ook nog een keer naar Kappl geweest, maar ons hart ligt gewoon in Gerlos. Op een gegeven moment ging de rest niet meer vanwege geld gebrek. Daarom hebben wij ook een jaar overgeslagen maar we misten het zo erg dat we nu gewoon elk jaar met het gezin gaan. Zelfde huisje, zelfde kamers en elke dag naar hetzelfde restaurant (de Milchbar, voor de kenners onder ons). Gewoon ons tweede thuis. Ik kijk er nu al naar uit om dat lieve vrouwtje een knuffel te geven en de gebakken ui lucht te ruiken als ze elke ochtend haar uitjes bakt. De mensen die daar wonen die je gedag zegt alsof je ze gisteren nog hebt gezien. Ja kan wel zeggen dat ik van Gerlos houd.
@ Fee, wauw echt heel erg herkenbaar! wij gaan nog steeds met de hele familie. Alleen helaas zijn niet altijd de vakanties gelijk aangezien de meesten niet hier in het verre noorden wonen We verblijven ook ieder jaar in hetzelfde huis, en gaan ook elke avond naar hetzelfde restaurant met zn allen(behalve op woensdag dan is ie dicht ). Ik krijg helemaal de kriebels als ik er aan denk
het weer in fiss ziet er wel oké uit. helaas wel veel bewolking, maar misschien gebeurd er een wonder en gaat de zon schijnen als we aankomen
miccamaaike
Geplaatst: 20-02-12 12:42
Wij komen ook al jaaaaaren in hetzelfde gehucht, toen ik klein was een dorp verderop en nu in Damuls. Hebben het daar ook zien groeien, inmiddels is het gebied verbonden met een ander gebied en dus ineens 2x zo groot (van 50km naar 100km pistes is best een verbetering). Wij gaan meestal 1 of 2x uit eten en verder gewoon koken in het appartementje. Tussen de middag soms op de piste, soms in t huisje, daar kun je gewoon naartoe skien dus dat is wel chill
Dankzij Diel krijg ik helemaal zin in semmel, rosti, kaiserschmarrn, schnitzel en currywurst! Wij zijn allemaal groot fan van de 'extrawurst' van de spar. Soort boterhamworst en heerlijk op zo'n semmel Zaterdag 4.00uur vertrekken we! Ik heb zooooo'n zin!
DieL_Zor
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-12 12:48
Als ik jullie verhalen zo lees vind ik het toch wel ontzettend jammer dat ik nooit met familie kan/ben geweest. M'n moeder vindt het niet leuk, m'n vader kan wel maar die moet dan eerst een brace en alles aan laten meten voor z'n knie en aangezien we nooit zijn geweest kan m'n broertje niet skiën/boarden en het boeit hem ook niet zoveel. Enige waarmee ik samen op weg zou kunnen is m'n neefje Vind die tradities zo tof Heerlijk als je dan echt 'thuis' komt! Heb ik de afgelopen 3 jaar wel gehad, maar dat gebied lag zo laag dus dat was ook niet handig...
Zit ook even naar het weerbericht te kijken. Van het weekend is het behoorlijk warm, maar daarna ziet het eruit alsof het vrij hard weer naar beneden gaat. Op de berg weer richting -15
Haha heerlijk al dat eten he Maaike Heb er weer zo'n trek in! Net al wat kleren klaargelegd. Nu even naar poownie en daarna boardje in de wax zetten
Kan ik me wel voorstellen dat je dat jammer vindt Diel, is voor mij toch altijd wel speciaal weekje! Ben nu 26 en mijn zus 28 en mn broertje 23, maar we gaan nog elk jaar gezellig met mijn ouders mee Maar vind het ook wel leuk om nieuwe gebieden te ontdekken, maar Damuls heeft toch ook altijd weer wat... t is zo heerlijk rustig daar, ook in de voorjaarsvakantie is het echt heel goed te doen, zalig gewoon!
Weerbericht bij ons wordt t ongeveer 5-8 graden met beetje wolkjes en een klein zonnetje.. t zal mij benieuwen! Als t maar niet zo'n sneeuw ellende wordt als in de kerstvakantie vind ik het allemaal prima
Maaike__
Geplaatst: 20-02-12 13:24
Ik vind telkens naar zelfde gebied op een gegeven moment beetje saai worden. Maar aan de andere kant je bouwt echt contacten op en dat is natuurlijk ontzettend leuk
aaah ik kan echt niet meer wachten, eerst even deze rot week doorkomen met een exam en dan vertrekken wij vrijdag ochtend om 04.00. Yes
Irene18
Geplaatst: 20-02-12 14:00
kan me niet voorstellen dat ik Fiss ooit saai zou vinden! maar het maakt natuurlijk ook uit hoe je ermee bent opgegroeid.
wij vertrekken vrijdag om 15:45 uur. Hopelijk iets eerder als mijn lerares me iets eerder wil laten gaan wat heb ik er veel zin in !!!
nog 4 dagen 2 uur, 43 minuten en 10 seconden!
Spruit
Geplaatst: 20-02-12 14:17
Ik kom ook weer binnenvallen in deel 2 (was er al ergens in deel 1, maar ben op de een of andere vage manier afgehaakt ), heb alleen even de laatste paar pagina's bijgelezen. Ik ga 10 maart weg naar Noorwegen en heb er zo'n zin in als ik jullie verhalen lees!
Wij nemen ook boodschapjes mee, om 's avonds zelf te kunnen koken. Blijven toch Nederlanders he . Maar 's middags op de piste warm eten is ook wel erg lekker altijd, dus dat doen we ook. Ik sport het er toch wel weer af haha!
Ik ben ook nooit met m'n ouders geweest, dat zijn niet van die wintersporters. M'n vader mag niet vanwege gescheurde kniebanden een aantal jaar terug, en m'n moeder houdt er gewoon niet zo van. Maar ach, nu ga ik gezellig met m'n vriend
Ik zou voor de witte gaan denk ik.. Ben je al wel eens eerder in Noorwegen geweest?
Ik heb 5 maanden in Noorwegen gestudeerd, dus ik ging vaak dagjes skieën. Maar ben nog nooit in het gebied geweest waar we nu heengaan, dus ben benieuwd.
Ik ga nu naar Gautefall, in het zuid-oosten. Het is een klein gebied, maar we gaan ook maar 5 dagen dus ik denk dat het wel mooi wordt. Was goedkoop via vakantieveilingen In Voss (waar ik eerder heenging) hadden ze wel aardig wat stoeltjesliften gelukkig, dus ik hoop hier ook
Irene18
Geplaatst: 20-02-12 15:54
zijn er 'geen' stoeltjesliften in noorwegen ... nooit geweten
Hoe is Winterberg? Hoeveel liften heb je daar? Ik zit er aan te denken er eens met mijn vriend heen te gaan, zo ver is het niet, maar geen idee van hoe het daar is
Is heel leuk voor een dagje (of weekendje) T is niet super groot, maar er zijn nog wel aardig wat afdalingen! Geloof dat er (zo uit mijn hoofd) 6 stoeltjesliften zijn en dan nog een hoop sleepliften. Ik zou je wel aanbevelen vooral NIET in het weekend te gaan, dan is het heel erg druk! Als je daar geen problemen mee hebt kan t weekend natuurlijk ook, dan wil ik je nog wel wat tips geven tzt