Ik heb in NY elke dag $100,- gepind (of is dat met een t?) Het vliegt harder je portemonee uit dan je denkt.
Yasmine
Geplaatst: 08-02-12 23:17
$50 vind ik ook knap, NYC of niet. Zeker als je voor zowel ontbijt, lunch als diner gaat uiteten. Misschien wel als je een doos cornflakes en fles melk koopt in de supermarkt als ontbijt en een hotdog of goedkope sandwich eet als lunch, maar voor diner zit je gauw aan $30 in NYC...
Gowlan
Geplaatst: 09-02-12 01:40
Enthousiasme is hier ook te vinden, waarschijnlijk binnen 3 weken vertrek ik voor 3 maanden naar Florida!
Washington DC is erg mooi, Nickeltje. Het is een grote stad maar ik vond dat dat niet zo opviel. Daar is het nooit echt heel druk in de straten. En dan kan je bv. naar het Witte Huis, Arlington Cemetery, Lincoln Memorial, the Capitol.
Bedankt voor die tips allemaal! Ik heb vanalles op een kladblaadje staan hier en we gaan dit weekend eens samen puzzelen om de week optimaal te benutten.
$ 50 per dag in New York? Ik vind het heel erg knap als je het daar mee red!
Is me al 2 keer gelukt
MontyRulezz
Geplaatst: 10-02-12 08:33
Haha Purny het lukt me af en toe maar echt niet altijd, maar goed, ik vind het ook leuk om eens lekker luxe te eten ennnn ik ben gek van Starbucks waar je voor cappucino en wat lekkers al 6 dollar betaald .
Super Gowlan, dat gaat dan al heel snel!! *jalours* .
Hee, ik heb nog een andere vraag.. Klopt het dat je bij GWK een prepaid creditcard voor 10 euro kan kopen en deze goed te gebruiken is in de USA? En is je ESTA hier ook mee te betalen?
Is natuurlijk alles zo 'lastminute' voor mij, maar ik kan zelf niet aan een creditcard komen (te weinig inkomen per maand) en mijn bank had mij dit verteld.. Maar ik ken het niet, dus hoop dat iemand er ervaring mee heeft?
Gowlan, ik zou gewoon eens googelen op prepaid creditcard of debitcard. Dat is eigenlijk een creditcard, maar het enige verschil is dat je ipv een krediet krijgt die al op de kaart staat en die je achteraf terugbetaald, je nu van tevoren zelf geld op de kaart moet zetten en dat geld dan kunt gebruiken. En volgens mij hoef je die niet persé bij het GWK aan te vragen maar kan je die ook via het internet aanvragen. Die is verder hetzelfde te gebruiken als een normale creditcard.
purny
Geplaatst: 10-02-12 11:14
Nadir schreef:
Maar wat doe je dan bijvoorbeeld op zo'n dag van die $ 50?
Starbucks Musea Eten en drinken.
Dan ben ik best zuinig aan, ik ga ook geen 50 dollar neertellen voor een diner ofzo. Broodje van de Subway is ook lekker en te doen.
Gister net kaartjes voor 9/11 museum uitgeprint.... ben zo benieuwd hoe het daar is op die plek des onheils..... zal wel een hele kille sfeer hangen het idee alleen al... dat daar duizenden mensen van het leven beroofd zijn.. vresenlijk
Er hangt inderdaad wel een aparte sfeer. Ik heb het zelf niet als naar ervaren, maar het is wel heel indrukwekkend om te zien. Check hun site even of het museum open is! Wij waren er in december en toen was het helaas nog gesloten.
Als je klaar bent bij de watervallen zelf is het een aanrader om even het "souvenier winkeltje" in te lopen, daar laten ze ook nog wat bijzondere dingen zien die gevonden zijn in de resten van de twin towers.
Nadir
Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-12 12:51
purny schreef:
Dan ben ik best zuinig aan, ik ga ook geen 50 dollar neertellen voor een diner ofzo. Broodje van de Subway is ook lekker en te doen.
Oké, dan begrijp ik het inderdaad wel. Ik vind dat namelijk echt geen diner, voor ontbijt of lunch is het prima.
vuurneon
Geplaatst: 10-02-12 13:44
Gowlan schreef:
Enthousiasme is hier ook te vinden, waarschijnlijk binnen 3 weken vertrek ik voor 3 maanden naar Florida!
Kun je nog handbagage gebruiken? Ik kan mij klein opvouwen
Yasmine
Geplaatst: 10-02-12 17:39
sloffiee schreef:
hier is de visitorpass. heb hem even verkleind en gekoppierd
Ik zou die afbeelding met je barcode zo snel mogelijk weer verwijderen! Iedereen kan hem nu printen en gebruiken om het museum binnen te komen, en dan gaat hij bij jou niet meer werken. Want Bokt komt vaak genoeg voor in zoekresultaten op Google, zou me niet verbazen dat als je googlet op "9/11 museum visitor pass" dat je hier uitkomt...