Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:59

Ik eigenlijk ook, omdat ik voornamelijk reis van Dordrecht naar Gent en dus niet uit kan checken.
Heel sporadisch maak ik een binnenlandse reis, maar om daar dan 10 euro voor op te moeten zetten terwijl ik dan alsnog in mijn vrij reizen periode zit. :?

_Mara_

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:54

Het lijkt me dat je er minimaal 10 euro op moet hebben staan als je in je niet-vrij reizen periode zit. Want als je incheckt in je vrije reizen periode geeft die ook meteen aan dat vrij reist en dat er helemaal niks afgeboekt wordt. Ik check nu ook geregeld in met maar 5 euro op die kaart in mijn vrij reizen periode en heb nergens last van. Lijkt me neit dat ze op 1 januari die paaltjes en het systeem opeens om gaan gooien?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:02

Volgens mij werkt het precies hetzelfde als bij de bus. Daar hoef je inprincipe toch ook niks op je kaart te hebben staan in de vrij reizen periode. In het begin checkte ik altijd in met 0 euro op mijn kaart, nooit problemen mee gehad.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 09:54

Nou, net ingecheckt met negatief saldo zelfs. :P
Ook gecontroleerd, was prima.

Heb nog gevraagd over het reizen in de kortingsperiode, je hoeft dan niet in te checken en je kan dan gewoon met kaartje reizen nog.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:04

Mag wel oppassen dat ik het niet ga vergeten, anders wordt het een duur ritje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:59

Oh nou, dat van die 10 euro scheelt dan. :=
Dat ga ik er echt niet opzetten, want in mijn niet vrij-reizen periode koop ik toch liever een kaartje.. Want je betaalt nog steeds 2x opstaptarief bij verschillende vervoerders of niet?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:46

Hitime schreef:
Oh nou, dat van die 10 euro scheelt dan. :=
Dat ga ik er echt niet opzetten, want in mijn niet vrij-reizen periode koop ik toch liever een kaartje.. Want je betaalt nog steeds 2x opstaptarief bij verschillende vervoerders of niet?

Weet niet hoe dat in de trein zit, maar met de bus stap je over en betaal je dat dus niet. Zou met de trein eigenlijk ook zo moeten zijn dan.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:47

Volgens de ns site zou een kaartje of op de ov chipkaart reizen niet uit moeten maken, kosten voor een traject zijn hetzelfde.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:57

Waar is iedereen _O- haha lekker rustig zo... Iedereen is druk aan het vakantie vieren en bij komen van de feestdagen.
Wat was het heerlijk rustig in de trein zo vandaag zeg :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:08

De toekomst van Nederland.

Zoals de meeste van jullie weten zijn studenten met de OV-studentenkaart sinds 1 januari verplicht om in en uit te checken. Dit word al ruim 1 maand door heel Nederland op alle station's, tot vervelens toe, omgeroepen. Ik kom in de een jongeman tegen die dus niet had ingecheckt.
I-Oeps
H-Is er iets niet goed aan mijn kaart?
I-Nee :n . Welke datum is het vandaag :D ?
H-.......................ehm............................ :? .
I-Ik zal je helpen, wat heeft zowat de hele wereld gisteren uitbundig gevierd :D ?
H-...............eeeeeeeeeeeeehhhhhhhhmmmmmmmm, geen idee :? :? :? .
I- :oo , de hele wereld heeft gisteren nieuwjaar gevierd.
H-..........ooooooooohhhhhjaaaaaaaahhhhhhhhh.
I-Dus welke datum is het nu?
H-.............................eeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhmmmmmmmmmmm :? .
I- :oo Het is vandaag 2 januari. En wat word er al een hele tijd omgeroepen op alle station's in Nederland wat studenten vanaf 1 januari verplicht moeten doen in hun vrije reisperiode >;) ?
H-................eeeeeeeeeehhhhhhhhmmmmmmmm, ik heb iets gehoord over inchecken, maar ik heb toch vrij reizen?
I- Vanaf 1 januari is het voor studenten verplicht om in en uit te checken, JUIST in de vrije reis periode. Dus wat klopt er niet aan je kaart?
H-.....................geen idee :? :? .

Arm Nederland

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 03:09

_O- die was vast nog dronken van het weekend! :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:53

Hahahaha! Ik was het ook gewoon vergeten gister!
Ik zat in de arriva trein (helemaal niet aan gedacht) en ik was gecontroleerd (conductrice zei niks??). Toen ik uitstapte riepen ze om in de trein dat we niet moesten vergeten om uit te checken... toen dacht ik... owjaa :)* . Dus voor NS weer ingecheckt. Op de terugweg bijna de trein gemist, omdat ik al op het perron stond en toen dacht :)* :)) , dus moest ik even snel naar beneden rennen om in te checken haha!

Ik moet er dus nog aan wennen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:49

Horsefreak schreef:
Volgens de ns site zou een kaartje of op de ov chipkaart reizen niet uit moeten maken, kosten voor een traject zijn hetzelfde.

Maar voor een traject met twee verschillende vervoerders toch niet? Want nu betaal ik voor de Arriva en voor de NS.. :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:31

Volgens mij wel hoor Ruth, als je binnen zoveel tijd (halfuur of uur dacht ik) na het uitchecken bij de één incheckt bij de ander, betaal je niet nog een keer het "opstaptarief". Althans, als je bijv. van metro op bus stapt werkt dat zo, en ik dacht van trein op bus en trein op regiotrein ook, maar dat weet ik niet helemaal zeker, want ik reis al een tijd niet meer in mijn "betaalperiode" met allebei achter elkaar.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:50

Ik moet donderdag van Den Haag naar winterswijk met de trein :')
4 keer overstappen := Lijkt wel een wereldreis xD
Moet van:
Den Haag- Utrecht (intercity)
Utrecht- Arnhem (intercity)
Arnhem - Zutphen (Intercity)
Zutphen- Winterswijk (stoptrein) O:)

Gelukkig kan k vanaf Utrecht met iemand meereizen :P Dat scheelt weer xD
Kon ook via Apeldoorn maar die verbinding schijnt slecht te zijn.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:56

Ik moet zeggen dat ik ze op de stations niet heb horen omroepen :o
Ik ga op vrijdag uitgekiend naar huis, bus, dan hooguit 5 minuutjes wachten op Utrecht CS en dan de trein in en dan overstap op Schiphol van ruim 5 minuten, waar ik nooit wat gehoord heb en dan naar Nw-Vennep waar ze ook niets omriepen bij aankomst. En vervolgens op maandag terug naar Utrecht heb ik gerust 15-20 minuten op de trein moeten wachten en niets gehoord over inchecken en vervolgens weer overstap van een minuut of 5 op Schiphol en ook niets gehoord en op Utrecht ben ik met paar minuutjes de hal uit naar de bussen en aangezien de bus langs spoor 4 vertrekt kan je ook nog de berichten horen, maar daar ook niets gehoord. Dus ik moet zeggen, omroep is niet op alle stations ideaal geweest.

En mijn aansluitingen zijn rondom k*t geworden met de nieuwe dienstregeling, wil zo rond 7.15 op Utrecht CS zijn moet daarvoor om 6.12 de trein hebben en heb dan 24 minuten overstaptijd (trein gaat om 6.45 naar utrecht) en via leiden ook zo'n overstaptijd, geweldig.... Gelukkig nog een maandje tot 10 februari een overstap op een sprinter, maar helaas rijdt die maar tot 10 februari. Dus ik hoop maar de Schiphol plaza nog beetje leuk blijft :o

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:46

Ik check al sinds november in, dus ben al helemaal gewend :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:04

Ik ga het morgen beleven of ik het niet vergeet. Die paaltjes staan nou niet bepaald op plekken waar je ze makkelijk ziet staan. DUs dat wordt voortaan treinen missen. :n

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:06

Op Nieuw-Vennep is het heel makkelijk en op Utrecht voor mij ook, ik moet er gewoon langslopen. Op Schiphol staan ze halverwege het perron, maar hoef daar met beetje geluk niet te vaak in of uit te checken.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:11

Horsefreak schreef:
Op Nieuw-Vennep is het heel makkelijk en op Utrecht voor mij ook, ik moet er gewoon langslopen. Op Schiphol staan ze halverwege het perron, maar hoef daar met beetje geluk niet te vaak in of uit te checken.

Utrecht staan ze naast de automaat. Schiphol is voor mij nog altijd zoeken ookal weet ik inmiddels wel waar ze staan.
Maar Sloterdijk zie ik ze niet, en dat gezoek betekend trein missen.
Kortom het contrast had niet beter gekunt. (sarcastisch)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:15

Sloterdijk staan ze boven rondom de lift in zegmaar die hal. Heel onlogisch...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:17

Klopt hoor Horsefreak, ik heb het in december zo'n beetje een week gehoord, toen helemaal niet meer.
Als je net die week niet met de trein hebt gereisd, weet je het dus niet..

Op mijn stations staan de paaltjes wel gunstig, Utrecht sowieso en anders bij de trap waar je langskomt. :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:21

Vraagje,

Als je meerdere keren moet overstappen, moet je dan alleen bij begin en eindpunt inchecken/uitchecken?
Tis bijna allemaal met NS.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:23

Jep 1234. :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:25

Kom even binnen vallen.
Moet je er ook echt 10 euro op je OVstudentenkaart hebben staan?

Ik ben namelijk een 2tal keer vergeten uit te checken met de bus.
En moet ik er dus 14 euro op zetten.

Als ik gewoon alleen door de weeks reis.

Edit ik zie het net boven aan de pagina staan.
Dat scheelt weer 10 euro :)