Tunesië - Djerba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Tunesië - Djerba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 17:46

nee de merries worden ook wel eens gebruikt voor de races :j deze merries althans wel :j Maar er werd verder ook met de betreffende hengst helemaal niet veel gedaan dus qua beweging en in de hand is het wel gelijk :P Er word hier gewoon goed met hengsten om gegaan, afentoe word er wel eens 1 gecastreerd maar dat zie je zelde hier. Merries zijn overigens sowieso vaak heter dan de hengsten omdat merries gewoon wispelturiger zijn :')

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:22

Nice picas :D

Hoe voel je je nu?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:46

Gaaaaf nog steedst Renee, ik zit elke keer fanatiek te kijken of er al nieuwe foto's zijn :=

Ik denk dat geen 1 hengst een probleem hoeft te zijn, zolang je hem maar gewoon normaal opvoed, dus niet 'omg nee een hengst pas op gevaarlijk' maar gewoon lekker nuchter blijven, paard = paard :))

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:58

Jaa die merries waren vroeger wel voor de races gebruikt, maar nu niet meer.. Nu de meeste voor de fok, ze zijn ook euhm best dik. Die hengst wordt ook bijna niets mee gedaan, echt zonde, hij is ook errug vet. Maar dan wel weer superlief en makkelijk :)
Ach het verschilt ook gewoon per paard he, die van ons zijn meestal wel heel relaxt in de omgang maar het zijn ook geen my little ponies :P je moet gewoon altijd consequent zijn en ze moeten ook hun ei een beetje kwijt kunnen :)

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:22

Haha, ja het blijven paarden natuurlijk.
Dat merries wispelturig zijn heb ik vaker gehoord ja.. Ben dan ook erg blij met de ruin die ik bijrijd ;)

VisibleTeam: wat jij zegt is ook mijn mening en past ook bij de ervaring die ik met hengsten heb (zijn er trouwens wel maar een paar hoor).

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:33

Ik heb ervaring met verschillende hengsten, zowel goed opgevoed als slecht opgevoed, maar dat is precies hetzelfde als met merries en ruinen, merries zijn naar mijn idee vaak vervelender als hengsten, ze proberen makkelijker om tóch ff iets meer te mogen := (heb er 2 gehad :+ )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 17:34

Omygod, vandaag zo'n geniaal moment :') We waren op stal en opeens hoorde we keihard de "candyshop" van 50cent langsknallen :') was het dus zo'n wagentje als dit met een paard ervoor en ghettoblaster :')

Afbeelding
Echt geniaal :')

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:29

HAHA!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 19:43

eigenlijk zou "they see me roling.... they hating... trying to catch me riding dirty" :)ddd moeten hebben :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 12:02

Tis rustig hier :')

nog 2 foto's van gisteren, zoals je kan zien wat het bij Darius al laat, de zon stond laag. De vos is een endurance/sporttype arabier, hengst, en de eigenaar liep samen met hem aan een halstertje over het strand... echt zo wonderbaarlijk hoe makkelijk en goed er met hengsten om word gegaan :j ze zien er ook eigenlijk allemaal wel goed uit

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:04

Gave dieren weer!!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:50

Mooie foto's weer Renee.
Helaas gaat men in de toeristen zone wat anders om met hun hengsten, die zien er niet uit, mager en slecht tuig om en hele enge bitten waardoor ze niet eens hun mond kunnen sluiten. Gelukkig zijn er op Djerba ook nog mensen die wel goed voor hun paarden zorgen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 16:08

Denk dat jij dan idd pech hebt gehad qua paarden op dat gebied daar. Ik heb eigenlijk helemaal geen magere paarden gezien hier, enkel 1 magere schimmel die van een arm stel is, maar die stond wel lekker buiten te grazen. In elk geval zijn alle paarden die ik nu in de 2 weken die ik hier al ben heb gezien, niet slecht verzorgd. Toen ik in Egypte was zag ik echt dieren die op sterven na dood waren en gewoon nog vol worden ingezet voor het toerisme, dan vind ik dat deze paarden het eigenlijk wel goed hebben getroffen :j

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:20

Dariusje <3

Hmm maar waar Issy zat is het ook wel een stuk erger.. Meer magere paarden, al die hotel ranches komen daar altijd heen met hun excursies. Met 2 man op een klein paardje met een dun pierenekje en waarvan alle botten uitsteken, slecht passend tuig idd, gebonk in draf en galop op de rug.. Hier in de buurt zijn de meeste paarden in ieder geval nog behoorlijk goed doorvoed. Wonden zitten natuurlijk meestal onder het zadel dus die zul je niet zo snel zien.. Maar idd, zo erg als in Egypte zie je hier gelukkig maar zelden!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:24

Ach ja soms heb ik ook wel het idee dat die paarden half dood gehouden worden omdat anders al die toeristen er niet op kunnen... Als je een onervaren toerist op een gezond fit paard zet dan kan je rekenen op ongelukken... Helaas dat de paardjes dan onder het toerisme moeten lijden....

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:39

Wauw, super die foto's!

Wat voor weer is het nu eigenlijk daar? Want mijn vriend en ik willen over een week of 2-3 nog een weekje op vakantie en Tunesie wordt ook erg veel last minute aangeboden :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 16:40

het is 20+ hier, vandaag wat sluierbewolking maar lekker warm :P

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:48

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:32

Ja da's een aardig hotel hoor! Is hier direct naast de deur, mijn oma en tantes zaten er vorige week nog :D overdag heb je geen jas nodig nee, maar 's avonds koelt het wel snel af en kan het best fris worden, het is niet echt zomerweer maar overdag kan je met een beetje mazzel nog best lekker zonnen :)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:40

Nou mooi, hij staat op m'n lijstje en wie weet kom ik ook nog even langs :D
Zie je trouwens nog mensen in de zwembaden en de zee ed? Of ben ik straks de enige die in m'n bikini staat? :+

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:35

Ziet er uit als een goed hotel inderdaad :j en weer een paar mooie paarden voorbij zien komen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:04

http://www.arke.nl/zonvakantie/tunesie/ ... enzel.aspx ik zat in dit prachtige hotel, echt een aanrader! ik lag vorige week nog op het strand, zeetemperatuur is zelfs 24 graden. en bruin dat we zijn geworden. Tuurlijk is het in december en januari alweer wat anders qua temperatuur, maar je kan overdag gewoon in je t shirtje erop uit, en in de avond een vestje aan met lange mouwen.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:19

Zo, dat is ook niet duur om nu ff heen te vliegen :o! T is dat ik al wintersport geboekt heb.. anders zou ik t wel weten :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:44

Wauw!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:08

Die Sun club is ook mooi :j een paar jaar terug nog helemaal gerenoveerd, dus wel netjes allemaal. Holiday Beach, Caribbean world en Fiesta zijn hier ook allemaal vlakbij :) maar jemig die Sun club, dat is echt idioot goedkoop zeg! Het is echt geen slecht hotel, mooi zwembad, mooi strand.. Ok eind december en januari is het misschien iets minder strandweer maar het kan uit de wind en in de zon toch best lekker zijn :)

Nou wij wilden vandaag rijfoto's gaan maken op het strand, is het ineens bewolkt, voor het eerst in anderhalve week ofzo :( dat hebben we dus maar even uitgesteld, voor de rest van de week voorspellen ze wel weer zon. Vanmiddag gaan we ons dus maar lekker laten masseren :D