Turkije 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Turkije 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:37

Goh zie wel wat goede vluchten op vlucht24. Fijne website ook! Heb er nu eentje gevonden voor 219 euro, geen geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:39

Ik meld me ook .. ik ga 13-05-11 naar Kemer hotel limak Limra.. All inn 8 dagen voor 650 euro.
Iemand ervaringen in Kemer ? Of leuke weetjes / tips ?

Liefs Peanut

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:07

Kan een Turkije kenner hier mij wat tips geven?
Ik heb nu 2 hotels op het oog, 1 in Alanya en 1 in Antalya....die laatste ligt het gunstigste ivm de luchthaven(vertrekken om 6.00 uur s'morgens weer terug naar NL vanaf Antalya).

We willen naast zon en zee ook lekker(goedkoop) eten,cultuur snuiven en flink op stap.....wat is dan de beste plek?
Zowiezo, hoe zit het met prijzen in Turkije qua eten/drinken?

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:21

Vorig jaar ben ik voor het eerst naar Turkije geweest, Marmaris. En dat is zo goed bevallen dat ik dit jaar weer ga! Met andere vriendinnen, naar hetzelfde hotel ook nog (Green Nature). En ik heb er al zo onwijs zin in! Alleen het duurt nog wel een tijdje, we gaan pas 27 augustus (ivm vakanties die al vast stonden). Zou het daar dan nog een beetje druk zijn?
Ik hoop ook dat ik nog een aantal jongens van de animatie terugzie! Die waren echt super gezellig!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:33

Marionnn 27 agustus is er vast en zeker nog genoeg te doen! Fijn dat het zo goed bevallen was!

Wildgirl vanuit Alanya is het wel een stukje met de bus. Reken maar op 2 uur. Ik ben erg bekend in Alanya maar niet zo in Antalya. Wat je graag wilt doen kun je volgens mij op beide plekken goed doen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:36

Nog 3,5 week.. Heb er zo'n zin in.. de temperaturen mogen wel wat omhoog, 20 graden is niet bepaald warm :=

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:48

Gister was er schijnbaar een behoorlijke storm! Ga er maar vanuit dat het in mei zo rond de 25 graden is.

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:05

Zat net te kijken bij Transavia voor ticket in juni voor mn vriend van istanbul naar Amsterdam en een ticket voor mij naar Istanbul in Augustus.
En die tickets in augustus zijn nog te doen dan ben 175 euro kwijt voor een retourtje.
Maar die ticket eind juni ben je veel meer kwijt :(

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:22

Je kunt ook met een andere maatschappij vliegen! ;)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:48

Transavia heeft soms goede aanbiedingen maar is over het algemeen niet goedkoop.

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:35

Tot nu toe is transavia veel goedkoper als andere vliegmaatschappijen wat ik t!! ot nu toe gezien heb! ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:51

Maar dat verschilt nog wel eens per vertrekdatum. Als ik jou was zou ik andere sites zeker niet links laten liggen...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:57

Hi, ik had een vraagje. Wij willen in de zomervakantie op vakantie naar Turkije, wij zijn vorig jaar naar Kemer geweest (Hotel Limak Limra). Turkije is ons goed bevallen. Alleen me moeder vond het te warm en volgens haar is het in het westen koeler, is dat nou echt zo? Zoja, weten jullie een hotel (daar) wat wat vlakker is, niet alleen maar trappentjes...hotels op andere pleken waar jullie goede ervaringen mee hebben, wil ik ook wel weten hoor :P

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:12

In maart ben ik ook gevlogen met transavia omdat het toen de goedkoopste was. Nu was de prijs van een ticket 450 euro. Je moet bij transavia niet vergeten dat er sinds binnenkort extra kosten bijkomen wanneer je een koffer mee wilt nemen. Je boekt dus een reis met handbagage van 10 kilo en voor een koffer komt er een extra toeslag bij.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:43

Voor goedkope transfers is 724transfer.com een goede aanbieder.

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:45

ja inderdaad maar dat is gelukkig maar 10 euro voor 20 kg, heen en terug.
Dus dan ben je 20 euro extra kwijt.

Dank je Ikkuh zal eens kijken op die site :)
Laatst bijgewerkt door Rianne84 op 12-04-11 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:47

Ow dat valt mee! Ik had verwacht dat dat hoger zou zijn.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:19

Romana, in het Westen is het niet veel koeler dan in het Oosten. Het zal misschien 1 of 2 graden kunnen verschillen, maar dat merk je niet. Het is nou eenmaal erg heet in de zomer, kun je niet in het laagseizoen gaan?

Ikkuh, dat meen je niet dat je straks extra moet betalen voor een koffer... :?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:24

ikkuh15 schreef:
In maart ben ik ook gevlogen met transavia omdat het toen de goedkoopste was. Nu was de prijs van een ticket 450 euro. Je moet bij transavia niet vergeten dat er sinds binnenkort extra kosten bijkomen wanneer je een koffer mee wilt nemen. Je boekt dus een reis met handbagage van 10 kilo en voor een koffer komt er een extra toeslag bij.

is dit serieus zo?
vanaf wanneer gaat dit in?
heb mn reis naar turkije via sunweb geboekt, willen morgen de volledige betaling gaan doen (tot nu toe alleen maar aanbetaald) maar wij vliegen ook met transavia.
niet zo'n zin om straks op het vliegveld tot de conclusie te komen dat ik 20 euro (of meer?) bij kan betalen voor mn koffer.
slechte service trouwens.. bij bijv ryanair doen ze het ook zo maar daar is de ticketprijs er ook wel naar.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:24

Wildgirl schreef:
Kan een Turkije kenner hier mij wat tips geven?
Ik heb nu 2 hotels op het oog, 1 in Alanya en 1 in Antalya....die laatste ligt het gunstigste ivm de luchthaven(vertrekken om 6.00 uur s'morgens weer terug naar NL vanaf Antalya).

We willen naast zon en zee ook lekker(goedkoop) eten,cultuur snuiven en flink op stap.....wat is dan de beste plek?
Zowiezo, hoe zit het met prijzen in Turkije qua eten/drinken?

ik quote mezelf maar even :Y)

weet iemand nog antwoord op mijn vraag?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:28

Wildgirl, zoals Ikkuh al zei, de dingen die jij zoekt heb je zowel in Antalya als in Alanya. ;)
De prijzen voor eten en drinken zijn daar niet te vergelijken met hier. Je hebt daar soms voor € 10-15 p.p. al een hele lekkere maaltijd.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:10

ikkuh15 schreef:
Marionnn 27 agustus is er vast en zeker nog genoeg te doen! Fijn dat het zo goed bevallen was!

Wildgirl vanuit Alanya is het wel een stukje met de bus. Reken maar op 2 uur. Ik ben erg bekend in Alanya maar niet zo in Antalya. Wat je graag wilt doen kun je volgens mij op beide plekken goed doen.

Ik vloog van dusseldorf naar antalya, en moest daarna nog 2 uur met de bus, mensen die doorgingen naar alanya zaten bijna 3 uur in de bus :=
Antalya is echt een leuke stad! Wij hebben er een boottocht gedaan, geshopt (zijn om een vreemde reden met 2 iranen in de achterbuurt beland waar geen enkele buitenlander (lees: blond haar) rondliep. Alleen maar turken, we waren veel bekijks) En we zijn bij de watervallen geweest, en een soort juwelenmuseum verkocht.
Ze wilde aan mij een Coco Chanel hanger verkopen, ingelegd met diamanten.... :+

Ik zal de foto's is een keer online zetten!

Ik had het 20-25 graden, en het was waaaarm! 's avonds wel je dikke kleren aantrekken, ik stierf vd kou met een jurkje aan!
De weerkaart zou ik niet zo snel geloven daar, ze gaven een hele week regen af, heb het uiteindelijk alleen afgelopen donderdag middag gehad!

Nadir schreef:
Wildgirl, zoals Ikkuh al zei, de dingen die jij zoekt heb je zowel in Antalya als in Alanya. ;)
De prijzen voor eten en drinken zijn daar niet te vergelijken met hier. Je hebt daar soms voor € 10-15 p.p. al een hele lekkere maaltijd.

Wij betaalden €1 per persoon voor de bus naar een dorpje vlakbij ons met de bazaar. Daar aten we met 4 man. Een vriendin en ik hadden een bort spaghetti, kop soep, bord salade en een stuk stokbrood met knoflook, spa blauw en sprite. Hier betaalden wij €9 voor... :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:20

Het verschil in warmte tussen het oosten en westen kan enorm zijn. Maar ik geloof dat er (vrijwel) niemand op vakantie gaat naar het oosten. :P
Het verschil tussen het zuiden en het westen is er wel, ook in gevoelstemperatuur. Kwa graden zal het misschien niet veel schelen (max 5 graden ofzo denk ik) maar in het westen is het beter uit te houden. Ondanks dat er tussen de toeristische plaatsen niet erg veel afstand zit, merk je echt verschil vind ik.
Zo vind ik het in Antalya en Alanya benauwder en daardoor warmer aanvoelen dan in Marmaris en die kant uit.

Wildgirl, je zal zelf moeten kijken welk hotel je het beste vind denk ik. Beide steden voldoen aan je eisen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:58

Romana01 schreef:
Hi, ik had een vraagje. Wij willen in de zomervakantie op vakantie naar Turkije, wij zijn vorig jaar naar Kemer geweest (Hotel Limak Limra). Turkije is ons goed bevallen. Alleen me moeder vond het te warm en volgens haar is het in het westen koeler, is dat nou echt zo? Zoja, weten jullie een hotel (daar) wat wat vlakker is, niet alleen maar trappentjes...hotels op andere pleken waar jullie goede ervaringen mee hebben, wil ik ook wel weten hoor :P

He wat leuk .. Wij hebben geboekt naar dat hotel !! Wij gaan 13-05 t/m 20-05 ..
Hoe was jou ervaring in het hotel ? :D

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:44

@peanutbutter: ik heb zelf in limak lara gezeten, hotels horen bij elkaar, maar echt geniaal! zo all inclusive en zo luxe echt geweldig :D
al dat eten waar je uit kon kiezen, je baalde gewoon als je vol zat! :P