USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:00

Ja gewoon esta ;)

Nadir

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 20:32

Mosea, waar liggen jullie interesses?
Je kunt er natuurlijk heerlijk relaxen, maar ook een museum bezoeken, een boottocht maken of naar de dierentuin.

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:23

voornamelijk qua uitgaan, hotels en dergerlijke!
en natuurlijk bezienswaardigheden....
boottocht is inderdaad een erg leuk idee!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:33

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 05:23

De Everglades zijn inderdaad geweldig! Ook ik heb een dag Everglades in mijn reisverslag staan: Naples to Miami. Deels hetzelfde stuk als Monique, alleen dan andersom.

Kijk ook even bij dag 5. Je kan vanuit Miami makkelijk een dagtripje maken naar John Pennekamp koraal rif. Snorkelen zo ver van de kust is zo gaaf! 8-)

Ik ben ondertussen ook weer druk bezig een reisje te plannen. We gaan in April voor 2 weken naar het zuid-westen om eindelijk eens het standaard rondje langs de grote parken te doen. Eigenlijk hadden we geen tijd voor Death Valley, maar het was vorige keer zo mooi dat het niet zo moeilijk was om mijn vriendin over te halen iets langer op vakantie te gaan. :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 09:05

Echt gaaf Guinevere! Ben benieuwd welke route jullie precies nemen.

Gisteren was ik aan het zappen en kwam ik langs Oprah. Ze was in Yosemite. Ik ben even blijven hangen, wat is het toch een fantastisch park! Het was ook erg mooi gefilmd vanuit de lucht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:22

Yosemite is supermooi, alleen hebben we er al een paar keer veel regen gehad. Zo jammer, al is er in het voorjaar dan wel weer veel water in de watervallen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:28

Wij hadden in Yosemite veel last van sneeuw die we zelf niet gezien hebben maar waardoor veel wegen dicht waren. Is wel een prachtig park en ik was blij om na alle rotsen en stof van het zuidwesten weer wat groen te zien :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:39

Ha, dat heb ik al een paar keer gehad als we Colorado in gingen na een week Utah of zo.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 11:21

Dat had ik inderdaad precies hetzelfde :D
Ben wel erg benieuwd naar de Everglades dit jaar. Ik begreep dat het bootje dat over het water raast echt een aanrader is. Hebben jullie nog meer tips? Is het wandelen daar niet gevaarlijk? Het lijkt mij doodeng met al die krokodillen e.d.. Ik was al bang voor de beren in Yosemite. :+

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:30

beren in yosemite zijn tam haha.

2x boottocht gedaan in everglades. het verschilt wel erg in welk deel je opstapt, alle delen vond ik totaal anders qua natuur.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:33

Ik kan gewoon niet wachten tot we op vakantie gaan :D Heb er zo'n zin in!!

Zaterdag gaan we samen met Monique alle campings boeken :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:42

Pfff zit al weken de prijzen in de gaten te houden maar vind het vooralsnog vies tegenvallen! We willen in oktober weer twee weken naar Las Vegas maar ik vind de trip nog 300 euro te duur eigenlijk.....nu heb ik de tijd dus dat komt vast goed, anders vrees ik dat het een weekje Drenthe wordt :D :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 15:18

Michael1104 schreef:
beren in yosemite zijn tam haha.

2x boottocht gedaan in everglades. het verschilt wel erg in welk deel je opstapt, alle delen vond ik totaal anders qua natuur.

Nou, ik hoef ze niet tegen te komen hoor! :D
Lijkt mij wel leuk om ze vanuit de auto te zien, maar verder hoeven ze niet dichterbij te komen...

Oké, ben benieuwd naar die boottocht. Welk gedeelte vond je zelf het mooiste?

Daffodil, balen dat het nog zo duur is. Wat wil je er max. aan uitgeven?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:04

Wij hebben gister onze planning voor New York afgemaakt. Alle dagen hebben nu een redelijke planning.
We gaan best veel doen/zien/bezoeken. Bijna alles met de New York Pass. Ook met Google maps alle routes een beetje bekeken en metro's uitgezocht :+

Iemand ervaring met het metro systeem in New York? Is het erg ingewikkeld? En wat betreft een metro kaart?
Ze zijn van plan om een week kaart te kopen (en dan de laatste twee dagen maar losse kaartjes). Maar zijn die overal te koop?
Of wordt dat nog flink zoeken?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 16:32

Debbie, zou je jouw planning eens naar mij willen pben of in het topic zetten?
Ik heb al wel een globale planning maar misschien heb jij nog wel hele goede ideeën. :)

Ik heb zelf nog geen ervaring met het metrosysteem in NY, maar ik hoor daar alleen maar goede verhalen over.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:35

Over de alligators:

Het is ongeloofelijk hoe sommige mensen bijna op de alligators zaten om ze te fotograferen. Ik hield ook behoorlijk afstand hoor. Maar toch, zolang je ze niet boos maakt, schijnt er weinig te gebeuren. Wij hebben destijds niet gekozen voor een boottocht in de Everglades, omdat het koud was en mijn moeder dat het jaar ervoor had gedaan en vond dat ze door de herrie weinig hoorde van de uitleg. De gids in het treintje in Shark Valley was erg goed.

Over de metro in New York:
Heel makkelijk! Simpele schema's met overstappunten die duidelijk zijn aangegeven. Reizen kan op week of dagpassen en is echt niet duur. Je kan je metrokaart gewoon in elk metrostation uit de automaat halen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:39

Pff.. Bijna op de alligators zitten? Waar halen ze het lef vandaan... (en dan ook het lef betreft fatsoen :P )

Bedankt voor je info over de metro ;)

@Nadir, ik zal hem binnenkort even uittypen ;) We hebben nu alles netjes in ons: I (L) new york schriftje geschreven :+

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:23

Haha, ik heb ook vrij dichtbij de gators gezeten. In Sharkvalley ontkom je er niet aan als je langs dat pad loopt. Wij dachten vooraf ook dat we het hartstikke eng zouden vinden, maar het is juist heel leuk. Je moet natuurlijk op je hoede blijven, maar als je ziet dat kleine kleuters vlak langs ze lopen zonder opgegeten te worden dan voel je je al snel beter. Als ze zo'n mals kleintje niet willen dan vast zo'n ouwe taaie ook niet! :Y)

Ik wilde eerst ook graag met zo'n boot door het water zoeven, maar ik heb toch besloten het niet te doen. Ze maken een ontzettend kabaal en zijn erg storend voor de dieren en slecht voor het milieu. Je mag met zo'n boot dan ook niet door de Everglades zelf varen, alleen op prive land ernaast. Het ongerepte vind ik zo mooi aan de natuur in Amerika en daarom wil ik juist niet bijdragen aan de vernieling ervan.

Debbie, de metro in New York is echt een eitje! Alle lijnen zijn heel duidelijk aangegeven, je moet alleen even opletten of je uptown of downtown gaat, maar dat merk je snel genoeg als je de verkeerde neemt. Koop inderdaad niet telkens losse kaartjes, maar gewoon een week/dagpas.

Daffodil, dat komt wel goed hoor! Oktober is buiten het hoogseizoen en je hebt nog ruim tijd om te boeken. Als het echt niet lukt kan je er altijd nog over denken om op Los Angeles or Phoenix te vliegen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:25

Precies Guinevere, het Nationaal Park brengt duidelijk veel respect op voor dit magnifieke natuurgebied. Een bezoek aan Shark Valley vind ik dan ook de échte Everglades.

En inderdaad, dat wandelen viel best mee. Dat pas is trouwens een walhalla voor vogelliehebbers en -fotografen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:25

Grappig, ik vond Shark Valley juist erg tegenvallen. Ik had er zo naar uitgekeken als het hoogtepunt van ons bezoek aan de Everglades, maar het voelde ons allebei heel onnatuurlijk aan. Veel te toeristisch voor mijn smaak, maar ik weet dat ik daarmee een van de enige ben, dus laat je dat absoluut niet weerhouden.

De Anhinga Amble bij Homestead vonden we veel mooier. Het is er minder druk en wat ruimer opgezet en in zijn geheel doet het veel natuurlijker aan. Geen gebrek aan gators, vogels en andere dieren trouwens ... volgens mij zelfs meer. Op mijn blog staan foto's van allebei.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:26

Ik vond Shark Valley vooral vanwege de erg goede gids in het treintje erg fijn. Veel geleerd die middag.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:39

Een goede gids kan dingen maken of breken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:51

Everglades klinkt wel echt megagaaf zeg.....das misschien nog iets voor de toekomst!!

Vorig jaar zaten we voor 1600 euro met zijn tweeën op de strip incl huurauto, elf dagen. Dat vond ik eigenlijk wel een mooi bedrag :D maar goed ik begreep vorig jaar al dat we niet echt heel duur uit waren.....

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:10

1600 met vlucht hotel en auto? dat is echt goedkoop