USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:18

Ligt volgens mij aan je maatschappij hoe lang dat van te voren kan.

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:14

Ik heb het 2 jaar geleden gedaan.
Las vegas - Grand cayon- la - san francisco - yosimithy park. (sorry voor de spel fouten)
Was erg leuk.
Ben 1x in florida geweest heb ik al die pretparken gedaaan enzo.
En 1x een paar dagen in Miami toen gingen we vanaf daar met een crouse.

Ga dit jaar voor de 2e keer naar Canada, vind ik nog wel iets gaver dan de VS

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:55

Moooooooooooorgen! :D :D :D

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:30

Hoe laat vertrek je Yasmine?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:32

10u10 vliegen we van Brussel naar NY. Om half7 komt de taxi (geeuw).

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:47

Half 7 is niet zo vroeg toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:49

Wij moeten volgens mij 6 uur op het vliegveld zijn als we naar Amerika vliegen :P Eerst naar Rome, en vanuit Rome naar Boston! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:50

Li_lee_yang schreef:
Is het metroverkeer in new york een beetje te doen?(vergelijkbaar met parijs ofzo)? of duurt het zo'n 3 dagen voor je erachter ben hoe het werkt? ;)

nee hoor, is ideaal vind ik...
Hoewel ik moet bekennen dat ik het niet zelf heb hoeven uitvogelen :P ..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:52

Loesje88 schreef:
Half 7 is niet zo vroeg toch? :)

Wel als je vandaag net terug komt van een festival van 4 dagen :+

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:27

hihi wat heb jij het zwaar zeg! Festivals, vakantie naar de VS :(:) ik leef met je mee!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:52

veel plezier!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:58

Loesje88 schreef:
hihi wat heb jij het zwaar zeg! Festivals, vakantie naar de VS :(:) ik leef met je mee!

Zwaar leven hè -O- En de 21ste komen we terug, de 23ste vertrek ik weer naar Frankrijk :))

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:28

:oo Ja, dan is het definitief, énorm zwaar, moeilijk en niet leuk leven heb jij :(:) :')

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:32

Aloha, ben ik weer een keer...nog een kleine 6 weken en dan gaan wij ook richting The States.....ben nu wel erg ongeduldig aan het worden :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:33

Nadir schreef:
Gisterochtend om 6:40 zijn we geland op Schiphol na 4 weken vakantie! 8-)

We vonden het helemaal geweldig!!
Vooral de afwisseling tussen de grote steden en de natuurparken vonden we leuk. Het ene moment ben je in Bryce Canyon en een paar uur later sta je op The Strip in Las Vegas. Hawaii was natuurlijk helemaal het einde, echt het paradijs! We hebben ongeveer 2200 foto's gemaakt, ik ga ze straks eens uitzoeken. :+

Fotos fotos fotos :D

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:25

Hoi Allemaal!
Nou, hier zitten we dan! Het is hier bewolkt en klam (73F/22.8 C) in de morgen. We hebben regen gehad, ook met de landing. We vlogen met BA naar Londen Gatwick, daar 2,5 uur gewacht op onze aansluiting met Virgin Atlantic naar Orlando. We landden om 17.35 uur lokale tijd. Douane duurde weer eens lekker lang....zucht. Gelukkig was een vlucht met Mexicanen ná ons geland... De huurauto ging superrrrsnel (Thrifty), bij Alamo stonden weer lange rijen. We hadden vooraf een SUV besproken (Ford Escape). Proberen ze natuurlijk ons wijs te maken dat onze vier koffers met vier personen er niet in zou passen. Tuurlijk. En het pastte wel in een Opel Vectra in NL. Zijn we dus niet in getrapt, want een Full Size SUV zou ons dan 500 dollar extra kosten (voor 3,5 week). Goed opletten dus! We hebben wel de Sunpass erbij, zodat we niet steeds zitten te klungelen met kleingeld en wachtrijen. Wel goed opletten wat je bijgeboekt hebt aan verzekeringen etc. voor de huurauto, bij ons wilden ze bijna dubbel berekenen, maar toen we aantoonden op onze boeking dat we het wel hadden, was het goed.
Enfin, wij dachten hier in Inverness (FL) 4th of July te kunnen vieren, hadden ze dat al op 3 juli gedaan...balen. Geen kermis, geen vuurwerk, alleen van particulieren. Ach. Jammer dan. Wel ff gesjopt. Straks weer naar Ocala, naar de Bermuda driehoek (mijn geld is daar altijd 'zomaar' verdwenen als ik daar geweest ben), naar de hobbywinkels, ik heb allerlei 50 % korting coupons, dus die gaan ik ff inleveren. Mijn man mag mee. Betalen zal 'ie!
Gisteren ook nog ff in het ziekenhuis geweest. Ik was woensdag geprikt door iets, en die beten werden warm en dik en hard, met vocht. In het vliegtuig werd m'n enkel superdik. Zondagochtend zat ie vol met vocht. Bleek een onsteking te hebben. Tja, naar eerste hulp (eerst toestemming gevraagd aan Alarmcentrale ivm vergoeding). Lachen daar, die mensen die mijn Hollandse voor en achternaam probeerden uit te spreken! Enfin, onsteking, maar aan mij de keus: of twee dagen antibiotica, of verdere onderzoeken ter plekke, omdat ze dachten dat het trombose kon zijn (omdat mijn enkel & voet lekker dik waren). Nou, laat maar, geef mij die pillen maar, dan kan ik weg. Ze dachten natuurlijk dat ik een rijke Europeaan ben, waar ze nog meer uit konden slepen...En dan die vragen: bent u allergisch - nee, bent of wordt u thuis mishandeld - eh...nee, heeft u nog andere medische problemen (ja, maar dat zeg ik niet, betalen we wel in Nederland) - eh nee. Maar goed, het is nu al beter, minder dik. Weer wat om te scrappen! Nou, we gaan sjoppen, ik ga! Tot morgen of zo!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:31

Wat schofterig dat ze je naar huis hebben laten gaan als ze dachten dat het trombose kan zijn.
Hopelijk is het inderdaad alleen een ontsteking en knap je snel op.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:41

Michael1104 schreef:
LisaDijk schreef:
Ik ga over 2 weken naar California, een autorondreis maken, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce Canyon, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Las Vegas, Los Angeles. zijn er dingen daar die ik absoluut niet moet missen? :P

haha ik ben net terug van vrijwel dezelfde route. Hotels al geboekt?

Ja Hotels, huurauto alles is al geboekt! :) ik ben erg benieuwd hoe het daar is, het lijkt me der prachtig!

Tinka schreef:
LisaDijk schreef:
Ik ga over 2 weken naar California, een autorondreis maken, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce Canyon, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Las Vegas, Los Angeles. zijn er dingen daar die ik absoluut niet moet missen? :P

Wij hebben hetzelfde ong. gedaan, ik vond antilope canyon erg mooi.

Antilope Canyon ziet er echt schitterend uit op foto's bedankt! ga ik zeker doen!

_Do_ schreef:
LisaDijk schreef:

Ik vond Santa Barbara veel mooier dan LA en Ojai was ook erg mooi.

In Camerillio lis een hele grote outlet shopping centrum, ook wel leuk als je merk kleren wil voor minder.

Santa Barbara en Ojai zien er ook erg mooi uit! bedankt voor de tip! :)

noordje schreef:
Ja,Antilope Canyon is erg mooi!
Wat ook een aanrader is,is Canyon de Chelly.Misschien ligt dat niet op jullie route.Je kunt een plaatselijke (native american) gids huren en dan kun je met 'eigen' auto de canyon in.

Canyon de Chelly ziet er ook erg gaaf uit! bedankt!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:08

Weet Iemand misschien waar de Wilde Mustangs te vinden zijn in Amerika? ik las ergens in Californie? maar ik kan nergens vinden waar precies?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:17

Floridian, beterschap! hopelijk ben je er snel van af.
Dat verhaal van die huurauto klinkt heel bekend.. ik huurde de goedkoopste klasse auto voor een week en toen wilden ze me upgraden, want dan had je zogenaamd meer been en hoofdruimte... niet echt nodig als je er in je eentje in zit dacht ik zo!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:51

Wilde mustangs vind je vooral in de meer noordelijke staten, ik heb ze in Californië nooit gezien, maar ik sluit niets uit.

Wij hebben in 2008 vooral kuddes wilde mustangs gezien in Wyoming en Montana.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:54

Dag 3 - het gaat al beter met m'n voet. Ik zie weer de normale proporties! Ik kan dus weer gewone schoenen aan. En zwemmen. Maar nog niet in de zon, want ik moet de kuur afmaken..tsss. E
nfin, we zijn gisteren naar de Hobby Lobby geweest....kwijl kwijl. Heb er twee uur (!) rondgehobbeld. Natuurlijk wat gekocht, wat manlief met z'n creditcard betaalde. Het meeste was met korting, ongelooflijk gewoon..Heel veel honkbalspul voor m'n zoons scrapboek en wat deco materiaal voor z'n kamer.
Verder nog naar Dick's sporting goods geweest, en nee, geen paardrijspul gezien...tsss. Als je Ocala binnenkomt, staat er een bord 'Horse Capital of the World'...yeah right...Maar ja, die tackshop ga ik toch eens naar toe.
Maar voor vandaag genoeg uitgegeven. Mooie t-shirts gekocht (Faded Glory) met de USA flag erop, maar 3 dollar...tsss.
Vanavond gaan man en zoon naar Tampa, om de honkbalwedstrijd Tampa Bay Rays vs. Boston Red Sox te gaan kijken. Hopelijk kan ik het op tv live zien!

Groetjes vanuit een inmiddels zonnig (en dus warmer) Inverness, Florida! *\o/*

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 17:32

ik heb heel veel wilde paarden gezien een paar weken geleden, een nog zieliger dan de andere maar goed dat is de natuur.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:43

Michael1104 schreef:
ik heb heel veel wilde paarden gezien een paar weken geleden, een nog zieliger dan de andere maar goed dat is de natuur.

waar was dat precies? :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:50

Ik heb een vakantie dilemma...
Had eigenlijk het plan om naar Nashville te vliegen, dan naar Smokey Mountains te gaan, Atlanta, Savannah en dan naar Florida.
Maar tickets naar Nashville lijken erg duur dus nu overweeg ik toch om naar Washington te vliegen, daar een paar dagen doen dan in ieder geval de Smokey Mountains en verder weet ik het nog niet.