Maar wat een temperaturen joh

JimBeer jij zit op dit moment in Flachau?
Want volgende de site flachau.com sneeuwt het vandaag.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miccamaaike schreef:Een kwartier vind jij niet lang???? Pff.. dat zou ik echt oneindig vinden.. waar wij skien zit je altijd gelijk in de lift, hoogstens 5min wachten als er een klasje oid net omhoog gaat..
miccamaaike schreef:Bevries je dan niet levendjanouk schreef:Wij zijn ook terug uit Finland. Super sneeuw gehad en zalig geskied. Weinig tot geen wachtrijen en s morgens tot 12.00 u lege pistes. Prachtig weer.
Alleeeeeeeeeeeeeeeen heeeeeeeeeeeeeel erg koud. Min 37 de eerste dag en de rest van de dagen min 22. Toch wel erg koud.
Maar met de sneeuwscooters over het ijs blazen is met die temperaturen echt geweldig.
Brrrr dat is koud!! Hoe kwam je op het idee om naar Finland te gaan? Hoe zit het met daglicht etc, kun je wel een beetje een normale skidag hebben? Super gaaf hoor Finland..
citroen schreef:miccamaaike schreef:Een kwartier vind jij niet lang???? Pff.. dat zou ik echt oneindig vinden.. waar wij skien zit je altijd gelijk in de lift, hoogstens 5min wachten als er een klasje oid net omhoog gaat..
Nee ik vind een kwartier niet lang!'t gebeurde ook niet vaak hoor dat we een kwartier in de rij stonden!
Meestal 5 tot 10 min!
Heb het in oostenrijk wel anders mee gemaakt! Echt wacht rijen van rustig een uur tot anderhalf uur! (was 8/9 jaar geleden in achenkirch.. )
DieL_Zor schreef:miccamaaike schreef:Bevries je dan niet levend
Brrrr dat is koud!! Hoe kwam je op het idee om naar Finland te gaan? Hoe zit het met daglicht etc, kun je wel een beetje een normale skidag hebben? Super gaaf hoor Finland..haha. In Oostenrijk was het bij ons warmer dan in Nederland
Ethelate schreef:-22 heb ik vorig jaar met kerst in Sölden ook meegemaakt![]()
Thermokleding en gewoon lekker actief blijven, niet echt koud. Wel echt een goede bril nodig want anders kreeg ik traanogen als een gek
ratjelover schreef:Après-ski heb ik juist zin in
Heeft er iemand misschien een standaard bagagelijst oid?
Ik weet niet zo goed wat ik juist wel of juist niet moet meenemen
janouk schreef:http://www.skiinfo.be/Skigebiedsinforma ... 3-nl.jhtml
Dit is een link over het skigebied. Mooie halfpipe en schansen voor de snowboards.
Wij zijn vanaf Schiphol gevlogen: ongeveer 2,5 tot 3 uur vliegen. Rechtstreekse vlucht. Dan nog een kwartiertje met de bus.
Wij hadden een hotel met zwembad en natuurlijk sauna. En ook heel normaal een droogkast op de kamer, waar je je natte skikleren in doet om te drogen. Al wordt met deze temperaturen de kleding niet nat.
Het is echt een prachtig gebied. Er is apres ski, maar niet vergelijkbaar met Oostenrijk. En gelukkig maar, want ik vind dat verschrikkelijk. De prijzen waren vergelijkbaar met thuis. Zelfs goedkoper, want we betaalden op de piste voor een mega pizza 8 euro.
Verder sprak iedereen goed Engels. Gelukkig maar, want het Fins is voor mij abracadabra.