Wintersport 2009/2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Re: Wintersport 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:30

Veel pistes zijn daar verlicht.
Maar wat een temperaturen joh :=

JimBeer jij zit op dit moment in Flachau?
Want volgende de site flachau.com sneeuwt het vandaag.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:34

miccamaaike schreef:
Een kwartier vind jij niet lang???? Pff.. dat zou ik echt oneindig vinden.. waar wij skien zit je altijd gelijk in de lift, hoogstens 5min wachten als er een klasje oid net omhoog gaat..

Nee ik vind een kwartier niet lang! :) 't gebeurde ook niet vaak hoor dat we een kwartier in de rij stonden! :) Meestal 5 tot 10 min! :D

Heb het in oostenrijk wel anders mee gemaakt! Echt wacht rijen van rustig een uur tot anderhalf uur! (was 8/9 jaar geleden in achenkirch.. )

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:38

miccamaaike schreef:
janouk schreef:
Wij zijn ook terug uit Finland. Super sneeuw gehad en zalig geskied. Weinig tot geen wachtrijen en s morgens tot 12.00 u lege pistes. Prachtig weer.

Alleeeeeeeeeeeeeeeen heeeeeeeeeeeeeel erg koud. Min 37 de eerste dag en de rest van de dagen min 22. Toch wel erg koud.

Maar met de sneeuwscooters over het ijs blazen is met die temperaturen echt geweldig.

Brrrr dat is koud!! Hoe kwam je op het idee om naar Finland te gaan? Hoe zit het met daglicht etc, kun je wel een beetje een normale skidag hebben? Super gaaf hoor Finland..
Bevries je dan niet levend := haha. In Oostenrijk was het bij ons warmer dan in Nederland :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:57

citroen schreef:
miccamaaike schreef:
Een kwartier vind jij niet lang???? Pff.. dat zou ik echt oneindig vinden.. waar wij skien zit je altijd gelijk in de lift, hoogstens 5min wachten als er een klasje oid net omhoog gaat..

Nee ik vind een kwartier niet lang! :) 't gebeurde ook niet vaak hoor dat we een kwartier in de rij stonden! :) Meestal 5 tot 10 min! :D

Heb het in oostenrijk wel anders mee gemaakt! Echt wacht rijen van rustig een uur tot anderhalf uur! (was 8/9 jaar geleden in achenkirch.. )

Pfff dan zou bij mij de lol er snel af wezen...
Ik blijf wel lekker skien in Damuls :) lang leve de geen wachtrijen, zelfs in de voorjaarsvakantie! :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:08

Lange wachttijden hebben wij voorgaande jaren wel gehad :j Daarom gaan we vroeg omhoog, met de eerste lift en dan gaan we naar de andere kant van de berg, daar is een zwarte piste met een achtpersoonsgondel en daar is het nooit lang wachten. Maar de crisis was op de piste wel te merken, veel rustiger dan andere jaren en natuurlijk gespreide vakanties :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:06

DieL_Zor schreef:
miccamaaike schreef:

Brrrr dat is koud!! Hoe kwam je op het idee om naar Finland te gaan? Hoe zit het met daglicht etc, kun je wel een beetje een normale skidag hebben? Super gaaf hoor Finland..
Bevries je dan niet levend := haha. In Oostenrijk was het bij ons warmer dan in Nederland :+

Nee, je bevriest niet levend :D maar je moet wel thermo ondergoed onder je ski kleding aan doen. Het is juist prachtig om daar te skiën. Prachtige poedersneeuw. geweldig geprepareerde pistes en heel sneeuwzeker. In november is daar altijd een Worldcup Afdaling, dus ook voor de zwarte piste liefhebbers, is daar goed te skiën.
Er zijn verlichte pistes, zodat je lang kan skiën. Maar het werd om 8.30 u licht tot 18.00 u, dus genoeg tijd om op de pistes te zijn. Mooi weer, geen wind. Het waait daar weinig tot niet.

Verder zijn we 1 dag met sneeuwschoenen (van die tennisrackets) gaan wandelen door de bossen. En een dag met de sneeuwscooters op pad geweest en met een rendierenslee. Voor de rest veel gesleed en veel geskied.
Kortom mijn ideale wintersportvakantie.

Zalig rustig op de pistes
Afbeelding

En het is er zo mooi
Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:57

klinkt prachtig!
heb je ook een website van het skigebied? ik ben wel benieuwd!
hoe gaan jullie daar heen? vliegen neem ik aan?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:13

Ziet er erg gaaf uit! Waar in Finland was je?
En is er nog een beetje apresski? Absurd duur natuurlijk :$
Spreken ze er goed Engels? (ben er zomers geweest en niet overal spreken ze Engels of Duits en uit dat Fins haal je niks)

-22 heb ik vorig jaar met kerst in Sölden ook meegemaakt :+
Thermokleding en gewoon lekker actief blijven, niet echt koud. Wel echt een goede bril nodig want anders kreeg ik traanogen als een gek ;)

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:21

Mooie foto's, janoek :j

Wij vertrekken a.s. zaterdagochtend naar Gerlos. Ben erg benieuwd, wordt mijn debuut :P (ben wel vaker een dag geweest naar Winterberg enzo, maar nooit een week ;))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:46

Ethelate schreef:
-22 heb ik vorig jaar met kerst in Sölden ook meegemaakt :+
Thermokleding en gewoon lekker actief blijven, niet echt koud. Wel echt een goede bril nodig want anders kreeg ik traanogen als een gek ;)

Ik was vorig jaar met kerst ook in Sölden. Superkoud idd! Vooral op de rettenbach, waaien als een malle :+ Er is héél veel choco met rum doorheen gegaan :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:04

http://www.skiinfo.be/Skigebiedsinforma ... 3-nl.jhtml

Dit is een link over het skigebied. Mooie halfpipe en schansen voor de snowboards.
Wij zijn vanaf Schiphol gevlogen: ongeveer 2,5 tot 3 uur vliegen. Rechtstreekse vlucht. Dan nog een kwartiertje met de bus.
Wij hadden een hotel met zwembad en natuurlijk sauna. En ook heel normaal een droogkast op de kamer, waar je je natte skikleren in doet om te drogen. Al wordt met deze temperaturen de kleding niet nat.

Het is echt een prachtig gebied. Er is apres ski, maar niet vergelijkbaar met Oostenrijk. En gelukkig maar, want ik vind dat verschrikkelijk. De prijzen waren vergelijkbaar met thuis. Zelfs goedkoper, want we betaalden op de piste voor een mega pizza 8 euro.

Verder sprak iedereen goed Engels. Gelukkig maar, want het Fins is voor mij abracadabra.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:10

Klinkt leuk! Waar boek je zo'n reis? Super gaaf hoor!
Wel veel sleepliften daar.
Apres ski doet mij ook niks, wil gewoon skien en dan vroeg naar bed. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:30

Gewoon bij Arke, je vliegt ook met Arkefly rechtstreeks. Prima geregeld. http://www.arke.nl/wintersport/finland/ ... aties.aspx

Inderdaad veel sleepliften: er is 1 sleeplift van 1,5 km door een prachtig wit besneeuwd bos. Erg mooi en relaxed, maar je voelt wel je bovenbenen als je boven bent.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:33

Après-ski heb ik juist zin in :j
Heeft er iemand misschien een standaard bagagelijst oid?
Ik weet niet zo goed wat ik juist wel of juist niet moet meenemen :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:37

ratjelover schreef:
Après-ski heb ik juist zin in :j
Heeft er iemand misschien een standaard bagagelijst oid?
Ik weet niet zo goed wat ik juist wel of juist niet moet meenemen :=

- ski's/schoenen
- helm
- jas
- skibroek
- handschoenen
- pully's
- craft ondergoed
- ondergoed
- skisokken
- gewone kleding
- pyjama
- toiletspullen
- zonnecreme, speciale voor wintersport.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:48

Als het goed is vertrekken wij zondag richting Saalbach. Ik heb er echt mega zin in :D Ik weet alleen nog niet of ik ga skieen of snowboarden. Ik heb een hand die niet helemaal in orde is en mijn moeder is bang dat wanneer ik ga snowboarden ik eerder val en hem dus weer breek, maar ik ga liever snowboarden dan skieen, dus moet haar toch nog proberen te overtuigen :P
En ik ben altijd heel makkelijk met tas inpakken.
Als aanvulling bij de lijst van Verootjoo zou ik ook nog sloffen/slippers mee nemen, vind ik altijd wel erg handig.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:52

1,5 km sleeplift?
Echt niet grappig met een board :+

Het uiteten gaan is in Finland naar verhouding niet duurder, maar het drinken is vaak duur, zeker alcohol. En ik vind apresskiën er ook wel echt bijhoren.

Verootje; maar met kerst was het wel lekker weer :D
Maar dit jaar toch wel later geboekt ;)
Gaan nu zelfs in mei het seizoen afsluiten 8-)

Als aanvulling op de lijst: das/sjaal

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:20

Thanx voor je lijstje verootje :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:00

vergeet ook vooral je zonnebril niet!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:32

En skibril.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:02

ja die bedoel ik natuurlijk ;)

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:20

miccamaaike schreef:
vergeet ook vooral je zonnebril niet!

Ethelate schreef:
En skibril.

Handig :j

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:20

janouk schreef:
http://www.skiinfo.be/Skigebiedsinforma ... 3-nl.jhtml

Dit is een link over het skigebied. Mooie halfpipe en schansen voor de snowboards.
Wij zijn vanaf Schiphol gevlogen: ongeveer 2,5 tot 3 uur vliegen. Rechtstreekse vlucht. Dan nog een kwartiertje met de bus.
Wij hadden een hotel met zwembad en natuurlijk sauna. En ook heel normaal een droogkast op de kamer, waar je je natte skikleren in doet om te drogen. Al wordt met deze temperaturen de kleding niet nat.

Het is echt een prachtig gebied. Er is apres ski, maar niet vergelijkbaar met Oostenrijk. En gelukkig maar, want ik vind dat verschrikkelijk. De prijzen waren vergelijkbaar met thuis. Zelfs goedkoper, want we betaalden op de piste voor een mega pizza 8 euro.

Verder sprak iedereen goed Engels. Gelukkig maar, want het Fins is voor mij abracadabra.

Wouw! Ga t toch maar eens voor stellen aan me ma voor volgendjaar! :o
Maar is het met vlucht enz ongeveer evenduur als oostenrijk? niet dat je een vakantie van 15pp heb.. We zijn met z'n
4è en volgend jaar staat voor de zomer al indonesie gepland! :+
Dus moet wintersport dat jaar niet al te duur zijn!..

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:12

Wauw wat is dat Finland gaaf zeg :wow:

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:16

ja finland lijkt me echt ook super gaaf, alleen die sleepliften :(