USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:05

ruitje schreef:
Echt? Daar had ik nooit gezocht! Thanks!

Daar hebben wij ze vandaan en zijn niet zo heel duur

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:06

purny schreef:
Niwla schreef:
Wij vonden Washington ook errug leuk.
Niet vergeten om voor die tijd bij een senator een verzoek te doen om het Witte Huis te mogen bezoeken. :) (zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... witte+huis)

Topic is van 2010. Ik denk niet dat je na de huidige wereldproblemen nog een bezoek kunt brengen? Mocht het wel zo zijn hou ik me aanbevolen.

Jawel, wij zijn in september nog geweest. :j Ik had ergens gelezen dat het niet meer via de ambassade gaat zoals Yasmine zegt, dus ik heb de aanvraag gedaan via een senator uit deze lijst: http://www.senate.gov/general/contact_i ... rs_cfm.cfm.

Ik heb het in -ik meen- juli of augustus aangevraagd voor september en kreeg een week van tevoren te horen dat ons toegang verleend was. Erg gaaf!
We hebben zelfs de poedels van de Obama's zien rondlopen. :D

ruitje: bij de Xenos verkopen ze ze ook.

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:31

Hij heeft Portugese waterhonden toch? Ivm de allergie van zijn dochters?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:38

Oh, my mistake. Ik dacht dat het poedels waren. :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:47

Lijken ze ook wel wat op hoor :) geloof dat poedels wel traditie zijn in het Witte Huis. Maar omdat ze allergisch zijn, hebben ze hiervoor gekozen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:59

Het zijn labradoodles, kruising poedel en labrador.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:02

Portugese Waterhond dus :)

http://www.nu.nl/overig/1950303/veel-vr ... -hond.html

Citaat:
LEIMUIDEN - 'Obama-hond' Bo is niet alleen geliefd bij de Amerikaanse presidentsfamilie. Ook in Nederland is een ware run ontstaan op de Portugese Waterhond.

De vraag is alleen of de hondenliefhebbers speciaal voor de goede zwemmer gaan of dat mensen in het hondenras zijn geïnteresseerd vanwege de hype.

Anneke Griffioen van Casa Hoya's Portuguese Waterdogs worstelt sinds november al met dit dilemma. Zij helpt haar dochter Ilona die voor haar hobby al jaren met de Portugese Waterhond in de weer is: Shows en eens in de zoveel tijd een nest.

"Onlangs hebben we besloten het rustiger aan te doen dit jaar. Ondanks de vele aanvragen, houden we ons daaraan vast", legt haar moeder Anneke uit.
Populariteit

De e-mailbox bij de hobbyfokker stroomt vol en de telefoon staat roodgloeiend. Anneke weet eigenlijk niet zo goed of ze blij is met de stijgende populariteit van de hond. "Normaal kregen we mailtjes met veel vragen.

Nu vaak genoeg een bericht met alleen de zin: Ik wil zo'n Obama-hond. Hoeveel kost dat?"

Voor de hobbyfokkers is het daarom nodig om de toekomstige baasjes goed te screenen. "Wij maken altijd eerst kennis voordat we een hond plaatsen, maar letten nu extra goed op."
Allergie

De Portugese Waterhond is niet alleen populairder door zijn hoge aaibaarheidsfactor en energieke en speelse karakter. Het dier is ook geschikt voor mensen die last hebben van een hondenallergie.

"Maar dat is niet altijd zeker. Dat moet je eerst goed uittesten", legt Anneke uit. "Nu denken mensen met een allergie dat ze dit ras moeten nemen, maar ze moeten zich ook in het type hond verdiepen. Het moet geen opwelling zijn."
Portugal

Het ras komt oorspronkelijk uit Portugal. Het zijn intelligente werkhonden die goed kunnen worden afgericht.

Vroeger ging het dier met Portugese vissers mee op stap om zo te helpen op de boot. In Amerika is het ras al jaren bekend.
Nestjes

Ondanks de populariteit van het dier houdt de familie Griffioen vast aan hun eigen plan. "We gaan niet opeens heel veel nestjes maken of een hogere prijs vragen. Wij rekenen de prijs voor een gemiddelde rashond."

Voor 1000 euro kan de echte liefhebber in Leimuiden een puppie ophalen. Op internet gaat het echter om heel andere bedragen.

Daar is een ware handel ontstaan: voor 1800 euro kan op marktplaats.nl een puppy worden aangeschaft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bo_%28dog%29

Citaat:
Bo Obama[8] (born October 9, 2008) is a pet dog of the Obama family, the First Family of the United States.[2] Bo is a neutered[9] male Portuguese Water Dog.[2] President Barack Obama and his family were given the dog as a gift after months of speculation about the breed and identity of their future pet.[10] The final choice was made in part because Malia Obama's allergies dictated a need for a hypoallergenic breed. Bo has occasionally been called "First Dog" .[1][2][3] In August 2013 Bo was joined by Sunny, a female dog of the same breed.[11]

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:28

Wat is jullie ervaring met het ophalen van een huurauto op JFK airport. Is dit vergelijkbaar net als in Miami (alle maatschappijen in een hal waar je met een shuttletrein heen gaat) of verspreid rondom het vliegveld met shuttlebusjes?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 12:39

Wij hebben de auto daar terug gebracht en konden als ik het mij goed herinner vanuit daar door een deur de centrale hal in. We hebben iig niet in een shuttlebus of trein gezeten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:49

Dat is helemaal luxe!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:35

Ik ben ook weer in ons warme kikkerlandje :D

Erg leuk gehad in NYC, veel kunnen doen voor het werk, maar ook net zo druk erbuiten.

Ben naar de musical If/Then geweest met Idina Menzel - wat een waanzinnige stem!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:59

Je bedoelt Adele Dazeem :D Goeie vlucht gehad? Kan me voorstellen dat het met de wind nog best onstuimig kan voelen met landen.

Mijn reis is trouwens ook definitief, ik ga in april bijna 3 weken weer naar de westkant. Eerst 4 dagen ontspannen in de buurt van Las Vegas in een resort, vervolgens gaan we de Red Rocks, Grand Canyon, Hooverdam en Joshua Tree National Park zien. Daarna een week in Los Angeles (appartement via AirBnB naast The Grove) en gaan we naar de laatste opname van Big Bang Theory van dit seizoen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:04

Gaaf Charles! Super stoer ook dat je naar de opnames van de BBT gaat. :oo Hoe kom je daarvoor in aanmerking?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:06

Ohh leuk Charles dat je weer naar een opname van BBT gaat.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:16

Ja gaaf hè Douraque, ik heb er ontzettend veel zin in!

Niwla: heel veel geluk hebben met de kennissen die ik heb, 1 daarvan werkt bij BBT. Normaal gesproken is het geluk hebben met beschikbare tickets die verkrijgbaar zijn via www.tvtickets.com dus mocht je ooit naar LA gaan, check regelmatig die site om te kijken of je een show kan bijwonen. Van Dr. Phil tot BBT of Two and a half Men.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 14:17

Welkom tweug MCVL! Leuk dat je nog een musical hebt kunnen meepakken!

Gaaf reisje ga je maken Charles!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:18

Vlucht was goed, maar inderdaad turbulentie tijdens landing - kwam erg misselijk uit het vliegtuig!

Leuke reis Charles - ze zullen je onderhand wel kennen bij TBBT! :D

Niwla - je kunt verschillende shows bijwonen, bijvoorbeeld via http://www.tvtickets.com/overview.htm

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:19

Bedankt voor de tip, ik heb een reminder in mijn agenda gezet 30 dagen voordat ik naar LA ga.

Oeh, turbulentie tijdens de landing lijkt me absoluut niet fijn zeg.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:20

Ja kan me voorstellen, ik ben niet snel misselijk tijdens het vliegen maar van erge wind kom ik ook naar het vliegtuig uit :=
En haha ja, vorige keer wist Kunal nog hoe ik heet dus ben benieuwd of hij dat nu na twee jaar nog steeds weet.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:29

Had trouwens musical tickets besteld via de app "Today Tix", omdat ik geen tijd had om langs een TKTS booth te gaan. Via de app kun je musical en tickets kiezen, betalen en dan kun je ze 30 min voor de show begint afhalen voor het theater - ideaal!

Verder heb ik nog lekker sushi gegeten, ijshockey gekeken in een bar, American football gekeken bij vrienden thuis, naar een Franse wijnbar geweest en een verjaardagsfeestje en 80s party bijgewoond. Tripje NYC is altijd ontzettend druk :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:46

Klinkt geweldig! En ideaal zo je tickets bestellen.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:33

Houdt er wel rekening mee dat als je tickets hebt voor een TV show het niet persé betekend dat je ook naar binnen kan. Ze geven veel meer tickets weg dan dat er plaatsen zijn dus je moet al heel vroeg voor de deur staan wil je het bij kunnen wonen. Nog een tip voor als je vooraan wilt zitten, doe iets netjes aan. Vaak selecteren ze de mensen met nette kleding om vooraan te zitten.

Hoe vond je de musical verder Macavity? Een vriendin gaat binnenkort naar New York en zoekt nog een leuke musical om naar toe te gaan.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:39

Ja dat klopt inderdaad, ze geven meer tickets dan plaatsen. Staan altijd lange rijen om binnen te komen. En wat betreft de kleding: dat is alleen met shows als Dr Phil waarbij het publiek in beeld komt. Als ik af en toe zie wat voor kleding sommige mensen in het publiek van BBT aanhebben :=

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:40

Ik zou het ook wel leuk vinden om een keer bij Dr phil te zitten :P

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:49

Het lijkt me hysterisch :')