ruitje schreef:Echt? Daar had ik nooit gezocht! Thanks!
Daar hebben wij ze vandaan en zijn niet zo heel duur
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Niwla schreef:Wij vonden Washington ook errug leuk.
Niet vergeten om voor die tijd bij een senator een verzoek te doen om het Witte Huis te mogen bezoeken.(zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... witte+huis)
Topic is van 2010. Ik denk niet dat je na de huidige wereldproblemen nog een bezoek kunt brengen? Mocht het wel zo zijn hou ik me aanbevolen.
Citaat:LEIMUIDEN - 'Obama-hond' Bo is niet alleen geliefd bij de Amerikaanse presidentsfamilie. Ook in Nederland is een ware run ontstaan op de Portugese Waterhond.
De vraag is alleen of de hondenliefhebbers speciaal voor de goede zwemmer gaan of dat mensen in het hondenras zijn geïnteresseerd vanwege de hype.
Anneke Griffioen van Casa Hoya's Portuguese Waterdogs worstelt sinds november al met dit dilemma. Zij helpt haar dochter Ilona die voor haar hobby al jaren met de Portugese Waterhond in de weer is: Shows en eens in de zoveel tijd een nest.
"Onlangs hebben we besloten het rustiger aan te doen dit jaar. Ondanks de vele aanvragen, houden we ons daaraan vast", legt haar moeder Anneke uit.
Populariteit
De e-mailbox bij de hobbyfokker stroomt vol en de telefoon staat roodgloeiend. Anneke weet eigenlijk niet zo goed of ze blij is met de stijgende populariteit van de hond. "Normaal kregen we mailtjes met veel vragen.
Nu vaak genoeg een bericht met alleen de zin: Ik wil zo'n Obama-hond. Hoeveel kost dat?"
Voor de hobbyfokkers is het daarom nodig om de toekomstige baasjes goed te screenen. "Wij maken altijd eerst kennis voordat we een hond plaatsen, maar letten nu extra goed op."
Allergie
De Portugese Waterhond is niet alleen populairder door zijn hoge aaibaarheidsfactor en energieke en speelse karakter. Het dier is ook geschikt voor mensen die last hebben van een hondenallergie.
"Maar dat is niet altijd zeker. Dat moet je eerst goed uittesten", legt Anneke uit. "Nu denken mensen met een allergie dat ze dit ras moeten nemen, maar ze moeten zich ook in het type hond verdiepen. Het moet geen opwelling zijn."
Portugal
Het ras komt oorspronkelijk uit Portugal. Het zijn intelligente werkhonden die goed kunnen worden afgericht.
Vroeger ging het dier met Portugese vissers mee op stap om zo te helpen op de boot. In Amerika is het ras al jaren bekend.
Nestjes
Ondanks de populariteit van het dier houdt de familie Griffioen vast aan hun eigen plan. "We gaan niet opeens heel veel nestjes maken of een hogere prijs vragen. Wij rekenen de prijs voor een gemiddelde rashond."
Voor 1000 euro kan de echte liefhebber in Leimuiden een puppie ophalen. Op internet gaat het echter om heel andere bedragen.
Daar is een ware handel ontstaan: voor 1800 euro kan op marktplaats.nl een puppy worden aangeschaft.
Citaat:Bo Obama[8] (born October 9, 2008) is a pet dog of the Obama family, the First Family of the United States.[2] Bo is a neutered[9] male Portuguese Water Dog.[2] President Barack Obama and his family were given the dog as a gift after months of speculation about the breed and identity of their future pet.[10] The final choice was made in part because Malia Obama's allergies dictated a need for a hypoallergenic breed. Bo has occasionally been called "First Dog" .[1][2][3] In August 2013 Bo was joined by Sunny, a female dog of the same breed.[11]