Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 17:51

Oostappen, daar zou ik nog niet heen gaan als ik geld toe kreeg denk ik. Iets teveel massa naar mijn smaak. Ik kijk wel graag naar het tv programma, omdat het commentaar van Frank Lammers echt hilarisch is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:11

SusanH schreef:
Oostappen, daar zou ik nog niet heen gaan als ik geld toe kreeg denk ik. Iets teveel massa naar mijn smaak. Ik kijk wel graag naar het tv programma, omdat het commentaar van Frank Lammers echt hilarisch is.

Het tv programma kijk ik dan weer niet.

Maar via vakantieveilingen kan je met een beetje mazzel wél spotgoedkoop op vakantie.

In 2018 betaalde ik €250 voor een weekje stacaravan.

2020 voor in totaal €150 2 weken eigen kampeermiddel op Hengelhoef. (1x via marktplaats gekocht van iemand die een foutje had gemaakt)

Als je de volle mep moet betalen a € 550 voor een lang weekend, is het véél te duur! Dat is het park echt écht niet waard.

Maar voor €200 had ik toch een leuke 2 weken en het viel mij reuze mee! Sanitair werd ivm corona toen extra goed schoongemaakt, dus daar was weinig op aan te merken.

De parken Prinsenmeer en Hengelhoef zijn behoorlijk uitgebreid, als in, zijn grote parken.

En aangezien ik eigenlijk mijn vakantie al heb gehad (weekje Egypte in mei) wil ik eigenlijk niet veel geld uitgeven voor nog een paar dagen weg. Maar het kriebelt wél om er nog eens tussenuit te gaan.

Ik wacht vanavond nog even af, en anders koop ik morgen de veiling gewoon voor de vaste prijs. €109 is natuurlijk behoorlijk geld, maar voor 3 nachten is het zeg €33 per nacht en dat valt natuurlijk best mee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:01

Heeft iemand een tip ik wil in het naseizoen naar spanje met de auto, nu twijfel ik tussen de tolweg of tolweg mijden. Volgens maps scheelt het niet super veel tijd en tol is duur, maar ik las dat je maar 80 mag en soms niet duidelijk hoe hard je mag en dat er heel veel geflitst wordt.

Sheran

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:20

Zeker tolweg, tenzij je echt een vakantie maakt van de heenweg. Op maps scheelt het niet zoveel, maar in praktijk wel. Veel minder lekker doorrijden, stoppen, rotondes, inspannender rijden, lang achter vrachtauto's moeten hangen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:42

Hier ook altijd tolwegen, wordt al chagrijnig van zo'n lange rit haha.

Hier nog 2 halve dagen werken en dan richting Frankrijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:55

Oke dan misschien toch maar investeren in zo'n badge :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 06:07

moonsparkle schreef:
Oke dan misschien toch maar investeren in zo'n badge :')

Kan toch met creditcard en je bankpas ook gewoon, zo druk is het niet.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 07:06

Die badge is wel echt ideaal. Wij hebben nu onze tweede, maar rijden echt al minimaal 8 jaar met een badge naar Frankrijk, zoveel fijner voor de doorstroming.

Ik zou ook de tolweg verkiezen boven binnendoor rijden. Het kunnen onwijs leuke routes zijn en als je in t weekend rijdt kom je soms ook nog brocantes tegen. Maar 1 flitser gemist en je had net zo goed de tol kunnen pakken :D bovendien rijdt je auto op de snelweg een stuk zuiniger en worden de kosten van binnendoor rijden zo toch ook een stuk hoger dan je zou denken. Het is inderdaad vermoeiender binnendoor en langs de snelweg kun je makkelijker naar het toilet (ook wel handig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:02

Wij zijn onderweg, 2 weken Frankrijk

Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:15

Lekker genieten

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:52

Zonnebloem92 schreef:
Wij zijn onderweg, 2 weken Frankrijk

[ [url=m/F2MuWN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk,waar gaan jullie heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:12

Wij gaan naar de Ardèche, staan alleen met autopech op een doortrek camping nu :(

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:30

Zonnebloem92 schreef:
Wij gaan naar de Ardèche, staan alleen met autopech op een doortrek camping nu :(

Nee,en nu?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:36

Oh nee, Zonnebloem! Wat is er gebeurd? Hopelijk kunnen jullie snel weer op weg!

@moonsparkle: geen tips over tolwegen in Frankrijk, maar zag je vraag over eten zonder koelkast. Wij hebben 2 koelkasten op 12V maar ik heb altijd een kist mee met ‘nood-eten’ (voor als we ergens stranden of als we geen vers eten kunnen krijgen). Daar zit standaard in: blikken met tomaten, champignons, paprika, kip, ham, knakworst, mais en kidney bonen. Zakjes gedroogde pasta met saus waar alleen water en melk bij hoeft. Houdbare melk, bloem, olie, uien/knoflook, 2-minute noodles en Doritos (echt :') ). En verschillende kruiden.
Dan kan ik best wat in elkaar flansen.

Wij zijn vandaag weer thuisgekomen. Was een hele bijzondere trip en het festival was geweldig!!
Qua kamperen was het heel basic: geen douches, alleen compost toiletten (die overigens super goed bijgehouden werden) en je stond logischerwijs dicht op elkaar.
Maar de sfeer was super en iedereen had savonds nog kampvuren enzo.

Ons kamp:
Afbeelding

Het festivalterrein:
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:04

"Waar sta jij?" "Naast die ene trailer"

Wowwww dat is echt mega. Ik hoop dat je veel plezier hebt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:27

rien10 schreef:
"Waar sta jij?" "Naast die ene trailer"

Wowwww dat is echt mega. Ik hoop dat je veel plezier hebt!

Nou, dat valt toch wel mee: derde doorloop, vijfde rij links, 12e plaats.....

_O-

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:38

Zoiets ja :D
We hadden mazzel dat op de hoek van ‘ons’ pad een opvallende rode Jeep met een zilveren caravan stond.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:43

Sterkte Zonnebloem, ik hoop dat je weer op weg bent inmiddels?

Wow Barramundi :wow: dat zijn er genoeg. Wel tof! Zo heb ik Burning man nog op mijn bucket list staan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:32

Ik heb gisteren de 2 campings in Zeeland geboekt voor september. Zouden eerst maar naar 1 gaan, alleen die kon ik niet de hele week boeken.

Dus nu betalen we 1x iets meer voor de hond en de 2de helft van de week is goed te doen. Nu hopen op oke weer.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:34

Tjonge...ik ben zo opgelucht.... de nieuwe caravan is bij dealer binnen gekomen gisteren. Nu moet hij nog op kenteken worden gezet bij de RDW en er moet nog en mover onder worden gezet en een fietsenrek erop. Daar gaat helaas ook nog een week of 2 overheen, maar 22 juli kunnen we hem gaan ophalen.
Precies 1 week voordat onze vakantie begint.

We zijn meteen gaan kijken naar ons nieuwe huisje en hebben toen ook aangekaart om toch eens op mails te reageren.
We hadden het idee dat ze dat toch maar een vervelend werkje vonden, aangezien ze de klanten toch niks konden vertellen over levertijden. want van de fabriek kregen ze ook geen tussentijdse updates.
Nu heb ik ook wel het idee dat ze zelf ook geen actie ondernamen om de fabriek eens te contacteren en om updates vroegen.
En als we er toch zo over aan het nadenken waren...het is best een grote dealer, maar je ziet er bijna niemand rondlopen. In tegenstelling tot een dealer in Brabant waar we laatst met mijn ouders waren om een camper naar toe te brengen. In die zaak liepen veel mensen rond, maar die hadden ook behoorlijk wat caravans en campers staan die je kon bezichtigen in een mooie hal, alsof je op de camperbeurs liep.
Ik denk dat ze nodig aan vernieuwing toe zijn.
Want ook aan spulletjes voor de caravan was er vrij weinig te krijgen. Voor campingstoelen zijn we naar een andere campingwinkel moeten gaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:49

Wat fijn dat de caravan op tijd binnen is. *\o/*

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:55

Isabonny wat fijndat hij er eindelijk is
Ik wens je heel veel veilige kilometers en heel veel kampeer plezier ermee

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:04

Wat fijn dat de caravan op tijd binnen is voor de vakantie,spannend weer met een hele nieuwe op pad.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:06

Fijn dat je hem nog op tijd in ontvangst kan nemen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 23:36

Leuk topic, ik ben van de week bij Obelink geweest. Aardig stukje rijden maar de vorige keer dat ik er was(5 of 6 jaar geleden) erg genoten van al het aanbod en de voorpret.

Moet zeggen dat ik het dit keer maar een sneue bedoening vond. Super veel lege vakken en lege hoeken met wat rommel. Erg vies, overal van die stofwolken en de caravans zaten op slot omdat er vorig jaar teveel gesloopt was. Waren niet van plan een nieuwe te kopen maar wat inspiratie opdoen en dromen is altijd leuk. Dus die hoek dan maar overgeslagen.

Wel geslaagd voor een kastje maar die had ik dan net zo goed even online kunnen bestellen(al twijfelde ik nog tussen 2 en kon nu makkelijker een keus maken), verkeerde maat doppen gekocht voor de voortent dus dat is ook weer jammer :+.

Iemand tips voor echt leuke kampeerwinkels midden/noord nederland?