Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:02

SsSimonee schreef:
Hier ook bij sunweb geboekt maar nog niks bekend. Ik vrees er wel voor. 22 juni vetrek

Wij 8 juni.
Ik las wel op FB van Sunwwb, dat je niet de hele reis hoeft te betalen.
Voor de aanbetaling krijg je wel een voucher.
Daar ben ik wel blij mee; ik heb al een voucher van Tui voor een volledig betaalde reis.

SsSimonee

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:12

We hoeven nu pas 2 weken voor vertrek te betalen.
En zal inderdaad wel voucher krijgen voor de aanbetalingb

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:18

Wij wilden september dan maar boeken met de voucher. Maar als ik die regels lees vervalt dan de sgr als die ook niet door kan gaan.
Dus we wachten nog even.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:19

raket schreef:
Wij wilden september dan maar boeken met de voucher. Maar als ik die regels lees vervalt dan de sgr als die ook niet door kan gaan.
Dus we wachten nog even.

Huh, is dat zo?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:33

Ben even aan het lezen: "Vouchers voor pakketreizen en hotelovernachtingen die worden uitgegeven vóór 1 juni 2020, zijn bovendien gedekt door de SGR."
Dus als je deze voucher gebruikt en het reisbureau gaat failliet, val je gewoon onder de SGR garantie toch?

Dat kan imo alleen anders zijn als je bijvoorbeeld in september een vakantie boekt, die vakantie vervolgens wordt geannuleerd en op de nieuwe voucher geen SGR garantie zit.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:22

Cinderella schreef:
Ben even aan het lezen: "Vouchers voor pakketreizen en hotelovernachtingen die worden uitgegeven vóór 1 juni 2020, zijn bovendien gedekt door de SGR."
Dus als je deze voucher gebruikt en het reisbureau gaat failliet, val je gewoon onder de SGR garantie toch?

Dat kan imo alleen anders zijn als je bijvoorbeeld in september een vakantie boekt, die vakantie vervolgens wordt geannuleerd en op de nieuwe voucher geen SGR garantie zit.

Klopt. Nu val het onder sgr. Maar als je kijkt naar de site van corendon staat er dat als je een nieuwe vakantie boekt met een voucher en die vakantie kan ook niet doorgaan dan krijg je een nieuwe voucher. En nieuwe vouchers vallen niet onder de sgr...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:00

Wat een vervelende constructies allemaal. Het is ook sneu voor mensen bij wie de vakantie na 1 juni wordt geannuleerd en vervolgens geen SGR voucher krijgen. Hopelijk wijzigt dat nog. :j Zou wel graag al zsm willen gaan omboeken naar september, dan kan ik weer aftellen. :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:03

Ja dat wilde wij ook. Maar nu dus even niet.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:06

Hier gaat onze vakantie ook niet door 15 juni met Tui naar Kos. Heb hem nu verplaatst naar 1 augustus. Hoop daar dan mijn 50e verjaardag te vieren. En hoop 1 oktober met hele gezin naar Rhodos te gaan. We blijven duimen!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:35

Met omboeken krijg je geen voucher dus misschien is dat anders. Ik heb ook omgeboekt. In maart al. Zou met Pasen gaan. Maar nu in Sept naar kefalonia zal mij benieuwen of dat door gaat

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:18

baudyh schreef:
Met omboeken krijg je geen voucher dus misschien is dat anders. Ik heb ook omgeboekt. In maart al. Zou met Pasen gaan. Maar nu in Sept naar kefalonia zal mij benieuwen of dat door gaat

Maar als dat niet doorgaat is dat dus zonder sgr.
Als alles weer gaat vliegen, boeken wij pas.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:46

raket schreef:
baudyh schreef:

Maar als dat niet doorgaat is dat dus zonder sgr.
Als alles weer gaat vliegen, boeken wij pas.

Wij ook... voor mijn vakantie in oktober wacht ik echt tot september met boeken..

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:42

Bij TUI is dit gewoon mogelijk. Ik heb vandaag omgeboekt naar augustus. En mocht dat niet doorgaan kan ik gewoon een andere reis weer boeken of voucher.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:56

Bonnelover schreef:
Bij TUI is dit gewoon mogelijk. Ik heb vandaag omgeboekt naar augustus. En mocht dat niet doorgaan kan ik gewoon een andere reis weer boeken of voucher.

Ja klopt, maar als jouw vakantie in augustus wordt geannuleerd krijg je een nieuwe voucher. Daarop zit vooralsnog geen SGR garantie, omdat deze wordt gegeven op vouchers tot 1 juni.
Stel dat jou reisbureau failliet gaat terwijl je een nieuwe voucher zonder SGR garantie hebt, ben je je geld kwijt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:09

Precies dat.
Als de agrarische de datum verlegt tot na mijn vakantie in september, boeken we onmiddellijk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:52

Met de versoepelingen ben ik enorm aan het twijfelen. Ik zou zo graag nog naar Kreta gaan deze zomer (denk augustus), maar wanneer is het weer enigszins betrouwbaar om te boeken?
Had ergens gelezen dat vanaf juli de grotere toeristische faciliteiten en accommodaties op Griekenland weer open gaan. Maar hoe het met vliegverkeer etc. zit weet ik niet.

Vind het heel moeilijk, normaal ben ik niet zo ongeduldig daar in maar ik ben gewoon bang dat straks of alles volgeboekt zit of de prijzen echt ruimschoots buiten mijn budget gaan vallen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:44

Alles wat je nu leest over toerisme in Griekenland etc zijn verwachtingen en voorspellingen, maar absoluut nog geen officiële mededelingen.
Er is een kans dat toerisme vanaf 1 Juli gaat starten, maar met allemaal voorwaarden en zeker niet uit elk land! En ik geloof niet dat ze toerisme vanuit NL meteen weer toestaan, door toch nog redelijk veel nieuwe besmettingen elke keer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:49

Ik ga er ook niet meer vanuit, zeker in juli al niet en dan had degene met wie ik ging vakantie.

Ik neem nog een hapje van mijn moussaka (leftovers als lunch :9 ) en treur verder. -O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:51

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ietsje positiever word dat mijn vakantie van 11 Sept misschien wel door kan gaan....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:53

Ja september zou k wel op durven te hopen. Ik zit dankzij de uni helaas vast aan de zomervakantie en/of kerstvakantie. Meer vakanties heb ik niet. Ja tussen de blokken door heb ik wel vrij maar dikke kans dat je dan herkansingwerkzaamheden moet doen. Heb al eens op schiphol zitten studeren. :+

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:46

Kom onderstaande bericht net op Facebook tegen:

Laatste nieuws over starten vluchten. Met een hele grote maar. Ook zijn de internationale vluchten die genoemd worden, niet de vakantievluchten maar de reguliere lijnvluchten.
Ik heb het vertaald dus kan beetje verbasterd zijn

Minister van Transport en Infrastructuur Kostas Karamanlis onthulde donderdag dat Griekenland van plan is over te gaan tot bilaterale overeenkomsten met andere landen met betrekking tot internationale vluchten.

Karamanlis zei donderdagochtend tegen Skai TV : "we zijn geroepen om het gouden gedeelte te vinden, tussen vrij verkeer en volksgezondheid."

Afhankelijk van de epidemiologische ontwikkeling zou de regering overwegen om de binnenlandse vluchten te verhogen, zei hij, eraan toevoegend dat de mogelijke data 18 en 25 mei kunnen zijn. Beperkingen op binnenlandse vluchten zijn momenteel geldig tot 18 mei.

Met betrekking tot internationale vluchten herinnert de minister eraan dat er wordt gewerkt aan een oplossing op Europees niveau.

Hij benadrukte echter dat als Europa geen oplossing vindt, Griekenland al contact heeft met andere landen voor bilaterale overeenkomsten.

Hij merkte op dat premier Kyriakos Mitsotakis het doel heeft gesteld om het land op 1 juli open te stellen voor toerisme.

Om dit te laten gebeuren, moeten de vluchten eerder zijn begonnen, benadrukte Karamanlis.

Vermeldenswaard is dat ondanks de geleidelijke opheffing van de vergrendelingsbeperkingen op 4 mei, burgers nog steeds niet mogen reizen buiten de prefectuur van hun woonplaats. Dit is gepland om te eindigen op 18 mei, maar de beperkingen voor reizen naar eilanden voor niet-verblijf zullen iets langer duren.

Alles is vloeiend en veel zal afhangen van het verloop van de pandemie, twee weken nadat de beperkingen zijn opgeheven. Gezondheidsautoriteiten hebben gezegd dat ze de vloek van de pandemie in het land nauwlettend volgen en dagelijks de ontwikkeling ervan controleren in omstandigheden waarin mensen zonder bewegingsvergunning hun huis kunnen verlaten.

Een andere datum voor een nieuwe crashtest is 11 mei, waar scholen weer opengaan voor studenten in de derde klas van het Lyceum, en de resterende winkels, exclusief winkelcentra, weer hun deuren openen voor klanten.

Als alles goed gaat, gaan de hotels het hele jaar door open op 1 juni en seizoensgebonden toeristische accommodaties op 1 juli

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:14

Ik zou graag nog naar Griekenland gaan. Maar ik wacht geduldig af. Het zou voor mijn longen erg fijn zijn Griekse zeelucht in te ademen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:22

Ik hoop heel erg rond september of oktober te kunnen (vasteland). Gelukkig hoef ik dan alleen een vlucht naar Athene te boeken dus dat kan redelijk last minute.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:27

Denk dat het vaste land heel druk gaat worden omdat je daar eventueel met de auto kan komen.
Evenals Kroatië

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:15

_Mel schreef:
Alles wat je nu leest over toerisme in Griekenland etc zijn verwachtingen en voorspellingen, maar absoluut nog geen officiële mededelingen.
Er is een kans dat toerisme vanaf 1 Juli gaat starten, maar met allemaal voorwaarden en zeker niet uit elk land! En ik geloof niet dat ze toerisme vanuit NL meteen weer toestaan, door toch nog redelijk veel nieuwe besmettingen elke keer.

Mijn man heeft dagelijks voor zijn werk Grieken aan de telefoon.
Zij zeggen allemaal, dat de zelfmoordcijfers schrikbarend verhoogd zijn, na deze Corona-crisis.
Die waren al hoog in Griekenland, maar nu nog meer |(

Heb jij dat ook gehoord Mel?