USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:29

Lifaya probeer toch even een flinke maaltijd te eten voor je opstijgt want het is een lange tocht terug en je weet dat het dinner aan boord ook niet niet al teveel is......
Ik neem altijd wat broodjes van bv subway of burritos mee in het vliegtuig :)
Vind het ook altijd jammer om dan weer weg te gaan en ga met frisse tegenzin naar het vliegveld :(

Niwla San Francisco lijkt me ook wel een leuke plek om wat rond te trekken ik zie er altijd leuke en goede dingen van op tv :j

Lisanne dat vliegen zie ik meestal ook tegen op want ik ben namelijk heel erg ongeduldig en dan na een paar uur zit ik al de minuten te tellen tot we er eindelijk zijn :p
Was het maar een vlucht van 4 uur!

Rennie89

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:31

ik had subway gehaald gisteren maar er is hier in mn kamer geen koelkast dus durf dat nu niet meer te eten :') ik ga wel nog iets eten op het vliegveld maar gun nu mijn maag en darmen even rust want ik ben sinds ik hier zit al zeker 8 x naar de wc gerend :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:31

Zenuwen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:32

San Francisco is leuk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:34

geen idee, voel me sowieso wat rillerig. ook heel veel spierpijn over mn hele lijf en verkouden :+ is natuurlijk wel een klein beetje frisjes hier de laatste dagen :P :))

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:41

Oeh klinkt wel of je ziekjes word...
Maar ik wens je toch een fijne reis terug naar Holland :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:43

Ja ik vrees het ook. Gelukkig nog een weekje vrij, dus heb de tijd om uit te zieken haha :))

en bedankt :P Waarom is the American Dream zo moeilijk :') zelfs voor Nederlanders die mede-stichters zijn van de states? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:46

lifaya schreef:
Ja ik vrees het ook. Gelukkig nog een weekje vrij, dus heb de tijd om uit te zieken haha :))

en bedankt :P Waarom is the American Dream zo moeilijk :') zelfs voor Nederlanders die mede-stichters zijn van de states? :))

Joh, Amerika is hartstikke leuk als vakantieland. Een stuk minder leuk op veel vlakken om te wonen!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:47

Ossie96 schreef:
Nog even verder gezocht wat betreft die drop off kosten voor een auto. Via Hertz kwam ik uit op een bedrag van 350,-. Is alsnog een heleboel geld maar wel weer een stuk minder dan de 500 - 600 die eerder genoemd werden. Misschien een tip :)

Bedankt voor de tip! Wij moeten ook nog huurauto boeken voor ons reis van Dallas naar LA en ik had nog geen een gevonden lager dan 500 dollar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:49

Nederland heeft zoveel meer zekerheden dan Amerika. Kijk maar naar de WW en ziekenfonds.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:57

Zolang je het financieel goed hebt is America een prima land om te wonen :j

Maar moet er niet aan denken om ergens in the hood vast te zitten en te moeten leven van voedsel bonnen plus daar ook nog een paar kinderen van te moeten onderhouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:09

shilady schreef:
Zolang je het financieel goed hebt is America een prima land om te wonen :j

Maar moet er niet aan denken om ergens in the hood vast te zitten en te moeten leven van voedsel bonnen plus daar ook nog een paar kinderen van te moeten onderhouden

Mwah, zo heb ik het niet ervaren. Veel is onlogisch, slecht geregeld en inefficiënt in Amerika.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:35

purny schreef:
San Francisco is leuk.

Vind ik ook! Maar na 1,5 dag zonder Alcatraz of 2,5 dag met Alcatraz heb ik het ook wel weer gezien:).

Ik ben maandag terug gekomen van een reisje SF-Monterey-Santa barbara-SD-LA-LV en NY en heb me weer prima vermaakt! De helicoptervlucht was echt geweldig vanaf Las vegas echt elk duppie waard! en oud en nieuw in Las vegas was ook geweldig!

Wel vind ik dat de beste reistijd toch de zomer is. Het stikte er nu wel gruwelijk van de Chinezen, terwijl ik die van de zomer amper heb gezien. Stiekem zit ik alweer te denken hoe ik het de volgende keer zou kunnen doen haha! Maar ben 3x geweest vorig jaar dus dit jaar zal ik ook niet gaan.

Maarr...

SLC - Moab - Bryce - Zion - Grand Canyon - Las Vegas - DV - Yosemite - Sequoia - LA is wat ik stiekem al beetje in de gedachte heb als ik mn ouders overhaal om nog een keer te gaan! Zou dr graag Yellowstone nog aan toevoegen maar ahg voorlopig nog geen planningen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:39

Joman schreef:
lifaya schreef:

Joh, Amerika is hartstikke leuk als vakantieland. Een stuk minder leuk op veel vlakken om te wonen!

Zo denk ik er ook over. Heel leuk vakantie land maar ik zou er nooit meer terug willen om er te gaan wonen....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:01

Ik vind het landschap prachtig maar ben me er idd van bewust dat het qua banenmarkt en zorg echt niet zo prachtig is... Echt jammer...

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:06

Ik vond het geweldig om in Amerika te wonen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik in Silicon Valley woonde, dus goede ziekenhuizen, veel werk, bijna geen criminaliteit en armoede en via het bedrijf waren wij heel goed verzekerd. Daar komt ook nog bij dat ze in Californië liberaal zijn en veel meer open minded dat scheelt ook. Er zijn plekken in Amerika waar dit heel anders is. Moet er niet aan denken om in de VS te wonen als je werkeloos bent, of niet verzekerd etc etc.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:21

Ik vond t ook heerlijk om er te wonen maar was maar tijdelijk dus zorgverzekering enzo had ik hier allemaal nog.
Zonder zorgverzekering lijkt me ook geen prettig gevoel. Ik liet daar hechtingen eruit halen (5 stuks). Dat werd gedaan door een verpleger in opleiding en kostte al $60. Laat staan wat echte behandelingen kosten.

Ben wel een keer met de ambulance opgehaald :+ maar toen heeft t bedrijf waar t gebeurde alles betaald dus heb geen idee van wat dat gekost heeft.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:22

Buiten dat zou ik er toch niet willen wonen. In NL denk ik dat het op sociaal vlak, verenigingsleven, afstanden kleiner, dorpjes, fietsen etc toch voor mij persoonlijk veel prettiger is. Komen we toch weer op het oppervlakkige, andere mentaliteit, omgang met elkaar van de Amerikanen. Ik ben een echte Nederlander! Ik zou er niet aan kunnen en willen wennen, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik was razend blij om weer in nederland te wonen, ik kotste de Amerikanen uit en heb gezegd dat niemand mij de eerst komende 5 jaar mee zou krijgen....nou dat heb ik ook waargemaakt! Hihihihihi. Nu kan ik er weer op een normale manier vakantie vieren, maar wonen gaat het echt niet worden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:23

En ik heb rekeningen gezien van mijn vader omdat hij een allergische reactie had gehad en naar het ziekenhuis moest.....oeffff, in Amerika sturen ze je de rekening wat het werkelijk kost. In Nederland krijg je alleen de rekening wat je moet betalen. Hij had ook drie rekeningen omdat alles weer apart wordt gefactureerd, bijv pietje klaasje een keesje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:33

@Zonnetje: bij de tandarts zag ik laatst hoeveel het mij kostte en hoeveel ik moest betalen. Bij de afrekeningen van het ziekenfonds doen ze dat ook al.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:57

Zaterdag toch naar NY.
Ligt er veel sneeuw?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:06

Geen sneeuw, alleen erg koud. Morgen zou het misschien weer gaan sneeuwen..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:14

shilady schreef:
Lisanne dat vliegen zie ik meestal ook tegen op want ik ben namelijk heel erg ongeduldig en dan na een paar uur zit ik al de minuten te tellen tot we er eindelijk zijn :p
Was het maar een vlucht van 4 uur!

Ik ben wat dat betreft ook erg ongeduldig :') En ben ook altijd bang dat t vliegtuig neerstort, super irritant.
Met z'n tweeën (of meer) is t altijd wat minder erg. Maar alleen heen en weer vind ik ook wel weer vervelend. Heb jij daar geen last van?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:45

Zag de eerste keer enorm om tegen de meer dan 10 uur vliegen naar LA.
Maar het valt me uiteindelijk zo mee. Elke keer weer.
Dus die 8 naar NY ga ik ook wel overleven.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:02

Het is heel raar maar ik ga het met de keer enger vinden.. Eind 2013 dacht ik er over heen te zijn omdat ik toen in korte tijd veel gevlogen had binnen de U.S., maar als ik dan een paar maanden niet vlieg vind ik t weer doodeng. Heel apart...