USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:11

Ik ga helaas niet iedere maand Yasmine :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:12

shilady schreef:
Dat is een koopje Lielle!!!!!!!!!

en helaas al weg ;-( direct boeken is leuk, maar er zijn ook nog bazen in het spel

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:16

Niwla schreef:
Gaaf shilady! Waar ga je heen? NYC?

.

Nee maar zou het wel leuk vinden een keertje new york
ben naar boston geweest en denk dat het ongeveer hetzelfde is kwa hoge gebouwen en drukte ...

Ik ga terug naar vrienden in North Carolina
en daarna naar Texas om iemand te ontmoeten waar ik veel online contact mee heb gehad dus ja eerste ontmoeting maar ik zal het vast leuk vinden en genieten van de typische Texaanse dingetjes...

Waar ga jij zelf heen Niwla
afentoe gaat het zo snel in dit topic dat ik het niet meer kan volgen waar iedereen nou ookalweer heen ging.......... :')

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:20

Ik vond Boston qua sfeer echt tien keer beter dan NY. Veel meer historie :) mooiere gebouwen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:24

ik ben nooit in NY geweest, maar Boston vind ik wel heel erg leuk. Heb in oktober een stuk van de freedom trail gelopen, zeker een aanrader.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:24

Lielle, ik had hetzelfde. Zag in november tickets onder 500 naar LV maar had nog geen toestemming. Echt zo balen. En dan zie je ze ook nooit meer.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:34

Boston en NYC zijn een wereld van verschil (naar mijn mening); Boston is veel "Europeser" met inderdaad meer historie. Ook zijn de gebouwen in NYC nog hoger :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:15

ik ga morgen eens bellen met KLM. Wij hebben een maand geleden voor 5 personen tickets geboekt naar Calgary, zijn ze nu bijna 125 euro goedkoper, per persoon! Op dezelfde vlucht..

Wij zijn trouwens druk aan het plannen voor Calgary, met een stukje USA, dus daarom kan ik nog meedoen in dit topic :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:26

MacavityL schreef:
Koud hier in NYC :+

Gisteren na landing nog zeker een uur getaxi'd vanwege 'sneeuw' (die paar vlokken).

Het is zeker koud! :P Ijzige wind

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:39

liberty schreef:
ik ga morgen eens bellen met KLM. Wij hebben een maand geleden voor 5 personen tickets geboekt naar Calgary, zijn ze nu bijna 125 euro goedkoper, per persoon! Op dezelfde vlucht..

Denk niet dat ze je dat geld terug gaan geven.... of je moet de tickets die je nu hebt annuleren en her boeken .............

Keet en Macavit
Ik vond Boston hartstikke leuk en idd veel historie en sfeer
heb eigenlijk nooit de behoefte gevoelt om naar NY te gaan ik hou eigenlijk meer van plattelands plekken :j Moest toevallig in boston zijn om iemand te bezoeken anders was ik er waarschijnlijk ook nooit gekomen maar ik moet zeggen ja leuke plek en zou er wel nog is een keer heen willen :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 08:58

Ik vind NYC geweldig maar Boston lijkt mij ook leuk om een keer te doen.

Leuke plannen hebben jullie allemaal, ben verder niet jaloers hoor... :+

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:03

Vergeleken met NY vond ik Boston een dorp. :') Veel gemoedelijker.

shilady: wij gaan een rondje westkust doen van SF - SF. *\o/*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:25

Vannacht normaal geslapen, wel rare heftige dromen en paar keer vannacht mijn wakker geweest. Maar ik ging om 21.45 naar bed, ik wilde nog tv kijken maar voelde mezelf moe. Dus ik dacht dan maar kijken of meteen slapen lukt. Volgens mij heb ik niet lang wakker gelegen :D

Gaan er hier mensen dan iedere maand? Lijkt me niet, ook niet ivm vakantiedagen ofzo.... Ik kan nooit buiten de schoolvakanties dus een duur grapje als ik elke keer zou gaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 11:27

In mn gedachten ga ik elke maand ja :')

Helaas, dit jaar geen USA voor ons...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:55

Ik heb per jaar 38 vakantiedagen en mag gaan wanneer ik wil. Ik wil alleen dit jaar op mezelf, dus 2x per jaar zit er denk ik dit jaar niet in. Is nog even afwachten

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:58

Nog even verder gezocht wat betreft die drop off kosten voor een auto. Via Hertz kwam ik uit op een bedrag van 350,-. Is alsnog een heleboel geld maar wel weer een stuk minder dan de 500 - 600 die eerder genoemd werden. Misschien een tip :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:38

Ik kan helaas ook niet elke maand haha. T is nu 5 maanden geleden en misschien volgende maand weer. Dus dan zit er 6 maanden tussen, vorige keer zat er 8 maanden tussen.

Ik zie alleen echt zo erg op tegen t vliegen dat ik daarvoor haast niet wil gaan :+

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:33

Mag ik me hier ook melden? :D
Ons plan is om deze zomer met ons gehele gezin ongeveer 2 weken naar de USA te gaan! Super spannend natuurlijk! :D

We hebben familie dicht bij New York wonen en willen daar eerst een paar dagen heen. Daarna willen we heel graag een auto huren en gaan rondreizen. Onze eerste gedachte is om rustig naar Miami te rijden en van daaruit weer terug te gaan naar Nederland.

Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht nog tips voor ons? Zowel over bezienswaardigheden als over hotels, campers, auto huren, visa etc.? Zoals jullie lezen zijn wij echte leken als het gaat om Amerika en een rondreis en ik hoop dan ook dat jullie ons een beetje verder kunnen helpen. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:48

Weet niet of het rustig rijden is naar Miami in twee weken. Is best een eind

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:51

Ik word met een paar uur opgehaald door mijn airportshuttle -O- Wilniewegggg :(
Ik voelde me gisteren niet zo goed, last van darmen en wat ziekig. Toch nog naar Historic museum gelopen door Central Park en daarna nog even Times Square, snel een soepje gedaan bij Olive garden maar zelfs dat kreeg ik niet op := en toen door de extreem ijzige wind naar hotel gelopen. Wou eigenlijk de nacht doorhalen maar had echt wat slaap nodig dus ben om 02:00 tot 06:15 gaan slapen. Hopelijk lukt het me om in het vliegtuig te slapen.

Ik hoop dat ze hier een weegschaal hebben, maar gok dat mijn koffer nu wel goed is qua gewicht. Heb de zwaarste dingen iig in mijn handbagage gedaan en heb dikke lading kleren aan :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:03

Ik ben ook jaloers dat mensen hier best vaak op vakantie gaan. Ik moet echt alles zelf bij elkaar leggen van mijn uitkering en ben al blij als ik volgend jaar of het jaar daarop kan gaan...

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:17

M_aaike schreef:
Mag ik me hier ook melden? :D
Ons plan is om deze zomer met ons gehele gezin ongeveer 2 weken naar de USA te gaan! Super spannend natuurlijk! :D

We hebben familie dicht bij New York wonen en willen daar eerst een paar dagen heen. Daarna willen we heel graag een auto huren en gaan rondreizen. Onze eerste gedachte is om rustig naar Miami te rijden en van daaruit weer terug te gaan naar Nederland.

Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht nog tips voor ons? Zowel over bezienswaardigheden als over hotels, campers, auto huren, visa etc.? Zoals jullie lezen zijn wij echte leken als het gaat om Amerika en een rondreis en ik hoop dan ook dat jullie ons een beetje verder kunnen helpen. :)

Leuk! Wij willen de route andersom gaan doen in september. Nog geen specifieke plannen qua route, dat moeten we nog allemaal gaan uitzoeken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:19

purny schreef:
Ik ben ook jaloers dat mensen hier best vaak op vakantie gaan. Ik moet echt alles zelf bij elkaar leggen van mijn uitkering en ben al blij als ik volgend jaar of het jaar daarop kan gaan...

ik moet ook echt alles bij elkaar leggen :+ ik werk bij een burger king :)) is nou ook niet echt een vetpot haha

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:21

Het is vandaag -12 met een gevoelstemperatuur van -19.. Veel te koud voor mij, naar huis!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:23

lifaya schreef:
purny schreef:

ik moet ook echt alles bij elkaar leggen :+ ik werk bij een burger king :)) is nou ook niet echt een vetpot haha

Idd, ik werk bij de Appie voor maar 12 uur per week. Maar ik heb ook nu eerst andere prioriteiten.