USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:02

Florida heeft inderdaad geen drop off kosten, andere staten weet ik niet

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:07

Drop-off kosten zijn er alleen als je je huurauto weer in een andere staat/stad inlevert. Dus als je van NY naar Miami gaat heb je ook drop-off kosten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:08

dat viel mij idd ook vies tegen. Wij kijken nu naar een ruime drie weken, vliegen op (en van) Seattle en dan kom ik voor Hertz nog wel op een redelijk bedrag uit. En wsl minder kilometers dan vorig jaar toen we in drie weken 3500 mijl hebben gereden.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:41

Je kan bij Kilroy gratis een offerte opvragen voor een huurauto, heb ik al 2x gebruikt en zij regelde alle juiste verzekeringen en kosten!

KLM heeft nu ook weer werelddealweken en zitten echt goede prijzen bij!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:43

Niwla schreef:
Ik kom hier ook weer even binnen vallen. Ik lees al een poos mee, we hebben vorig jaar de oostkust gedaan (zelfs een mini-USA-topic-meeting gehad =:) ) en vandaag geboekt voor de westkust! 3 weken met de camper een rondje SF!

Suuskipje: ik kijk vaak op chaser.nl of momondo.nl voor goedkope tickets. Dit zijn vergelijkingssites en werken erg fijn vind ik.

Ossie96: bij ons waren de drop off kosten ook $ 600,00 maar omdat in onze reispapieren een bedrag van $ 350,00 stond hebben we na heeeeel veel gepraat toch die $ 350,00 kunnen betalen. Dan moesten we wel onze huurauto upgraden, maar dat bedrag hebben we toen netjes van de reisorganisatie weer terug gekregen omdat zij het verkeerd aangeleverd hadden.

Leuk rondje westen! Al idee wat je gaat bezoeken? Hoe ga je het doen met de camper in de steden?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:05

Koud hier in NYC :+

Gisteren na landing nog zeker een uur getaxi'd vanwege 'sneeuw' (die paar vlokken).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:08

Stephanie_M schreef:
Je kan bij Kilroy gratis een offerte opvragen voor een huurauto, heb ik al 2x gebruikt en zij regelde alle juiste verzekeringen en kosten!

viel mij tegen eigenlijk. Heb op www.goedkoopstevliegtickets.nl een rechtstreekse vlucht gevonden in augustus (dusseldorf) onder de 500 euro, KLM in die tijd naar Vancouver (beste optie) is ongeveer het dubbele.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:24

Stephanie_M schreef:
Leuk rondje westen! Al idee wat je gaat bezoeken? Hoe ga je het doen met de camper in de steden?

Ja, ik heb er ook onwijs veel zin in! Mijn man heeft vliegangst dus ik vind het super stoer van hem dat hij het aandurft.

Dit is nu onze voorloipge planning, al denk ik erover om van LV naar Yosemite een stop te doen in plaats van twee en dan langs de kust ergens een extra nacht te pakken. Ik denk dat we in LV een hotel pakken waar we onze camper kunnen parkeren, in LA heb ik nog geen idee. Iemand tips? :D Sowieso sta ik open voor tips op onze route!

1) San Francisco (aankomstdag)
2) Camper ophalen SF - Pismo Beach
3) LA
4) LA
5) LA - Needles via Joshua Tree
6) Needles - Grand Canyon via route 66
7) Grand Canyon - Bryce via Page
8) Grand Canyon - Zion
9) Zion
10) Zion - Las Vegas
11) Las Vegas
12) Las Vegas - Lone Pine (Via Death Valley? Nog checken of dit mag met de camper in deze periode)
13) Lone Pine - Mammoth Lakes (via Bodie)
14) Mammoth Lakes - Yosemite via de Tioga Pass
15) Yosemite
16) Yosemite - San Francisco
17) San Francisco
18) San Fancisco - Amsterdam

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:26

lifaya schreef:
30kilo?! Wauw. Hoe krijg je dat voor elkaar xD

Vroeger mocht dat altijd.

Maare wij vlogen comfort class dan mag je 30 kg koffer en 10 kg handbagage meenemen. Ideaal, geen zorgen. Anders was het 20 kg (weinigggg) en 6 kg handbagage, dat is ook weinig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:33

heel vroeger was het twee keer 32 kilo pp.

Vegas naar Yosemite is makkelijk te rijden met een overnachting, en persoonlijk vond ik de kust interessanter dan dat stuk, zeker als je niet naar DV gaat.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:06

Thanks, dan ga ik even uitzoeken waar we goed met de camper kunnen overnachten bij de kust. Volgens mij mogen we in de periode dat wij gaan wel door DV, dus dan zouden we eventueel van LV door DV naar Yosemite kunnen rijden en dan bijvoorbeeld kunnen overnachten bij de Mammoth Lakes.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:17

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:18

Volgende week woensdag ga ik ook weer de lucht in *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Voel me soms best jaloers als jullie lekker aan het vertellen zijn over New York ect en ik zit hier in Holland :+

Ik heb mijn moeder beloofd dit keer niet al te veel dingen mee terug te nemen
maar of ik die belofte kan houden :))

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:26

Ik vraag me echt af hoe jullie het allemaal doen om iedere maand naar Amerika te gaan :') Gaan jullie voor het werk ofzo?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:27

Gaaf shilady! Waar ga je heen? NYC?

Lielle, we gaan eind mei/ begin juni. Bedankt voor de campground tip, dat ziet er idd goed uit!
Ik dacht dat het heel ver was van DV naar Yosemite, maar Google maps berekent natuurlijk dat de Tioga Pass nu dicht is. :)* Met een beetje geluk is hij tegen die tijd open.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:31

dat zal er wel om hangen denk ik.

http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/wroads.htm
The Tioga Road closes due to snow, usually from sometime in November through late May or early June. The road closure extends from the Tuolumne Grove, just east of Crane Flat, to Tioga Pass Entrance Station. (Highway 120, the continuation of the Tioga Road outside the park, is often closed in winter from Tioga Pass to five miles west of Lee Vining.)

shilady, gaaf!

Yasmine, ik moet er wel eens voor het werk zijn maar iedere maand, I wish! Twee keer per jaar is al veel, dat heb ik de laatste jaren niet gehaald.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:32

Ik was trouwens ook bij Iceland air terecht gekomen voor tickets, die waren in augustus nog te duur maar hebben wel twee keer 23 kilo + 10 kilo handbagage!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:41

Ik maak gewoon twee routes en dan zien we tegen die tijd wel. :j We willen alleen de overnachtingen in nationale parken vast zetten en de steden. De "tussenovernachtingen" vind ik niet zo heel belangrijk.

Ik houd het ook maar bij max. 1 keer per jaar. Bij mijn vorige werkgever vlogen we wel vaak naar de US, helaas piste ik als marketingmedewerker vaak naast de boot. :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:43

zo hebben wij het idd ook gedaan, en ik denk dat we dit jaar nog minder gaan vastleggen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:53

Ik heb juist alles vastgelegd, maar wij gaan niet met de camper. Ik vind het prettig dat ik niet meer hoef te zoeken ter plekke en zo naar het hotel kan rijden. Bovendien blijven we dit keer wat langer per hotel omdat we geen gehaast rondje willen doen dus dan is het wel fijn als je 3 nachten in hetzelfde hotel zit.

Lielle, Yellowstone is echt super gaaf!! Het mooiste NP van de VS imo. Het ligt alleen zo uit de route, beetje jammer.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:08

Lielle schreef:
Stephanie_M schreef:

viel mij tegen eigenlijk. Heb op http://www.goedkoopstevliegtickets.nl een rechtstreekse vlucht gevonden in augustus (dusseldorf) onder de 500 euro, KLM in die tijd naar Vancouver (beste optie) is ongeveer het dubbele.

Oo jammer want LV, LA, SF en NY zijn wel hele nette prijzen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:12

wij gaan ook niet met camper, maar met tent (en soms een hotel). We plannen ooit wel een paar nachten vooruit, erg makkelijk met Bookings en overal internet :D

Ik ben erg benieuwd naar Yellowstone. Ik heb al redelijk wat van de westkust gezien (qua parken iig Banff, Jasper, Olympic peninsula en het klassieke rondje in het zuidwesten met GC (north and south rim), Bryce, DV, Yosemite en Arches) en vind persoonlijk Bryce en GC north rim de hoogtepunten. Verder heb ik ook al redelijk wat van Washington state gezien, maar ben nooit tot aan Yellowstone gekomen. We willen dit jaar wsl de heenweg gewoon doorblazen (dwz in anderhalve dag rijden) en dan de terugweg via de zuidelijke route doen met oa Craters ot Moon, Mt Hood, Columbia river gorge en dan een aantal dagen Portland en Oregon coast. Verder Seattle en omgeving + een paar dagen Olympic peninsula, dan hebben we een mooie drieenhalve week gevuld denk ik.

Dusseldorf - Seattle voor 480 pp incl bagage etc is ook wel extreem goedkoop, dat had ik niet verwacht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:28

Ik zou direct boeken! Dat vind je niet meer voor die prijs.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:35

Vancouver is sowieso wel een erg dure plaats om heen te vliegen. Naar Seattle vliegen is altijd goedkoper, hoewel die 2 even ver van Europa liggen en maar 3u van elkaar verwijderd zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:11

Dat is een koopje Lielle!!!!!!!!!