Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angela_ schreef:Precies, dat hadden wij ook in gedachten. We willen dan ook in de omgeving van die plekken zitten maar niet in de plaatsen zelf. We willen in alle rust dingen kunnen ontdekken en hebben daarom de keuze gemaakt om de kust/Vancouver over te slaan.
thanks voor de tip van de app! Dat is echt wel een goede. Weten jullie ook fijne plekken waar we kunnen paardrijden?
Angela_ schreef:Ik meld me hier ook. Vriendlief en ik vertrekken waarschijnlijk eind mei, begin juni naar Canada. Vooralsnog is het plan vliegen op Calgary. Daar willen we 2 nachten blijven en dan rijden we door richting Banff. Hier blijven we 5 nachten. vanuit Banff gaan we naar Glacier NP in Canada (dus niet de amerikaanse) en hier blijven we ook 5 nachten. Daarna rijden we naar Jasper waar we ook 4 nachten verblijven. De volgende stop is Edmonton waar we 2 nachten blijven en daarna weer terug naar Calgary voor een nachtje en dan weer terug naar huis.
Dit is meer de ruwe opzet, we willen vooral wandelen/hardlopen en in de natuur zijn. Het plan is een huurauto zodat we wat flexibeler zijn. Iemand nog tips of dingen die we echt moeten doen?
Angela_ schreef:Ik meld me hier ook. Vriendlief en ik vertrekken waarschijnlijk eind mei, begin juni naar Canada. Vooralsnog is het plan vliegen op Calgary. Daar willen we 2 nachten blijven en dan rijden we door richting Banff. Hier blijven we 5 nachten. vanuit Banff gaan we naar Glacier NP in Canada (dus niet de amerikaanse) en hier blijven we ook 5 nachten. Daarna rijden we naar Jasper waar we ook 4 nachten verblijven. De volgende stop is Edmonton waar we 2 nachten blijven en daarna weer terug naar Calgary voor een nachtje en dan weer terug naar huis.
Dit is meer de ruwe opzet, we willen vooral wandelen/hardlopen en in de natuur zijn. Het plan is een huurauto zodat we wat flexibeler zijn. Iemand nog tips of dingen die we echt moeten doen?
Liesbethje schreef:Nadat ik me een tijdje geleden ook had gemeld maar verder nog geen details had hier inmiddels de route ook uitgestippeld en krijg er nu wel echt zin in![]()
We vliegen eind augustus naar Calgary, vanuit Calgary is de nu geplande route: Banff, Jasper, Wells Gray Provincial Park, Revelstoke, Penticton, Manning Park, Victoria, Campell River en dan Vancouver en vanuit Vancouver weer richting NL.
Dit in 23 dagen met de camper. Mijn vriend wil graag vissen, we willen mooie wandelingen maken en ik wil heel graag ergens paardrijden. Ondanks dat dit wel een beetje de hoofdattracties zijn proberen we de campings daar in de buurt/ net buiten te pakken en onze voorkeur gaat uit om de echt drukke toeristische dingen over te slaan en maar de mooie plekjes die wat minder bekend zijn aan te doen. Dus als jullie nog tips hebben?
En hebben jullie wellicht tips voor het paardrijden daar?
Angela_ schreef:Precies, dat hadden wij ook in gedachten. We willen dan ook in de omgeving van die plekken zitten maar niet in de plaatsen zelf. We willen in alle rust dingen kunnen ontdekken en hebben daarom de keuze gemaakt om de kust/Vancouver over te slaan.
leeslampje schreef:Leuk milatjeIk heb vorig jaar ook in september rondreis met begin- en eindpunt Vancouver gemaakt. Weet niet of mijn route in dit topic staat. Anders kan ik die wel even opduikelen; misschien heb je er wat aan.
Warboel schreef:Ik meld me hier ook! Vandaag de vlucht en de huurauto geboekt voor onze reis naar Canada in september (3,5 week). We vliegen op Toronto, zijn dan 3 dagen bij familie van m’n vriend en daarna gaan we lekker rondtrekken! Waarschijnlijk zullen we gedurende de eerste 3 dagen heen en weer rijden naar de Niagara Falls, dat is niet zo ver bij die familie vandaan voor Canadese begrippen haha. Is prima te doen om heen en weer te rijden in 1 dag.
Ik wil sowieso wel naar Algonquin en Killarney, liefst zou ik ook Montréal bekijken maar verder hebben we nog niks vastgelegd. Aankomende tijd maar eens kijken hoe we gaan rijden en wat we allemaal gaan doen, tips zijn zeer welkom
We vliegen heen en terug met m’n schoonouders, zij willen richting Nova Scotia gaan rijden en misschien nog de Amerikaanse grens over. Voor mij is het de eerste keer Canada (en überhaupt zo “ver”) dus wij concentreren ons op de omgeving van Toronto. In de ruimste zin van het woord dan want het zijn nogal afstanden haha.
Autumnn schreef:Ik meld me ook weer! We hebben net akkoord gegeven voor onze reis naar Canadaonze route:
Calgary, Banff, Revelstoke, Lake Louise, Jasper, Wells Gray, 100 Mile house, Gold Bridge, Whistler, Tofino, Victoria, Vancouver
Ook wij gaan paardrijden, dus als er tips zijn, ze zijn zeeeeer welkom
Autumnn schreef:Dat is snel Eilleeen333, dankjewel! Raad je aan om vooraf te boeken? En heb je nog tips voor welke rit het mooist is? Ik heb er zo’n zin in![]()
![]()
eilleen333 schreef:Autumnn schreef:Dat is snel Eilleeen333, dankjewel! Raad je aan om vooraf te boeken? En heb je nog tips voor welke rit het mooist is? Ik heb er zo’n zin in![]()
![]()
Ik zou wel vantevoren boeken. Dan weet je zeker dat er plek is. Ze zetten de paarden beperkt in, dus als het druk is heb je kans dat de paarden al aan hun ‘dag-tax’ zitten.
Zelf zou ik altijd de wrangler ride boeken. Als het dit jaar hetzelfde is als vorig jaar heb je dan een privé rit met eigen gids (Nederlandstalig) en weet je dus zeker dat je niet afgeremd wordt door toeristen die niet zo goed kunnen rijden. Ook kan je dan zelf kiezen hoe lang je wil rijden (vanaf 2 uur), en is er dan voor ervaren ruiters de mogelijkheid tot de wat lastigere routes die wel spectaculairder zijn en galop etc.
Weet niet of je met een camper gaat rijden of hotels gaat boeken? Ze hebben daar super leuke cabins. En een cabin icm een rit geeft korting geloof ik. Wel super leuk om op de ranch te slapen!
Autumnn schreef:Oké bedankt!! We hebben hotels en allemaal al bevestigd dus helaas. Mijn vriend kan niet rijden (oké stap moet wel lukken) dus daar zit ik een beetje mee. Is de wrangler de langere? Ik zag ook een rit in de avond wat me ook prachtig leek alleen hoop ik dan niet dat het te donker is? We zijn daar rond 20 september