Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:_Snow_White schreef:Mijn bedrijf heeft een opening daar, maar ik denk niet dat ik de winters zal overleven![]()
Het salaris klinkt wel leuk...
Even nieuwsgierig: wat is ‘leuk’ (ongeveer)? Kosten van leven zullen niet meervallen gok ik?
_Snow_White schreef:Cowboy55 schreef:
Even nieuwsgierig: wat is ‘leuk’ (ongeveer)? Kosten van leven zullen niet meervallen gok ik?
Salaris is 100k+, maar daar komen nog dangerpay en andere bonussen bij en de income tax is natuurlijk veel voordeliger daar.
Toronto is helaas ook best duur en het project daar komt met een gemeubileerd huis.
Als het voor 6 maanden - 1 jaar was had ik het zo gedaan, maar het zal voor minimaal 3 jaar zijn...
_Snow_White schreef:Ja en dit project is remote, dus ik woon dan in een "dorp" met alleen collegas en tradesmen.
Een moeilijke keuze want ik heb natuurlijk wel studieschuld die afbetaald moet worden.
Helaas is het gedeeltelijk in de Arctic Circle en zijn er dus periodes zonder daglicht wat voor mij denk ik erg lastig zal zijn.
Shaar schreef:Hallo allemaal,
Hier ook plannen om volgend jaar 3 weken naar Canada te gaan! Ik ga eens druk aan de slag met het doorlezen van dit hele topic
Ik was wel alvast benieuwd of jullie mij kunnen helpen met tips wat betreft de te kiezen route. Het wordt sowieso west Canada, we hebben 3 weken de tijd en het zal juni of september worden denk ik (juli of augustus ook prima maar dan is het erg druk begreep ik?), en we gaan echt voor de natuur en vooral ook het wildlife. Wat mogen we dan echt niet overslaan? Ben erg benieuwd naar de tips van de kenners!
Wat ik zelf tot nu toe enigszins als route in gedachten had is Vancouver - Victoria - Ucluelet - Pacific Rim - Telegraph Cove - Whistler - Wells Gray - Jasper - Icefields Parkway - Glacier NP - Lake Louise - Banff - Calgary
Geen idee of dit misschien te ambitieus is voor 3 weken, of dat er nog plekken zijn die we zeker niet over mogen slaan als het gaat om natuur en wildlife?
elnienjo schreef:Shaar schreef:Hallo allemaal,
Hier ook plannen om volgend jaar 3 weken naar Canada te gaan! Ik ga eens druk aan de slag met het doorlezen van dit hele topic
Ik was wel alvast benieuwd of jullie mij kunnen helpen met tips wat betreft de te kiezen route. Het wordt sowieso west Canada, we hebben 3 weken de tijd en het zal juni of september worden denk ik (juli of augustus ook prima maar dan is het erg druk begreep ik?), en we gaan echt voor de natuur en vooral ook het wildlife. Wat mogen we dan echt niet overslaan? Ben erg benieuwd naar de tips van de kenners!
Wat ik zelf tot nu toe enigszins als route in gedachten had is Vancouver - Victoria - Ucluelet - Pacific Rim - Telegraph Cove - Whistler - Wells Gray - Jasper - Icefields Parkway - Glacier NP - Lake Louise - Banff - Calgary
Geen idee of dit misschien te ambitieus is voor 3 weken, of dat er nog plekken zijn die we zeker niet over mogen slaan als het gaat om natuur en wildlife?
Vanuit Jasper kun je een boottochtje doen naar Spirit Island. Dat is absoluut de moeite waard!
Toushie schreef:hallo,
Ik ga in sep/oktober voor 12 dagen.provincie ontario en vlieg op toronto. Wat zijn jullie ervaringen wbt B rijbewijs en camper huren ?
En zo ja bij wie.
Marije_1997 schreef:Wij zouden eerst een camper huren, maar m'n moeder zei dat ze die campers (voor 5 volwassen personen) veeel te groot vond om te rijden. Ik zou dat wel aandurven, en mijn vader ook. Maar ik kost extra (word 23 in oktober, maar we gaan juli aug) en m'n vader rijd niet in het buitenland. Dus wij gaan met een auto, dat moet ook prima te doen zijn.
elnienjo schreef:Marije_1997 schreef:Wij zouden eerst een camper huren, maar m'n moeder zei dat ze die campers (voor 5 volwassen personen) veeel te groot vond om te rijden. Ik zou dat wel aandurven, en mijn vader ook. Maar ik kost extra (word 23 in oktober, maar we gaan juli aug) en m'n vader rijd niet in het buitenland. Dus wij gaan met een auto, dat moet ook prima te doen zijn.
Lijkt mij ook een stuk comfortabeler. Het is toch niet fijn om op elkaars lip te moeten slapen in zo'n camper? Nu kun je gewoon lekker je eigen motelkamers nemen en heb je rust en privacy. En met de SUV rijdt je een stuk gemakkelijker door de bergen dan met zo'n log gevaarte ook.
Marije_1997 schreef:Nou m'n moeder wil in berghutjes etc. Dus ja alsnog op elkaars lip. Ik neem m'n camera mee, dus zal toch vooral aan het editen zijn als we "thuis" zijn. En we slapen bij wat familie tussen door. Persoonlijk zou ik ook een auto kiezen, alleeen zo jammer dat ik geen stukjes mag rijdenhopelijk mag ik in de auto van familie even een stukje, lijkt me zo gaaf hahaha
Marjo schreef:Mijn ouders gaan allebei in de camper rijden. Ik moet er nog bij gezet worden maar zou er wel gewoon in mogen rijden.
En ja tis 3 weken dicht op elkaar... maar we zijn veel buiten en veel aan het wandelen dus dat probleem zie ik niet echt.
elnienjo schreef:Marjo schreef:Mijn ouders gaan allebei in de camper rijden. Ik moet er nog bij gezet worden maar zou er wel gewoon in mogen rijden.
En ja tis 3 weken dicht op elkaar... maar we zijn veel buiten en veel aan het wandelen dus dat probleem zie ik niet echt.
Ik kan niet tegen slaapgeluiden/gesnurk. Moet echt afgezonderd van anderen mijn rust kunnen pakken, anders ben ik de volgende dag strontchagerijnig.
elnienjo schreef:Marije_1997 schreef:Nou m'n moeder wil in berghutjes etc. Dus ja alsnog op elkaars lip. Ik neem m'n camera mee, dus zal toch vooral aan het editen zijn als we "thuis" zijn. En we slapen bij wat familie tussen door. Persoonlijk zou ik ook een auto kiezen, alleeen zo jammer dat ik geen stukjes mag rijdenhopelijk mag ik in de auto van familie even een stukje, lijkt me zo gaaf hahaha
Veel cabins/lodges in de NP's zijn ook gewoon voor 1-2 personen. Of wil ze echt in the middle of nowhere gaan zitten waar maar sporadisch één hut staat?
Heb jij zelf geen inbreng in de accommodaties?
Jammer dat je nog niet zelf mag rijden. Ik vind het heerlijk, die lange lege wegen, wat 'n zaligheid!
Marjo schreef:Oordoppen