Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:23

Dat heeft ook wel wat voordelen, maar kan begin september niet voor Griekenland dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:15

Jawel, ik ben 2 jaar geleden nog eind september naar Kreta geweest. Vooral de zee is dan heerlijk.
Maar ik hou meer van het voorseizoen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:35

MarlindRooz is goed te doen hoor! Gaan al jaren eind september begin oktober. Zou nu ook 15 juni en 1okt gaan. Wacht in spanning af.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:09

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:51

Lotus83 schreef:
6 uur morgenochtend gaat Griekenland in lockdown

https://www.keeptalkinggreece.com/2020/ ... Y.facebook

Mensen mogen wel naar hun werk of boodschappen doen.

Ontzettend triest voor de Griekse bevolking.
Na de bezuinigingen door de crisis, de chaos met de vluchtelingen, nu dit ook nog.
Zij hebben daar geen financieel vangnet zoals wij hier.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:55

Electra63 schreef:
Lotus83 schreef:
6 uur morgenochtend gaat Griekenland in lockdown

https://www.keeptalkinggreece.com/2020/ ... Y.facebook

Mensen mogen wel naar hun werk of boodschappen doen.

Ontzettend triest voor de Griekse bevolking.
Na de bezuinigingen door de crisis, de chaos met de vluchtelingen, nu dit ook nog.
Zij hebben daar geen financieel vangnet zoals wij hier.

Het zijn vrijwel dezelfde regels als in Frankrijk wat ik daarvan gelezen heb.. En dat zal hier ook wel komen.

Nou dat zei ik dus ook.. hier in Nederland is het allemaal nog wel goed geregeld maar daar..
Gewoon.. geen geld

Zo sneu

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:57

Ja en vorig jaar Thomas Cook die failliet was en een hoop hotels geen geld kregen.
En dan nu al het voorseizoen wat er bij inschiet en dan maar afwachten of er later in het jaar wel toeristen (mogen) komen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:00

Electra63 schreef:
Ja en vorig jaar Thomas Cook die failliet was en een hoop hotels geen geld kregen.
En dan nu al het voorseizoen wat er bij inschiet en dan maar afwachten of er later in het jaar wel toeristen (mogen) komen.

Nou ja goed.. voorlopig alleen april.. En ja. Ik blijf positief.. misschien tegen beter weten in maar voorlopig is er vanaf mei nog niets geannuleerd..

De Grieken kunnen geen heel seizoen/jaar zonder toeristen dat is toch gewoon niet mogelijk?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:05

IK ga er van uit dat mei ook niet doorgaat.
In Griekenland zijn alle accommodaties gesloten tot 1 mei.
Nu nog eens de lock-down.
Ik kan me niet voorstellen, dat vanaf mei alles weer geopend en toegankelijk is.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:06

Electra63 schreef:
IK ga er van uit dat mei ook niet doorgaat.
In Griekenland zijn alle accommodaties gesloten tot 1 mei.
Nu nog eens de lock-down.
Ik kan me niet voorstellen, dat vanaf mei alles weer geopend en toegankelijk is.

Of juist nu voor bijna anderhalve maand een lockdown om erger te voorkomen zodat het daarna beter gaat :j

En dat hoop ik gewoon echt voor de mensen daar

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:05

Ik ben nu op bijna de helft van mijn thuis quarantaine. Nu dus daarna alsnog complete lockdown. En lees net dat Corendon alle vakanties t/m 1 juni heeft geannuleerd.
Drama ;(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:16

Ja, ik zag het net ook …. jij werkt toch voor Corendon?
Ik ga in mei met TUI, maar ik verwacht dat deze ook gaat annuleren tot 1 juni.....

Sterkte Mel...…

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:22

Ja ik ben lokaal in dienst bij het agentschap maar werk voor Corendon inderdaad. Vind het vooral verschrikkelijk voor het eiland en alle Grieken die het al heel moeilijk hebben.
Mijn man en schoonfamilie hebben een restaurant in het seizoen, ook heel veel onzekerheid nu...

Ik denk inderdaad dat je er helaas wel vanuit kan gaan dat Mei nog niks door zal gaan....

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:36

_Mel schreef:
Ik ben nu op bijna de helft van mijn thuis quarantaine. Nu dus daarna alsnog complete lockdown. En lees net dat Corendon alle vakanties t/m 1 juni heeft geannuleerd.
Drama ;(

Vreselijk. Voor iedereen ook afhankelijk van toerisme. Ik had het heerlijk vorig jaar met corendon op Zakynthos.
Zulke aardige mensen ook. Zaten in agios sostis bij kalimera koukla. Dus heel kleinschalig. En dan denk ik ook meteen aan die mensen daar en scoublous was ons lievelingsrestaurant. Die hebben echt allemaal toeristen nodig..

Vakantie is voor mij geen prioriteit. Wij hebben 8 juni geboekt. Maar er zijn wel mensen echt afhankelijk zijn. En als ik me die voor de geest kan halen leef ik extra mee.
Dus veel sterkte daar.

Als we beter zijn komen we naar Griekenland als het mag uiteraard.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:49

_Mel schreef:
Ja ik ben lokaal in dienst bij het agentschap maar werk voor Corendon inderdaad. Vind het vooral verschrikkelijk voor het eiland en alle Grieken die het al heel moeilijk hebben.
Mijn man en schoonfamilie hebben een restaurant in het seizoen, ook heel veel onzekerheid nu...

Ik denk inderdaad dat je er helaas wel vanuit kan gaan dat Mei nog niks door zal gaan....

Ik vind het ook zo triest.
Vorig jaar al dat faillissement van Thomas Cook. Alle bezuinigingen, de vluchtelingencrisis..... het houdt niet op.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:58

Nou inderdaad en het vangnet is daar niet zo goed.
Ik zit besmet thuis, maar krijg gewoon doorbetaald en heb als verpleegkundige daarna ook echt nog wel werk.
Mij vriend werkt bij de gemeente. Wij houden onze inkomsten gewoon.

Maar voor anderen heeft dit zoveel meer consequenties dan alleen het ziekenhuis zijn....

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:23

Raket, jij bent toch al eens heel ziek geweest? Is het nu wel te doen met de besmetting?

Wij zouden begin mei met Transavia vliegen, vooralsnog hebben zij alles geannuleerd tot 15 april dus dat wachten we rustig af. Helaas moeten we ons prachtig hotel op Zakynthos dan ook annuleren. We vinden het vreselijk als we niet kunnen gaan, helemaal ook voor het land. Hopelijk trekt het allemaal snel weer bij!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:36

Ja klopt. Ik heb een lastig behandelbaar astma en heb een experimentele behandeling ondergaan.
Nu al 2.5 week besmet en echt niet lekker. Maar het gaat wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:43

raket schreef:
Ja klopt. Ik heb een lastig behandelbaar astma en heb een experimentele behandeling ondergaan.
Nu al 2.5 week besmet en echt niet lekker. Maar het gaat wel.

Ik heb het in een ander topic ook al gezegd, maar beterschap en sterkte. Y;(
Wel fijn, dat jullie je geen zorgen over je baan hoeven te maken.

Ik heb allergische astma en in november en december luchtweginfectie en een longontsteking gehad, ondanks mijn griepprik..... het is bij mij altijd zeer langdurig, maar reageer gelukkig wel goed op antibiotica of prednison.
Dus Ik hoop dat het mij nu overslaat. Ik heb nog wat andere gezondheidsdingetjes.

Daarom ga ik zo graag naar Griekenland...... vooral voor mijn gewrichten, ik knap er altijd zo op.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:53

Dank je wel.
Voor mijn gezondheid is Griekenland ook erg fijn. Zodra ik uit het vliegtuig stap zeg ik altijd: hier kan ik ademen. Zo bizar.

Het komt wel goed met mij hoor. Moet nog maar wat geduld hebben.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:20

Ben heel benieuwd, wat verwachten jullie wanneer we weer naar ❤️ Griekenland mogen?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:36

Ik hoop 1 juni. Voor het land en voor mezelf.
Maar ik denk dat het er aan ligt hoe het in de wereld gaat eind april. Want dit is natuurlijk een unieke situatie en met niets te vergelijken.
Hele zomer niet of 1 augustus pas zou me ook niet verbazen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:38

Ik hoop 1 mei, maar dat is tegen beter weten in.

Afwachten wat er gebeurt in Griekenland. Als Corona in één van de vluchtelingen echt uitbreekt, dan is er een groot probleem daar. De Griekse ziekenhuizen zijn daar echt niet op ingericht.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:54

Ja zo'n rare wereld nu. Heb elke keer het idee dat ik droom en straks wakker weer alles normaal is. Kan zelf goed omgaan met deze situatie alleen niet weten wanneer het voorbij is maakt me gek. Zeker voor de Grieken hoop ik dat deze situatie gauw voorbij is en men weer vakantiegangers kan ontvangen. En zo weer wat geld kan ontvangen. Neem aan dat het niet zo goed geregeld is als hier. Weet iemand daar iets van hoe het zit nu men niet kan werken?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:59

Ik keek er erg naar uit. Nu weet ik niet waar ik naar uit moet kijken. Maar het is ook niet onoverkomelijk.
Wij zouden in juni naar Samos. Nu ik ziek ben zou ik anders filmpjes en boekjes bekijken over samos. Maar dat wil ik nu niet. Pas als zeker is dat we gaan. Terwijl we ook volgend jaar of later nog een keer zouden kunnen gaan.