USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:38

Bedoel je hoe lang je nodig hebt bij Boeing? Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat tegenwoordig gaat, ik heb in 1999 (!) een tour door de fabriek gedaan, dat duurde zo'n anderhalf uur... en ik zie op hun website dat het nog steeds zo is. Ben je wel een paar uur zoet mee, de factory ligt op een aardig stuk rijden van Seattle, in de buurt van Mukilteo / Everett.
Ben er in september nog langsgereden trouwens, onderweg naar vrienden. ;-)

Yasmine: Seattle zelf vind ik persoonlijk ook niet super, maar de omgeving... Ik zou er zo gaan wonen als ik de kans had. <3

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:07

Nee hoelang in totaal in Seattle blijven.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:15

classeygurl schreef:
Bedankt voor de reacties meiden! Wij gaan lekker zelf boeken :-)

je moet eens kijken op http://www.sponsorkliks.nl, als er een vereniging bij zit van jou, of bij jou in de buurt, en je klikt via hun pagina KLM aan, dan krijgt die club wat sponsorgeld. Mocht er niemand bij zijn dan weet ik er wel een :Y)

Wij zijn ook druk aan het plannen voor 2015, ditmaal Canada en een stukje USA (oa boeing fabriek)
Laatst bijgewerkt door liberty op 04-01-15 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:16

Wie gaat daar ook naar de kledingwinkel 'Buckle'? Ik vind het een gave winkel! Beetje de stoerdere kleding met een western vibe eraan! :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 02:32

Oeh, een permanent USA topic nu. Leuk! *\o/*

Ik hoop dit jaar ook eindelijk weer eens wat nieuwe staten aan mijn lijstje toe te voegen. Eind januari gaan we eerst naar Puerto Rico voor een cruise (naar o.a. US Virgin Islands) -- niet een nieuwe staat, maar wel een deel van Amerika waar we nog niet geweest zijn.

In de lente gaan we als het goed is kamperen en zo een paar nieuwe staten zien. Mijn vriendin heeft nog nooit gekampeerd en is uh ... minder dan enthousiast. Maar ik zeg altijd "you have to try everything once," dus ik misschien dat ik haar gehersenspoeld heb? :=

Helaas geen Hawaii dit jaar. |(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 04:17

Jetlag..... :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 08:57

Leuk Guinevere! Al enig idee naar welke staten jullie gaan? Kamperen in de VS lijkt mij ook best leuk, is wel iets anders dan op een camping staan in Spanje :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:14

Wil graag eens naar Seattle, de Space needle in het echt zien en een ritje met de ferry :p

(teveel 'the Killing' en 'Greys Anatomy' gekeken vrees ik haha)

Kamperen ben ik ook niet zo'n fan van (toegegeven, nooit gedaan ook), heb het niet zo op 'beestjes'..

Vandaag even laatste dingetjes regelen voor tripje morgen, het is tenminste gelukt om een slaapplaats te vinden bij vrienden (hoef ik tenminste niet bij m'n baas te logeren zoals ze aanbood).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:00

En de eerste Starbucks store niet te vergeten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:05

Oh wat fijn MCVL!
Goede reis alvast!

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:00

Mag ik me hier ook melden? Mijn vriend en ik willen in september naar de USA!

Ik ben er nog nooit geweest, mijn vriend al een paar keer. Hij heeft twee keer de westkust gezien dus dat had niet zijn voorkeur. Ik wil heel graag naar NY dus we hebben nu het plan om met de auto van Florida naar NY te rijden gedurende drie weken. Deze kant heeft hij nog niet gezien (behalve NY dan) en het lijkt ons allebei erg mooi en gevarieerd. Heeft iemand van jullie dit stuk al eens gedaan of misschien gedeeltelijk?

Het plan staat nog in de kinderschoenen, we moeten alles nog plannen en uitzoeken maar alle tips en suggesties zijn welkom! We willen iig in september en zo'n drie weken.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:22

Hallo, mag ik hier gewoon even binnenvallen?
Wij zijn in 2013 naar het westen geweest, rondreis (Californië, Arizona, Utah, Nevada). Was prachtig!

Nu zouden we graag naar deze zomer (midden augustus) als huwelijksreis naar Florida gaan. Reisbureau vertelde dat het 'regenseizoen' is. Dus in de namiddag plots veel regen en even plots weer over. Maar.... als ik het opzoek op internet vind ik dus wel i.p.v. regenseizoen: orkaanseizoen! Dat vind ik toch licht iets anders precies... Het orkaanseizoen begint van augustus tot oktober vind ik terug op internet. Maar nergens staat precies wat dat echt inhoud, begin en einde regen en ertussen echt niet aan te raden/of de hele periode er best wegblijven?

Mijn vraag dus voor hier, is hier al iemand naar Florida (Miami, Orlando) geweest midden tot eind augustus? En valt het daar dan mee qua weer of is het echt niet aan te raden?

Ben benieuwd of iemand me hier kan helpen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:31

Wij zijn rond die tijd geweest :) inderdaad in de middag even flink donker, veel regen en onrweer en vlak daarna weer prima Florida weer :+:

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:37

Ik ben afgelopen jaar van 11 t/m 22 augustus in Florida geweest (Key West, Miami & Orlando). We hebben in Miami 1 avond en 1 dag flinke regen gehad maar verder heerlijke zonnetje :j.
Maar daardoor zou ik me niet af laten schrikken, ik heb er een fantastische tijd gehad. Zou dit jaar rond die tijd t liefst teruggaan :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:47

Wij zijn sinds mijn 8 ste jaar tot aan mijn 16e jaar altijd in juli/augustus in Florida op vakantie geweest. Ik moet tot nu toe nog de eerste orkaan meemaken. Daarbij is de regen met een half uur over, soms een middagje regen maar meet ook niet. Dus als je in augustus naar Florida wil gaan, zou ik zeker gaan

Tip: virgin heeft een aanbieding vanaf Brussel voor 504 euro

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:31

liberty schreef:
classeygurl schreef:
Bedankt voor de reacties meiden! Wij gaan lekker zelf boeken :-)

je moet eens kijken op http://www.sponsorkliks.nl, als er een vereniging bij zit van jou, of bij jou in de buurt, en je klikt via hun pagina KLM aan, dan krijgt die club wat sponsorgeld. Mocht er niemand bij zijn dan weet ik er wel een :Y)

Wij zijn ook druk aan het plannen voor 2015, ditmaal Canada en een stukje USA (oa boeing fabriek)

We hebben de tickets gisteravond geboekt maar dit is vast niet de laatste keer naar de U.S.A. dus onthoud ik het voor de volgende keer :D

We vliegen naar Dallas en vanaf daar rijden we met een huurauto naar LA in 3 weken, vanaf LA vliegen we dan weer terug, nu al zin in maar we gaan pas in het najaar dus duurt nog wel even :+

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:55

Bedankt! We hebben echt ons zinnen gezet op Florida. Maar we hadden toch wat schrik gekregen en onze omgeving begon het af te raden omwille van de start van orkaanseizoen. Fijn te lezen dat jullie hier toch geen slechte ervaring hadden die periode. Beetje regen daar kan ik mee leven ;-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:32

Ik was in het tornado seizoen in kansas :+ heb het ook overleefd hoor :p van 1mei tot 26 juli als ik het me goed herinner. Het natuurgeweld vind ik persoonlijk echt prachtig.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:46

Dorien1 schreef:
Fijn te lezen dat jullie hier toch geen slechte ervaring hadden die periode. Beetje regen daar kan ik mee leven ;-)
Regenpech kun je altijd hebben, ook buiten hartje zomer. Wij waren er begin mei en hebben erg veel regen gehad, voordeel is dat het niet koud is.

Ossie96 schreef:
Ik wil heel graag naar NY dus we hebben nu het plan om met de auto van Florida naar NY te rijden gedurende drie weken. Deze kant heeft hij nog niet gezien (behalve NY dan) en het lijkt ons allebei erg mooi en gevarieerd. Heeft iemand van jullie dit stuk al eens gedaan of misschien gedeeltelijk?
:j
http://vanmiaminaarboston.reisverslag.com

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:35

Wij waren er vorige januari, toen hadden we echt veel regen gehad. Dus inderdaad regen kan altijd

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:09

ik heb me hier al eerder gemeld, maar kom nu weer meepraten nu de datum dichterbij komt. ik ga van 9 tm 19 april naar dayton in amerika

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:52

Mijn zus heeft afgelopen augustus een verregende vakantie gehad in Florida. Voor haar nooit meer.
Wij hebben in mei/juni van die typische buien gehad. 's Winters eigenlijk nooit, altijd droog maar we zitten dan altijd in Zuid Florida.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:46

Het slapen gaat hier in NL nu echt bagger.

Ik ben vrijdag NL tijd om 15 uur opgestaan en vanaf toen 2 uur geslapen in het vliegtuig tot dat ik zaterdag om 13 uur thuis was. Bij thuiskomst heb ik 3 uur geslapen.

Zaterdagavond sliep ik van 23 tot 09 uur, ik dacht dat komt helemaal goed.

Zondagnacht tot 06.45 uur klaar wakker gelegen, daarna een klein uurtje geslapen en toen moest ik gaan werken. Heel de dag in touw geweest, eenmaal bezig dan ging het wel. Ik dacht nu kan ik vanavond perfect slapen!

Maandagnacht ik heb tot zekerrrr 03 uur wakker gelegen, uiteindelijk ergens in slaap gevallen en ik had het geluk dat ik vandaag wat langer kon blijven liggen tot 09 uur.

Maar pff dit gaat echt opbreken. Ik had gehoopt dat het sneller beter zou worden en dat je na een nacht echt overslaan daarna wel zou slapen. 2 jaar geleden ben ik 1 week weggeweest en daarna een week elke nacht tot 03 uur wakker gelegen en gewoon gewerkt. :+

Vanavond nieuwe pogingen haha.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:49

Die jetlag is altijd klote, daarom neem ik standaard slaappillen van de Walmart in gedurende drie dagen. Als ik geland ben, ga ik in mijn normale ritme door, neem s'avonds een pil en slaap dan een hele nacht door. En dat gedurende drie dagen. Daarna geen pillen en zit ik in mijn normale ritme. Dus eigenlijk geen jetlag de laatste drie keren gehad.

Misschien een optie om bij het kruidvat een middeltje te halen om te slapen, van die natuurlijke pillen. Om zodoende in het ritme te komen

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:49

Ja, meestal ben je zo moe dat je de eerste nacht wel slaapt en denkt "oh jetlag valt wel mee" en dan komt nacht twee.. :D