[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:47

Ik woon in Spanje, aan het heerlijke warme Costa Blance. In de hk is er ook een topic voor de Spanjaarden, grappig, lijkt wel op elkaar, alleen is dit uitgebreider Haha! .

Eindelijk weer het normale warme weer hier, na al die stormen. Nu ga ik even wat bijlezen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 03:03

ik heb inmiddels weer internet en woon alweer een jaar op cyprus. ik ga weer even bijlezen.
het begint hier wat kouder te worden ongeveer 23 graden overdag. op internet wordt aangegeven dat het nu 20 graden is (snachts). eergisteren heeft het eindelijk welgeteld 5 minuten gespettert hihihi..

ik werk inmiddels op een andere stal.... nog steeds samen met mijn vriend....

maar ik ga even bijlezen..

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 15:23

Nou laat ik dan ook maar even reageren.
Ik ben Henrike en woon in Singapore. Samen met mijn vriend, Sorry onze hond die we hier uit het asiel hebben en aangelopen kat Inie.
Ik ben hier omdat mijn vriend naar Singapore moest verhuizen voor zijn werk.
Ze hebben hier een kantoor geopend en mijn vriend moest helpen met het opstarten hiervan.
We gaan dan ook weer in februari terug naar Europa.
Mijn dieren in Nederland zijn goed onder dak, onze Bullmastiff logeert bij een collega van mijn vriend, mijn poezen zijn bij mijn moeder en mijn paard staat in Rusthuis de Kossehoeve en heeft het geweldig naar haar zin.
Ik moet deze mensen allemaal heel erg bedanken, zonder hun had ik nooit een jaar in Singapore kunnen leven.
De dieren hier gaan straks gewoon mee naar Nederland.

In Singapore kan je lekker eten, veel verse vis en kipgerechten.
Het meest beroemde gerecht is de Chillicrab, hete krab dus.
Ik ben er niet zo weg van, ik eet niets wat me nog aankijkt dus ik sla over. Volgens anderen is het erg lekker en je krijgt er hele vieze rode handen van.

We gaan ook regelmatig een weekendje weg naar Maleisie. Tioman heeft ons hart gestolen.
Het is een bounty-eiland in de Chinese Zuidzee. Vol met apen, reuze-eenkhoorns, visarenden, prachtige vlinders, slangen en hagedissen.
In de zee kan je schitterend koraal bekijken en bijbehorende vissen, ook hebben we er haaien kunnen zien (black tip reef sharks), een geweldige ervaring.

Singapore is een erg veilig land om te wonen. Er gebeurd hier dus helemaal niets.
Ik vraag me dan ook vaak af waarom we bewaking bij onze Condo (groep huizen of appartementen met een zwembad en een hek er omheen) hebben.
Ik denk dat het voor de wildparkeerders is want daar hebben ze een bloedhekel aan.

Mochten jullie nog iets willen weten, vraag maar raak!

Groetjes Henrike

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:31

Wat leuk om tezien dat er zoveel bokkers in het buitenland wonen.
Mijn ouders zouden eigenlijk ook in Nieuw zeeland gaan wonen ( nog voordat ik geboren werd)
Helaas is dat toen niet doorgegaan, anders woonde ik nu ook niet in NL maar in nieuw zeeland.

Maargoed, dan kende ik mijn vriend nu ook niet.
Dat is dan wel jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:33

Mijn huis gaat deze week de verkoop in. dat is dan al één Vork
2008 wordt het grote regeljaar Ja

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:07

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:35

Ik kom me ook melden, aangezien ik volgend jaar (als alles door gaat) ook BiB ben Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:19

Hallo. Hm, ik ga even dat huiskmaer topic checken.

Het is hier trouwens nu berekoud 'snachts (water bevriest steevast, dus ik doe nu de waterkoker maar vast vol zodat ik 'smorgens wel thee kan drinken en heb bronwater in huis om pillen in te nemen. 'sMorgens douchen kan ik wel vergeten. De douche gebruikt ook meer energie om het water goed warm te krijgen, natuurlijk. Ik heb steek als ik thuiskom, om een uur of zes, eerst de haard aan in de keuken. Wel jammer dat die niet in de kamer is. Daar zit ik nu dus niet meer, mij te koud. Zit of in het computerkamertje met een electrische kachel, of in d eslaapkamer, waar ii TV heb, met electrische kachel, en ik slaap met electrische deken, twee dekbedden en een wollen deken erboven. Dat even voor die denken dat het altijd warm is in Portugal....
Overdag daarintegen schijnt nog bijna alle dagen de zon, dit is gewoon tot nieuwjaar. Daarna hebebn we meestal wel en regen periode, maar de regen is toch al niet gevallen op normale trijden, dus het is maar afwachten. Het kan zo maar dat we wer een grote droogte krijgen. Prijzen schieten daarom omhoog en vooral ook die dingen die we voor paarden nodig hebben, hooi, stro en brokken...
Het is aangenaam, niet echt warm, zo rond de 20 graden.

Overigens is de gasprijs ook net weer omhoog gegaan. toen ik hier kwam betaalde ik nog geen tien GULDEN en nu betaal ik meer dan twintig Euro, zeg maar 45 gulden, voor een fles.
Gelukkig gebruik ik er maar anderhalf per jaar ofzo, maar als je een gezin hebt, of gaskachels, kan het zijn dat je er zomaar 5 per maand gebruikt in de winter. Vandaar dat mensen vooral bezuinigen op verwarming en dan maar met jassen aan binnen zitten... of bij hun haard in de keuken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:20

*meld zich hier ook*

Nog niet helemaal onderweg, maar in m'n hoofd al daar Knipoog

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 02:11

Mijn grote goedheid. Huilen van het lachen Gister naar pricegivin geweest, 400 prijzen voor beste in wiskunde, sport, rugby álles. Volgende week gaan we naar Steward Island om Kerstmis te vieren. De tijd gaat zo snel, niet meer grappig. De veiling van de beste rammen (schapen) was gisteren, een héle ervaring !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:00

Oamaru schreef:
Mijn grote goedheid. Huilen van het lachen Gister naar pricegivin geweest, 400 prijzen voor beste in wiskunde, sport, rugby álles. Volgende week gaan we naar Steward Island om Kerstmis te vieren. De tijd gaat zo snel, niet meer grappig. De veiling van de beste rammen (schapen) was gisteren, een héle ervaring !

ik wil meeeeee Verdrietig Knipoog Haha!

*wacht vol spanning op foto's* Haha!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 02:57

*Zo hier een tijdje niet meer geweest, ga even bijlezen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:28

het is hier rustig! hoe gaat het met iedereen? Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:45

Heel slecht weer in Portugal, regen (echt hoosbuien,last van lekkage), hagel, harde windvalgen (dacht dat het dak eraf ging!)en in de bergen sneeuw. Maar vanmorgen begon met mist en het ziet er naar uit dat het weer egwoon zonnig wordt, maar voor het weekeinde is er weer slecht weer voorspeld.
Met oudejaarsavond was alles dicht om twaalf uur, kon weer naar huis, en vuurwerlk begon lekker op z'n Portugees niet precies om 12 uur, behalve op TV, dus in het georganiseerde vuurwerk in de grote steden. er wordt hier verder niet zoveel af gestoken en al heelmaal weinig met rotjes gewerkt en alleen op oudjaarsdag eigenlijk. Men houd niet zo van geld verspillen daaraan en dat is wel zo prettig, eigenlijk.
Nieuwjaarsborrel was bij een Nederlandse vriendin en daar zat het vol met Hollanders. Vandaag nieuwjaarsborrel bij een engelse vriendin en daar zal een wat gemengder gezelschap zijn, want die woont samen met een Portugees (en dan heb ik het over mensen van over de zeventig, zo lief).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:48

ik hoorde van vrienden inderdaad dat het niet zulk lekker weer was in Portugal

hier ook niet hoor Haha!

In Nieuw Zeeland Christchurch (waar we heen willen emigreren) is het nu lekker 18 graden met een zonnetje Vork Beter dan hier nu (grijs en grauw).

Volgende maand gaan we aan het traject beginnen Hyper!

Hast92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:05

Clown

Ik wil me hier graag bij aanmelden.

Maar waar zijn jullie? Slapen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:54

Ik kom hier bijna nooit meer en het is hier erg stil ook al tijden.
Maar welkom Hast92 ! Uit zweden......

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 02:17

Lusitana schreef:
Heel slecht weer in Portugal, regen (echt hoosbuien,last van lekkage), hagel, harde windvalgen (dacht dat het dak eraf ging!)en in de bergen sneeuw. Maar vanmorgen begon met mist en het ziet er naar uit dat het weer egwoon zonnig wordt, maar voor het weekeinde is er weer slecht weer voorspeld.
Met oudejaarsavond was alles dicht om twaalf uur, kon weer naar huis, en vuurwerlk begon lekker op z'n Portugees niet precies om 12 uur, behalve op TV, dus in het georganiseerde vuurwerk in de grote steden. er wordt hier verder niet zoveel af gestoken en al heelmaal weinig met rotjes gewerkt en alleen op oudjaarsdag eigenlijk. Men houd niet zo van geld verspillen daaraan en dat is wel zo prettig, eigenlijk.
Nieuwjaarsborrel was bij een Nederlandse vriendin en daar zat het vol met Hollanders. Vandaag nieuwjaarsborrel bij een engelse vriendin en daar zal een wat gemengder gezelschap zijn, want die woont samen met een Portugees (en dan heb ik het over mensen van over de zeventig, zo lief).

Wou even melden dat het prachtige paarden in je onderschrift zijn, vooral die perlino *kwijlt

Hast92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:33

En NU gaan jullie praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:27

Haha! tis hier idd beetje stil Ja

Vriendlief gaat vandaag afspraak maken met het emigratiebureau. Hopen 8 februari terecht te kunnen en dan gaat alles in werking gezet worden Hyper! woei!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 05:19

Het is héét hier. Niet grappig. Nagelbijten / Gniffelen Verder veel op vakantie, schapen, en volgende week terug naar school ! Meer informatie staat op mn site.

(hoezo lui Nagelbijten / Gniffelen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:54

ik ga weer even je site bijlezen wieteke Ja Haha!

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 07:41

HBVisser schreef:
Nou laat ik dan ook maar even reageren.
Ik ben Henrike en woon in Singapore. Samen met mijn vriend, Sorry onze hond die we hier uit het asiel hebben en aangelopen kat Inie.
Ik ben hier omdat mijn vriend naar Singapore moest verhuizen voor zijn werk.
Ze hebben hier een kantoor geopend en mijn vriend moest helpen met het opstarten hiervan.
We gaan dan ook weer in februari terug naar Europa.
Mijn dieren in Nederland zijn goed onder dak, onze Bullmastiff logeert bij een collega van mijn vriend, mijn poezen zijn bij mijn moeder en mijn paard staat in Rusthuis de Kossehoeve en heeft het geweldig naar haar zin.
Ik moet deze mensen allemaal heel erg bedanken, zonder hun had ik nooit een jaar in Singapore kunnen leven.
De dieren hier gaan straks gewoon mee naar Nederland.

In Singapore kan je lekker eten, veel verse vis en kipgerechten.
Het meest beroemde gerecht is de Chillicrab, hete krab dus.
Ik ben er niet zo weg van, ik eet niets wat me nog aankijkt dus ik sla over. Volgens anderen is het erg lekker en je krijgt er hele vieze rode handen van.

We gaan ook regelmatig een weekendje weg naar Maleisie. Tioman heeft ons hart gestolen.
Het is een bounty-eiland in de Chinese Zuidzee. Vol met apen, reuze-eenkhoorns, visarenden, prachtige vlinders, slangen en hagedissen.
In de zee kan je schitterend koraal bekijken en bijbehorende vissen, ook hebben we er haaien kunnen zien (black tip reef sharks), een geweldige ervaring.

Singapore is een erg veilig land om te wonen. Er gebeurd hier dus helemaal niets.
Ik vraag me dan ook vaak af waarom we bewaking bij onze Condo (groep huizen of appartementen met een zwembad en een hek er omheen) hebben.
Ik denk dat het voor de wildparkeerders is want daar hebben ze een bloedhekel aan.

Mochten jullie nog iets willen weten, vraag maar raak!

Groetjes Henrike

Hey!
Ik woon voor 6 maand in Cambodia (Phnom Penh) en we hebben hier onlangs een Nederlander leren kennen die in Singapore woont. Weet alleen niet zo goed waar...
Hij komt regelmatig over naar PHnom Penh voor zijn werk. Hij werkt bij TNT.
Ik heb gehoord dat Singapore best wel leuk is maar wel erg streng. Zo kan je bvb nergens kauwgom kopen omdat het verboden is? En nog zo tal van andere dingen?

Hier hebben we trouwens wel een guard bij elk huis. Ten eerste om de gate open te doen als je toekomt (is altijd op slot) en ook om 's nachts te bewaken.

Voor de rest is het hier weer aan het opwarmen. We hebben de koelste periode achter ons. Nu ongeveer 27 graden.

Nu moet ik weer aan het werk.
Doei!

http://annalorre.waarbenjij.nu

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:03

Wat leuk dat dit topic weer een beetje leven lijkt te krijgen.
Oke ben zelf ook een hele poos weggeweest Bloos .
Welkom voor alle nieuwkomers, 27 graden dat is wel heel lekker weer.
Zal mezelf even opnieuw voorstellen:
Ben Brenda, woon in spaans Baskenland sinds alweer 4 en een half jaar.
Woon daar samen met mijn vriend, paard, kat en twee vissen.
We hebben een viswinkel en begrijp heel goed dat @Henrike de dingen die je op je bord nog aankijken niet kan eten.
Hetzelfde heb ik wij verkopen levende krabben en kreeften.
Ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om te eten.
De omgeving waar ik woon lijkt wel een sprookjes paradijs.
De natuur is fantastisch mooi, ben dan ook een grote natuurliefhebster.
Op het moment is het zo´n 15 a 18 graden hier best wel warm voor de tijd van het jaar.
Jammer genoeg kan ik pas weer over een week of drie weer met mijn paard Flash aan de gang omdat ik mijn enkel gebroken heb op 1 december.
Hoop echt dat we dit topic weer een beetje leven in kunnen blazen want ik blijf het leuk vinden te lezen waar iedereen zich bevind en wat jullie zoal doen.
Groetjes, Brenda.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:37

ik vind het ook een leuk topic Ja
heb je foto's brenda van de omgeving? klinkt prachtig!