Eindelijk weer het normale warme weer hier, na al die stormen. Nu ga ik even wat bijlezen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oamaru schreef:Mijn grote goedheid.Gister naar pricegivin geweest, 400 prijzen voor beste in wiskunde, sport, rugby álles. Volgende week gaan we naar Steward Island om Kerstmis te vieren. De tijd gaat zo snel, niet meer grappig. De veiling van de beste rammen (schapen) was gisteren, een héle ervaring !
Lusitana schreef:Heel slecht weer in Portugal, regen (echt hoosbuien,last van lekkage), hagel, harde windvalgen (dacht dat het dak eraf ging!)en in de bergen sneeuw. Maar vanmorgen begon met mist en het ziet er naar uit dat het weer egwoon zonnig wordt, maar voor het weekeinde is er weer slecht weer voorspeld.
Met oudejaarsavond was alles dicht om twaalf uur, kon weer naar huis, en vuurwerlk begon lekker op z'n Portugees niet precies om 12 uur, behalve op TV, dus in het georganiseerde vuurwerk in de grote steden. er wordt hier verder niet zoveel af gestoken en al heelmaal weinig met rotjes gewerkt en alleen op oudjaarsdag eigenlijk. Men houd niet zo van geld verspillen daaraan en dat is wel zo prettig, eigenlijk.
Nieuwjaarsborrel was bij een Nederlandse vriendin en daar zat het vol met Hollanders. Vandaag nieuwjaarsborrel bij een engelse vriendin en daar zal een wat gemengder gezelschap zijn, want die woont samen met een Portugees (en dan heb ik het over mensen van over de zeventig, zo lief).
HBVisser schreef:Nou laat ik dan ook maar even reageren.
Ik ben Henrike en woon in Singapore. Samen met mijn vriend, Sorry onze hond die we hier uit het asiel hebben en aangelopen kat Inie.
Ik ben hier omdat mijn vriend naar Singapore moest verhuizen voor zijn werk.
Ze hebben hier een kantoor geopend en mijn vriend moest helpen met het opstarten hiervan.
We gaan dan ook weer in februari terug naar Europa.
Mijn dieren in Nederland zijn goed onder dak, onze Bullmastiff logeert bij een collega van mijn vriend, mijn poezen zijn bij mijn moeder en mijn paard staat in Rusthuis de Kossehoeve en heeft het geweldig naar haar zin.
Ik moet deze mensen allemaal heel erg bedanken, zonder hun had ik nooit een jaar in Singapore kunnen leven.
De dieren hier gaan straks gewoon mee naar Nederland.
In Singapore kan je lekker eten, veel verse vis en kipgerechten.
Het meest beroemde gerecht is de Chillicrab, hete krab dus.
Ik ben er niet zo weg van, ik eet niets wat me nog aankijkt dus ik sla over. Volgens anderen is het erg lekker en je krijgt er hele vieze rode handen van.
We gaan ook regelmatig een weekendje weg naar Maleisie. Tioman heeft ons hart gestolen.
Het is een bounty-eiland in de Chinese Zuidzee. Vol met apen, reuze-eenkhoorns, visarenden, prachtige vlinders, slangen en hagedissen.
In de zee kan je schitterend koraal bekijken en bijbehorende vissen, ook hebben we er haaien kunnen zien (black tip reef sharks), een geweldige ervaring.
Singapore is een erg veilig land om te wonen. Er gebeurd hier dus helemaal niets.
Ik vraag me dan ook vaak af waarom we bewaking bij onze Condo (groep huizen of appartementen met een zwembad en een hek er omheen) hebben.
Ik denk dat het voor de wildparkeerders is want daar hebben ze een bloedhekel aan.
Mochten jullie nog iets willen weten, vraag maar raak!
Groetjes Henrike