Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:45

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:24

Super veel succes en plezier, Annn! Hopelijk ga ik over een jaartje die kant op Knipoog . Zou ik overigens eens mogen weten wat je vliegticket gekost heeft en waar vlieg je op? Trouwens, doet je blog het niet meer? Althans, ik krijg een kruisje...

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:52

moet je rechtstreeks naar www.vondeyck.nl/an/blog gaan, als het goed is doet hij het dan wel.

Maar ik flip echt, ik ben als de dood voor dat overstappen Nagelbijten / Gniffelen

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:57

Oh, ik vlieg met Air Canada, ticket koste 772€ vlieg via london naar toronto naar london in ontario.
En ik vind het maar eng Clown

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:14

Ik ook Annn, elke vlucht weer. Maar weet je, het went echt. Heel knap van je trouwens, die hele ondernemening en dan ook nog met overstappen. Als je hier bent weet je weer waarom je het ook alweer deed. Het land is geweldig!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:17

Het komt vast wel goed ja Ja
Maar ik ben bang dat ik straks in de gevangenis kom omdat ik iets verkeerds heb gedaan ofzo ROFL (ik ga gelijk weer van het ergste uit Tong uitsteken)
En blegh, alles is gewoon eng Huilen van het lachen
Iedereen zegt telkens: Ja er zijn zat mensen die je het kan vragen, grondpersoneel stewardessen etc. alles wordt aangegeven. Maarja, ik doe het maar Huilen van het lachen
En het is inderdaad voor iets heel leuks!!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:52

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je dat spannend vindt met dat overstappen. Zou ik ook vinden Schijnheilig . Maar het kom vast en zeker wel goed en uiteindelijk zal het allemaal meevallen. Verder geen idee hoe de douane in Canada is. Ik vond die toendertijd van de US wel een beetje eng , althans die douane waar ik die foto en vingerafdruk moest doen (nors kijkend, van die vragen stellen enzo).

Ticket is enkel of retour?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:22

Ticket is retour Lachen
Maar wel voor een half jaar, weet niet of dat uitmaakt qua prijs.

Ik ga nu slaapie doen en morgen dan echt weg!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:57

Enkele reistickets zijn altijd veel en veel duurder dan retours. Daarnaast is het zeker in Amerika (weet niet of Canada minder erg is) je met een enkeltje het land gewoon niet in komt. Ze willen zeker weten dat je ook weer terug gaat namelijk, zeker als je komt om te werken of als ze denken dat je weleens zou willen werken. Altijd de tourist uithangen als je geen visum hebt om te mogen werken!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:55

Aah oke, vandaar die hoge prijzen toen ik op enkeltje aan het zoeken was naar Canada (voor een prijsindicatie)! Dus dat wordt volgend jaar gewoon een retourtje boeken Lachen .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:02

Let goed op de soorten tickets. Bij sommige tickets kan je gratis je retourdatum wijzigen, bij anderen kost je dat een hoop geld. Vooral de goedkoopste tickets staan wijzigen vaak niet toe.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:30

Bij Air Canada kost het 100 dollar om je ticket om te boeken. Ik heb het ook gedaan, omdat mijn vriend toch naar Canada kon komen toen ik daar klaar was. Toen ik er zat was 100 dollar ongeveer 63 euro, niet echt indrukwekkend dus.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:34

De douane in Canada is ook niet lief. Ik kwam in Calgary het land binnen (daarna nog een binnenlands vlucht naar Kelowna) en ze deden erg moeilijk (en keken net zo boos als in de USA)omdat ik 3 maanden kwam. Moest veel vragen beantwoorden voordat ze geloofden dat ik alleen maar op vakantie kwam.

Ik ben vaak in de USA geweest voor mijn werk, maar dat was altijd maar voor een paar dagen (max een week) en dan doen ze niet zo moeilijk, vooral als je langer gaat zijn ze bang dat je wil blijven...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:39

@ _Linda: als je deze coordinaten intikt op maps.google.nl dan zie je waar de ranch zit waar ik 4 maanden heb gezeten, je kan de ovaalbaan zien als je goed inzoomd. Als je dan weer een beetje uitzoomd, zie je een soort rechthoek in het landschap, dat is hun terrein (120 hectare)

50.303513,-119.449689

Afbeelding

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 04:55

Sim0ne schreef:
De douane in Canada is ook niet lief. Ik kwam in Calgary het land binnen (daarna nog een binnenlands vlucht naar Kelowna) en ze deden erg moeilijk (en keken net zo boos als in de USA)omdat ik 3 maanden kwam. Moest veel vragen beantwoorden voordat ze geloofden dat ik alleen maar op vakantie kwam.

Dat heb ik ook gehad ja Nagelbijten / Gniffelen
ik zat ook nog is bij mensen die ik niet ken, was helemaal een probleem.

Ben er nu 3 dagen, heb nog niet veel van Canada gezien, alleen met een binnenlandse vlucht van toronto naar london, toen vlogen we heel laag met klein vliegtuigje.

Heb het hier jammer genoeg nog niet echt naar mijn zin.. Het valt heel erg tegen. Maar ik kijk het nog even aan. Ben niet echt een quitter Clown

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 06:35

Hey, je kunt altijd schrijven. Op bokt of per pb. We hebben dacht ik 2 uur tijdverschil.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:34

Ahja, simone, valt goed te zien! Ik heb ze inmiddels in ieder geval al gemaild, nu nog wachten op antwoord... Lachen

Annn, vlucht en al is dus goed gegaan? Jammer dat het nu nog een beetje tegenvalt, inderdaad even doorzetten, misschien even gewenning. Hoe komt het dat je het niet helemaal naar je zin hebt?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:45

_Linda schreef:
Ahja, simone, valt goed te zien! Ik heb ze inmiddels in ieder geval al gemaild, nu nog wachten op antwoord... Lachen

Annn, vlucht en al is dus goed gegaan? Jammer dat het nu nog een beetje tegenvalt, inderdaad even doorzetten, misschien even gewenning. Hoe komt het dat je het niet helemaal naar je zin hebt?

Volhouden hoor met mailen, als je niet direct antwoord krijgt. Ze zijn niet zo van het mail beantwoorden... Als je niks hoort, zou ik ze gewoon bellen, ze spreken gewoon goed Nederlands.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:49

Jammer dat het tegenvalt Annn, wat valt er precies tegen? Ik heb er denk ik ook wel geluk gehad, dat het gelijk leuk was, en goed klikte met de mensen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:35

@ann, balen zeg dat het zo tegenvalt. probeer je het wel nog even aan te kijken? Werken op een ranch zal overal aanpoten zijn. Succes in elk geval!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:28

Gefeliciteer eevita Lachen

Het valt tegen omdat ze op de site zeiden dat het ook echt werken met paarden was, het is nu alleen stalwerk, paarden op het land zetten en eruit halen, en we hebben 2 keer les per dag half uurtje, maar in die lessen rijd je gewoon beetje achter elkaar aan. Had heus niet verwacht dat ik niet uit hoef te mesten etc, maar ik dacht dat ik meer met paarden bezig zou zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:42

Annn schreef:
Gefeliciteer eevita Lachen

Het valt tegen omdat ze op de site zeiden dat het ook echt werken met paarden was, het is nu alleen stalwerk, paarden op het land zetten en eruit halen, en we hebben 2 keer les per dag half uurtje, maar in die lessen rijd je gewoon beetje achter elkaar aan. Had heus niet verwacht dat ik niet uit hoef te mesten etc, maar ik dacht dat ik meer met paarden bezig zou zijn Lachen

thanks Haha!

Oke, dat is jammer inderdaad. Heb je er wel al over gesproken met de mensen van daar?
succes

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:35

Inderdaad gefeliciteerd eevita!

Annn, de mensen zijn verder wel leuk? ik las op je blog dat er ook andere helpers zijn, dat is altijd leuk! Wel jammer dat het voor jou op gebied van paarden tegenvalt. Misschien mag je meer met de paarden bezig zijn als ze jou wat beter kennen. Iig succes!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:38

Bij Fitjamyri was het 's ochtends ongeveer drie kwartier mesten en voeren en de rest van de dag paarden trainen. De meeste liepen in grote velden (vergt soms wel wat zoekwerk om je eigen paarden te vinden) en die mesten ze niet uit. Dus alleen de hengsten en de 'hard to catch'-paarden moeten daar uitgemest worden. Wel balen dat jij zoveel stalwerk moet doen.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:17

Dat is inderdaad een heel verschil Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het heus niet erg om stalwerk te doen, maar ik dacht dat ik meer over paarden zou leren, en heb met kamergenootje gepraat en staleigenaresse en kamergenootje zegt ook dat er niets veranderd, stal eigenaresse zegt dat hjet komt omdat het winter is en er dan niet genoeg mensen zijn.