[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 21:32

Er is niks mis mee om in hun eigen taal even een stukje te schrijven waarin je uitlegt dat je niet van rotzooi houdt en dat de peuken op de daarvoor bestemde plek mogen. Althans… Dat zou ik doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 08:10

Ha ja Balance dat kan ook nog. Deeple kan geen moldavisch, maar AI wel. Maar ze spreken net zo goed Frans als wij, dus we communiceren met ze in het Frans.

Ik woon vanaf nu in de camper tot ze weg zijn.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 08:26

Best gezellig vertoeven is het toch wel in de camper, gelukkig :) Ik had altijd ook giga stress als er werken waren in het huis van mijn ouders. Het voelt als indringers. Dat heb ik nu ook met de bezichtigingen van mijn huurhuis dat te koop staat. Telkens erna vind ik het een vieze gedachte dat er zo maar vreemde mensen in mijn huis rondgelopen hebben, brr.

Kwestie van loslaten. Maar blijft niet leuk. Ik hoop dat ze flink én GOED doorwerken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 08:32

Kaatastrof schreef:
Best gezellig vertoeven is het toch wel in de camper, gelukkig :) Ik had altijd ook giga stress als er werken waren in het huis van mijn ouders. Het voelt als indringers. Dat heb ik nu ook met de bezichtigingen van mijn huurhuis dat te koop staat. Telkens erna vind ik het een vieze gedachte dat er zo maar vreemde mensen in mijn huis rondgelopen hebben, brr.

Kwestie van loslaten. Maar blijft niet leuk. Ik hoop dat ze flink én GOED doorwerken.

Ik kan me voorstellen dat het zo voelt inderdaad. Je zou hier je heel erg vies gevoeld hebben, ze zijn echt viespeuken en dat peuken letterlijk en figuurlijk.

Ik merk dat het op mij veel invloed heeft, veel meer dan ik gedacht had. Ook door de allergie die ik ervan had, is nu gelukkig minder in de camper maar toch. Het is wel echt een invasie in je huis en een stoorzender en een soort coupe met overname. Het genieten wat we altijd doen is wel even weg, ja.

De camper is zeker een heerlijk huisje om in te wonen en we gebruiken hem ook altijd voor zulk soort gelegenheden, we hebben er ik meen 4 maanden in gewoond toen we naar hier verhuisden.

Ik houd me voor dat het met 2 tot 3 weken weer over is, dat we dan zelf lekker verder kunnen en dat het huis dan zoveel mooier wordt. Dus soort vakantietje ;-) Het verstand zegt dat, nu het hart nog even mee en dan kan ik weer genieten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:47

Monique1963 schreef:
CrazyCat schreef:
Strapless sport bh. Daarvan ontgaat me het nut eventjes moet ik zeggen.

Vanwege nekartrose verdraag ik niets in mijn nek. Zeker geen sport-bh's. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar iets dat met paardrijden wel ondersteunt maar niet in mijn nek trekt. En iemand hier in het topic had dé oplossing. Vandaar!

Ah kijk een logische verklaring. Mijn nek is zo'n beetje het enige aan mij waar ik weinig last van heb dus daar had ik even niet aan gedacht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:55

De camper is ook mijn redding hoor bij verbouwingen :)) dan beschouw ik mijn huis even onbewoonbaar en is de camper mijn huis, nu was mijn huis ook onbewoonbaar steeds daardoor dat scheelt.

Maar wat ik zie en lees klinkt het niet als een erg betrouwbare partij om de werkjes gedaan te hebben. Peuken rondslingeren en vuil van zich afgooien, oef dan hebben ze aan mij echt de verkeerde, de verhuizers oa maakten daar een zootje van. Ik ben op een gegeven moment onploft toen er een voor de zoveelste keren de peuken bij de buren in de tuin gooide. -:(-

Vuil hoort in de prullenbak. Roken moet je zelf weten maar niet op mijn terrein en de peuken maak je uit en neem je mee of doe je in dit bakje met water. :r Ik moet zeggen ik ben daar kennelijk zo duidelijk in }> dat ze het na hooguit een misstap wel laten verder (alleen een van die verhuizers was een eikel, daarna ook ontslagen trouwens. Die functioneerde toch al niet fatsoenlijk) , ik zeg er altijd bij, ik ga ervan uit dat jullie thuis ook niet de smerigheid van jullie afgooien. Doe het hier dan ook niet :n

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 09:58

CrazyCat schreef:
Strapless sport bh. Daarvan ontgaat me het nut eventjes moet ik zeggen.

Vanwege nekartrose verdraag ik niets in mijn nek. Zeker geen sport-bh's. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar iets dat met paardrijden wel ondersteunt maar niet in mijn nek trekt. En iemand hier in het topic had dé oplossing. Vandaar!

Ah kijk een logische verklaring. Mijn nek is zo'n beetje het enige aan mij waar ik weinig last van heb dus daar had ik even niet aan gedacht.

Grinnik, ja ook dát bestaat nog. Je kunt er altijd nog voor opteren ;-) als je daar nog niets hebt *\o/* Dan kun je in ieder geval zeggen dat je alles hebt gehad!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 10:02

karuna schreef:
De camper is ook mijn redding hoor bij verbouwingen :)) dan beschouw ik mijn huis even onbewoonbaar en is de camper mijn huis, nu was mijn huis ook onbewoonbaar steeds daardoor dat scheelt.

Maar wat ik zie en lees klinkt het niet als een erg betrouwbare partij om de werkjes gedaan te hebben. Peuken rondslingeren en vuil van zich afgooien, oef dan hebben ze aan mij echt de verkeerde, de verhuizers oa maakten daar een zootje van. Ik ben op een gegeven moment onploft toen er een voor de zoveelste keren de peuken bij de buren in de tuin gooide. -:(-

Vuil hoort in de prullenbak. Roken moet je zelf weten maar niet op mijn terrein en de peuken maak je uit en neem je mee of doe je in dit bakje met water. :r Ik moet zeggen ik ben daar kennelijk zo duidelijk in }> dat ze het na hooguit een misstap wel laten verder (alleen een van die verhuizers was een eikel, daarna ook ontslagen trouwens. Die functioneerde toch al niet fatsoenlijk) , ik zeg er altijd bij, ik ga ervan uit dat jullie thuis ook niet de smerigheid van jullie afgooien. Doe het hier dan ook niet :n

Hi Karuna, ja bijzonder dat normen en waarden zo kunnen verschillen. Goed van je dat je uitspreekt wat je stoort. En dan de peuken bij jouw buren gooien, wat schijnheilig! Ik denk dat deze mannen bij hunzelf ook gewoon de peuken neergooien. Daar vind ik het wel types naar. Maar ja.

Ik denk dat ze niet weten dat het zomertijd is, want ze zijn er nu om 10u nog steeds niet.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:55

Monique1963 schreef:
Grinnik, ja ook dát bestaat nog. Je kunt er altijd nog voor opteren ;-) als je daar nog niets hebt *\o/* Dan kun je in ieder geval zeggen dat je alles hebt gehad!

Ik geloof dat ik pas. :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 11:03

CrazyCat schreef:
Monique1963 schreef:

Dat is een aanrader ja ;-)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 12:13

Monique1963 schreef:
CrazyCat schreef:

Dat is een aanrader ja ;-)

Ik ben inmiddels op medicijn nummer 6 voor mijn Psoriasis Arthritis, maar helaas vergroeit mijn duim nog steeds. Zit vooral in mijn handen en onderrug, maar bij vlagen echt overal.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 12:38

crazycat schreef:
Ik ben inmiddels op medicijn nummer 6 voor mijn Psoriasis Arthritis, maar helaas vergroeit mijn duim nog steeds. Zit vooral in mijn handen en onderrug, maar bij vlagen echt overal.

Balen voor je. Je bent nog best jong om al zoveel te hebben. Sterkte er maar mee.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:05

Monique1963 schreef:
crazycat schreef:

Balen voor je. Je bent nog best jong om al zoveel te hebben. Sterkte er maar mee.

Ja vind ik ook en ik heb een 9 jarig zoontje dus ik wilde echt nog niet invalide worden, maar bij vlagen voel me ik een oude oma. Ik moet nog 2 weken afwachten voor we weten of medicijn nummer 6 genoeg zal werken. Er zijn nog wel opties, maar als ik heel eerlijk ben begin ik de hoop lichtelijk te verliezen de laatste tijd. Zijn nu anderhalf jaar op zoek naar het voor mij passende middel.
Maar ik ga koste wat kost op zoek naar een verzorg/lease paard. Mijn hoofd en lijf hebben het echt nodig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 13:12

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je een verzorgpaard gaat zoeken. Ik heb ook erg genoten van de buitenrit op de manege. Het is fijn om met een paard bezig te zijn, weer een team te zijn. Ik hoop voor jou dat je iets vindt dat je helpt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 14:12

Monique1963 schreef:
Ik kan het me helemaal voorstellen dat je een verzorgpaard gaat zoeken. Ik heb ook erg genoten van de buitenrit op de manege. Het is fijn om met een paard bezig te zijn, weer een team te zijn. Ik hoop voor jou dat je iets vindt dat je helpt.

Dank je, ik hoop het ook ik ben inderdaad nog veel te jong voor dit soort ellende.
Er zijn nog wel wat middelen die ik kan uitproberen, maar het pak a4-tjes met risico's dat ik moet ondertekenen wordt alsmaar groter. Ik gebruik nu sinds 3 weken het middel Rinvoq. Beter niet googelen als je niet wil schrikken.

Als het goed is is er een stal opgehouden met lessen en verleasen nu paarden en hebben ook met name grote paarden. Ik kan met 1m83 en 80 kilo niet overal meer zo opstappen. Een vriendin gaat daar toevallig einde van deze week heen en vraagt dan meteen even om informatie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 14:16

CrazyCat schreef:
Monique1963 schreef:

Dank je, ik hoop het ook ik ben inderdaad nog veel te jong voor dit soort ellende.
Er zijn nog wel wat middelen die ik kan uitproberen, maar het pak a4-tjes met risico's dat ik moet ondertekenen wordt alsmaar groter. Ik gebruik nu sinds 3 weken het middel Rinvoq. Beter niet googelen als je niet wil schrikken.

Als het goed is is er een stal opgehouden met lessen en verleasen nu paarden en hebben ook met name grote paarden. Ik kan met 1m83 en 80 kilo niet overal meer zo opstappen. Een vriendin gaat daar toevallig einde van deze week heen en vraagt dan meteen even om informatie.

Ik ga je A4'tjes niet doorlezen :-) Hoop dat je wat vindt wat bij je helpt. En het zou gaaf zijn zeg weer paardrijden. Ik heb hier ook wel eens naar Leasen verzorgpaarden gekeken, maar het kost een beetje zeg! Mensen die een bijrijder zoeken, laten vet betalen, dat vind ik dan raar. Ik kan me nog wel voorstellen dat ik hier pension aanbiedt tegen dat ik erop mag rijden of zoiets, maar ik wil er op dit moment niet meer dan 4 hebben.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 14:22

Monique1963 schreef:
Ik ga je A4'tjes niet doorlezen :-) Hoop dat je wat vindt wat bij je helpt. En het zou gaaf zijn zeg weer paardrijden. Ik heb hier ook wel eens naar Leasen verzorgpaarden gekeken, maar het kost een beetje zeg! Mensen die een bijrijder zoeken, laten vet betalen, dat vind ik dan raar. Ik kan me nog wel voorstellen dat ik hier pension aanbiedt tegen dat ik erop mag rijden of zoiets, maar ik wil er op dit moment niet meer dan 4 hebben.

Ja Reitbeteiligung noemen ze het hier en als je pech heb heb je bakken met stalwerk en mag je nog vet betalen. Echter bij de meesten staan ze op pension en wordt eigenlijk alles gedaan en is er ook een binnenbak, wat echt noodzaak is hier in de winter. Ik vind dat ook niet zo'n geweldige constructie, want vaak zijn ze dan ook nog extreem moeilijk met alles.

Ik wil dus best leasen en er behoorlijk voor betalen, maar wel dan van zo'n staleigenaar en niet van een privé persoon. Verzorgpaard van een privé persoon ook prima, maar dan help ik jou ook dus verwacht ik eigenlijk niet ervoor te moeten betalen. Ik heb ook geen probleem met stallen uitmesten etc.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 14:49

Ja dat klinkt zoals het hier ook zo ongeveer is. Hier betaal je ongeveer 60 euro pm voor leasen voor een buitenrit paard. Maar ik zou geen bijrijdpaard buiten mijn stal willen hebben, want nog meer uitmesten is niet waar ik zin in heb.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 15:30

Monique1963 schreef:
Ja dat klinkt zoals het hier ook zo ongeveer is. Hier betaal je ongeveer 60 euro pm voor leasen voor een buitenrit paard. Maar ik zou geen bijrijdpaard buiten mijn stal willen hebben, want nog meer uitmesten is niet waar ik zin in heb.

Dat klinkt goedkoop of heb je dan maar 1 dag per week of zoiets?

De meesten hier vragen voor 2x per week over de 100 euro prive. Ik ben daar gewoon te ouderwets voor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 15:33

CrazyCat schreef:
Monique1963 schreef:

Dat klinkt goedkoop of heb je dan maar 1 dag per week of zoiets?

De meesten hier vragen voor 2x per week over de 100 euro prive. Ik ben daar gewoon te ouderwets voor.

Ik vind het allemaal vreemd naar mijn gevoel. Voor 100 euro pm heb ik binnen een jaar een andere prisca. Ik zou ook het liefst een ander paard kopen erbij, maar 4 is al veel voor me. Dus 5 ga ik niet trekken denk ik.
En ik weet niet wat je voor 60 euro pm gaat krijgen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 15:37

Ja voelt ook vreemd om een privé persoon zoveel geld te betalen.
Nou moet ik wel zeggen dat je hier voor pension gemakkelijk richting 400 per maand betaald.

Ik zat zelf te denken aan minimaal 2x per week max. 150 euro per maand als ik er eentje huur van de stalhouder zelf. Ik neem aan dat hij sinds hij met lessen gestopt is ook blij is dal die dieren bewegen, verkopen wil hij ze niet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 15:55

Best veel geld joh. Het voordeel is wel dat hij de verdere kosten uiteraard krijgt, zoals smid etc. EN minder verantwoordelijkheid.

En het blijft natuurlijk goedkoper dan een eigen paard op pension moeten zetten.

Het is ook goedkoper dan een paard huren per rit.

Maar voor mij blijft het voor mij persoonlijk te idioot voelen omdat ik zelf alles heb en kan geven.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 15:57

Monique1963 schreef:
Best veel geld joh. Het voordeel is wel dat hij de verdere kosten uiteraard krijgt, zoals smid etc. EN minder verantwoordelijkheid.

En het blijft natuurlijk goedkoper dan een eigen paard op pension moeten zetten.

Maar voor mij blijft het voor mij persoonlijk te idioot voelen omdat ik zelf alles heb en kan geven.

Als ik een mogelijkheid aan huis had, had ik mijn paard nooit verkocht.
Ik heb natuurlijk geen eigen paarden meer dus dan is dit best wel een optie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 16:00

CrazyCat schreef:
Monique1963 schreef:

Als ik een mogelijkheid aan huis had, had ik mijn paard nooit verkocht.
Ik heb natuurlijk geen eigen paarden meer dus dan is dit best wel een optie.

Precies, omdat ik nog paarden heb, voelt het erg gek.

En je eigen paard bij gaan rijden is dat nog een optie?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 05:32

Hoe laat waren ze er uiteindelijk?

Monique1963 schreef:
karuna schreef:

Hi Karuna, ja bijzonder dat normen en waarden zo kunnen verschillen. Goed van je dat je uitspreekt wat je stoort. En dan de peuken bij jouw buren gooien, wat schijnheilig! Ik denk dat deze mannen bij hunzelf ook gewoon de peuken neergooien. Daar vind ik het wel types naar. Maar ja.

Ik denk dat ze niet weten dat het zomertijd is, want ze zijn er nu om 10u nog steeds niet.