Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 06:55

Wij zijn rond 4 uur op Schiphol dus ik verwacht geen hele langen rijen… hoop ik. :+

Amado

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 06:56

De incheckrijen zijn wel bizar lang, ook in vertrekhal 3 (waar ik al 1,5 uur aan het vertoeven ben tot de koffers weg mogen om 7:50, we hebben de vlucht van 9:50)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 07:03

Amado schreef:
L_iek schreef:
Wij ook live vanuit Schiphol. Vliegen ook om 09:50 uur en waren in 45 minuten door bagage drop off en douane. Nu maar wachten.

Welke maatschappij vliegen jullie?

KLM.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 07:46

Wij waren om 4:30 op Schiphol vanmorgen, bij de bagage drop off konden we zonder rij terecht, alhoewel de mevrouw daar wilde dat we zigzaggend door de poortjes gingen lopen terwijl er minimaal 3 van de punten open waren die niets te doen hadden 8)7

Daarna een uur in de security rij gestaan, net op tijd want toen wij boven waren was de rij inmiddels naar buiten verplaatst.

Vervolgens in de rij voor een kopje koffie omdat van alle koffie punten in het foodcourt alleen de la place open was.

Tip :)* in de gates zijn de koffietentjes wel open en hebben geen rij.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:58

Live van vertrekhal 1; security half uurtje rij. Tis echt een giga rij maar het liep goed door

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:34

Nou, wij zitten in het vliegtuig. Voor ons is het heel erg mee gevallen. Ik hoop dat het voor alle bokkers die nog gaan net zo soepel gaat verlopen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:39

Wij waren net met minder dan 15 minuten door de security heen, vanaf uitstappen van de auto was het 20 minuten :’)

Gelukkig hebben we een boel spelletjes bij om ons te vermaken tot we de lucht in gaan

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:39

Ha iedereen, wij vliegen binnen 3 dagen naar Edinburgh met Easyjet, is het voldoende om 3 uur van te voren op Schiphol aanwezig te zijn of toch voor de zekerheid 4 uur? De vlucht is om 13:15...

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:28

Wij waren een paar dagen geleden op Schiphol, vlogen met Transavia.
Eerst door een security de verkeerde rij ingestuurd en daar een uur in gestaan (voor niets), daarna nog 1,5 uur in een andere rij en toen waren we erdoor

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:44

Eskimo schreef:
Ha iedereen, wij vliegen binnen 3 dagen naar Edinburgh met Easyjet, is het voldoende om 3 uur van te voren op Schiphol aanwezig te zijn of toch voor de zekerheid 4 uur? De vlucht is om 13:15...

Die vlucht heb ik twee weken geleden gehad :D Wij waren 3,5 uur van tevoren aanwezig, die tijd hebben we ook wel nodig gehad. Maar wij hadden ook koffers mee die ingecheckt moesten worden.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 04:07

Ik dacht dat de balies ook 3 uur van de voren waren geopend? Wij staan nu in een hele lange rij om de bagage af te geven.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 04:52

Succes iedereen die vandaag moet vliegen… de rijen zijn echt heel lang.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 06:54

Mijn vader had gisteren ook weer ruim 2.5 uur nodig voor hij was ingecheckt helaas.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 06:58

Nog niemand bij wie de vlucht kort van tevoren werd geannuleerd? Een kennis van me zou zondagavond naar het concert van de Rolling Stones in München. Lang geleden allemaal geregeld, zou zondagochtend om 9.35 uur vliegen, mooi op tijd op Schiphol, een vlucht eerder vertrok zonder problemen... kreeg hij dit om 8.15 uur:

Afbeelding

Vervangende vlucht was die dag niet mogelijk, trein om op tijd te zijn ook niet, auto/rijbewijs heeft hij niet. Hij was aardig teleurgesteld, zeg maar (feitelijk was hij laaiend). Je zou maar ergens op tijd moeten zijn vanwege een uitvaart, iemand die op sterven ligt of andere familieomstandigheden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 07:00

O, dat is echt balen inderdaad. Ze annuleren vluchten wel makkelijk.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 07:52

Karin schreef:
Nog niemand bij wie de vlucht kort van tevoren werd geannuleerd? Een kennis van me zou zondagavond naar het concert van de Rolling Stones in München. Lang geleden allemaal geregeld, zou zondagochtend om 9.35 uur vliegen, mooi op tijd op Schiphol, een vlucht eerder vertrok zonder problemen... kreeg hij dit om 8.15 uur:

[ [url=m/0xG9rM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vervangende vlucht was die dag niet mogelijk, trein om op tijd te zijn ook niet, auto/rijbewijs heeft hij niet. Hij was aardig teleurgesteld, zeg maar (feitelijk was hij laaiend). Je zou maar ergens op tijd moeten zijn vanwege een uitvaart, iemand die op sterven ligt of andere familieomstandigheden.

Die van mij was gelukkig niet geannuleerd, maar afgelopen vrijdag stond de moeder van een vriendin van mij al een uur in de rij voor de security en kreeg toen te horen dat de vlucht geannuleerd werd, zo’n 2-3 uur voor vertrek

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:24

Wij hadden dat op 27 mei met onze vlucht vanuit Cardiff naar Amsterdam, officieel vanwege technische redenen. Stonden al klaar bij de gate om te boarden. KLM gaf verder ook niet thuis, je kon een taxi en een hotel krijgen en verder moest je het maar uitzoeken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:05

Al het OV lijkt een rommeltje de laatste tijd. Gisteren was de trein ook weer een drama. Ik ben blij dat het bij mij nog even duurt voordat ik weer ga vliegen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 09:29

Mijn koffers zijn overigens afgelopen vrijdagavond thuisbezorgd.
Dat was 4 dagen nadat we thuis zijn gekomen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:58

Karin schreef:

[ [url=m/0xG9rM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vriendin van mij onlangs een paar keer achter elkaar.
Ze zou maandag vliegen en kreeg op vrijdag de melding dat haar vlucht geannuleerd werd. Maar omdat er meerdere vluchten per dag daarheen gingen werd deze omgeboekt.
Als eerste de optie zondag ervoor. Dat ging niet omdat er ook geen plek was in het betreffende hotel ( was een zakelijke reis).
Toen kon het wel op maandag en dan om 14.30. Bij aankomst op Schiphol werd deze ook wederom geannuleerd ondanks ze al was ingecheckt. Uiteindelijk heeft ze nog 21 uur moeten wachten totdat er vlucht was dat ze mee kon. Baas was er niet blij mee, maar dat was op Schiphol gericht en niet op haar gelukkig.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:37

Net om 16 uur geland op Schiphol. Ben benieuwd wanneer en of de koffer komt.

Liggen iedergeval heel veel al op de band en nog heel veel ernaast

Edit: koffers zijn er al! Toen ik op vesturen klikte kwam de eerste, nu ook de ander van de fam. Top

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:47

Kunnen jullie bij online inchecken trouwens plaatsen kiezen? Wij begin mei niet, nou is dat op zich niet zo erg maar ze hadden ons op 3 individuele plekken uit elkaar gezet en dat is met een kleuter mee niet echt handig… Mocht ook eigenlijk niet zeiden ze maar zowel telefonisch als op Schiphol konden we dat niet recht krijgen. Gelukkig in het vliegtuig zelf met medepassagiers wel kunnen regelen maar ik heb daar wel even stress van gehad. Voor de terugvlucht stond het eigenlijk ook zo maar heeft Sunweb ons naast elkaar laten zetten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 17:58

Miran schreef:
Kunnen jullie bij online inchecken trouwens plaatsen kiezen? Wij begin mei niet, nou is dat op zich niet zo erg maar ze hadden ons op 3 individuele plekken uit elkaar gezet en dat is met een kleuter mee niet echt handig… Mocht ook eigenlijk niet zeiden ze maar zowel telefonisch als op Schiphol konden we dat niet recht krijgen. Gelukkig in het vliegtuig zelf met medepassagiers wel kunnen regelen maar ik heb daar wel even stress van gehad. Voor de terugvlucht stond het eigenlijk ook zo maar heeft Sunweb ons naast elkaar laten zetten.

Hangt van de maatschappij af, bij Transavia kan je van te voren je stoelen ( tegen betaling) kiezen. Doe je dat niet zit je inderdaad gescheiden in het vliegtuig. Dat is denk ik een andere manier om nog wat extra geld in het laatje te krijgen. Net als gegarandeerde handbagage.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:58

Voor de EasyJet vliegers.. Ging de bagage balie bij jullie op het aangegeven moment open of kon het daarvoor al? Bij mij staat dat ie om 9.45 opent, maar ik vlieg 'al' om 11.45. Het is een piekdag, dus dat lijkt me nogal krap?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 23:49

Je kan vanaf 3 weken voor vertrek datum kijken op Schiphol bij vertrek. Ik ging kijken want vlieg over 3 weken om 6.15 vanaf Schiphol met transavia naar porto. Zie ik dus niks staan. Met in mijn achterhoofd dat ze wel eens vluchten nu annuleren of naar een ander vliegveld doen ging ik kijken op Eindhoven airport. Staat dat vlucht nummer daar wel maar er staat wel vanaf Amsterdam. In mijn boeking staat niks anders dan dat wij geboekt hebben. Krijg met transavia geen contact wat heel vervelend is want we moeten nog een taxi vanaf woonplaats naar Schiphol boeken en als we wel vanaf Eindhoven moeten vliegen een overnachting. Hoop het echt niet want ik kies niet voor niks voor Schiphol aangezien ik daar 20 min vandaan woon... stressssss

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding