[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:43

10ml butox pour on onder de manen smeren. Gaan ze dood van en ben je er structureel(er) vanaf. Sommige dieren zijn aantrekkelijk voor teken. Ik zie het bij mijn schapen ook, enkele hebben teken andere nooit. Waar ik teken op vindt behandel ik, de rest niet. Spul blijft gif, maar tekenziektes zijn een lijdensweg.
Als je iemand kan vinden die wat kippen samen met parelhoenders wil uitbroeden voor je, kan je de kipjes daar in een verplaatsbare ren zetten en de parelhoenders blijven dan vaak goed in de buurt ('s nachts samen op stok laten) en parelhoenders staan bekend als goede bio tekenbestrijding. Maken wel flink herrie, dus je wil ze niet dicht bij jouw huis of buren.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 17:31

Vandaag sinds lange tijd weer gereden, was erg goed weer, woensdag gaat het weer regenen.
Milko is door zijn rug gegaan, dus het werk ligt even stil. Hij wil niet dat ik alleen ga rijden, dus ging hij maar mee met de auto.
Mercy had er zin in, maar op een gegeven moment stopte ze en wilde niet meer verder. Er was niets engs ofzo. Ik wil haar niet forceren, ze is bijna 9 maanden zwanger. Dus maar omgekeerd. Toen wilde ze wel graag hoog tempo tolten en ook nog een best snelle galop. Dus echt moe was ze toch niet. Gek beest.
Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 17:55

Wat vervelend voor Milko, beterschap!

En wat een eigenwijze merrie, nu hopen dat ze die grens niet steeds dichter bij huis legt om niet meer te willen :=

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 16:06

Lekker weer vandaag, we zijn in de tuin bezig geweest, bomen snoeien en nieuwe bomen planten. We hadden vorige week een aantal fruitbomen gekocht.
Vanaf morgen helaas slecht weer, koud en tegen, voor zaterdag zelfs sneeuw.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:43

Prachtige foto's weer, jammer dat er weer sneeuw komt net nu alles in de bloei komt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 20:53

De sneeuw is niet gekomen, alleen maar mist, kou en wat regen helaas. Is weer een blubber zooi bij de paarden ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:01

Tot ijsheiligen blijft het altijd een beetje schipperen. Het is immers nu gewoon nog winter.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 17:26

Een tijdje terug had ik een foto geplaatst van Pathos om te vragen of jullie hem te mager vonden. Het kon nog net, ben hem toen al wat meer krachtvoer gaan geven en luzerne erbij. Nou deed ik vorige week zijn deken af en schrok echt, hij was wel heel erg mager. Ook erg ingevallen op rug, borst en achterhand. Ik ben toen meteen over gegaan op 2 keer daags krachtvoer en merrie brok ipv gewone muesli. En onbeperkt hooi, dat hadden ze al min of meer, want meestal hadden ze het niet eens helemaal op.
Bij de merries kan je ook de ribben zien, maar die zijn niet zo mager als Pathos.
Maandag is de dierenarts geweest, ik dacht al aan teken ziektes, het stikt hier van de teken. Ik haal er soms wel 10 op een dag af, en dan zullen er nog genoeg zijn die ik mis.
De dierenarts dacht dus meteen ook aan teken ziekten.
Pathos zijn gebit was goed, het hooi vond ze ook goed. Dus nu bloed geprikt voor teken ziektes en bij de merries ook maar voor de zekerheid.
En toch maar aan de butox. Ik dacht dat die ritbeesten vnl in de manen zaten, blijkt dus de staart ook helemaal onder te zitten. Het haar is daar zo dik dat het niet opvalt, tenzij je echt gaat graven.
Pathos is trouwens in 6 dagen al weer iets bij gekomen gelukkig dankzij het nieuwe voerbeleid.
Nu maar met spanning wachten op de uitslag.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:32

Jeetje, dan schrik je je inderdaad rot. Ik gruwel van teken, altijd. Gelukkig is hij weer herstellende.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 22:29

Vandaag de uitslag van het algemene bloedonderzoek gehad, dat was helemaal goed. Nu nog de teken ziektes afwachten. Dat duurt een week.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:06

Fijn dat het algemene bloedonderzoek goed was. Nu duimen dat de andere uitslag ook goed gaat zijn.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 18:06

In Nederland mooi weer, nou hier bepaald niet. Vanaf vrijdag belachelijk veel regen gevallen, met bakken uit de hemel. Kalme beekjes zijn veranderd in wilde riviertjes. Water spuit weer uit de berg. Dan waait het ook nog heel hard, storm. En tenslotte nog sneeuw. Bij de paarden is het een enorme modder zooi. Ben er nu wel klaar mee, maar voorlopig nog geen verbetering voorspeld helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:14

Ik zag inderdaad een bizar front op de buienradar dat duidelijk achter de Jura blijft hangen. Je zit hemelsbreed zo dicht bij en dan zo‘n verschil :(:)
Je moet het maar zo bedenken: een andere keer blijft hij aan onze kant hangen en dan heb jij een gelukje :)
Ik heb niet de illusie dat dat wij niet nog even een kort winterstaartje krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:32

Oh wacht, jij zat in Zuid-Frankrijk bedenk ik nu.
Ik ben in de war met een andere bokker in Frankrijk die niet zo ver zuidelijk zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 07:49

Nou, tot zover het altijd zonnige Frankrijk := Wel wisselvallig hoor dat weer bij jullie daar!

Ik hou mijn hart ook vast voor wat er nog gaat gebeuren. Het is nu steeds zùlk lekker weer hier (helemaal lente in de bol *\%/* ) dat er wel nog iets tegenover zal staan :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 07:51

Nee nee, ik ben nu klaar met de nachtvorst met alle bloesem hier :x

Wel balen dat het daar zo slecht weer is. Komt dat omdat jullie zo hoog zitten tinka?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:14

Sizzle schreef:
Oh wacht, jij zat in Zuid-Frankrijk bedenk ik nu.
Ik ben in de war met een andere bokker in Frankrijk die niet zo ver zuidelijk zit.

Ik?
Hier niet zo spectaculair slecht gelukkig. Gisteravond flink regen, maar overdag prima te doen en deze week stralend lenteweer!

Balen Tinka, ik zag al meer foto's voorbij komen van plekken waar echt bizar veel sneeuw nog is gevallen. Hopelijk ook bij jullie snel voorjaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:30

Ja, jij :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:20

Hier ook veel regen gehad de afgelopen dagen en nu schijnt de zon weer.

Vannacht hoorde ik de rivier hier ook aardig tekeer gaan na al die regen, dat is idd weer wat anders dan een rustig kabbelend beekje :+

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:41

Hier, tussen Besançon en Vesoul viel het wel mee. Zondagochtend lekkere rit gemaakt.

Vanmiddag tussen de middag buiten op het terras gegeten.

@pmarena : Frankrijk is echt niet altijd zonnig. Misschie in het uiterste zuiden, tegen Italie, maar hier zeker niet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 23:00

Als ik het zo zie was het in heel zuid Frankrijk slecht weer. De sneeuw is al weer helemaal weg. Het waait nog steeds heel erg hard, 100 km/uur en dat blijft voorlopig zo. En dan ook nog koud en regen voorlopig.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:12

Hier ook heel veel water gevallen inderdaad, erg blij dat het nu droog os.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 17:50

Gisteren met paarden voeren was een drama. Heel veel blubber, spekglad en dan staand op een helling met windkracht 10 tegen. Je werd bijna omver geblazen. De paarden helemaal wild en schrikachtig. En dan weer klieren met voerbakken. Dat resulteerde al snel in omver getrapte en weggewaaide bakken, zonde van het voer.
Vandaag nog steeds veel eind, dus het krachtvoer maar even overgeslagen.
We hadden het hooi helemaal onderaan gelegd, maar daar willen ze ineens niet meer eten. Zal misschien iets engs zijn daar. 6 balen hooi naar de klote. Gelukkig eten ze 1 laag hoger wel hooi. Nog wat foto's van de modder, was vandaag al iets minder omdat het droog was, morgen en vrijdag weer regen helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:20

Oei wat een bende inderdaad. Laat de zon maar snel weer schijnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:46

Kan je het hooi dan niet beter in een net doen, dat je er omheen kan trekken en dat fijnmazig genoeg is om geen gevaar op te leveren? Dit is ook zonde joh, als ze er maar overheen lopen te walsen en het de modder in trappen....