Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:07

Ik vind het aanbod qua eten ook erg goed en gevarieerd! Bij Station Oost is het vaak wel heel druk en vind ik het iets minder fijn om te eten.
Wij gaan vaak naar het restaurant met onderwater/dierenthema. Ik weet de naam even niet.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:09

Cayenne schreef:
Ik vind het aanbod qua eten ook erg goed en gevarieerd! Bij Station Oost is het vaak wel heel druk en vind ik het iets minder fijn om te eten.
Wij gaan vaak naar het restaurant met onderwater/dierenthema. Ik weet de naam even niet.

Dat is het restaurant bij Fabula :) heerlijke visburger daar :))

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:37

Ik ga altijd graag naar Polles keuken, al ben ik wat bevooroordeeld omdat dat 8 jaar mijn werkplek is geweest :+. Pannenkoeken blijven lekker.

Bakerei Krümel, het nieuwste horecapunt heeft ook echt heerlijke (plaat)taart. En bij Frau Boltes küche ben ik gek op de pittige kipvleugels.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:44

De pizza's en pastas bij pinokkio zijn ook erg goed

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:00

knollentuin schreef:

Heb nog nooit bij pinokkio gegeten. Zit altijd vol :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:17

dalena schreef:
knollentuin schreef:

Heb nog nooit bij pinokkio gegeten. Zit altijd vol :+

Gewoon aanmelden en vragen of ze nog een plekje hebben ,is ons al een paar x gelukt ook met 8 personen!! en anders via de app eerder reserveren

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:41

Ik heb gereserveerd hij restaurant de Proeftuyn is dat wat? Zie hier nu zoveel voorbijkomen dat ik twijfel. :+

Edit: toch maar geannuleerd, dacht dat dit een beetje het zelfde was als het restaurant bij het Efteling Hotel. Maar van deze menukaart werd ik niet echt vrolijk.

Waar moeten we heen als je van lekker eten houd voorafje iets van carpaccio hoofdgerecht iets van schnitzel, varkenshaas, lamsrek of mixed grill?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:04

Wij hebben vorig jaar zomer heerlijk gegeten bij De Proeftuyn en ook bij dat pannenkoekenrestaurant.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:12

Petrichor schreef:
Ik heb gereserveerd hij restaurant de Proeftuyn is dat wat? Zie hier nu zoveel voorbijkomen dat ik twijfel. :+

Edit: toch maar geannuleerd, dacht dat dit een beetje het zelfde was als het restaurant bij het Efteling Hotel. Maar van deze menukaart werd ik niet echt vrolijk.

Waar moeten we heen als je van lekker eten houd voorafje iets van carpaccio hoofdgerecht iets van schnitzel, varkenshaas, lamsrek of mixed grill?

Wapen van Raveleijn misschien? Ben er zelf nooit geweest

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:16

dalena schreef:
Petrichor schreef:

Wapen van Raveleijn misschien? Ben er zelf nooit geweest

Dat is meer middeleeuws eten volgens mij.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:25

Panorama restaurant?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:46

Ben een beetje aan het kijken nu, maar jeetje wat krijgen als die restaurants een slechte beoordeling op internet. :oo

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:21

wij hadden bedacht om in November ter nagedachtenis aan mijn man een weekend met onze beider gezinnen (7 volwassenen en 2 kinderen) een weekend efteling te doen met overnachting in het hotel, maar jeetje wat wordt dat moeilijk gemaakt.
Probeer nu of ik via de telefoon iets gedaan kan krijgen, maar hang al meer dan een half uur in de wacht met slechte kwaliteit eftelingmuziek en geen enkele indicatie hoe lang die wachtrij nog duurt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:25

secricible schreef:
wij hadden bedacht om in November ter nagedachtenis aan mijn man een weekend met onze beider gezinnen (7 volwassenen en 2 kinderen) een weekend efteling te doen met overnachting in het hotel, maar jeetje wat wordt dat moeilijk gemaakt.
Probeer nu of ik via de telefoon iets gedaan kan krijgen, maar hang al meer dan een half uur in de wacht met slechte kwaliteit eftelingmuziek en geen enkele indicatie hoe lang die wachtrij nog duurt.

Eerlijk, je kan dan beter naar bosrijk of het loonse land, véél leuker

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:26

eens, maar er was een voorkeur voor een hotel dus dan valt dat af. Bovendien zijn die blijkbaar ook niet voor een weekend te boeken, maar meteen 3 nachten en ik heb gewoon een kind dat naar school moet. Lees nu dat 1 overnachting in het weekend in het hotel blijkbaar ook niet kan. Jeetje zeg....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:52

Klopt ja weekend is idd verplicht langer- wij doen idd altijd doordeweeks

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:25

secricible schreef:
eens, maar er was een voorkeur voor een hotel dus dan valt dat af. Bovendien zijn die blijkbaar ook niet voor een weekend te boeken, maar meteen 3 nachten en ik heb gewoon een kind dat naar school moet. Lees nu dat 1 overnachting in het weekend in het hotel blijkbaar ook niet kan. Jeetje zeg....

Ik zie dat het in hotel het loonse land wel mogelijk is om alleen de zaterdagnacht te slapen
Afbeelding

Ik weet niet hoe dat hotel is, nog nooit geweest, wel praktisch met 5 op kamer inclusief ontbijt en 2 dagen entree

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:52

we hebben het uiteindelijk anders opgelost en gaan maar 1 dagje. Blijkbaar is er die zondag een evenement in de Efteling en is het daar extreem druk dus we slapen buiten in een ander hotel en gaan alleen de zaterdag :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:29

Ik ben vandaag geweest (met de verjaardagskorting) *\o/*

Suuuuuper rustig overal, bij de achtbanen gemiddeld 5-10 minuten wachten.
Wel jammer dat er een aantal atracties dicht waren maar ik snap ook wel dat ze dat nog kort voor de NL herfstvakantie willen doen.
Eigenlijk zouden we morgen gaan, maar dan gaat de hele dag stortregenen, dus gisteren nog snel de boeking gewijzigd en snel doorgereden naar NL (we zouden eigenlijk een dagje later komen).

Kind was helemaal waus van de M&M, is er iets van 5x achterelkaar doorheen gedenderd.
Vliegende hollander blijft ook gewoon erg leuk.
De fontijnshow om 18:15 vond ik ook serieus cool.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:54

Sizzle schreef:
Ik ben vandaag geweest (met de verjaardagskorting) *\o/*

Suuuuuper rustig overal, bij de achtbanen gemiddeld 5-10 minuten wachten.
Wel jammer dat er een aantal atracties dicht waren maar ik snap ook wel dat ze dat nog kort voor de NL herfstvakantie willen doen.
Eigenlijk zouden we morgen gaan, maar dan gaat de hele dag stortregenen, dus gisteren nog snel de boeking gewijzigd en snel doorgereden naar NL (we zouden eigenlijk een dagje later komen).

Kind was helemaal waus van de M&M, is er iets van 5x achterelkaar doorheen gedenderd.
Vliegende hollander blijft ook gewoon erg leuk.
De fontijnshow om 18:15 vond ik ook serieus cool.

Super leuk om te horen! :D

Ik ben er als het goed is vrijdagavond :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:49

Vrijdag is er een speciaal evenement toch?
Ik weet niet precies wat, maar er stond een bemerking bij komend weekend over een evenement.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:28

Klopt. Daarom sluit alles om 18:00.
Normaal kan je tot sluiting aansluiten bij attracties, dus 17:59 kan je in principe nog een attractie ingaan. Maar morgen is het de bedoeling dat alles om 6 sluit. Dus sommige attracties met langere rijen zullen eerder sluiten.

Heb geen idee wat ik kan verwachten van de avond, maar ik zal filmpjes/foto's maken! :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 10:36

Wat voor avond is het? Wij gaan onze abonnementen opzeggen, we gaan zelden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:19

Mooi dat Efteling rookvrij wordt. Misschien wat moeilijk te handhaven, maar je moet toch met een verbod beginnen. Ik vind het ook niks als er gerookt wordt in de wachtrij. Maar ik moet zeggen dat dat wel veel minder is geworden al. Ik heb het bijna niet gezien.

Wij waren er twee weken terug. Twee dagen Efteling en overnachten in het Efteling hotel. Was weer heerlijk om er weer eens te zijn. Het was al weer een hele tijd terug. Helaas was het vooral de eerste dag erg druk. De tweede dag mochten we een half uur eerder het park in. Toen hebben we alles gedaan wat we wilden. Om 11.00 uur hadden we al meer gedaan al de hele dag ervoor.

Blijft een geweldig park.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:49

Wij gaan dus de eerste dag van de winterefteling daar een nachtje overnachten! Super leuk alles geregeld behalve het diner. Ik heb echt goed gekeken op hun site wat er allemaal is de recenties gelezen, maar kwa eten word ik nog niet echt vrolijk. :+ Mensen zijn veelal negatief in de recenties en de kaart vind ik overal karig. Nu mijn vraag: waar in de buurt van de Efteling zit een goed restaurant en dan echt max 5 a 10 minuten met de auto? Of is het lastig om in de avond van het terrein af te gaan en later weer terug te komen?