Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:32

Waar in UK woon je ergens?

M'n vriend woont daar, dus ik ga hem achterna.. grenzeloos verliefd geval ;)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 02:16

Ik woon in Ipswich voor 5 maanden en het bedrijf is zelf ook in Ipswich gevestigd.

Oh leuk! Heel veel plezier en succes en ben benieuwd naar je verhalen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:05

Gaaf Nagini! Waar in Australië?
Mijn paard staat inderdaad nu nog in NL bij mijn ouders thuis. Gelukkig geen grote haast, want ze staat niet in de weg, maar voor mij wel belangrijk dat ze zo snel mogelijk komt :)

Ludique klinkt goed! Bevalt het fietsen een beetje? Hier is het heel erg bergachtig dus ga voor mijn lol niet fietsen haha.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:06

Adelaide :) Zuid Australie.

Haha, ja fietsen heb ik hier in London ook maar een paar keer gedaan..

Leuk, hopelijk vind je snel een stalling.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 01:09

Het fietsen bevalt wel. Ik moest wel heel erg wennen in het begin. En het is hier een klein beetje heuvelachtig. Maar het is geen grote afstand wat ik moet fietsen dus ik zie het maar als een soort work-out. Alleen het is wel opletten met het verkeer hier dat is zo anders dan in Nederland. Alleen gisteren had ik een lekke band en een zachte achterband. Maar gelukkig naast mijn stage zat er een bedrijf die ook fietsen maakt. Snel in mijn lunch mijn fiets gebracht en na het werk kon ik weer naar huis fietsen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:22

Uhg, bij mij heeft iemand m'n amazon account ingebroken en voor 450 pond aan dingen besteld.
HSBC helpt wel maar het heeft wel 4 telefoontjes naar HSBC geduurd en 2 naar Amazon..

Waarschuwing voor iedereen die z'n creditcard gegevens in Amazon heeft opgeslagen, ik raad je aan om ze er uit te halen.

Raar maar waar: 1.45 amazon prime now afgesloten *80 pond* op mijn account, 1.55 een Samsung Galaxy S6 besteld... en om 3.28 bezorgd???? naar MIJN adres???
Niemand thuis overigens, was nog op m'n werk en zo waren al mn flatgenoten (en 3 ervan zijn op vakantie)..

Vind het meer dan raar.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:28

Wat gek inderdaad! Dus diegene heeft daar nu ook nog eens niets aan? Heel bizar en vervelend. Krijg je al het geld wel terug?

Moest trouwens wel lachen om "en zo waren al m'n flatgenoten" :=

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 07:35

Hahaha waarom is dat?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:35

Omdat het zo letterlijk vertaald is uit het Engels haha :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:46

Hahah hoe zou je het in het NL zeggen dan? 'Al mijn flatgenoten ook?'

Gebeurd me wel vaker zoiets.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:41

Ja zoiets denk ik inderdaad. Ik doe het ook hoor, niet zozeer in geschreven Nederlands maar wel als ik Nederlands praat. Of ik zeg dingen per ongeluk in het Engels :+

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:20

Nagini wat vervelend! Heb je je geld inmiddels al terug?

Ik heb een stal gevonden voor mijn paard, joepie! Als alles goed gaat kan ik haar 5 april verwelkomen :) Happy!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 19:11

Cereano, leuk! Komt ze met de boot? Kan je mij een pbtje sturen met info? ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:39

Nouhou, ik ben even niet zo blij met jullie landgenoten......

Hebben ze de beurs in mei gecanceld. Dat is nog een ding, maar de "vervanger" is in juli....
Maar de boot is besproken, dus dat kun je ook niet zomaar afzeggen. Heroverweging van de beschikbare tijd.......

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:53

Ben benieuw wat de Brexit voor ons zal gaan betekenen... ;)

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:30

Hopelijk zijn alle bokkers in de UK geen slachtoffer geweest van de extreme-brexit stemmers. Ik ben er erg van geschrokken.

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:38

Ik heb helaas een niet zo fijne ervaring achter de rug op zaterdag, waarbij iemand me vertelde dat ik terug moest naar waar ik vandaan kwam en dat ik hun banen aan het stelen was. Voor dit goed en wel in mijn hoofd registreerde had ik gelukkig al geantwoord dat als hij vloeiend Nederlands sprak, hij mij baan kon doen, maar het deed toch wel erg pijn.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:54

Oh, dat is geen leuke ervaring Annash, gelukkig heb je hem gelijk een goed antwoord gegeven!

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:37

Ik vind dit echt heel erg spijtig, ik heb zelf heel wat familieleden dat zijn moeten aanspreken op hun walgelijk gedrag, ze vergeten vaak dat delen van hun familie niet eens Brits van nationaliteit zijn.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:53

O jeetje Annash!! Dat is zeker niet leuk nee.

Ik respecteer ieder zijn mening maar ik vind dat soort uitspraken echt niet kunnen!

Hier op werk zijn ze allemaal heel lief ook al weet ik dat sommigen van mijn collega's (en de andere mensen in Wales) Brexit gestemd hebben. Ze hadden het er zelfs over dat mijn werk me eventueel wel kan sponsoren mocht ik geld nodig hebben om hier te mogen blijven oid voor een vergunning. Ik zie wel hoe het gaat lopen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik inderdaad terug naar Nederland moet en dan heb ik in ieder geval een mooie tijd en werkervaring hier gehad :) Maar dat zal sowieso niet zo'n vaart lopen denk ik.

De voornaamste reden die ik hier vooral om me heen hoor is dat ze willen dat de UK haar eigen beslissingen kan maken en niet dat die opgelegd worden vanuit Brussel. Over de immigranten hebben ze het hier niet veel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 02:18

Wat een vervelende opmerking zeg Annash! Dat gaat nergens over natuurlijk.

Ik heb het hele immigranten argument best vaak gehoord eerlijk gezegd (al ken ik niet veel mensen die Leave hebben gestemd eigenlijk) maar krijg dan altijd "Oh nee maar jij bent een goede immigrant". Ehm :+ Nou ja. Ik heb zelf dus totaal geen negatieve ervaringen gehad.

Weg ga ik hier sowieso niet. Ik heb een koophuis en net een nieuwe auto, en in Nederland voel ik me absoluut een stuk minder thuis. Nee, zeker de komende 10 jaar was ik toch wel van plan hier te blijven... Maar worst case scenario kom ik denk ik ook wel in aanmerking voor een Tier 2 visa. Of ik trouw gewoon met m'n vriend :')
Hoewel het me trouwens niet eens echt zou verbazen als dat hele Brexit uiteindelijk niet doorgaat.

Maar he, vanavond is het vooral een feestje in Wales! *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:27

Eulogy schreef:
Wat een vervelende opmerking zeg Annash! Dat gaat nergens over natuurlijk.

Ik heb het hele immigranten argument best vaak gehoord eerlijk gezegd (al ken ik niet veel mensen die Leave hebben gestemd eigenlijk) maar krijg dan altijd "Oh nee maar jij bent een goede immigrant". Ehm :+ Nou ja. Ik heb zelf dus totaal geen negatieve ervaringen gehad.

Weg ga ik hier sowieso niet. Ik heb een koophuis en net een nieuwe auto, en in Nederland voel ik me absoluut een stuk minder thuis. Nee, zeker de komende 10 jaar was ik toch wel van plan hier te blijven... Maar worst case scenario kom ik denk ik ook wel in aanmerking voor een Tier 2 visa. Of ik trouw gewoon met m'n vriend :')
Hoewel het me trouwens niet eens echt zou verbazen als dat hele Brexit uiteindelijk niet doorgaat.

Maar he, vanavond is het vooral een feestje in Wales! *\o/*

Hoe wordt daar in GB tegenaan gekeken?
Ik moet ook nog zien of het allemaal door gaat, maar ik heb ook heel sterk het idee dat een boel info daarover deze kant niet bereikt.

Er wordt hier bijvoorbeeld met geen woord gerept over het feit dat er eerst een nieuwe regering zal moeten komen voordat er zelfs maar een beslissing over artikel 50 kan vallen. Er is op dit moment immers geen "leidinggevende" die tekenbevoegd is voor die beslissing }>

Feestje in Wales, ik kwam het bericht zelfs tegen op de facebook-pagina van kennissen in Wales die doorgaans niet zoveel met voetbal hebben :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:08

Een nieuwe regering weet ik niet, maar in elk geval een nieuwe Tory PM. Veel mensen hebben wel een beetje het idee dat het niet uitvoeren van een Brexit wel eens als een punt in die "strijd" gebruikt zal gaan worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er verder hier minder over hoor dan in Nederland. Het is natuurlijk wel constant op het nieuws maar verder hoor ik er verbazingwekkend weinig over.

Haha, wij zouden de wedstrijd in Cardiff kijken maar waren te laat, dus hebben het in de pub in Bristol gekeken en zijn toen naar Cardiff gegaan :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:57

Bokkers uit Engeland, mag ik jullie even lastig vallen vanuit het zonnige zuiden?

Wij gaan volgende maand op vakantie naar Engeland, alles geregeld en betaald. (Net te vroeg, twee dagen voordat de pond kelderde :+ ) Maar nu twijfel ik over een goedkoop SIM kaartje, scheelt het veel als ik daar een SIM kaart koop voor internet (WhatsApp) voor twee weken? En dan bedoel ik een sim kaartje zoals je in de AH krijgt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 04:39

Je kan van bijna elke provider een simonly prepaid voor n maand kopen. :) tussen de 15 en 20 pond.

Ee is 20 met 2 gig internet volgens mij.