Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:41

Mijn biertje (hij heet Corona) heeft al even laten zien dat hij zijn geld wel waard is :) en dat hij ook erg goed is in vies worden :)

Afbeelding

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:43

Oooh wat een schatje :D !!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:45

Wauw dat ziet er goed uit! :D

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:46

Cemlys schreef:
ik hoorde ook prijzen van 300 euro voor jonge kleine shetjes (die er niet eens bijzonder uitzagen), beste prijzen in elk geval.
poeh beestjes mogen blij zijn dat ze van de markt af zijn, wat een weer, die van mij ook maar binnenzetten zo

weet iemand wie de handelaar was met al die tinkers op het plein met de vijver? stom maar heb niet op de naam gelet

ik heb deze niet gezien, maar ken wel iemand die in tinkers handeld en ook in zuidlaren was vandaag.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:46

Thanks Laura! Nu kan ik rustig slapen vanacht ;)

Wat een nare verhalen over ongelukken! Ik moet ook zeggen dat er een rij was waarvan ik dacht he getsie ik loop hier helemaal niet lekker, was amper twee meter ruimte om achter een rij paarden langs te kunnen.

Ik hoop dat je vader de mensen weer heeft kunnen oplappen Myrthe!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:47

Letsdunit schreef:
Mijn biertje (hij heet Corona) heeft al even laten zien dat hij zijn geld wel waard is :) en dat hij ook erg goed is in vies worden :)

[ Afbeelding ]

Wat een leukerd!!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:47

SaraViavia schreef:
Cemlys schreef:
ik hoorde ook prijzen van 300 euro voor jonge kleine shetjes (die er niet eens bijzonder uitzagen), beste prijzen in elk geval.
poeh beestjes mogen blij zijn dat ze van de markt af zijn, wat een weer, die van mij ook maar binnenzetten zo

weet iemand wie de handelaar was met al die tinkers op het plein met de vijver? stom maar heb niet op de naam gelet

ik heb deze niet gezien, maar ken wel iemand die in tinkers handeld en ook in zuidlaren was vandaag.

tinkers stonden rechts, tinkers stonden links.... je werd er nog net niet mee dood gegooid :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:48

Wat een leuke dieren komen hier voorbij zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:48

Oh ja er waren inderdaad heel veel tinkers. :D

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:50

NienSCHaap schreef:
SaraViavia schreef:

Klopt ja haha, maar mocht ze interesse hebben kan ik in ieder geval de naam doorgeven ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:52

SaraViavia schreef:
NienSCHaap schreef:

Klopt ja haha, maar mocht ze interesse hebben kan ik in ieder geval de naam doorgeven ;)[/quote]

Oh nee dat is ook zo, maar het viel me zo ontzettend op.
Zoals een Fjord, heb je jaren ook echt veel van gehad nu heb ik er denk ik (iets op twee handen te tellen) een paar gezien.
De tinkers vielen gewoon heel erg op, stonden wel een paar leuke bij :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:53

dat mag altijd saraviavia, niet dat ik gelijk van plan ben een tinker te kopen, maar ooit in de toekomst...

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:53

Ik denk dat dat de mannen van de Vries waren, die hadden een hele kudde bij.

Leuke markt, jammer van t weer! Vond er hier en daar best leuke beestjes bij staan. 5 van de 7 die we mee hadden verkocht, dus dat is mooi!

Ik heb volgens mij wel wat bekende koppies gezien, Tineke zag ik, Nyckle in de drukte voorbijlopen met Nicole geloof ik?
Laatst bijgewerkt door Bellarose op 21-10-14 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:54

SaraViavia schreef:
Het was ook echt heftig om te zien, ik stond zeg maar 1e rang. Ik zie ineens twee pony's op me af rennen, hoop geschreeuw, wordt kei hard aan de kant geduwd en tegelijkertijd een enorme klap..
Toen ik om keek zag ik meneer ineens op de grond liggen tussen de pony's. Hij bleef vrij lang liggen en ze dachten ook dat hij bewusteloos was. Op een gegeven moment deed hij wel zijn ogen op maar bleef nog wel doodstil liggen. Toen de ehbo kwam eerst langzaam op de knieën gaan zitten, toen stapje voor stapje gaan staan. Hij kreeg wel pijnstillers maar niemand snapte hoe hij weer op kon staan!

Oh jeetje dat heb ik gezien! Man zat toen alweer op zijn knieen, wist niet dat hij knock out was getrapt.

Ben toch wel heel erg geschrokken, paardje met een hele lange voorpluk. tillen we de voorpluk op, heeft dat kleintje geen oog :oo Of, misschien wel een oog, maar dat was helemaal in elkaar geschrompeld en naa binnen dus de oogkas was praktisch leeg. Kwam ook allemaal pus uit. Paardje was later weg, ik denk weggehaald door de controleurs.
Het viel niet op zolang de voorpluk eroverheen hing, was echt heel misselijkmakend :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:54

Hij kan wel lopen, dat biertje! +:)+

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:55

har166 schreef:
Oh grappig bij die vosbonte shet hebben we nog een poging tot onderhandelen gedaan, maar hij wou er meer geld voor hebben.

Weet iemand of de drachtige shet, die net een minifjord met lange manen leek( stond naast een wit met zwarte gestippelde shet ) verkocht is? Ze stond op het veldje waar geen gereserveerde standplaatsen waren. Gewoon benieuwd hoor, geen spijt dat ik niet heb geboden want vond 500 voor een grasmaaier wat te duur :D

Als deze helemaal vooraan op het veld stond, naast wat andere mini's is die weg ja :j Stonden daar even, en toen kwam er een man dit paardje halen.

Weet niet of dit degene is die je bedoeld ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:56

die corona is wel stoer ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:57

Ik ben wel benieuwd: Stonden er nog een beetje fatsoenlijke Foresters?

De mijne stond er vorig jaar. Is uiteindelijk via iemand die hem daar kocht bij mij gekomen.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:01

Nou Letsdunit, jij hebt een leuke gevonden! Die heb ik ff gemist! Gefeliciteerd

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:05

@ Letsdunit: Lekker biertje, zeg! :D Ik zeg proost!

prugelpiet schreef:
Ben toch wel heel erg geschrokken, paardje met een hele lange voorpluk. tillen we de voorpluk op, heeft dat kleintje geen oog :oo Of, misschien wel een oog, maar dat was helemaal in elkaar geschrompeld en naa binnen dus de oogkas was praktisch leeg. Kwam ook allemaal pus uit. Paardje was later weg, ik denk weggehaald door de controleurs.
Het viel niet op zolang de voorpluk eroverheen hing, was echt heel misselijkmakend :r

Ik las op Facebook dat de eigenaar het paspoort van deze pony incl de pony op een gegeven moment zomaar in iemands handen heeft gedrukt en 'm gepeerd is. Diegene zei dat de veearts op de markt zei dat het oog verwijderd was, maar hun eigen DA die gaf aan dat het zo pussig was omdat er nog een deel van het oog in de oogkas zat. :n

*Edit: Typo's
Laatst bijgewerkt door Grass op 21-10-14 17:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:06

Ik kan toch het veulen niet uit m'n hoofd zetten. Dus ik ben benieuwd of iemand weet of deze verkocht is? En zo niet van wie zij is.

Afbeelding

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:08

Niet van Roelfsema (bord)?

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:09

essy87 schreef:
@ Letsdunit: Lekker biertje, zeg! :D Ik zeg proost!

prugelpiet schreef:

Ik las op Facebook dat de handelaar het paspoort van deze pony incl de pony op een gegeven moment zomaar in iemands handen heeft gedrukt en 'm gepeerd is. Diegene zei dat de veearts op de markt zei dat het oog verwijderd was, maar hun eigen DA die gaf aan dat het zo pissig was omdat er nog een deel van het oog in de oogkas zat. :n

Dat arme ding heb ik ook gezien! sneu zeg. Ik begrijp ook niet dat zoiets de markt op mág.

Zelf waren wij er met een 2,5 jarige d pony. Weinig handel gezien maar wel verkocht.
Jammer dat er bijna geen haflinger merrie veulens waren, daar hadden we nog wel interesse in, of een mooie bonte B pony merrie. Maar helaas ook niet gevonden. -O-

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:11

Bellarose schreef:
Niet van Roelfsema (bord)?

Die is overleden afgelopen april.
Dat was altijd zijn plek, denk dat het bord er stond ter nagedachtenis ;)

Geen idee wie er nu staat/stond.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:13

Wat een knap Biertje!