Werken in het buitenland 2014

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 21:07

Ik heb vanmiddag nog even met 26 graden bikinis staan passen 8)7 Echt geen pretje!
Heb er 1 gevonden en nog 1 besteld!

kehdra schreef:
Ga ik onthouden. Momenteel is het een beetje chaos ( pakken, ergens logeren, verhuizen), maar tegen de tijd dat ik soort van gesetteld eb stuur ik ke berichtje.

Oh nog een tip voor iedereen die in het buitemland gaat werken; zorg dat je alles op papier hebt, en altijd je geld zelf in ontvangst neemt.
Ik heb dat niet gedaan ( geld) en zit nu met de gebakken peren.
Buitenland is niet altijd hetzelfde als Nederland en dingen die in Nederland vanzelfsprekend zijn, zijn dat buiten Nederland niet ;).
Voor details even de laatste tien pagina's in het topic in m'n onderschrift doorlezen.

Had het allemaal gelezen ja!
Wat een gedonder zeg :=

vaxie schreef:
wat een hitte in Nederland! En hoe slecht dat ik daar eigenlijk tegen kan. :o Ik probeer mezelf er maar een beetje aan te laten wennen, want dat wordt nog wat als ik naar Italië vertrek. :')

bezoekje aan de tandarts is een goede reminder @_MelisS! dat moet ik ook echt nog even doen.

Hoe is het nu bij iedereen? veel geleerd/gezien/gedaan?

Nou inderdaad, wat een warmte hihi!
Wanneer ging jij nou ookal weer weg?
Ja leek mij ook wel, ben toch voor een iets langere tijd weg. En m'n tandarts zei dat ik net optijd was want als er vuil ingekomen was had ik nog een wortelkanaalbehandeling gehad ook := yeey..

vaxie

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:33

oehh, dan was je echt net op tijd ja! gelukkig maar. Ik zei toevallig vandaag nog dat ik echt niet zo gek was om te gaan shoppen :o haha, pff dat had ik vast niet lang volgehouden. die bikini had je vast dringend nodig? :D

ik ga 31 juli pas weg. ik heb dus nog even! morgen nog een dag hard werken in de hitte. die siësta van Italië mogen ze hier ook best invoeren hoor! +:)+

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:21

ZusJacobs schreef:
Dat is een reden voor mij om alleen maar noordelijk te reizen! Ik kan best tegen hitte maar hoe goed mijn conditie is ik zweet me al kapot bij het tandenpoetsen in die hitte :') en dat maakt dat ik me snel heel vies voel!

Heel herkenbaar :\

Ik heb vandaag weer een endurancewedstrijd gereden met een van de paarden hier :):)
Was weer waanzinnig leuk. Paard was strontvervelend de drie trainingen voor de wedstrijd, wegspringen, sprintjes trekken en "schrikken"/ noodstops maken...en dan was het hier ook nog een graadje of 30, lekker dan. Maar wat deed hij het goed vandaag! Ben een trotse mama haha, super leuk om te zien hoe hij zich heeft ontwikkeld in de afgelopen 7 weken.
Tien minuten voor de start was mijn hoofdgroom er nog niet, en mijn andere twee grooms zijn jongetjes van 10 en 14, superleuk dat die willen helpen natuurlijk, maar zonder iemand die ze aanstuurt heb je daar echt niks aan.
Kom ik de vetgate binnen, vliegen er welgeteld 7 mensen op me af met koelwater voor het paard, halster en zelfs een vetcheck haha. Daardoor heel snel aan kunnen bieden voor controle.
Uiteindelijk fijn gereden, helemaal goedgekeurd en ondanks de hoge temperatuur netjes 13,5 km/u gereden, ben ik toch heel tevreden mee voor m'n ADHD paardekind haha

Beetje jammer was wel dat we toen we wilden vertrekken vast kwamen te zitten in de modder, ondanks de 4-wheel-drive. Het grappige was wel dat we daar stonden als 2 buitenlandse meiden, met 2 kids erbij, en dat er binnen 2 minuten al 2 mannen aankwamen om te vragen of ze moesten helpen en uiteindelijk hebben ze met 6 man onze auto bevrijdt. Dus met hun auto geprobeerd de onze (+ 3 paardstrailer) eruit te trekken --> mislukt.
Tractor laten komen, die liep ook vast haha
Paarden uit de trailer gehaald, haalde ook niks uit.
Toen nog een grotere tractor erbij laten komen en toen konden we eindelijk naar huis.

Heerlijk dagje gehad. Verder al zo ontzettend veel geleerd hier in Estland, niet alleen over paarden, maar gek genoeg ook over mezelf. Het klinkt waarschijnlijk heel erg cliché en overdreven, maar ik zou toch echt zeggen dat ik nu heel anders naar dingen kijk. Ik ben de luxe die ik thuis gewend ben echt gaan waarderen, de mensen om me heen ook des te meer. En op paardengebied ben ik stukken handiger en zelfverzekerder geworden, plus dat ik hele handige technieken en dingetjes heb geleerd die ik absoluut op mijn eigen paarden ga toepassen. :j

Nog iets meer dan een weekje hier, en dan weer terug naar het drukke, dichtbevolkte Nederland. :)F

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 03:06

Mooi hoor Kim_Evendi!

Klinkt geweldig en ik ben blij voor je dat alles nu goed verloopt. Tijd vliegt he?
Dat je verandert bent geloof ik direct. Dat gaat snel met zulke ervaringen!

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 03:40

WIE OH WIE KAN MIJ HELPEN!!
Ik ben met spoed opzoek naar een leuke stal, ranch in Canada in de buurt van Kelowna waar ik vanaf nu zo snel mogelijk tm 20 september aan het werk kan voor mijn stage. Dus ik werk tegen kost en inwoning.

Ik zal even verdere uitleg geven. Ik ben sinds een week in Lumby, BC, Canada. Ik moet 10 weken stage lopen voor mijn school. Ik loop op dit moment stage op een fokkerij in lumby. Ik heb het hier helemaal niet naar mijn zin en voel me hier niet thuis en zeker niet gewaardeerd. Ook zijn ze afspraken niet nagekomen.
Maar goed ik ben dus opzoek naar iets anders. Ik heb al mijn eisen bijgesteld en ik ben gewoon opzoek naar een leuke plek met leuke mensen waar ik lekker kan werken met paarden. Hard werken is geen probleem, maar de uren die ik hier maak zijn er asociaal veel.

Alles is welkom, als het maar in de buurt van Kelowna zit. Ik zet namelijk 20 september mijn reis voort vanaf Kelowna en dat kan niet meer gewijzigd worden.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 03:46

Hey Paulien,
Heeft H. niet geantwoord op je mail?
Je kan altijd de greyhound bus nemen om ergens anders heen te gaan he. Dat is ook niet zo duur en anders zit je vast aan die buurt.

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 05:46

@Eline Nee helaas, ik krijg een automatische mail terug dat de email vertraagd is. Heb nu al twee keer gemailt.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 20:40

vaxie schreef:
oehh, dan was je echt net op tijd ja! gelukkig maar. Ik zei toevallig vandaag nog dat ik echt niet zo gek was om te gaan shoppen :o haha, pff dat had ik vast niet lang volgehouden. die bikini had je vast dringend nodig? :D

ik ga 31 juli pas weg. ik heb dus nog even! morgen nog een dag hard werken in de hitte. die siësta van Italië mogen ze hier ook best invoeren hoor! +:)+

Hahaa ja inderdaad anders zou ik het ook echt niet doen :')
Maar goed kan ondetussen weer wat van m'n lijstje af halen van wat ik nog halen moet! haha

Ja vind ik ook wel een goed idee! :))

Kim_Evendi schreef:
ZusJacobs schreef:
Dat is een reden voor mij om alleen maar noordelijk te reizen! Ik kan best tegen hitte maar hoe goed mijn conditie is ik zweet me al kapot bij het tandenpoetsen in die hitte :') en dat maakt dat ik me snel heel vies voel!

Heel herkenbaar :\

Ik heb vandaag weer een endurancewedstrijd gereden met een van de paarden hier :):)
Was weer waanzinnig leuk. Paard was strontvervelend de drie trainingen voor de wedstrijd, wegspringen, sprintjes trekken en "schrikken"/ noodstops maken...en dan was het hier ook nog een graadje of 30, lekker dan. Maar wat deed hij het goed vandaag! Ben een trotse mama haha, super leuk om te zien hoe hij zich heeft ontwikkeld in de afgelopen 7 weken.
Tien minuten voor de start was mijn hoofdgroom er nog niet, en mijn andere twee grooms zijn jongetjes van 10 en 14, superleuk dat die willen helpen natuurlijk, maar zonder iemand die ze aanstuurt heb je daar echt niks aan.
Kom ik de vetgate binnen, vliegen er welgeteld 7 mensen op me af met koelwater voor het paard, halster en zelfs een vetcheck haha. Daardoor heel snel aan kunnen bieden voor controle.
Uiteindelijk fijn gereden, helemaal goedgekeurd en ondanks de hoge temperatuur netjes 13,5 km/u gereden, ben ik toch heel tevreden mee voor m'n ADHD paardekind haha

Beetje jammer was wel dat we toen we wilden vertrekken vast kwamen te zitten in de modder, ondanks de 4-wheel-drive. Het grappige was wel dat we daar stonden als 2 buitenlandse meiden, met 2 kids erbij, en dat er binnen 2 minuten al 2 mannen aankwamen om te vragen of ze moesten helpen en uiteindelijk hebben ze met 6 man onze auto bevrijdt. Dus met hun auto geprobeerd de onze (+ 3 paardstrailer) eruit te trekken --> mislukt.
Tractor laten komen, die liep ook vast haha
Paarden uit de trailer gehaald, haalde ook niks uit.
Toen nog een grotere tractor erbij laten komen en toen konden we eindelijk naar huis.

Heerlijk dagje gehad. Verder al zo ontzettend veel geleerd hier in Estland, niet alleen over paarden, maar gek genoeg ook over mezelf. Het klinkt waarschijnlijk heel erg cliché en overdreven, maar ik zou toch echt zeggen dat ik nu heel anders naar dingen kijk. Ik ben de luxe die ik thuis gewend ben echt gaan waarderen, de mensen om me heen ook des te meer. En op paardengebied ben ik stukken handiger en zelfverzekerder geworden, plus dat ik hele handige technieken en dingetjes heb geleerd die ik absoluut op mijn eigen paarden ga toepassen. :j

Nog iets meer dan een weekje hier, en dan weer terug naar het drukke, dichtbevolkte Nederland. :)F

Haha! Wat een dag!

Tijd gaat snel he!

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:17

Meliss; nog twee dagen en dan vertrek jij ook toch? Zin in? Al je inkopen gedaan?

Kim; helemaal niet cliché dat je veel over jezelf hebt geleerd! Dat is juist heel logisch denk ik. Tof hoor, dat je je zoveel beter voelt nu! Ik vind jouw plek ook echt gaaf klinken. :)

Paulien; ah vervelend! Ik kan je helaas niet helpen. Heb je inmiddels al wat nieuws gevonden?

Merken jullie ook dat je eigenlijk helemaal niet zoveel nodig hebt? Ik heb gewoon mijn koffer volgeladen met kleding maar ik draag echt maar 1/4 van dat haha.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:18

@xlaura heel herkenbaar! ik ga mijn tas vandaag inpakken, maar ik heb daar ook gewoon een wasmachine dus echt veel heb ik ook niet nodig. toch weet ik nu al dat ik veel te veel mee ga nemen :+

nog maar een weekje, en dan stap ik op het vliegtuig. waar bokt toch niet allemaal goed voor is! zonder bokt had ik deze reis niet gemaakt :D

(heb nog zoveel te doen deze week! gewoon geen fatsoenlijke dag meer vrij om mijn tas verder in te pakken)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:46

Ik had daar toen in Canada geen last van, nog veel dingen zelfs daar gekocht. Maar ik was daar dan ook einde winter en heb de zomer nog mee gemaakt (dus van -20 tot 35), al had ik maar 14 kg mee (incl. handbagage).

Ik ga trouwens halverwege september naar Oostenrijk bij een Schapenherder werken.. Het klinkt heel vernieuwend (al is het natuurlijk een eeuwenoud vak) en iets waar ik mij fijn in zal kunnen voelen. Nu nog een maandje hier vertoeven en dan verder met mijn reis.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:21

Fijn dat je nog wat anders hebt gevonden ZusJacobs. :)

Over 2 maanden heb ik alweer twee werkdagen erop zitten in London. Spannend. Zeker terwijl ik nu nog in USA zit. :')

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 20:35

xLaura schreef:
Meliss; nog twee dagen en dan vertrek jij ook toch? Zin in? Al je inkopen gedaan?

Kim; helemaal niet cliché dat je veel over jezelf hebt geleerd! Dat is juist heel logisch denk ik. Tof hoor, dat je je zoveel beter voelt nu! Ik vind jouw plek ook echt gaaf klinken. :)

Paulien; ah vervelend! Ik kan je helaas niet helpen. Heb je inmiddels al wat nieuws gevonden?

Merken jullie ook dat je eigenlijk helemaal niet zoveel nodig hebt? Ik heb gewoon mijn koffer volgeladen met kleding maar ik draag echt maar 1/4 van dat haha.

Nee nog 3!
Zondag avond richting Amesfoort daar blijf ik slapen bij meisje waar ik mee naar Frankrijk ga. En dan gaan we samen maandag heel vroeg weg! :D
Super veel zin in maar begin nu toch wel een beetje de zenuwen te krijgen :P

Ik heb al niet zo heel veel kleding. Kreeg gisteren wel een heel pakket binnen met kleding en alles daarvan heb ik gehouden :') Heb ik tenminste nog iets mee! :P

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 20:36

vaxie schreef:
@xlaura heel herkenbaar! ik ga mijn tas vandaag inpakken, maar ik heb daar ook gewoon een wasmachine dus echt veel heb ik ook niet nodig. toch weet ik nu al dat ik veel te veel mee ga nemen :+

nog maar een weekje, en dan stap ik op het vliegtuig. waar bokt toch niet allemaal goed voor is! zonder bokt had ik deze reis niet gemaakt :D

(heb nog zoveel te doen deze week! gewoon geen fatsoenlijke dag meer vrij om mijn tas verder in te pakken)

Leuk hoor!
Ben benieuwd hoe je het daar gaat hebben!

Spannend ZusJacobs!
Wel erg leuk! :D

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 20:38

Echt ontzettend vervelend.. Ik heb z'n erge last van hooikoorts dat ik er gewoon ziek van ben.
Hoop dat het zondag wat minder is.. Zodat ik gewoon kan rijden :=
En hoop dat ik er in Frankrijk helemaal geen last van heb.. Wordt er gestoord van :=

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:23

Wat leuk dit topic, ik ga zo even alles doorlezen!

Ik heb besloten dat ik graag in het buitenland op een ranch wil gaan werken en ben net voorzichtig begonnen met dingen uit te zoeken. Ik heb in Nederland een vaste baan, huurhuis en paard dus het is best een grote stap! Als jullie tips hebben, die zijn meer dan welkom :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:33

Ik loop ontzettend achter, maar TS heel veel plezier en goede reis alvast :)!

Hier weinig te melden, veel werken etc, duurt nog acht maanden voordat ik weg kan :(

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:46

Evem een berichtje vanuit Portugal. Helaas gaat de tijd snel om. Ik zit hier inmiddels alweer een maandje. Het gaat super. Afgelopen week en week ervoor even soms een dipje gehad. Beetje verdrietig wat komt omdat ik mij erg goed voel en ik over 2 weken alweer naar huis en beetje door de moeheid.
nog even 2 weken volop genieten. Heb in ieder geval een hele leuke stage plek!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:42

Hier nog één week werk te gaan en dan 24 dagen reizen. :)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 06:41

Darah3 schreef:
Ik loop ontzettend achter, maar TS heel veel plezier en goede reis alvast :)!

Hier weinig te melden, veel werken etc, duurt nog acht maanden voordat ik weg kan :(

Bedankt! :D

Vanacht gelogeerd in Amesfoort bij t meisje die met me mee gaat!
Ga zo douche en dan lekker rustig klaarmaken om te vertrekken en verder te reizen!
Vind het enorm spannend! Hihi
alleen een beetje jammer dat ik mn camera vergeten ben :(

jeetje dat is inderdaad echt wel lang ook! Pfoe!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:19

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:01

zo, dat klinkt leuk zitouna! hele mooie kans voor iemand die er tijd voor heeft. hopelijk vinden jullie snel iemand!

@roomz wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! probeer goed je rust te pakken, en als je het er zo fijn hebt kom je er vast nog terug! Veel plezier nog ;)

@_MelisS heel veel plezier! geniet ervan. hopelijk ben je goed aangekomen?

het leek steeds nog zo ver weg, maar donderdag zit ik alweer in Italië. gek idee! toch wel een beetje spannend.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:43

Mn ticket terug naar huis is in werking gezet. Als alles goed is. Vertrek ik met de bus vanaf hier om 11 uur savonds en ben smiddags 12 uur in amsterdam. Eb mijn lieve vriendje komt mij dan weer ophalen.

Heb vreselijke heimwee maar probeer nog wel echt te genieten hier.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:38

Ga je eerder naar huis dan Cindeeh?

Ohh Zitouna, als ik kon dan had ik het gedaan haha :)

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:22

:wave:

Wat een leuke en spannende verhalen/plannen allemaal zeg! Ik vertrek 24 september naar Nieuw-Zeeland :D Daar blijf ik 3 maanden en vlieg dan door naar Australië. Het plan is om tussen de 12 en 14 maanden weg te blijven. In OZ ben ik ook van plan om te gaan werken op een Working Holiday Visa. Helaas mag dat in NZ niet meer - heb er al eerder 9 maanden gewoond en gewerkt.

Kan echt niet meer wachten :):) :):)