USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:40

Ik ben ook niet zo veeleisend (maar stort liever niet neer); bij gebrek aan entertainment lees ik een boek of speel ik met m'n ipad. Ik kies mijn airline voornamelijk op directe vlucht en prijs (en kom dan naar de VS vaak alsnog bij Delta/KLM uit).

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:12

Ik ben echt een zeurpiet met welke maatschappij ik kies :'). Ik moet zeker weten dat het goed is, anders stap ik echt niet in haha.
Uiteindelijk kwam ik afgelopen jaar bij United uit, beviel erg goed. Ook veel binnenlandse vluchten met United gedaan. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:30

Wij gaan met KLM, ik ben daar een keer mee naar Dubai gevlogen, was prima te doen.
Ben alleen benieuwd welk toestel ze naar NY vliegen.. #geenverstandvanvliegtuigen :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:54

NY is een 747, soms een gewone soms een combo.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:54

Even een vraagje hier voor alle USA-gangers ;)
Ik ga binnenkort 6 dagen naar New York. Nu hoor ik allemaal dramaverhalen over het meenemen van medicijnen in combinatie met de douane in Amerika. Heb al een beetje op internet zitten zoeken, maar ik zou graag van iemand die er al ervaring mee heeft horen hoe het nou zit ;)
Ik wil de medicijnen Amitriptyline 25 mg en Diclofenac 50 mg meenemen in mijn handbagage. Gaat dit problemen opleveren bij de douane in Amerika? Oftewel, moet ik hier iets van een verklaring voor regelen en zo ja, in welke vorm? Volgens de doktersassistent is dit niet nodig, maar ik hoor van andere mensen dat je een hele verklaring moet regelen en dit zelfs moet laten stempelen door de amerikaanse ambassade in NL?
Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:05

Je kunt bij je apotheek vragen of ze een medicijnpaspoort voor je uitprinten. Ik doe dat voor Amerika eigenlijk nooit maar voor meer spannende bestemmingen wel.
Verder alles in de originele verpakking en dan is het echt geen enkel probleem. Ik vind in Amerika immigration streng maar de douane valt eigenlijk wel mee.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:25

Ik wist het idd van het entertainmentsysteem, de drank ed. Maar je mag verwachten dat je meer dan 3x te drinken krijg, op het laatst moesten we zelfs betalen voor de koffie die daarvoor gratis was. En ik vind het prima om te betalen voor een entertainmentsysteem, maar dan moet dat wel werken. Ik heb tot drie keer toe een nieuwe headset moeten vragen die het niet deed of enkel links. Na de derde keer zei het personeel dat het misschien aan mij ligt en dat ik het ermee moet doen. En dat pik ik niet, dus die klacht gaat sowieso komen.

Ik ben in oktober met delta/KLM gegaan en daar krijg je gewoon alles wanneer je maar wil. Dus wij hebben nu zoiets dat wij enkel nog daarmee willen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:14

Dat is wel slecht,ja Douraque. Nou ja, we gaan het beleven, ik zal hier ook verslag uitbrengen. Entertainmentsysteem heb ik al gereserveerd, scheelt weer € 10,- door dat van tevoren te doen voor heen- en terugreis.

Wij hebben altijd naar volle tevredenheid met United gevlogen, maar vanwege de vliegangst wilde ik dat niet meer, Katja. Voor mijn gevoel is de terrorismedreiging bij een Amerikaanse maatschappij groter, slaat nergens op, ik weet het 8)7 :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:26

Cer schreef:
Wij gaan met KLM, ik ben daar een keer mee naar Dubai gevlogen, was prima te doen.
Ben alleen benieuwd welk toestel ze naar NY vliegen.. #geenverstandvanvliegtuigen :')

-
Ik heb in een 777-300, 777-200 en een 747-400 naar NY gevlogen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:27

Douraque schreef:
Ik wist het idd van het entertainmentsysteem, de drank ed. Maar je mag verwachten dat je meer dan 3x te drinken krijg, op het laatst moesten we zelfs betalen voor de koffie die daarvoor gratis was. En ik vind het prima om te betalen voor een entertainmentsysteem, maar dan moet dat wel werken. Ik heb tot drie keer toe een nieuwe headset moeten vragen die het niet deed of enkel links. Na de derde keer zei het personeel dat het misschien aan mij ligt en dat ik het ermee moet doen. En dat pik ik niet, dus die klacht gaat sowieso komen.

Ik ben in oktober met delta/KLM gegaan en daar krijg je gewoon alles wanneer je maar wil. Dus wij hebben nu zoiets dat wij enkel nog daarmee willen

Het is natuurlijk wel een heel groot verschil.... ArkeFly of KLM :+ ArkeFly is echt low budget heb ik het idee aangezien ze op verre reizen willen dat je dokt voor je eten en drinken.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:28

Ik ben ook niet zo'n fan van KLM enz, maar dat is puur door de beenruimte in de vliegtuigen :+ Mijn beentjes zijn best lang dus ik heb altijd een voorkeur voor maatschappijen met net iets meer beenruimte. + geen maatschappij kan op tegen malaysia airlines in mijn ogen haha. Net iets meer beenruimte in de toestellen en een super goede verzorging, top :D Alleen vliegen die helaas niet naar amerika haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:30

Ik ben heel benieuwd naar mijn vlucht met United.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:35

Dat zei ik ook al tegen mijn moeder, dus ik ben blij dat ik slechts 279 euro heb betaald. Er zaten mensen aan boord die 700 per persoon hadden betaald, dat heb ik er echt niet voor over.

United is gewoon prima, net zoals KLM en delta

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:36

Navatu, Singapore Airlines is ook heel oké. Imo één van de beste maatschappijen. Idd weinig beenruimte bij Amerikaanse maatschappijen en trouwens ook KLM. Wij vliegen intercontinentaal altijd Economy
plus of hoe het ook heet. Voor zo'n lange zit betalen we graag voor extra beenruimte.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:39

United vond ik prima. Voor mij kan er niets op tegen Cathay Pacific, wat een luxe! Daar word je echt heel de vlucht volgestopt met lekkernijen. :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:58

Fitzroy schreef:
Navatu, Singapore Airlines is ook heel oké. Imo één van de beste maatschappijen. Idd weinig beenruimte bij Amerikaanse maatschappijen en trouwens ook KLM. Wij vliegen intercontinentaal altijd Economy
plus of hoe het ook heet. Voor zo'n lange zit betalen we graag voor extra beenruimte.

Singapore airlines ook ja! China airlines vond ik ook prima, beter als KLM etc. Ik ben wel van de aziatische maatschappijen haha.

Ja daar ga ik in het vervolg ook naar kijken. Op de heenweg heb ik echt 10 uur lang zitten wormen met mn benen :+ Op een gegeven moment gewoon over mn stoelleuning richting het gangpad gaan zitten met mn voeten haha. Terugweg zit ik denk ik wel chill, heb een plekje bemachtigd op een rij die bij het keukengedeelte zit en als ik de indeling zo zie hebben die net ietsje meer beenruimte, ben benieuwd!

Toen ik deze tickets boekte waren er niet echt meer opties voor veel meer beenruimte (boekte 2 dagen van te voren), die tickets waren echt ruim in de 1000 euro, terwijl ik er nu nog geen 700 voor heb betaald. Dan word het verschil voor extra beenruimte me weer iets te groot, haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:35

_Lisanne schreef:
Ik ben echt een zeurpiet met welke maatschappij ik kies :'). Ik moet zeker weten dat het goed is, anders stap ik echt niet in haha.
Uiteindelijk kwam ik afgelopen jaar bij United uit, beviel erg goed. Ook veel binnenlandse vluchten met United gedaan. :)

Weet je nog hoeveel je ongeveer kwijt was voor een drankje aan boord?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 20:08

Bij United hoef je toch niet te betalen voor drankjes? Twee jaar geleden iig niet, of is dat veranderd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:10

Ik heb 2 keer een binnenlandse vlucht.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 20:12

Hmm, ik kan me niet herinneren dat we toen extra moesten betalen voor drankjes eigenlijk...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:14

Op het schema wat ik heb gekregen staat food for purchase. Ik zit maar 4 uurtjes in het tweede stukje.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:28

Douraque, balen dat het zo tegenviel zeg. Arrogante flight attendants kunnen het echt verpesten. Was het de eerste keer dat je met Arke vloog? Om één of andere reden heb ik in mijn hoofd dat je er al vaker mee gevlogen bent, of is boeken op de website van Arke niet altijd met vluchten via Arke?

SpikkelFire schreef:
United vond ik prima. Voor mij kan er niets op tegen Cathay Pacific, wat een luxe! Daar word je echt heel de vlucht volgestopt met lekkernijen. :+

Jaaa, Cathay <3 Ben met hen naar Australië gevlogen, de langste maar ook meest geweldige vluchten van mijn leven :D Had op 2 van de 4 vluchten 4 stoelen voor mezelf, de zetel had een power outlet, de hele nacht door heerlijke noodles en als dessert Haagen-Dasz ijs :D

xNavatu, ik ben ook groot en heb erg lange benen, maar ik vind een zetel aan het gangpad ideaal. Dan kan ik lekker m'n benen uitstrekken in de gang :)

Ik ben ook niet zo moeilijk met vluchten. Zolang het vliegt, ik een zetel aan het gangpad kan krijgen en het niet te duur is, is het allemaal goed. Ik betaal liever 300 euro minder voor iets minder beenruimte, geen entertainment of wat minder lekker eten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:29

purny schreef:
Op het schema wat ik heb gekregen staat food for purchase. Ik zit maar 4 uurtjes in het tweede stukje.

Bij binnenlandse vluchten is eten bijna altijd alleen tegen betaling. Drank krijg je meestal wel gratis. Gewoon een broodje en wat snacks inslaan voor je aan boord gaat.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:33

Yasmine schreef:
Douraque, balen dat het zo tegenviel zeg. Arrogante flight attendants kunnen het echt verpesten. Was het de eerste keer dat je met Arke vloog? Om één of andere reden heb ik in mijn hoofd dat je er al vaker mee gevlogen bent, of is boeken op de website van Arke niet altijd met vluchten via Arke?

SpikkelFire schreef:

Jaaa, Cathay <3 Ben met hen naar Australië gevlogen, de langste maar ook meest geweldige vluchten van mijn leven :D Had op 2 van de 4 vluchten 4 stoelen voor mezelf, de zetel had een power outlet, de hele nacht door heerlijke noodles en als dessert Haagen-Dasz ijs :D

xNavatu, ik ben ook groot en heb erg lange benen, maar ik vind een zetel aan het gangpad ideaal. Dan kan ik lekker m'n benen uitstrekken in de gang :)

Ik ben ook niet zo moeilijk met vluchten. Zolang het vliegt, ik een zetel aan het gangpad kan krijgen en het niet te duur is, is het allemaal goed. Ik betaal liever 300 euro minder voor iets minder beenruimte, geen entertainment of wat minder lekker eten.

Eten en entertainment boeit mij ook vrij weinig, vermaak mezelf wel en honger heb ik niet snel. Veel drankjes krijgen vind ik wel fijn aangezien ik altijd zo stom ben dat ik vergeet een flesje te kopen en dus zonder drinken vind maar beenruimte vind ik nogsteeds het belangrijkst. Ik wil idd ook altijd aan het gangpad zitten :j
Alleen is er vorig jaar iemand over mn benen gestruikeld dus ik ben nu iets minder makkelijk met mn benen in het gangpad gooien lol

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:36

Ik zit altijd aan het raam.. vind het wel leuk met opstijgen en dalen.